MB Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Byłem dzisiaj wymienić olej i odczytałem takie info w AutoComplexie. Policja czeska,niemiecka a w szczególności austriacka podczas kontroli pojazdów sprawdza rodzaj ciężarków wyważających koła. Otóż wg. jakichś tam przepisów (pewnie unijnych) samochody wyprodukowane w od roku 2003 i młodsze nie mogą posiadać ciężarków zawierających ołów.:eek: Nieprawidłowość karana jest mandatem a samochód odholowywany do warsztatu celem wymiany ciężarków. Koszt ok.500 ojro + mandat. Część klientów dochodzi swoich roszczeń względem warsztatów które założyły nieprawidłowe ciężarki. Ponieważ koszt ciężarka bezołowiowego jest o 2 złote wyższy od ołowianego, warsztat pozostawia wolną rękę klientowi. Ale ostrzega jakie to mogą nas ciekawostki spotkać w podróży. Myślę,że nic nie "potaśtałem". Ciekaw jestem co Wy wiecie na ten temat. Nie wiem jakie mam ciężarki Ale auto mam dużo starsze Dzisiaj w nocy ruszam w jedynie słusznym kierunku. Oby bez kontroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Byłem dzisiaj wymienić olej i odczytałem takie info w AutoComplexie. Policja czeska,niemiecka a w szczególności austriacka podczas kontroli pojazdów sprawdza rodzaj ciężarków wyważających koła. Otóż wg. jakichś tam przepisów (pewnie unijnych) samochody wyprodukowane w od roku 2003 i młodsze nie mogą posiadać ciężarków zawierających ołów.:eek: Nieprawidłowość karana jest mandatem a samochód odholowywany do warsztatu celem wymiany ciężarków. Koszt ok.500 ojro + mandat. Część klientów dochodzi swoich roszczeń względem warsztatów które założyły nieprawidłowe ciężarki. Ponieważ koszt ciężarka bezołowiowego jest o 2 złote wyższy od ołowianego, warsztat pozostawia wolną rękę klientowi. Ale ostrzega jakie to mogą nas ciekawostki spotkać w podróży. Myślę,że nic nie "potaśtałem". Ciekaw jestem co Wy wiecie na ten temat. Nie wiem jakie mam ciężarki Ale auto mam dużo starsze Dzisiaj w nocy ruszam w jedynie słusznym kierunku. Oby bez kontroli. :confused::mad:nic nie wiadomo:eek:Figo szerokości i przyczepności:rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Z początku twej wypowiedzi myślałem, że to żart:confused: Kurcze, niezłego ćwieka mi zabiłeś, dobrze, że w tym słusznym kierunku pojadę dopiero w marcu. Mam czas się dowiedzieć co i jak. Dzięki. Szerokiej drogi i udanego nartowania. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 :confused:nie chce mi się w to za bardzo wierzyć:eek:,przepisy unijne,chyba nie,bo coś by trąbili w mediach:confused: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Byłem dzisiaj wymienić olej i odczytałem takie info w AutoComplexie. Policja czeska,niemiecka a w szczególności austriacka podczas kontroli pojazdów sprawdza rodzaj ciężarków wyważających koła. Otóż wg. jakichś tam przepisów (pewnie unijnych) samochody wyprodukowane w od roku 2003 i młodsze nie mogą posiadać ciężarków zawierających ołów.:eek: Nieprawidłowość karana jest mandatem a samochód odholowywany do warsztatu celem wymiany ciężarków. Koszt ok.500 ojro + mandat. Część klientów dochodzi swoich roszczeń względem warsztatów które założyły nieprawidłowe ciężarki. Ponieważ koszt ciężarka bezołowiowego jest o 2 złote wyższy od ołowianego, warsztat pozostawia wolną rękę klientowi. Ale ostrzega jakie to mogą nas ciekawostki spotkać w podróży. Myślę,że nic nie "potaśtałem". Ciekaw jestem co Wy wiecie na ten temat. Nie wiem jakie mam ciężarki Ale auto mam dużo starsze Dzisiaj w nocy ruszam w jedynie słusznym kierunku. Oby bez kontroli. Czyli jednak się udało zrealizować plan? czekamy na relacjone i zdjęcia !! swoją droga ja mam auto z 97 wiec policja moze mnie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magelan Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Wyposażenie auta w/g przepisów kraju właściciela zgodnie z konwencją Wiedeńską - i niech mi skoczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Wyposażenie auta w/g przepisów kraju właściciela zgodnie z konwencją Wiedeńską - i niech mi skoczą tylko nie kazdy o tym wie a przydało by się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 tylko nie kazdy o tym wie a przydało by się Ale czy w tym przypadku chodzi o wyposażenie samochodu:pMogą to traktować jak kontrolę grubości bieżnika:p to was dobije,ponoć tylko takie ciężarki można miećhttp://www.opony.com.pl/technologie/600_nowy_typ_ciezarka_do_wywazania_kol.html:D Mam nadzieję,że mam alu lub cynkowe;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misal Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Figo, Przyczepności, szerokości, białości na stoku Dzięki za info. Tym policajom to już całkiem odbija :eek: Skąd ja mam wiedzieć co za ciężarki na felgi założyli mi w autoryzowanym serwisie pzdr misal _________________ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woocash Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Chyba ktoś wyprodukował za dużo ciężarków bezołowiowych i przy okazji zimowego najazdu na warsztaty straszy kierowców -jakaś część pewnie łyknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 (edytowane) Jako geochemik z wykrztałcenia zastanawiam się jaką metodą "krawężniki" sprawdzają zawartośc ołowiu w stopie metalu, moze mają użądzenie, ktore bombarduje te ciężarki rozpędzonym strumieniem elektronów i rysuje tajemne krzywe, które oni porównują do wzoru w swoim laptopie:D. Obawiam sie, że Ci w komisariacie, gdzie to niby ma być odholowane też nie posiegli takiej wiedzy tajemnej. Może ktos jest po Metalurgii i zna jakieś metody łatwe na pewne stwierdzanie duzej obecnosci Pb w stopie bo ja to się juz na metalach nie znam. Już to widzę jak gośc podchodzi, szmatką czyści felge i ciezarek i niezbicie to stwierdza. No bo przecież ciezarka zdjąć nie może bo jak go potem załozy - koło wyważy. Pewnie tak samo na oko może stwierdzić ołów jak i koło wyważyć Albo o zastosowanie ciezarków wędkarskich w wulkanizacji tu idzie. Można magisterkę napisać: Wpływ zawartosci ołowiu w ciężarkach do wyważania kół w samochodach z rocznika 2003 i późniejszych na rozrod i mlecznośc krów oraz małych przeżuwaczy na terenie niewielkich gmin środkowej części landu salzbusskiego":D Edytowane 12 Styczeń 2010 przez mihumor 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 12 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Ależ problem w tym jak udowodnić policjantowi swoją rację. Kiedy w punkcie pierwszym stoi napisane,że:"Policjant ma zawsze rację.Jeśli policjant racji nie ma to patrz- punkt pierwszy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R R Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Jako nowy Witam Wszystkich, coś jest na rzeczy z tymi odważnikami, ponieważ już w połowie zeszłego roku znajomy wulkanizator mówił że wzrosną nieznacznie koszty wyważania, z powodu przymusu stosowania bezołowiowych. Figo - szerokiej drogi, miłego nartowania, (:)zamknij dobrze ski-boxa:)). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
77evers Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Wymieniałem nie dawno u siebie i gość się o nic nie pytał . Ale znam niemiecką policję i o ile jest taki przepis to nie pogadasz , a jak się postawisz - to żebyś nie skończył jak Rokita . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Pracowałem przy wymianie opon w Niemczech jeszcze jakieś 4 może 5 lat temu,czyli po 2003 roku - nie było wtedy żadnych innych ciężarków jak ołowianych!Skąd więc ta data? Jeśli miałyby być z innego materiału to jakiego? Na pewno nie z aluminium,bo musiałyby być ogromne... Zwłaszcza dzisiaj,gdzie często trzeba stosować specjalne płaskie ciężarki(chodzi o klejone na alufelgi),bo zwykłe nie mieszczą się między felgą a zaciskiem hamulcowym,nie byłoby to możliwe.Jedyne co mi przychodzi do głowy to stal nierdzewna - wystarczająco ciężkie,ale też drogie! Inne materiały jak mosiądz,brąz itp. odrzucam na wstępie - są zbyt drogie,zwykłą stal również,bo nikt nie zaakceptuję rdzy na alufeldze... Swoją drogą,"nierdzewka" też tak nierdzewna jest... Jak rozróżnić ołowiane od nierdzewnych?bardzo prosto!Ołów jest bardzo miękki i bez problemu zrobimy w nim np. dziurę zwykłym nożykiem,natomiast "nierdzewka" jest bardzo twarda i co najwyżej zrobimy ryskę - nie trzeba tu eksperta. PS.Ściągania ciężarków na drodze sobie nie wyobrażam,trzeba mieć specjalne szczypce i wprawę - to odnośnie przybijanych,natomiast klejone to już w ogóle,zwłaszcza z wewnętrznej strony... PS2.2 złote - zależy ile trzeba przybić/przykleić... Figo, Szerokości i przyczepności oraz idealnych warunków podczas nartowania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 To trzeba sprawdzić dokładnie czy ołowiane lub też zawierające ołów. Do tego jaka ma byc ta dopuszczalna zawartośc ołowiu w ciężarku. Ciężarki ołowiane to pamiętam z wędkarstwa - JN - ty na wędkarstwie i wulkanizacji sie znasz co jest pewnie rzadkim połączeniem - jak się ma jedno do drugiego? No i czy w wędkarstwie teraz wolno używać ołowianych, pewnie też Unia zabroni:D Z ołowiem idzie o to, że łatwo wchodzi w związki chemiczne łatwo rozpuszczalne w wodzie, przeważnie są to niezdrowe dla ludzi i zwierzątek związki co może bardzo nie podobać sie róznym Unią Europejskim czy Pracownią na rzecz żywych istot. W sumie to nie dziwne i jak mówił klasyk: Jakże słuszną linię ma nasza władza:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Słuchajcie to jest prawda:rolleyes:i to również dotyczy Polski:p Tutaj gościu między innymi o tym mówi/stosuje się cynkowe:p/http://www.opony.com.pl/viproom/vip.asp?idvip=21 Jeszcze nie słyszałem,aby policja w Polsce sprawdzała ciężarki na felgach:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 To trzeba sprawdzić dokładnie czy ołowiane lub też zawierające ołów. Do tego jaka ma byc ta dopuszczalna zawartośc ołowiu w ciężarku. Ciężarki ołowiane to pamiętam z wędkarstwa - JN - ty na wędkarstwie i wulkanizacji sie znasz co jest pewnie rzadkim połączeniem - jak się ma jedno do drugiego? No i czy w wędkarstwie teraz wolno używać ołowianych, pewnie też Unia zabroni:D Z ołowiem idzie o to, że łatwo wchodzi w związki chemiczne łatwo rozpuszczalne w wodzie, przeważnie są to niezdrowe dla ludzi i zwierzątek związki co może bardzo nie podobać sie róznym Unią Europejskim czy Pracownią na rzecz żywych istot. W sumie to nie dziwne i jak mówił klasyk: Jakże słuszną linię ma nasza władza:D Jak na razie wędkarzom nie bronią stosowania ciężarków ołowianych,z resztą nie spotkałem innych! Trudno sobie też wyobrazić montowanie zestawu,gdzie trzeba zacisnąć na żyłce(plecionce) o grubości 0,06 mm ciężarek o wadzę 1/10 g z "nierdzewki"... :eek: Raczej trudno zastąpić ołów,przynajmniej w niektórych przypadkach,ale też ile tego zostaje w jeziorze/rzece... :eek: To na pewno jest problem i ciężko będzie coś z tym zrobić.Do tego trzeba doliczyć urwane różnej maści syntetyczne przynęty(ja ich nie stosuję),te potrafią wydzielać jakieś kwasy! :eek: Jedyny wspólny mianownik wędkarstwa z ciężarkami do wyważania jest jeden - muszą być jak najcięższe przy jak najmniejszym wymiarze i dać się w jakiś granicach profilować.Ołów jest miękki i ciężki,więc idealny i niestety raczej niezastąpiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pax53 Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 a ja myślałem że to tylko u nas mamy takich głupoli co prawo wymyślają...a tu taka niespodzianka:rolleyes:...mi policjant nie sprawdzi ciężarków bo mam zamontowane od wewnętrznej strony felgi...szczęścia życzę....sądzę że to trochę jak z paleniem papierosów...nie można na przystankach,a życie swoje:cool: udanego nartowania:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Z tym ołowiem to jeszcze jedna wspólna cecha - tanie ma być A z drugiej strony to sole ołowiu są trudno usowalne i trwale skażają środowisko. Są tego dowody niepodważalne, sole ołowiu trwale odkladają sie w bardzo różnych środowiskach i zwyczajnie szkodzą, takim przykładowym środowiskiem ich odkładania są mozgi europejskich technokratów co to takie rzeczy wymyślają, ich mozgownice opanowała ołowica i czeka ich podobny koniec jak dawnych imperialnych rzymian co to z olowianych talerzy jedli. Najpierw jest problem ze złym prawem wymyślanym przez skażone łby: czyli parafrazując rzymskie powiedzonko kiepskie prawo ale prawo; a w drugim etapie tej choroby to dzieci mieć nie można co jest bardziej przykre dla samych poszkodowanych - kara boska czy jak? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Z tym ołowiem to jeszcze jedna wspólna cecha - tanie ma być A z drugiej strony to sole ołowiu są trudno usowalne i trwale skażają środowisko. Są tego dowody niepodważalne, sole ołowiu trwale odkladają sie w bardzo różnych środowiskach i zwyczajnie szkodzą, takim przykładowym środowiskiem ich odkładania są mozgi europejskich technokratów co to takie rzeczy wymyślają, ich mozgownice opanowała ołowica i czeka ich podobny koniec jak dawnych imperialnych rzymian co to z olowianych talerzy jedli. Najpierw jest problem ze złym prawem wymyślanym przez skażone łby: czyli parafrazując rzymskie powiedzonko kiepskie prawo ale prawo; a w drugim etapie tej choroby to dzieci mieć nie można co jest bardziej przykre dla samych poszkodowanych - kara boska czy jak? :D:D Najciekawsze jest to,że stosujących ołów problem nie dotyka! Kara boska,to na pewno kara boska! Głupoty nie rozprzestrzeniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 12 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2010 Jednym słowem problem nie dotyczy bezpośrednio kierowców,a producentów tych ciężarków i zakładów wulkanizacyjnych.Dlatego,nie jest dziwne,że ludzie pozywają serwisy wulkanizacyjne:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.