Narty - skionline.pl
Jump to content

Arti51

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About Arti51

  • Rank
    Początkujący

Personal Information

  • Imię
    Artur
  • Miejscowość
    Kraków

Ski equipment

  • Narty marka
    Rossignol
  • Buty marka
    Head

Skills

  • Poziom umiejętności
    5

Recent Profile Visitors

147 profile views
  1. Poszukaj tu jeszcze : http://www.winterevent.pl
  2. 100 mm to nie jest wąska stopa do tego tak jak pisałem odbarczałem punktowo buty. Bardziej chodziło mi o obwód łydki bo próbowałem takie których nie zapiąłem. A w Vectorze nie mam problemów.
  3. 48 cm to sporo. ja też mam grubą łydkę i miałem problemy z butami. Tylko ja mam 44 cm i część butów mi pasowała :). Mierzyłem różne, zdecydowałem się na Head Vector RS. Moje oczekiwania spełniały jeszcze któreś z Fischerów. Odrzuciłem Atomica bo był za wąski i Rossignola Hero bo go nie zapiąłem w łydce właśnie. Moje buty i tak zostały poddane pewnym zabiegom (odbarczanie + sidas), ale teraz wiem ze jest OK i nie mam problemów na stoku. 6 dni dzień po dniu na nartach nie spowodowało boleści czy niewygód . Nie miałem problemów z dopasowaniem. Zakładałem i zapinałem buty w hotelu i rozpinałem je jak wróciłem z popołudniu. Head Vector RS w rozmiarze 27,5 ma szerokość skorupy 100 mm. Pytanie czy to nie za mało, ale tak jak mówiłem ja swoje odbarczałem i jest teraz OK. Mierzyłem też Head Nexo ale nie wytrzymałem w nim dłużej niż kilka minut. Gniotły mnie w górnej części stopy - podbicie..
  4. A jak to się ma do tego co możemy zobaczyć np. w filmie z linku ? https://youtu.be/_KdA0RqpBsc?t=701
  5. Mam coś co spełnia warunek :). Jedynie 2 godziny, ale warto. Streif
  6. Po 6 dniach jazdy uważam ze nic lepszego nie mogło mi się trafić :). Po zakupie butów mierzyłem jeszcze kilka innych modeli bo syn też zmieniał, więc w czasie jego przymiarek ja próbowałem sobie inne modele. Z tych wszystkich przy mojej szerokiej stopie i grubej łydce wybrałbym jeszcze Fishera RC4. Rossignola Hero w ogóle nie zapiąłem (za gruba łydka), Atomic Hawx był za wąski,Salomon X-Pro do personalizacji. Tak więc po tych próbach uznałem że Head Vector RS 110 to dobry wybór. Ale żeby nie było tak wesoło przed wyjazdem na 6 dni na narty buty były formowane, odbarczane i wymieniałem wkładkę w środku. Po tych zabiegach buty zapinałem wychodząc z hotelu na stok i rozpinałem po kilku godzinach jak wracałem. Przez cały wyjazd nie sprawiały problemów i dobrze trzymały ciepło, a było bardzo zimno - nawet - 15 stopni C. A wrażenia z jazdy jak najlepsze, ale to na pewno zasługa też dobrego dopasowania. Robiłem to w jednej z częściej polecanych firm z Krakowa
  7. Polecam. Duży wybór i dopasowanie na miejscu. Naprawdę poświęcają wiele czasu klientowi. Ja akurat kupiłem w innym sklepie, ale robiłem u nich odbarczanie i wkładki. Możliwość skorzystania z trenażera. Fachowa obsługa. Same plusy. Ps. Nie pracuje dla nich
  8. Arti51

    Noclegi, apartamenty

    A proszę bardzo Pobyt z wyżywieniem Około 7200 za 2 osoby + karnet na 6 dni po 480 + dojazd około 100 - 200 czyli około 4200 za osobę i Włochy - Piemont 400 km tras
  9. Bezbarwne na pewno, a lekko różowe mam i źle mi się w nich jeździ w pochmurne dni lub we mgle. Teraz też mam żółte ale jeszcze w nich nie jeździłem. Na "sucho" w domu jest OK
  10. Tylko co to znaczy " jeździć przewidywalnie " ? Kierunkowskazy na plecach ? Nakaz jazdy 15 metrów w lewo, skręt, 15 metrów w prawo ? Nie bardzo wiem jak chcesz przewidzieć to co zrobi narciarz, rowerzysta, kierowca który znajduje się przed Tobą. Dlatego pisałem o punkcie 4. Wyprzedzanie może następować zarówno po stronie dostokowej jak i odstokowej, po stronie prawej lub lewej, lecz w takiej odległości, która pozwoli uniknąć potrącenia wyprzedzanego. Jak dla mnie jasna sprawa. Jak jadę samochodem i nie wiem czy mogę wyprzedzić to zwalniam bo nie chce zabić siebie ani kogoś innego. Na nartach jest analogicznie. Przynajmniej według mnie .
  11. Wręcz przeciwnie. Punkt 3 precyzuje tor jazdy. 3. WYBÓR KIERUNKU JAZDY - Znajdujący się na stoku narciarz, który za względu na lepszą widoczność z góry, dysponuje większą możliwością wyboru trasy jazdy, musi wybrać taki tor jazdy aby uniknąć wszelkiej możliwości zderzenia z narciarzem znajdującym się poniżej na stoku. Jadący niżej musi patrzeć na narciarzy którzy są jeszcze niżej. Zakładając ekstremalną sytuacje jak ktoś będący już na końcu stoku wykona nieprzewidziany manewr to wpływa on też na narciarza na samej górze :). Ale to znów reguluje punkt 4
  12. Na stronie Tatrzańskiej Łomnicy jest taki regulamin (Biały kodeks): ZASADY ZACHOWANIA SIĘ NA TRASACH NARCIARSKICH 1. WZGLĄD NA INNE OSOBY - Każdy narciarz powinien zachować się w taki sposób, aby nie stwarzać niebezpieczeństwa dla innej osoby i nie powodować żadnej szkody. 2. PANOWANIE NAD SZYBKOŚCIĄ - Narciarz może zjeżdżać z szybkością stosowną do swoich umiejętności, rodzaju i stanu trasy oraz pogody. 3. WYBÓR KIERUNKU JAZDY - Znajdujący się na stoku narciarz, który za względu na lepszą widoczność z góry, dysponuje większą możliwością wyboru trasy jazdy, musi wybrać taki tor jazdy aby uniknąć wszelkiej możliwości zderzenia z narciarzem znajdującym się poniżej na stoku. 4. WYPRZEDZANIE- Wyprzedzanie może następować zarówno po stronie dostokowej jak i odstokowej, po stronie prawej lub lewej, lecz w takiej odległości, która pozwoli uniknąć potrącenia wyprzedzanego. 5. PRZEJAZD I KRZYŻOWANIE TORÓW JAZDY - Narciarz, który przystępuje do zjazdu na trasie lub pólku narciarskim, powinien sprawdzić, patrząc w górę i w dół, czy nie spowoduje niebezpieczeństwa dla siebie innych. To samo obowiązuje go przy każdym ruszaniu z miejsca lub po chwilowym zatrzymaniu. 6. ZATRZYMANIE SIĘ - Tylko w razie absolutnej konieczności narciarz może zatrzymać się na trasie zjazdu, zwłaszcza w miejscach zwężeń i miejscach o ograniczonej widoczności. Po ewentualnym upadku narciarz winien usunąć się z toru jazdy, tak szybko jak jest to możliwe. 7. PODCHODZENIE - Narciarz powinien podchodzić tylko poboczem trasy, a w przypadku złej widoczności powinien zejść zupełnie z trasy. To samo zachowanie obowiązuje narciarzy, którzy pieszo schodzą w dół . 8. STOSOWANIE SIĘ DO ZNAKÓW NARCIARSKICH - Każdy narciarz winien stosować się do znaków narciarskich, ustawionych na trasach. 9. UDZIELANIE POMOCY - Gdy dojdzie do wypadku na stoku, narciarz jest zobowiązany do udzielenia pomocy i powiadomienia o wypadku uprawnioną osobę (Górskie Pogotowie Ratunkowe, ewent. personel kolei linowych i wyciągów). 10. BEZPIECZEŃSTWO SPRZĘTU NARCIARSKIEGO - Każda narciarz może używać sprzętu narciarskiego, tylko w stanie i w sposób, w który producent daje gwarancję bezpieczeństwa oraz zabezpieczonego przed samowolnym odpięciem się narty lub innego elemetu wyposażenia. 11. IDENTYFIKACJA TOŻSAMOŚCI - Jeśli doszło do wypadku na stoku, każdy uczestnik, lub świadek wypadku ma obowiązek podać podstawowe informacje o sobie Górskiemu Pogotowiu Ratunkowemu lub pracownikom ośrodka. 12. WEJŚCIE NA STOKI NARCIARSKIE - przed i po skończeniu pracy urządzeń transportowych jest zabronione - istnieje niebezpieczeństwo zranienia od maszyn poprawiających trasy, zwłaszcza nawijaków z rozwiniętymi linami! 13. PIERWSZE LEKCJE NARCIARSTWA / snowbordingu Pierwsze lekcje nauki jazdy na nartach / snowboardzie (tzn. nauka przy której narciarz nie korzysta z wyciągów, ewent. urządzeń transportowych, a w trakcie nauki następuje wielokrotne wchodzenie piechotą na dany odcinek stoku) muszą odbywać się poza niebezpiecznymi (nieodpowiednimi) miejscami, którymi są: TATRANSKÁ LOMNICA: Dolne 200m trasy narciarskiej nr 3 Čučoriedky zachód oraz trasy nr 4 Čučoriedky wschód, dolne 400m trasy narciarskiej nr 1 Štart zachód oraz trasy nr 1 Štart wschód, dolne 200m trasy narciarskiej nr 9 Buková hora ŠTRBSKÉ PLESO: Dolne 150m trasy narciarskiej nr 3 Interski 1 oraz dolne 150m trasy nr 2 Esíčko 14. REKLAMA I DZIAŁALNOŚĆ HANDLOWA NA STOKACH - zakaz wykorzystania tras narciarskich i terenów kończących trasy narciarskie w celach reklamowych ( np. umieszczanie straganów, przedmiotów reklamowych i innych) bez zgody zarządcy ośrodka narciarskiego. Zakaz wykonywania działalności handlowej na trasach narciarskich i terenach kończących trasy narciarskie bez zgody zarządcy ośrodka narciarskiego oraz odpowiedniego zezwolenia. Każda osoba znajdująca się na trasie narciarskiej jest zobowiązana do przestrzegania zasad korzystania z trasy narciarskiej, które daną osobę obowiązują. Wchodząc na stok narciarski i/lub korzystając z górskich urządzeń transportowych, zasady i wytyczne stają się dla każdego wiążące. Tatry mounatin resorts, a.s. jako zarządca ośrodka zastrzega sobie prawo, w przypadku jakiegokolwiek naruszenia zasad i wytycznych określonych w Białym Kodeksie lub w ogólnym regulaminie, po uprzednim ostrzeżeniu zakazać osobie naruszającej zasady i wytyczne wejścia na stoki narciarskie, a jednocześnie uniemożliwić jej w tym dniu korzystanie z górskich urządzeń transportowych poprzez zablokowanie karnetu narciarskiego. Słowacy rozwiali wątpliwości poruszane w tym temacie przez odpowiednie sformułowanie punktu 1, 3, 4, 11 i 13. Jeżeli wszyscy (narciarze i stacje narciarskie) stosowali by podobne rozwiązania nie byłoby niedomówień.
  13. https://www.vt.sk/pl/cenniki/cenniki/ceny-karnetow-201819-wysokie-tatry/
  14. Arti51

    Gopass...

    Mam tylko oferty Mölltaler Glets i na Špindlerův Mlýn za punkty. Więcej ofert nie mam. Strona działa OK.
  15. Cześć. Wiele Ci nie powiem bo byłem w nich dopiero dwa razy na nartach. Po zakupie dopasowanie termiczne w sklepie. Łatwo się wkłada stopę do buta, klamry do wyregulowania (mam dość grubą łydkę). Po pierwszym wyjeździe bolące nogi , drugi już lepiej, ale jeszcze muszę dopasować klin pod pietę ponieważ przy zapiętych butach mogę ja lekko unieść i to zmniejsza komfort jazdy. Nie chcę bardzo ściskać nogi przez mocniejsze dopięcie klamer bo jak mocniej dociągnę drugą klamrę to już czuje ucisk z boku stopy. Przy moim kształcie nóg (wąska pięta, gruba łydka) może lepszym rozwiązaniem byłby Vector 120 z opcją Liquid Fit, ale teraz już za późno. Mierzyłem jeszcze przed zakupem buty Head Nexo z Liquid Fit ale nie byłem w stanie w nich funkcjonować ze względu na duży ucisk na podbiciu. W Vectorach 110 dobrze mi się prowadziło narty (dużo lepiej niż w moich starych Rossignolach). Zastanawiam się jeszcze nad wymiana wkładki pod stopą, ale to już kwestia indywidualnego kształtu stopy. Więcej wrażeń po następnych wyjazdach
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...