Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Jak ostrzyć narty Fischer Progressor


zz10

Rekomendowane odpowiedzi

Ostrz normalnie, zmiana nic tu nie da, prawdopodobnie jej nie będziesz w stanie odczuć wiec szkoda kombinacji i komplikacji, te dwa promienie to marketing, nie byłem w stanie odczuć tych promieni a te narty jadą takim promieniem jaki się im zada oczywiście w granicach ich możliwości. Ja bym je zostawił na fabrycznych kątach bo szkoda zjadać krawędzie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie Fischer - kąt boczny 87 st. na pewno typu Race (sprawdzone), Progressor itp. a prawdopodobnie wszystkie.Dolnego nie znam (prawdopodobnie 1 st.)Boczny jest ponoć przy tym zmienny (info od serwisanta) na długości (przy dziobach bywa ostrzej) ale nie mam pewności czy to zamierzone, czy kwestia braku precyzji przy produkcji.Przy okazji Völkl - boczny 88 st., spód ok. 1.Cyt. za innym forum: "boczny 88 stopni z tolerancja +-0.4; dolne 1.2 stopni z tolerancja +-0.2" (ponoć to z maila od Völkla)Większość serwisów robi na 88 st. domyślnie.Tu jeszcze info, nie wiem na ile wiarygodne: http://www.epicski.com/a/factory-edge-bevels"If you really, really trust the Internet more than you trust yourself, and if you trust secondhand manufacturer literature through the Internet more than firsthand reports through the Internet (but only then) you can consult the table of:Manufacturer Recommended Edge AnglesAtomic: 3-degree side / 1-degree baseBlizzard: 3-degree side / 1-degree baseDynastar: 2-degree side / 1-degree baseFischer: 3-degree side / 1-degree baseK2: 2-degree side / 1-degree basePMGear: 2-degree side / 1-degree base for riding switch to the road.Volkl: 2-degree side / 1-degree base"Jeszcze na koniec obrazek z pdf - zalecenia Fischera dot. tuningowania nart typu race - profi :) (z katalogu nart z grupy Race).

fisch.jpg

fisch.jpg.5a77e8ccde55a8ab108275d86293c729.jpg

Edytowane przez gajowy01
update grafiki
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem mailla od Voelkla do moich racetigerów ,boczny 88 dół 0.5 tak zrobiłem i jak dla mnie trochę za słabo trzymały przy mocnym wychyleniu .Znany serwis z Gliwic polecił mi do bardziej dynamicznej jazdy 77 st.bo od tego to podobno zależy.Tak też zrobiłem ,zobaczymy nie miałem jeszcze okazjii spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Fischery Motive 80 miały fabryczny 86 i 1 podniesienia, lekko byłem zdziwiony ale tak przez sezon te narty ostrzyłem, jeździło się bardzo dobrze niemniej na bardzo twardym brakowało nieco trzymania, trochę to nie dziwne dla takich nart niemniej na koniec sezony zmieniłem boczny na 87, zobaczę co to zmieni niemniej myślę, że niewiele albo i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ,dzisiaj odebrałem swoje racetigery z serwisu i tak ,wypróbowałem kąt 88 i 0.5 najpierw ręcznie 2 krotnie i guzik ,słabo trzymały ,nie mogłem się wyłożyć.Potem zrobiono to samo ale z planowaniem ślizgu bo jako nowe były obłe.Poprawiło się o 100 proc.Teraz ostatnia próba mam 87 st.podniesienie 0.5 a dzioby 1 ,jeżeli to nie poprawi radykalnie trzymania na dużej prędkości na twardym to serwisant powiedział ,że muszę zmienić narty bo teraz tak wyostrzone to kres ich możliwości .Zobaczymy ,już niedługo mam nadzieję.Pozdrawiam jorguś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostrzenie

mojego head-a isl ostrze 87 st,, dzioby 0,7,pod butem 0,5,tył 0,7 ,jest ok,ale tak jak pewnego razu dziadek na kasprowym naostrzył mi poprzedniego fischera to jeszcze nigdy nie miałem naostrzonych nart, brzytwy ,robił to recznie ,i nie zdradził jakie kąty ,generalnie masz dobre narty, ostrz w dobrym serwisie ,stale tym samym,tylko ręcznie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad hoc

nie wyraziłem się precyzyjnie,chodziło mi o jednego zawsze tego samego serwismena (to przez to że w malych miasteczkach jeżeli jest serwis to przewaznie jednoosobowy),dodam jeszcze że średnio ostrzę narty co 4-5 wyjazdów, a po kazdym wyjeżdzie specjalną gąbką ściągam drut ,chyba ze przewidujemy ostrą jazdę po oblodzonych stokach,np pod koniec sezonu ,wtedy narty obowiązkowo do serwisu,(przy okazji to też zależy od sposobu przeworzenia i przechowywania nart pomiedzy wyjazdami,narty na dachu samochodu bez żadnych pokrowców, to masakra,sól niszczy krawędzie,to samo jeżeli mokre narty po przyjeżdzie do domu ze stoku rzucimy do kąta w zimnym np.garażu za tydzień stal się zaczerwieni )pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ja się z tymi zaleceniami nie zgadzam. Kąt ostrzenia krawędzi zależy od sposobu jazdy nie od producenta. Większy sekret to kąt od spodu. Tutaj różnica między o,5 a 1 st ma ogromne znaczenie. Zgadzam się że inne naostrzenie dziobów i inne pod butem będzie odczuwalne w prowadzeniu narty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie Fischer - kąt boczny 87 st. na pewno typu Race (sprawdzone), Progressor itp. a prawdopodobnie wszystkie.

Dolnego nie znam (prawdopodobnie 1 st.)

Boczny jest ponoć przy tym zmienny (info od serwisanta) na długości (przy dziobach bywa ostrzej) ale nie mam pewności czy to zamierzone, czy kwestia braku precyzji przy produkcji.

Przy okazji Völkl - boczny 88 st., spód ok. 1.

Cyt. za innym forum: "boczny 88 stopni z tolerancja +-0.4; dolne 1.2 stopni z tolerancja +-0.2" (ponoć to z maila od Völkla)

Większość serwisów robi na 88 st. domyślnie.

Tu jeszcze info, nie wiem na ile wiarygodne: http://www.epicski.com/a/factory-edge-bevels

"If you really, really trust the Internet more than you trust yourself, and if you trust secondhand manufacturer literature through the Internet more than firsthand reports through the Internet (but only then) you can consult the table of:

Manufacturer Recommended Edge Angles

Atomic: 3-degree side / 1-degree base

Blizzard: 3-degree side / 1-degree base

Dynastar: 2-degree side / 1-degree base

Fischer: 3-degree side / 1-degree base

K2: 2-degree side / 1-degree base

PMGear: 2-degree side / 1-degree base for riding switch to the road.

Volkl: 2-degree side / 1-degree base"

Jeszcze na koniec obrazek z pdf - zalecenia Fischera dot. tuningowania nart typu race - profi :) (z katalogu nart z grupy Race).

Ja się z tymi zaleceniami nie zgadzam. Kąt ostrzenia krawędzi zależy od sposobu jazdy nie od producenta. Większy sekret to kąt od spodu. Tutaj różnica między o,5 a 1 st ma ogromne znaczenie. Zgadzam się że inne naostrzenie dziobów i inne pod butem będzie odczuwalne w prowadzeniu narty.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tymi zaleceniami nie zgadzam. Kąt ostrzenia krawędzi zależy od sposobu jazdy nie od producenta. Większy sekret to kąt od spodu. Tutaj różnica między o,5 a 1 st ma ogromne znaczenie. Zgadzam się że inne naostrzenie dziobów i inne pod butem będzie odczuwalne w prowadzeniu narty.

szybka wizyta na forum pomiędzy przejazdami w Lienz'u :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tymi zaleceniami nie zgadzam. Kąt ostrzenia krawędzi zależy od sposobu jazdy nie od producenta. Większy sekret to kąt od spodu. Tutaj różnica między o,5 a 1 st ma ogromne znaczenie. Zgadzam się że inne naostrzenie dziobów i inne pod butem będzie odczuwalne w prowadzeniu narty.

Jak będzie różnica w zachowaniu przykładowo slalomki, gdy mając do dyscpozycji 2 pary takich samych nart, jedną parę naostrzymy na 87/0,5-na całej długości a drugą parę 87/0,5 - tylko na dziobach i piętkach (reszta bez podniesienia) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam Volkl Racetigger SC i ogólnie mam problem z kątami ,wytestowałem już 98 i 0,5 od spodu i jak dla mnie to one nie trzymały ,nie mogłem się "wyłożyć" a teraz zrobiono mi podobno jak na slalom 97 i podobno ma to pomóc .Zobaczymy jeszcze nie testowałem ale trochę się boję czy nie przedobrzyłem ,bo już sam nie wiem co zrobić aby trzymały porządnie .Przy większym pochyleniu uślizgiwały mi się i były poprawiane ze dwa razy ,łącznie z planowaniem i tylko o drobinę było lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy przyczyny nietrzymania sie nart: nie naostrzone krawędzie ( tępe narty), nierówno naostrzone krawędzie ( zły serwis), brak umiejętności narciarza. Kąty zadane czy to boczne czy dolne są kwestia drugorzędną. 95% osób poruszajacych sie po polskich stokach nie odczuje różnicy między 89, 88, 87 ani 0,5 czy 1. Chyba ze będzie to zjad na przysłowiową krechę, wtedy 87 moze tylko przeszkadzać.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie różnica w zachowaniu przykładowo slalomki, gdy mając do dyscpozycji 2 pary takich samych nart, jedną parę naostrzymy na 87/0,5-na całej długości a drugą parę 87/0,5 - tylko na dziobach i piętkach (reszta bez podniesienia) ?

Bedzie różnica w poczatku i na końcu skrętu. Kiedyś tak się ostrzyło: dół na 0 i szlifowanie kawałka z przodu i tyłu. Ja bym nie kombinował w nowoczesnych nartach i zostawił 0,5 na całej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam Volkl Racetigger SC i ogólnie mam problem z kątami ,wytestowałem już 98 i 0,5 od spodu i jak dla mnie to one nie trzymały ,nie mogłem się "wyłożyć" a teraz zrobiono mi podobno jak na slalom 97 i podobno ma to pomóc .Zobaczymy jeszcze nie testowałem ale trochę się boję czy nie przedobrzyłem ,bo już sam nie wiem co zrobić aby trzymały porządnie .Przy większym pochyleniu uślizgiwały mi się i były poprawiane ze dwa razy , tylko o drobinę było lepiej.

Jorguś śmie przypuszczać ze chodziło Ci o kąt 87,88 a jeśli naostrzyłeś na 87 powinno być lepiej ale szybciej będą nadawaly sie do ponownego ostrzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam Volkl Racetigger SC i ogólnie mam problem z kątami ,wytestowałem już 98 i 0,5 od spodu i jak dla mnie to one nie trzymały ,nie mogłem się "wyłożyć" a teraz zrobiono mi podobno jak na slalom 97 i podobno ma to pomóc .Zobaczymy jeszcze nie testowałem ale trochę się boję czy nie przedobrzyłem ,bo już sam nie wiem co zrobić aby trzymały porządnie .Przy większym pochyleniu uślizgiwały mi się i były poprawiane ze dwa razy ,łącznie z planowaniem i tylko o drobinę było lepiej.

Gdybyś pokazał układ, i coś więcej jak wykorzystujesz krawędzie nart z przodu i z tyłu to myślę , ze łatwo by ci było odpowiedzieć.

Na nartach się nie wykładamy, bo wtedy żadna nie będzie trzymać skrętu, a krawędzie napewno. Na nartach staramy sie przyjąć układ w którym obciązenie kierujemy na KRAWĘDZIE. Od tego głównie zależy trzymanie krawędzi. Moze buty

masz złe, nie utrzymują stopy (pod obciązeniem wypłaszcza sie podeszwa) pod kątem. Ale nawet w tym wypadku pomaga właściwy układ.

Edytowane przez niko130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...