johnny_narciarz Napisano 16 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 Obejrzałem dziś kawałek wyścigu Formuły 1 i pierwsze co mi się totalnie nie podoba to dźwięk silników! :frown:: Rozumiem czemu takie zmiany zaszły,ale teraz najlepiej ściszyć głos... Dobrze,że choć turbinę coś tam słychać. Przy okazji: myślałem,że obejrzę relacje na Polsacie,ale transmisja była jedynie na kanale kodowanym. : Nie zamierzam płacić za telewizję,nie będę się tu rozwodzić czemu,więc z pomocą przyszedł jakiś kanał czeski czy słowacki - NOVA - gdzie relacja była na kanale otwartym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 16 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 Macie jakiś już czas temu zmiejszyli pojemności do bodajże 2400 ,przeszło 700 ps osiągane obrotami jak ze ścigacz : Ośmiocylindrowe jednostki wyciśnięte do granic możliwości ale dżwięk nie za specjalny,cóż... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 16 Marzec 2014 Autor Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 W tym roku są to silniki zaledwie 1800ccm i sześciocylindrowe,ale turbo. Za parę lat pewnie będą 3 cylindry i 1000 ccm pojemności... :stupid: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAIKEL 1977 Napisano 16 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 W tym roku są to silniki zaledwie 1800ccm i sześciocylindrowe,ale turbo. Turbodoładowana jednostka V6 o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa czyli jeszcze mniejsza pojemność :stupid:. I nie zdziwię się że za parę lat będzie tak jak piszesz :stupid: :sorrow: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 16 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 Historia zawraca koło, 1500 + turbo i 1000 hp to stare czasy w F1. Udało się 30 lat temu, więc zaden problem teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wid Napisano 16 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 To co sié dzieje z F1 od paru lat to kpina. Wprowdzanie głupich regulacji, które mają poprawić widowisko, a w rzeczywistości je zabijają. Największą głupotą było wprowadzenie zakazu tankowań. To właśnie tankowania wprowadzały element niepewności dla kibiców i konieczność opracowywania strategii dla zespołów, co jest kwintesencją formuły jeden. Zgadzam się, że bolidy nie brzmiął najlepiej. Dla porównania dźwięki z poprzednich lat http://m.youtube.com/watch?v=srq14vtm-NE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woocash Napisano 16 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 Ech... Mialem jeszcze nadzieje na podtrzymanie turbiny, ale... niestety...: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 16 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 Początek końca F1... przynajmniej w tej formie. Rozumiem elektryczność i wszystko co służy przyspieszaniu ale V6 1,6 ... porażka. Jaki jest cel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 16 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 Chodzi o zmniejszenie kosztów : Według mnie to te zamrożenie rozwoju silników to może być lipa,przynajmniej na początku Trzeba by po pierwsze po skonstrułowaniu nowych jednostek dać im trochę polatać ,poznać motory a dopiero potem zamrozić rozwój To samo się dotyczy limitu silników dla kierowcy na sezon,pierwszy rok powinien być zwiększony limitowo,ale wiadomo jak nie wiadomo o co chodzi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 16 Marzec 2014 Autor Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 Początek końca F1... przynajmniej w tej formie. Rozumiem elektryczność i wszystko co służy przyspieszaniu ale V6 1,6 ... porażka. Jaki jest cel? Obecnie taki jest trend w konstrukcjach silników: mała pojemność,bezpośredni wtrysk i turbina.Takie silniki są mocne,dużo oszczędniejsze i do tego dochodzi czystość spalin.Dla przykładu,już się mówi,że całkowicie znikną silniki 12 cylindrowe (oczywiście z aut seryjnych),bo nie będą w stanie spełnić norm czystości spalin.Więc jak ktoś ma ochotę jeszcze sobie czymś takim pojeździć,to lepiej się spieszyć... :proud: Chodzi też o to,żeby nie inwestować ciężkich milionów w rozwój silników,których ni jak będzie można spożytkować w samochodach seryjnych.Podobnie było w motocyklowm GP1. Jeszcze nie tak dawno temu klasa królewska to były dwusuwowe 500,choć w seryjnych motocyklach taki silnik można było spotkać ostatni raz w latach osiemdziesiątych!Inwestowano spore sumy w coś co nikomu,po za wyścigiem,nie było potrzebne.Stąd dziś są czterosuwowe 1000 ccm. : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BuenosAires Napisano 16 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2014 Chodzi o zmniejszenie kosztów : Według mnie to te zamrożenie rozwoju silników to może być lipa,przynajmniej na początku Trzeba by po pierwsze po skonstrułowaniu nowych jednostek dać im trochę polatać ,poznać motory a dopiero potem zamrozić rozwój To samo się dotyczy limitu silników dla kierowcy na sezon,pierwszy rok powinien być zwiększony limitowo,ale wiadomo jak nie wiadomo o co chodzi.... Z jednej myśli możesz wykrzesać 100 KW. Prawdopodobnie w perspektywie 100 lat będziemy jeździć bez silników. Ja na szczęście nie dożyję :sorrow: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woocash Napisano 18 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 18 Marzec 2014 [video=youtube;jS4Dh_EAfJI] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 18 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 18 Marzec 2014 Romet Komar z gwizdkiem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 20 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 20 Marzec 2014 Dla zawodów sportowych i rywalizacji nie ma znaczenia jaką pojemność skokową mają silniki. Powiedziałbym jeszcze nie ma znaczenia moc, byle tylko stawka ścigających była wyposażona w sprzet o porównywalnych parametrach. Pamietam czasy wyścigów torowych kiedy to najbardziej fascynujące były wyścigi Fiatów 126 a póżniej Cinquecento. Moc w silniku nie pochodzi z pojemności a z ilości spalonego paliwa. Kiedyś jak silniki były "atmosferyczne" same zasysały paliwo z gażników i powietrze, pojemnośc była parametrem decydującym. Obecnie, kiedy mozna wtrysnąć odpowiednia dawkę paliwa i wtłoczyć odpowiednią ilość powietrza, pojemność skokowa nie jest juz tak ważna. Zauważcie że mniejsze silniki są lżejsze, a to w sporcie jest bardzo ważne. Inną sprawą jest problem wytrzymałości mechanicznej tych mniejszych silników i ich chłodzenie. Nie będę rozwijał tego tematu dalej bo to ani czas ani miejsce. Wracając jednak do dżwieku silnika, rzeczywiście stare wielocylindrowe motory miały inny dżwiek. Dziś optymalizacja pracy silnika, a co za tym idzie, dążenie do jak najmniejszych oporów spalin w wydechu, powoduje, że efekty dżwiekowe mogą być różne. Nie ma juz basowego bulgotu z rury wydechowej. Odnośnie czystości spalin, nie ma znaczenia dla tzw. czystości, czy spaliny pochodzą z jednego czy 12 cylindrów. Poza tym to nie za bardzo rozymiem co to są tzw. czyste spaliny. Wiem że urzędnicy w swych ciasnych głowach zdefiniowali niektóre parametry ( np. CO2 , cząstki stałe) a zapmnieli np. o zwiazkach azotu. To także nie miejsce i czas na rozwinięcie tematu. Jak nie wiadomo o co chodzi, wiadomo że chodzi o pieniądze, nawet te ukryte w odpowiednich technologiach którymi trzeba "obdarować" społeczeństwo (katalizatory, filtry cząstek stałych, adblue, itp). I jeszcze jedna sprawa, w samochodach wyścigowych typu F1 podtrzymanie turbo nie jest potrzebne. Bo niby do czego? Tam silnik cały czas pracuje na optymalnych obrotach i w zakresie optymalnej mocy i momentu obrotowego. Reasumując, obecnie czeka nas era świszcząco-wyjących-ryczących silników a czasy bulgoczących basowo juz się bezpowrotnie skończyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafael Napisano 24 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 24 Marzec 2014 Co do dźwięków silników.. V6 z pojemnością 1600cm, samo mówi za siebie. Prawdziwy dźwięk auta zaczyna się od V8. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.