Narty - skionline.pl
Jump to content
Roobs

Zawieszenie rowerowe...

Recommended Posts

Roobs,  a nie lepiej zbudować rower samemu pod siebie? 

Wydaje mi się że wyjdzie to nawet duzi taniej.

Edited by artix

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, artix napisał:

Roobs,  a nie lepiej zbudować rower samemu pod siebie? 

Wydaje mi się że wyjdzie to nawet duzi taniej.

Rozważałem takie rozwiązanie, główny atut zakupu roweru to udzielony dla mnie rabat. Do tego dochodzi zakres gwarancji, ubezpieczenie itd. Pytałem tych co składają rowery, co mają dostęp do tańszych części to też słyszałem że nie do końca jest to już takie atrakcyjne rozwiązanie. Sumując, przy obecnych możliwościach nie zaoszczędziłbym więcej jak jakieś 1,5 tyś zł uwzględniając upust przy zakupie roweru . Chyba że jest na forum ktoś kto byłby w stanie zrobić to korzystniej :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy każdej okazji kiedy na forum rowerowym pojawia się kwestia roweru z półki trochę wyższej niż podstawowa, zawsze znajdą się głosy "złóż sobie sam!". To może i ma sens - o ile już świetnie znasz się na rowerach, poszczególnych częściach, cenach, co z czym i tak dalej i jesteś gotowy spędzić tygodnie albo i miesiące na wyszukiwaniu poszczególnych części w dobrych cenach. Albo jeśli masz kogoś na prawdę zaufanego. Jednak w przypadku fulla sprawa robi się jeszcze bardziej skomplikowana - dobranie odpowiedniego dampera do ramy to wyższa szkoła jazdy, do tego dobranie przedniego amortyzatora. Jaki jest w Polsce rynek na rowery za 15tys PLN i więcej aby mogli wykształcić się fachowcy od ich składania? Zwłaszcza, że zdecydowana większość i tak kupuje gotowe rowery, więc zostaje potencjalna absolutna garstka zapaleńców, prawdopodobnie jacyś zawodnicy itp 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.10.2017 o 08:11, Roobs napisał:

Po rozejrzeniu się po okolicy trafiłem na Speca. Pomijam że to inna wersja Brain to jest jeszcze na  Shimano Deore XT z 11 a chciałem zaspokoić moją ciekawość SRAM Eagle, 12-speed, 10-50t. Mało tego, wpłata - kaucja to coś chyba około 20 tys zł :-)

Też chciałem przetestować 12-kę SRAM-a, ale zawsze coś musi pójść nie tak. Raz się rozchorowałem, innym razem akurat tego roweru nie dowieźli... :$

Kaucja 20 tysi??? Toż to za auto tyle nie żądają! Ostatnio wypożyczaliśmy busika, to gość chciał tylko 1000 zł... :)

Dnia 13.10.2017 o 18:27, zaj napisał:

dobranie odpowiedniego dampera do ramy to wyższa szkoła jazdy, do tego dobranie przedniego amortyzatora.

I to jeden z powodów, z którego wolę gotowy rower. Do tego, tak jak pisze Roobs - można uzyskać spore upusty, zwłaszcza po sezonie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, johnny_narciarz napisał:

Też chciałem przetestować 12-kę SRAM-a, ale zawsze coś musi pójść nie tak. Raz się rozchorowałem, innym razem akurat tego roweru nie dowieźli... :$

Kaucja 20 tysi??? Toż to za auto tyle nie żądają! Ostatnio wypożyczaliśmy busika, to gość chciał tylko 1000 zł... :)

I to jeden z powodów, z którego wolę gotowy rower. Do tego, tak jak pisze Roobs - można uzyskać spore upusty, zwłaszcza po sezonie. :)

Jutro testuje "12" :-) Trochę dowiedziałem się odnośnie Speca i tego Brain, chyba padnie na Epic'a ...mają mi sprowadzić na weekend do testów, choć mocno zachęca mnie Trek. Atut to kompletna konfiguracja, tak jak przy składaniu samemu.

Taka moja uwaga, jak wiele robi obsługa sklepu, odwiedziłem 3 punkty, kompletna beznadzieja w firmowym Spec we Wrocławiu na Rakowej oraz kontakt z "portierem" w Twomark Sport :-/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Roobs napisał:

Jutro testuje "12" :-)

Super! Mam nadzieję, że będzie mi dane w najbliższym czasie. :)

22 godziny temu, Roobs napisał:

Atut to kompletna konfiguracja, tak jak przy składaniu samemu.

Noo, fajna opcja! Przynajmniej zapłacisz za to, za co faktycznie uważasz, że warto. :) 

 

22 godziny temu, Roobs napisał:

Taka moja uwaga, jak wiele robi obsługa sklepu, odwiedziłem 3 punkty, kompletna beznadzieja w firmowym Spec we Wrocławiu na Rakowej oraz kontakt z "portierem" w Twomark Sport :-/

Podobnie bywa z niby fachowymi serwisami. Ostatnio po malowaniu ramy samemu poskładałem "tłuściocha", punkt po punkcie, wszystko co trzeba wyczyszczone i nasmarowane. Zajęło mi to prawie cały dzionek, ale teraz bryka chodzi! Wcześniej jak dałem przerobić napęd na 1x11, panowie zrobili byle szybciej, byle działało i po zaledwie może 100 km tak strasznie zaczęło wszystko trzeszczeć, zgrzypić, że aż szlag mnie trafiał... O.o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17.10.2017 o 20:37, johnny_narciarz napisał:

Super! Mam nadzieję, że będzie mi dane w najbliższym czasie. :)

Noo, fajna opcja! Przynajmniej zapłacisz za to, za co faktycznie uważasz, że warto. :)

Pierwsze wrażenia z jazdy, pozytywne. Może nie tak "aksamitne" jak XT ale jak dla mnie dają lepszą pracę nad utrzymaniem tempa, dynamiki.To tak jak z pracą komputera, nagle masz do dyspozycji 20-30 % mocy więcej. Praca na jednym blacie zwalnia myśli i zastępuje je instynktem. Duży plus dla SRAM za to, niestety minus to heble. Przypomniały mi się czasy z hamowania Wigry :o

No ale to rower tylko za niecałe 20 tyś xDxDxD więc może w Epicu na Level Ulti będzie lepiej. Zawsze mogę przerzucić ze startego XT-ki :)

Niestety ta "fajna opcja" proponowana przez stronę Trek to następna ściema. Wybór w konfiguracji mocno okrojony, w sumie to można powiedzieć że wyboru nie ma. Na moją opinię co ta konfiguracja jest warta, zaproponowano mi niestandardowe rozwiązanie czyli to co chcę a podadzą mi cenę. Zapewniając że będzie warto ;-) 

Jeszcze jedna moja uwaga, spostrzeżenie...jeśli ktoś chce kupić sobie rower pierwszy raz, lub nie ma rozeznania...nie chodźcie do sklepów sami!!! Dopiero po zapoznaniu się z podstawami jak np. wielkość ramy, z premedytacją wciskają to co mają lub mogą mieć w dobrej dla nich cenie. Najwięcej błędów jest przy tzw, rozmiarze L. Dlaczego nie podają w calach lub centymetrach? Dlaczego nie złapie Cię za jajka i nie zmierzy tylko ściąga z wieszaka? Ano że "L" to u jednego jest 19 cali a u drugiego 21 ...czyli sprzedajemy co nam zalega. Zapytajcie swoich Pań, jaki rozmiar bluzki Ci kupić? Mądra odpowie S, M, ale doda... trza mierzyć kochanie :D Lub zajrzyjcie do ich szafy i zapytajcie "dlaczego nie chodzisz w tym ładnym swetrze"? :D Bo rozmiar ujowy się okazał :D Tak właśnie wygląda zły dobór. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Roobs napisał:

Pierwsze wrażenia z jazdy, pozytywne. Może nie tak "aksamitne" jak XT ale jak dla mnie dają lepszą pracę nad utrzymaniem tempa, dynamiki.To tak jak z pracą komputera, nagle masz do dyspozycji 20-30 % mocy więcej. Praca na jednym blacie zwalnia myśli i zastępuje je instynktem. Duży plus dla SRAM za to, niestety minus to heble. Przypomniały mi się czasy z hamowania Wigry :o

No ale to rower tylko za niecałe 20 tyś xDxDxD więc może w Epicu na Level Ulti będzie lepiej. Zawsze mogę przerzucić ze startego XT-ki :)

Niestety ta "fajna opcja" proponowana przez stronę Trek to następna ściema. Wybór w konfiguracji mocno okrojony, w sumie to można powiedzieć że wyboru nie ma. Na moją opinię co ta konfiguracja jest warta, zaproponowano mi niestandardowe rozwiązanie czyli to co chcę a podadzą mi cenę. Zapewniając że będzie warto ;-) 

Jeszcze jedna moja uwaga, spostrzeżenie...jeśli ktoś chce kupić sobie rower pierwszy raz, lub nie ma rozeznania...nie chodźcie do sklepów sami!!! Dopiero po zapoznaniu się z podstawami jak np. wielkość ramy, z premedytacją wciskają to co mają lub mogą mieć w dobrej dla nich cenie. Najwięcej błędów jest przy tzw, rozmiarze L. Dlaczego nie podają w calach lub centymetrach? Dlaczego nie złapie Cię za jajka i nie zmierzy tylko ściąga z wieszaka? Ano że "L" to u jednego jest 19 cali a u drugiego 21 ...czyli sprzedajemy co nam zalega. Zapytajcie swoich Pań, jaki rozmiar bluzki Ci kupić? Mądra odpowie S, M, ale doda... trza mierzyć kochanie :D Lub zajrzyjcie do ich szafy i zapytajcie "dlaczego nie chodzisz w tym ładnym swetrze"? :D Bo rozmiar ujowy się okazał :D Tak właśnie wygląda zły dobór. 

Jak dla mnie, odkąd założyłem 1x11 do tłuściocha, to już raczej nie powrócę do dwóch blatów. Przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz, choć może to tylko w moim przypadku... Jak miałem dwa blaty z przodu, na mocnych wertepach, przy mocnych wstrząsach, łańcuch potrafił wpaść między blaty, bądź całkowicie spadał. Odkąd mam jeden i zębatkę Narrow Wide, nie zdarzyło się ani razu, żeby łańcuch choć próbował spaść. To kolejny plus tego rozwiązania. :) A jak tylko dotrze do mnie bębenek XD, zakładam kasetę "e13" 9-46 o zakresie przełożeń 511%!  Już przebieram nogami... :D

Myślę, że jak sklepowi zależy, to wymienią pół roweru żeby klient był zadowolony. No, sam jestem ciekaw co ci zaoferują i czy to będzie się opłacać. W zasadzie to w ogóle powinni oferować tylko bazę w postaci ramy i amora, a resztę powinien dobierać klient. No ale nie każdy ma wiedzę w co warto zainwestować...

No niestety, rowery w cenach 20 tysi i więcej, sprzedają się jednostkowo. W niektórych przypadkach sprowadzane są pojedyncze sztuki. Więc jak już jest klient, to trza mu uświadomić, że na pewno to dla niego... :D Lepiej więc, tak jak piszesz, pójść z kimś kto ma doświadczenie. Zwłaszcza, że te rozmiary potrafią się sporo różnić w zależności od producenta. Sam się o tym przekonałem, testując różne szosy. Niektóre sklepy oferują coś, co nazywa się "Bike Fitting", czyli szczegółowe pomiary ciała, co pozwala idealnie dobrać rozmiar ramy, a nawet ustalić wysokość siodełka. Polecałbym to amatorom, bo bardziej doświadczeni zazwyczaj sami, bez pomocy, trafiają w punkt z ustawieniami. ¬¬

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.10.2017 o 10:26, johnny_narciarz napisał:

Jak dla mnie, odkąd założyłem 1x11 do tłuściocha, to już raczej nie powrócę do dwóch blatów. Przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz, choć może to tylko w moim przypadku... Jak miałem dwa blaty z przodu, na mocnych wertepach, przy mocnych wstrząsach, łańcuch potrafił wpaść między blaty, bądź całkowicie spadał. Odkąd mam jeden i zębatkę Narrow Wide, nie zdarzyło się ani razu, żeby łańcuch choć próbował spaść. To kolejny plus tego rozwiązania.

Taka była wada w systemie 2x11, przy odpedałowaniu do tyłu. Mnie się też przydarzało spadanie łańcucha ale winę ponosiła linka w uszkodzony pancerzu od słońca. Regulowałem i ciągle się powtarzało, aż do chwili zdjęcia linki i obejrzenia jej dokładnie. Ale to uszkodzenie a nie wada systemu.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...