moruniek Napisano 12 Październik 2022 Zgłoszenie Share Napisano 12 Październik 2022 Dziś dojechała do mnie latarka, której będę używał do jazdy na rowerze. Model Sofirn SP33 - 5000K. Chińczyk bardzo dobrej jakości, dość ciężka, poręczna, taka w sam raz. Dziś przetestowana w lesie przez około 30 minut, test wypadł bardzo pozytywnie, jutro napiszę więcej. Pasuje do mojego starego uchwytu latarki przy rowerze. Stosunek jakości do ceny, moim zdaniem rewelacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moruniek Napisano 13 Październik 2022 Autor Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2022 Krótki test z dnia dzisiejszego. Stoję około 200 metrów od znaku drogowego widocznego na zdjęciach. Takie warunki oświetleniowe. Mała moc. Większa. Pełna moc. Tu jeszcze oświetlam dęba na swoim placu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 13 Październik 2022 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2022 Mam mieszane uczucia patrząc na tę latarkę. Bo w sumie spory grzmot a akumulator tylko 5500 mAh. Wychodzi mi, że 18650 z ogniwem 3500 mAh (zdecydowanie mniejszy zestaw) wychodzi lepiej jeśli chodzi o relację waga/siła. Ale cena kontra moc na pewno wychodzi fajnie. Oddzielną kwestią jest, że 3500 lm to między bajki można włożyć. I dobrze, bo tak można byłoby jajka na obudowie smażyć. Wystarczy przyjrzeć się jak są rozwiązane dobre latarki taktyczne o dużych mocach. Ale kluczowa jest zupełnie inna sprawa - nieprzyjemna spotowa charakterystyka świecenia. Po różnych moich nocnych jazdach nabrałem przekonania graniczącego z 100% pewnością, że latarka na rower, jeśli jest jednodiodowa, to musi mieć kolimator eliptyczny który daje spłaszczoną elipsę światła. Mój przerobiony Convoy ma taką charakterystykę. I to się cudownie sprawdza, bardzo przypominając światła samochodowe. W skręcie oświetla znakomicie boki, ale co najlepsze, nie są one prześwietlone, nawet gdy jedziemy wąską ścieżką między drzewami. Cała scena oświetlona jest bardzo równomiernie i powiedziałbym harmonijnie. Podobny efekt można osiągnąć dając diody biskiego i dalekiego zasięgu (tak jest na przykład w Petzl Nao2). Kolimator zwiększa (na logikę) też zasięg w centrum. Dobra latarka (i dobry uchwyt) to nie jest prosta sprawa. Oczywiście gdy jedziemy w trudnym terenie a nie chcemy zbytnio zwalniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moruniek Napisano 14 Październik 2022 Autor Zgłoszenie Share Napisano 14 Październik 2022 Dodam jeszcze zdjęcia samej latarki. Tu widać ogniwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moruniek Napisano 14 Październik 2022 Autor Zgłoszenie Share Napisano 14 Październik 2022 Jeszcze jedna uwaga, do znaku ze zdjęć jest 250 metrów, nie 200 (zmierzyłem dokładnie). Dziś lub jutro zrobię zdjęcia aparatem, wydaje mi się, że świeci lepiej na "żywo", niż oddaje to Gopro na zdjęciu (zwłaszcza na boki). Miałem na testach latarkę zrobioną "pod rower" polecaną na forum tematycznym Convoy S2+. W mojej subiektywnej opinii, była znacząco słabsza niż ta, którą mam teraz, a droższa. Być może to kwestia subiektywnych odczuć, własnych preferencji, terenu w którym jeżdżę, przejrzystości powietrza danego dnia itp. Co do czasu pracy na baterii, pierwszego dnia świeciła na niej około 30 minut, drugiego około 35 minut. Bateria żyje dalej, zobaczymy kiedy padnie (na dziś spakuję zapasowe źródło światła). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moruniek Napisano 25 Październik 2022 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Październik 2022 Dzisiaj kolejna jazda przy świetle latarki. Latarka zdała egzamin - widzę wystarczająco daleko, by mieć czas na reakcję, dziś wypatrzyłem 2 sarny, jakieś 200 metrów przede mną (a równie dobrze mogłoby to być stado dzików, jelenie, łoś, śpiący pijany wędkarz, leżący w poprzek wału - a te tak ochoczo z drogi nie schodzą). Zmieniłem też uchwyt. Tak to teraz wygląda. Sarny (na żywo decydowanie lepiej widoczne). Latarka jeszcze nie na pełnej mocy. Tu już bez saren. Tak to teraz wygląda po zamocowaniu do roweru. Tu chyba najlepiej widać, ile oświetla na boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.