Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Austria - obowiązek jazdy na zimówkach


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie jestem za. Nawet ten termin jest dość odpowiedni, choć zawsze można z tym dyskutować. Spotkałem się z opinią, że w naszych warunkach opony należałoby wymienić opony, przed 1 listopada, bo często się zdarza, że już jest wtedy śnieg i np. przy jakimś dalszym wyjeździe w tym terminie można zostać zaskoczonym przez pogodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się ten pomysł.:) Co z tego że ja założę zimówki jak na serpentynach w Alpach jakiś frajer na letnich wpadnie w poślizg i walnie we mnie :mad:

Nie trzeba wcale serpentyn górskich, ani kolizji na drodze żebyś został na przysłowiowym lodzie czego dowód parę tygodni tamu mieli kierowcy w Bielsku Białej:eek: po mimo że śiegu spadło raptem parę centymertów miasto zostało kompletnie zablokowane przez samochody, bo co drugi idjota na letnich kołach.

I Ty/ja mając zimówki i tak musieliśmy stać z powodu debili na letnich oponach co mieli problem z miejsca ruszyć na równej drodze:mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Feler w tym, że zimówki są dobre tylko na śnieg. Na każdej innej nawierzchni spisują się zwykle gorzej niż "normalne" opony.

Nie feler i nie tylko (westchnal seler ;) ).

Radza sobie lepiej na kazdej nawierzchni od ok 5 st. celcjusza i w dol.

A na mokrej nawet przy wyzszej temperaturze jak 5 sa lepsze od letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii realnej

Tak naprawdę to nie ma obowiązku jazdy na zimowych oponach. Pisałem o tym nie tak dawno: http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=6346

Pieknie ze nieobowiazkowe.

Tylko sprowadza sie to do tego, ze jezeli dojdzie do jakiegokolwiek incydentu drogowego z twoim udzialem, a nawet zakorkowania lub utrudnienia przez ciebie ruchu z powodu letnich kapci to jestes pozamiatany.

A rachunak w eurosach dostaniesz taki ze ho ho ho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszę tu w kontekscie przepisów. Takie są i już. Natomiast według testów opublikowanych w gazetach motoryzacyjnych opona zimowa ma lepsze parametry tylko na śniegu i błocie pośniegowym. W każdych innych warunkach przegrywa. Także np. w hamowaniu na mokrym w temp. poniżej 5 stopni C. Jak piszą wiąże się to z budową opny tj. wyższym i mniej stabilnym bieżnikiem.

Pozdrowionka

P.S. Ja też używam zimówek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszę tu w kontekscie przepisów. Takie są i już. Natomiast według testów opublikowanych w gazetach motoryzacyjnych opona zimowa ma lepsze parametry tylko na śniegu i błocie pośniegowym. W każdych innych warunkach przegrywa. Także np. w hamowaniu na mokrym w temp. poniżej 5 stopni C. Jak piszą wiąże się to z budową opny tj. wyższym i mniej stabilnym bieżnikiem.

Pozdrowionka

P.S. Ja też używam zimówek:)

A to bardzo dziwne, bo nie spotkalem sie z takimi testami - bez ironi - a wrecz i wylacznie z odwrotnymi.

Ze w kazdych warunkach ponizej 5 ma lepsze parametry - rowniez na suchym. Po prostu letnia zbudowana jest z twardszej mieszanki - mniej scieralnej w wyzszych temperaturach, ktora jak marznie to traci wlasciwosci czepliwo-trakcyjne jak zimniej.

Zimowka miekka, wyzszy bieznik, bardziej lamelkowaty i przez to rowniez bardziej wgryzajacy sie w asfalt - rowniez mokry. Tylko efekt takiego zastosowania to jak cieplo opona znika.

Nawet z F1 wiemy ze jak mokro to na slick'ach jezdzic nie lubia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to bardzo dziwne, bo nie spotkalem sie z takimi testami - bez ironi - a wrecz i wylacznie z odwrotnymi.

Ze w kazdych warunkach ponizej 5 ma lepsze parametry - rowniez na suchym. Po prostu letnia zbudowana jest z twardszej mieszanki - mniej scieralnej w wyzszych temperaturach, ktora jak marznie to traci wlasciwosci czepliwo-trakcyjne jak zimniej.

Zimowka miekka, wyzszy bieznik, bardziej lamelkowaty i przez to rowniez bardziej wgryzajacy sie w asfalt - rowniez mokry. Tylko efekt takiego zastosowania to jak cieplo opona znika.

Nawet z F1 wiemy ze jak mokro to na slick'ach jezdzic nie lubia

Juice! Odsyłam do testów z Auto-Świata. Nie dam głowy ale pewnie znajdziesz to w internecie. Sam byłem zdziwiony tymi testami, bo wcześniej miałem takie mniemanie jak ty. I sposób argumentacji jaki podajesz też nie jest pozbawiony logiki. Ale według tych testów wszelkie parametry hamowania i trakcji wysiadają przy "normalnych" oponach z powodu właśnie budowy bieżnika. Z wyjątkiem oczywiście nawierzchni pokrytej śniegiem lub błotem pośniegowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...