JC Napisano 20 Grudzień 2007 Zgłoszenie Share Napisano 20 Grudzień 2007 Więcej informacji: http://www.skionline.pl/stacje/?ids=&co=samochod&co2=teksty&id_newsa=61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ambro Napisano 20 Grudzień 2007 Zgłoszenie Share Napisano 20 Grudzień 2007 Podoba mi się ten pomysł. Co z tego że ja założę zimówki jak na serpentynach w Alpach jakiś frajer na letnich wpadnie w poślizg i walnie we mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek.m77 Napisano 20 Grudzień 2007 Zgłoszenie Share Napisano 20 Grudzień 2007 Generalnie jestem za. Nawet ten termin jest dość odpowiedni, choć zawsze można z tym dyskutować. Spotkałem się z opinią, że w naszych warunkach opony należałoby wymienić opony, przed 1 listopada, bo często się zdarza, że już jest wtedy śnieg i np. przy jakimś dalszym wyjeździe w tym terminie można zostać zaskoczonym przez pogodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 20 Grudzień 2007 Zgłoszenie Share Napisano 20 Grudzień 2007 Podoba mi się ten pomysł. Co z tego że ja założę zimówki jak na serpentynach w Alpach jakiś frajer na letnich wpadnie w poślizg i walnie we mnie Nie trzeba wcale serpentyn górskich, ani kolizji na drodze żebyś został na przysłowiowym lodzie czego dowód parę tygodni tamu mieli kierowcy w Bielsku Białej:eek: po mimo że śiegu spadło raptem parę centymertów miasto zostało kompletnie zablokowane przez samochody, bo co drugi idjota na letnich kołach. I Ty/ja mając zimówki i tak musieliśmy stać z powodu debili na letnich oponach co mieli problem z miejsca ruszyć na równej drodze:mad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ambro Napisano 20 Grudzień 2007 Zgłoszenie Share Napisano 20 Grudzień 2007 No to prawda ale wątpię żeby w Polsce kiedy kolwiek prowadzili taki obowiązek jazdy na zimówkach. Tak w ogóle co to da skoro zima zawsze zaskakuje drogowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aniuczek Napisano 21 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 21 Styczeń 2008 Feler w tym, że zimówki są dobre tylko na śnieg. Na każdej innej nawierzchni spisują się zwykle gorzej niż "normalne" opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 21 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 21 Styczeń 2008 ale zimówka nawet na suchej i ciepłej nawierzchni nie zachowuje się tak katastrofalnie jak letnia opona na lekko przymarzniętej czy przysypanej drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek52 Napisano 21 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 21 Styczeń 2008 W kwestii formalnej Tak naprawdę to nie ma obowiązku jazdy na zimowych oponach. Pisałem o tym nie tak dawno: http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=6346 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 21 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 21 Styczeń 2008 Feler w tym, że zimówki są dobre tylko na śnieg. Na każdej innej nawierzchni spisują się zwykle gorzej niż "normalne" opony. Nie feler i nie tylko (westchnal seler ). Radza sobie lepiej na kazdej nawierzchni od ok 5 st. celcjusza i w dol. A na mokrej nawet przy wyzszej temperaturze jak 5 sa lepsze od letnich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 21 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 21 Styczeń 2008 W kwestii realnej Tak naprawdę to nie ma obowiązku jazdy na zimowych oponach. Pisałem o tym nie tak dawno: http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=6346 Pieknie ze nieobowiazkowe. Tylko sprowadza sie to do tego, ze jezeli dojdzie do jakiegokolwiek incydentu drogowego z twoim udzialem, a nawet zakorkowania lub utrudnienia przez ciebie ruchu z powodu letnich kapci to jestes pozamiatany. A rachunak w eurosach dostaniesz taki ze ho ho ho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aniuczek Napisano 23 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2008 Nie piszę tu w kontekscie przepisów. Takie są i już. Natomiast według testów opublikowanych w gazetach motoryzacyjnych opona zimowa ma lepsze parametry tylko na śniegu i błocie pośniegowym. W każdych innych warunkach przegrywa. Także np. w hamowaniu na mokrym w temp. poniżej 5 stopni C. Jak piszą wiąże się to z budową opny tj. wyższym i mniej stabilnym bieżnikiem. Pozdrowionka P.S. Ja też używam zimówek:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus81 Napisano 23 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2008 opony zimowe sa wykonane z innej mieszanki gumy wiec w - temp zachowuja sie o wiele lepiej niz letnie i nie tylko na sniegu lub blocie ale rowniez na suchej nawiezchni i wiem to z autopsji dosc duzo jezdze po roznych droga taki moj zawod wiec wiem co mowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 23 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2008 Nie piszę tu w kontekscie przepisów. Takie są i już. Natomiast według testów opublikowanych w gazetach motoryzacyjnych opona zimowa ma lepsze parametry tylko na śniegu i błocie pośniegowym. W każdych innych warunkach przegrywa. Także np. w hamowaniu na mokrym w temp. poniżej 5 stopni C. Jak piszą wiąże się to z budową opny tj. wyższym i mniej stabilnym bieżnikiem. Pozdrowionka P.S. Ja też używam zimówek:) A to bardzo dziwne, bo nie spotkalem sie z takimi testami - bez ironi - a wrecz i wylacznie z odwrotnymi. Ze w kazdych warunkach ponizej 5 ma lepsze parametry - rowniez na suchym. Po prostu letnia zbudowana jest z twardszej mieszanki - mniej scieralnej w wyzszych temperaturach, ktora jak marznie to traci wlasciwosci czepliwo-trakcyjne jak zimniej. Zimowka miekka, wyzszy bieznik, bardziej lamelkowaty i przez to rowniez bardziej wgryzajacy sie w asfalt - rowniez mokry. Tylko efekt takiego zastosowania to jak cieplo opona znika. Nawet z F1 wiemy ze jak mokro to na slick'ach jezdzic nie lubia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 24 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 24 Styczeń 2008 Chłopaki Znam forum (www.asu.pl) gdzie wszyscy są przekonywani do opon całorocznych. Moim zdaniem: zimą zimówki lub M+S, ale jeszcze trzeba mieć GŁOWĘ !! Ile razy, delikatnie popada śnieżek to wszyscy już się wleką i korek jak cholera ? Jakby nie mozna ciut szybciej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aniuczek Napisano 28 Styczeń 2008 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2008 A to bardzo dziwne, bo nie spotkalem sie z takimi testami - bez ironi - a wrecz i wylacznie z odwrotnymi. Ze w kazdych warunkach ponizej 5 ma lepsze parametry - rowniez na suchym. Po prostu letnia zbudowana jest z twardszej mieszanki - mniej scieralnej w wyzszych temperaturach, ktora jak marznie to traci wlasciwosci czepliwo-trakcyjne jak zimniej. Zimowka miekka, wyzszy bieznik, bardziej lamelkowaty i przez to rowniez bardziej wgryzajacy sie w asfalt - rowniez mokry. Tylko efekt takiego zastosowania to jak cieplo opona znika. Nawet z F1 wiemy ze jak mokro to na slick'ach jezdzic nie lubia Juice! Odsyłam do testów z Auto-Świata. Nie dam głowy ale pewnie znajdziesz to w internecie. Sam byłem zdziwiony tymi testami, bo wcześniej miałem takie mniemanie jak ty. I sposób argumentacji jaki podajesz też nie jest pozbawiony logiki. Ale według tych testów wszelkie parametry hamowania i trakcji wysiadają przy "normalnych" oponach z powodu właśnie budowy bieżnika. Z wyjątkiem oczywiście nawierzchni pokrytej śniegiem lub błotem pośniegowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.