Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. Mario

    Mario

    Użytkownik forum


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      751


  2. JC

    JC

    Administrator


    • Punkty

      1

    • Liczba zawartości

      15 574


  3. jarek

    jarek

    Użytkownik forum


    • Punkty

      1

    • Liczba zawartości

      2 060


  4. kmusial

    kmusial

    Użytkownik forum


    • Punkty

      1

    • Liczba zawartości

      345


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 06.10.2011 uwzględniając wszystkie działy

  1. Tańsze parkingi, rozbudowane naśnieżanie. Kilka informacji o nowym sezonie w ośrodku Czyrna-Solisko w Szczyrku znajdziecie tutaj
    1 punkt
  2. Pitztal Na Pitztalu rozgarniają magazyn śniegu na odcinku trasy do dolnej stacji Panoramabahn. http://www.pitztaler-gletscher.at/de/skigebiet/webcams#cams Widać mają solidne info pogodowe http://www.pitztaler-gletscher.at/de/service/wetter/ Pozdrawiam.
    1 punkt
  3. Cześć, Nie ten dział. Po drugie: http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11330 "Trochę pojeździłem" Ciekawe co to znaczy?
    1 punkt
  4. Ja bym do tego zestawu dodał komplet diamentów (czarny 200, niebieski ok 300-320 i czerwony 800) - na ebeyu amerykańskim z przesyłką za 30 dolków można znaleść bardzo dobre, ja w zasadzie pilnika używam rzadko, czasem kilka przejechań na początek jak kąty zmieniałem ale generalnie zaczynam czarnym diamentem, potem niebieski na ostro,czerwony do wygładzania i do zdjęcia drutu. Diamenty są bardziej łaskawe dla krawędzi, mniej nimi się zbiera i jak się coś spieprzy to nie tak radykanie jak pilnikiem. Pazur jednak radziłbym kupić bo jak brak wprawy to niestety ściąganie innym narzędziem bywa bolesne i efekt wizualny na nartach może doprowadzić do rozpaczy, na domowy użytek może być chyba najtańszy pazur - ja mam Kunzmana podstawowego i wystarcza choć zaczynałem bez i szybko nabyłem wiedzy, że oszczędza czas i nerwy. Guma szlifierska też się przydaje (oczyszczenie krawędzi przed robotą z rdzy i brudu) - wystarczy mała i niedroga, cyklina metalowa i pleksi jakaś grubsza, szczotka twarda. No i imadła koniecznie bo i przy smarowaniu się bardzo przydają. Nie wiem czy wszystko i dobrze pamiętam ale jak coś to się poprawię i uzupełnię bo twoje rozterki przechodziłem rok temu i jakoś się przełamałem - a i samo zrobienie nart to fajna zabawa i daje sporo satysfakcji. Oszczędności też spore a narty można sobie nieźle prześmigać co 3 dni jazdy i jest naprawdę dobrze i ekonomicznie
    1 punkt
  5. ... jeszcze zapomnialem o prawidelku do podnoszenia krawedzi, mam z Kunzmana taki plastikowy 0,5 stopnia chyba za 15zl, dziala bardzo dobrze, kup sobie szeroki to kazdy pilnik sie zmiesci.
    1 punkt
  6. Samo Obergurgl-Hochgurgl jest oczywiście masakrycznie drogie pod względem noclegów-przeważają 4* hotele,trochę taniej jest w Soelden,a generalnie im bliżej wjazdu do doliny , tym taniej.Najlepszą opcją jest chyba Langenfeld-nie za daleko od stoków i termy na miejscu.My byliśmy w zeszłym roku w ładnych apartamentach z sauną - http://www.apart-relax.at/en/
    1 punkt
  7. Austria - Salzburg - Salzburger Sportwelt - Altenmarkt-Radstadt Hochbifangbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 10 osobowa gondola Długość: 2350m Zdolnośc przewozowa osób/godzinę: 2000 Zastępuje: 2 osobowy wyciąg krzesełkowy Austria - Styria - Schladming-Dachstein Region - Donnersbach/Planneralm Gläserboden (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy wyciąg krzesełkowy (wysprzęgalny) Długość: 1300m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2800 Zastępuje wyciąg: orczyk Austria - Tyrol - Tyrol´s Zugspitz Arena - Ehrwald/Wettersteinbahnen Sonnenhangbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy wyciąg krzesełkowy (wysprzęgalny) z osłoną Długość: 1100 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2000 Zastępuje wyciąg: orczyk Austria - Tyrol - Kitzbuehel Alps - Fieberbrunn Reckmoos Nord (planowane uruchomienie 2011/12) 10 osobowa gondola z podgrzewanymi siedzeniami Długość: 1860 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2400 Zastępuje wyciąg: 2 osobowy wyciąg krzesełkowy Austria - Upper Austria - Salzkammergut - Gmunden/Grünberg Grünbergbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 60 osobowa kolej linowa Długość: 2025 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 700 Zastępuje wyciąg: 4 osobowa gondola Austria - Salzburg - Hochkoenig - Hochkönig Bürglalmbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy wyciąg krzesełkowy (wysprzęgalny) z osłoną Długość: 1736 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 1980 Zastępuje wyciąg: orczyk Austria - Tyrol - Paznauntal - Ischgl-Samnaun (Silvretta Arena) Sonnenbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy szybki wyciąg krzesełkowy (wysprzęgalny) z osłoną i podgrzewanymi siedziskami Długość: 645 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2400 Zastępuje wyciąg: orczyk Austria - Carinthia - Katschberg/Aineck SilverJet 2 (planowane uruchomienie 2011/12) 8 osobowa gondola Długość: 2250 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2400 Austria - Tyrol - Kitzbuehel Alps - Kitzbühel Resterhöhe (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy wyciąg krzesełkowy (wysprzęgalny) z osłoną i podgrzewanymi siedziskami Długość: 1510 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2400 Zastępuje wyciąg: 2 osobowy krzesełkowy Austria - Vorarlberg - Arlberg - Klösterle/Sonnenkopf Riedkopf (planowane uruchomienie 2011/12) 4 osobowy wyciąg krzesełkowy Długość: 665 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2000 Zastępuje wyciąg: orczyk Austria - Vorarlberg - Arlberg - Lech-Zürs am Arlberg Weibermahdbahn (planowane uruchomienie 2011/12) Instalacja łacząca (8 osobowy wyciąg krzesełkowy i 10 osobową gondole) Długość: 810 m Zdolność przewozowa osobowy/godzinę: 3800 Zastępuje wyciąg: 4 osób krzesełkowy Austria - Salzburg - Loferer Alm Loferer Almbahn I (planowane uruchomienie 2011/12) 8 osobowy gondola ) Długość: 1010 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 1600 Zastępuje wyciąg: 4 osobowa gondola Austria - Tyrol - Zillertal - Mayrhofen/Penken Katzenmoosbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy wyciąg krzesełkowy (wysprzęgany) Długość: 1540 m Zdolność przewozowa osób/godzilnę: 2800 Zastępuje wyciąg: 2 osobowy wyciąg krzesełkowy Austria - Carinthia - National Park Region Hohe Tauern - Mölltaler Gletscher Alteck (planowane uruchomienie 2011/12) 4 osobowy wyciąg krzesełkowy Długość: 851 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2014 Austria - Tyrol - Oetztal - Oetz-Ochsengarten/Hochoetz Wetterkreuzbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy wyciąg krzesełkowy (wysprzęgalny) z osłoną Długość: 1086 m Zdolność przewozowa osobowy/godzinę: 2400 Austria - Salzburg - Saalbach-Hinterglemm-Leogang (Skicircus) Bernkogel I (planowane uruchomienie 2011/12) 8 osobowy wyciąg krzesełkowy (wyprzęgany) z podgrzewanymi siedziskami Długość: 2003 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 3000 Zastępuje wyciąg: 3 osobowy wyciąg krzesełkowy Reiterkogel Ost (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy wyciąg krzesełkowy (wysprzęgalny) z osłoną i podgrzewanymi siedziskami Długość: 858 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 3000 Zastępuje wyciąg: : 2 osobowy wyciąg krzesełkowy Austria - Styria - Schladming-Dachstein Region - Schladming/Planai-Hochwurzen Stadionexpress (planowane uruchomienie 2011/12) 2 osobowy wyciąg krzesełkowy Długość: 400 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 800 Zastępuje wyciąg: 10 osobowy Funicular Austria - Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis Masnerkopfbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy wyciąg krzesełkowy (wysprzęgalny) z osłoną i podgrzewanymi siedziskami Długość: 1575 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2400 Zastępuje wyciąg: orczyk Austria - Vorarlberg - Montafon - Silvretta Montafon - Hochjoch Hochalpila Bahn (planowane uruchomienie 2011/12) 8 osobowa gondola Długość: 1382 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2800 Zastępuje wyciąg: 2 osobowy wyciąg krzesełkowy Grasjoch Bahn (planowane uruchomienie 2011/12) 8 osobowa gondola Długość: 3961 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 1800 Austria - Carinthia - Lake Millstaetter See - Spittal an der Drau/Goldeck Bärenbissbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 6 osobowy wyciąg krzesełkowy (wysprzęgalny) Długość: 1445 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2400 Zastępuje wyciąg: orczyk Austria - Tyrol - Zillertal - Tux/Hintertuxer Gletscher Gefrorene Wand (planowane uruchomienie 2011/12) 10 osobowa gondola Długość: 1257 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2800 Zastępuje wyciąg: 2 osobowy wyciąg krzesełkowy Austria - Salzburg - Uttendorf/Weißsee Tauernmoosbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 2 osobowy wyciąg krzesełkowy Długość: 1000 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 1200 Austria - Tyrol - Zillertal - Zillertal Arena - Königsleiten Königsleiten Gipfelbahn (planowane uruchomienie 2011/12) 8 osobowa gondola Długość: 1248 m Zdolność przewozowa osób/godzinę: 2754 Zastępuje wyciąg: 4 osobowy wyciąg krzesełkowy za narty.pl Za ewentualne błędy przepraszam, jak coś trzeba poprawić to nie ma problemu.
    1 punkt
  8. Czyżby nie mieli ekooszołomów:confused:
    1 punkt
  9. Mam całkowicie odmienne zdanie. Przedwczoraj potkałem na Stubai-u narciarza na tej narcie i zacząłem rozmowę. Narta była pożyczona na parę dni i miał już trzy dni jazdy za sobą. Był z niej zadowolony i planował zakup. Ja miałem Mantrę i buty o tej samej długości skorupy. Od słowa do słowa uzgodniliśmy wspólną jazdę i "dalsze" testy. Pojeździliśmy razem pół dnia na trasie i off piste (głównie) zamieniając się co jakiś czas. Wniosek końcowy był następujący: - mój kompan "na pewno tego Salamona już nie kupię" - mój "na pewno nigdy tej narty bym nie kupił" Opis warunków: Niewielki opad mokrego puchu. Na trasach przygotowanych rozjeżdżona breja, mokre odsypy, stare muldy. Off piste - mokry puch na wierzchu (3-4 cm), liczne twarde, wystające (nawet na 15 cm), stare dropy, miejscami przewiania, miejscami nawiane, ogólnie mokro i ciężko. Wybrałem ciekawą traskę między skałami, miejscami powyżej 45 stopni z śniegiem tracącym stabilność ale też wypłaszczenia. Off piste. Brak tyłów i zbyt ostry przód skazywały na bardzo uważną jazdę. Mój kompan przy niewielkim błędzie próbował poprawić (obrócić) przód ale już mu się wrył. Rezultat narta na dnie kociołka ze 200 m dalej. Ocena mojego kompana - salamon jest dużo gorszy od Mantry, moja - kompletna porażka. Na trasie oczywiście lepiej ale też tak sobie. Narta szła dużo głębiej niż moja Mantra a ostry dziób nie pozwalał na swobodną jazdę równoległą. Na krawędzi było najlepiej ale prawdę powiedziawszy to nie wiem czy to można byłoby zaliczyć do jazdy na krawędzi bo było miękko i pewnie pracowały też ślizgi. Żeby było jasne - na krawędzi też mi się jechało dziwnie ale nie mogłem się połapać co mi się nie widzi. Być może w porównaniu z klasyczną race-ówką w tych warunkach wyszłaby jakaś zaleta Salamona i jego "wyższość" ale "zmierzona" do freeridówki jest w moim odczuciu beznadziejna. Daję głowę, że będzie też gorsza od Grizzly i AC bo te narty znam nieźle. Jeździłem na kilkudziesięciu typach nart i ta należy do tych najgorszych. Oczywiście to moja prywatna opinia i jeśli ktoś ma inną to nawet nie zamierzam polemizować. Pozdro Wiesiek
    1 punkt
  10. Jedziemy do 4 os domku do Pozza Di Fassa region Sella Ronda. Termin 26.03-2.04. Koszt domku to tylko 55 Euro za dobę. Trasa narciarska bezpośrednio przy campingu. Szukamy 1-2 osób. Jedziemy samochodem i mamy wolne miejsca. Osoby zainteresowane proszę o telefon 606142178 Pozdrawiam, Piotr
    1 punkt
  11. Witam!(: Wyjazd pierwsza w nocy w sobotę 05.02.2011, droga o tej porze pusta, choć na gierkówce widać już narciarzy ciągnących w góry. Na granicy w Cieszynie mały postój na kupno winiet, małej kawy i dotankowanie auta. Jadąc przez Czechy cały czas zastanawiałem się jaką drogę wybrać czy Mikulov czy Znojmo??. Zdecydowałem się na Mikulov, patrząc jak rodacy masowo wybierają kierunek jedyny słuszny jakim wydawało by się Znojmo. Oczywiście się nie zawiodłem, ruch bardzo mały, bardzo pomogły fotki JC wstawione na forum, bo naprawdę szybko jadąc można pogubić się w tych tunelach. No i gnamy dalej, po drodze małe przesiadki za kierownicą z narzeczoną i wiążące się z tym kilku minutowe przerwy.Mały korek przed samym wjazdem do doliny ale to dosłownie 5 minut. Meldujemy się w Mayrhofen po 14h 15min jazdy zgodnie z przepisami a nawet -10km/h za sprawą silnie wiejącego wiatru, uwieżcie ludzie boxy niekiedy mieli prawie w poprzek, a może to kwestia mocowania,hmm wiem że my prawie odfruneliśmy:P W miejscowości spotkała nas piękna pogoda, po szybkim wypakowaniu gratów mały kurs na miasteczko ogarnąć topografię i gdzie, co w puszczy piszczy. Na pierwszy dzień wybraliśmy Ahorn dla rozjeżdżenia, początkowo dla rozgrzania krawędzi 2kę wzdłuż krzesła, po kilku zjazdach przenieśliśmy się na trasę nr 3 wzdłuż orczyka fajniejsza,4 która była dość fajna ale nie zaskakiwała niczym szczególnym. na końcu dnia zjechaliśmy na sam dół trasą nr 5 która w niektórych momentach okazała się dość wymagająca, może inaczej, nie sprawiająca mi radości, niedogodności rekompensowały widoki. Podsumowując Ahorn mamy przyjemność wciągnąć się kolejką chyba największą w Austrii, wypocząć na leżaczkach, podziwiać skiturowych wyjadaczy, oraz według mnie rozgrzać się przed kolejnymi podbojami okolicy. 2 i 3 dzień przeznaczyliśmy na Penken. Wjazd Penkenbahn i po kilku minutach jesteśmy na górze. Mapa w rękę i zaczeliśmy od 1,6,11, najwięcej frajdy sprawiła mi jazda na 6 choć szybko robiły się muldy, których nie kocham. Gdy już objeździliśmy te trasy zjeżdżaliśmy na trasie nr 5 wzdłuż krzesełka, która okazała się bardzo fajną dość szeroką trasą, ale okazała się tylko drogą transportową do wyciągu na Horberg gdzie trasa nr 7 okazała się rewelacją w moim odczuciu i nie chciałem z niej schodzić. Szeroka,nie za stroma z załamaniami, i wypłaszczeniami, dla mnie REWELACJA. 4 dzień to wypad na Rastkogel, zaczynaliśmy jak zawsze od Penkenbahn potem piątką w dół, krzesłem 8os Tappenalm w górę, zjazd pod kolejkę podobną do ahorn i tam mijamy przepiękny snowpark, gdzie można podziwiać powietrzne ewolucje narciarzy i snowboarderów, które miałem okazję widzieć tylko w telewizyjnych reklamach. Na rastkogel jeździliśmy na 6, 2,2a i wszystkie z tych tras były w moim odczuciu również genialne. Tego dnia dopadło nas zmęczenie, więc wieczorem udaliśmy się na Basen który znajduje się w miasteczku, ale strasznie ciężko było mi go znaleźć, wąskie uliczki zgrabnie ukrywały go wśród hoteli i restauracji wszechobecnych w Mayrhofen. Bilet to 8 euro od 18 do zamknięcia czyli 21, Normalnie 5 euro za godzine w ciągu dnia. 5 dzień to Hintertux, dojazd skibusem. Niestety poruszaliśmy się tylko na niebieskich trasach 17 i 17a za sprawą lekkiej kontuzji mojej połówki, na samą górę wybraliśmy się tylko w celach czysto widokowych z racji obawy na pogłębienie urazu. 6 dzień to zaciśnięcie zębów przez narzeczoną i wyprawa na Penken, przejeżdżenie trasy nr 3, której nie odwiedziliśmy i wypad na ulubioną czerwoną siódemkę na horberg. Wyjazd mega udany, piękna pogoda, dużo by opowiadać. P.S ICEBAR też był grany(:(: Pozdrawiam.
    1 punkt
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...