Narty - skionline.pl
Jump to content
Sign in to follow this  
JC

Jak ustalić DIN, czyli właściwie ustawić wiązania?

Recommended Posts

I jak w końcu z tym DINem ?

ja bardzo początkujący, 165cm, 72kg

http://www.top-narty.pl/lyze-vazani-i.php tutaj wysoko nakazują (9)

http://radxcell.nora.pl/2009/04/05/jak-ustawic-wiazania-narciarskie.html

tutaj niziutko od 4

...

według tego sobie ustaw i będzie dobrze http://theloginovs.wtr.ru/equipe/bidings/iso.htm

wybierz wysokość, wagę, długość skorupy buta i styl jazdy u ciebie ten niebieski narciarz :)

Edited by nurek1974
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko profesjonalny serwis.

niedługo dojdzie do tego że bez tych profesjonalnych serwisów to nawet buta nie założy samemu,

bez przesady jak sobie nogę złamię to ten profesjonalny serwis zwróci mu kasę lub wypłaci odszkodowanie ??

trochę zdrowego rozsądku i można ustawić to samemu

pozdrawiam

Edited by nurek1974

Share this post


Link to post
Share on other sites
niedługo dojdzie do tego że bez tych profesjonalnych serwisów to nawet buta nie założy samemu,

bez przesady jak sobie nogę złamię to ten profesjonalny serwis zwróci mu kasę lub wypłaci odszkodowanie ??

trochę zdrowego rozsądku i można ustawić to samemu

pozdrawiam

widać brak elementarnej wiedzy w tym temacie sory ale gadasz tak głupio ze aż oczy bolą jak sie to czyta.

otóż tak profesjonalny serwis który posiada maszynę Jetbond i ustawi Ci narty idealnie pod Ciebie otrzymasz dzięki temu wydruk wszystkich parametrów, i nie daj boże jak coś Ci się stanie jest to podstawa do wypłaty odszkodowania w większosci ubezpieczalni- powiedzial bym w 99%

ale jak chcesz sie łamać i mieć problemy i robić wszystko na oko to tak rób mozesz nawet tak ostrzyć i smarować narty tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd- oni oczekują fachowej porady a nie takich pierdół:))

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
widać brak elementarnej wiedzy w tym temacie sory ale gadasz tak głupio ze aż oczy bolą jak sie to czyta.

otóż tak profesjonalny serwis który posiada maszynę Jetbond i ustawi Ci narty idealnie pod Ciebie otrzymasz dzięki temu wydruk wszystkich parametrów, i nie daj boże jak coś Ci się stanie jest to podstawa do wypłaty odszkodowania w większosci ubezpieczalni- powiedzial bym w 99%

ale jak chcesz sie łamać i mieć problemy i robić wszystko na oko to tak rób mozesz nawet tak ostrzyć i smarować narty tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd- oni oczekują fachowej porady a nie takich pierdół:))

jeżeli lubisz jeździć ostro to ustaw 10-11 tak na oko jak dla mnie

zostawie to bez komentarza bez urazy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

na oko w sensie ze i tak te narty maja skale poza jego mozliwosci wiec tutaj nie ma innej opcji jak ustawić samemu- wiadomo mozna isc na jetbonda wpisac dane i tak wyjdzie mniej niz jest na skali no ale szukaj na mnie dalej haków polecam:]

a po 2 kupując takie narty z wiazaniami 10-20 doskonale sami wiemy jak je ustawić bo to nie są wiązania do amatorskiej jazdy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
na oko w sensie ze i tak te narty maja skale poza jego mozliwosci wiec tutaj nie ma innej opcji jak ustawić samemu- wiadomo mozna isc na jetbonda wpisac dane i tak wyjdzie mniej niz jest na skali no ale szukaj na mnie dalej haków polecam:]

a po 2 kupując takie narty z wiazaniami 10-20 doskonale sami wiemy jak je ustawić bo to nie są wiązania do amatorskiej jazdy:)

Właśnie. Myślę, że musimy być bardziej obiektywni. Jeżeli ktoś kupuje narty z wiązaniami od 10 > to trudno mu cokolwiek doradzić. Musi być świadomy, że nie będzie przelewek.

Ja na takie wiązania bym się nie pisał. Osobiści przy 90 kg wagi jeżdżę na 9 - co do zasady.

Wszystko jest fajnie jak ktoś dokręci np. na 12 jeżeli jedzie ostro, na twardym, na slalomie.

Problem zacznie się przy "normalnej" jeździe, gdy zaliczymy spotkanie z gruntem, a wiązania nie zechcą uwolnić stopy.

Wtedy z reguły trzeba szukać "kolankowej kliniki" :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
na oko w sensie ze i tak te narty maja skale poza jego mozliwosci wiec tutaj nie ma innej opcji jak ustawić samemu- wiadomo mozna isc na jetbonda wpisac dane i tak wyjdzie mniej niz jest na skali no ale szukaj na mnie dalej haków polecam:]

a po 2 kupując takie narty z wiazaniami 10-20 doskonale sami wiemy jak je ustawić bo to nie są wiązania do amatorskiej jazdy:)

Witam

Boogie, Nurek nie szuka haków, tylko pokazał pewną niekonsekwencje - Gość od RS - ów raczej nie jest zawodnikiem. Jetbond fajna sprawa i dobrze byłoby wiedzieć jak się ma faktyczna siła wypięcia do tego co pokazuje skala DIN w naszych wiązaniach - bo reszta to ta ruska tabelka, tyle, że w pamięci komputera - ustawienie na tyle idealne, na ile idealne mogą być wprowadzone dane. Barty na Śląsku pewnie bez problemu znajdzie serwis z jetbondem. W innych serwisach i tak ustawią mu według ruskiej tabelki - więc za co płacić?

Pozdrawiam

Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje Wszystkim za odpowiedzi - reasumujac ja jako amator, nalezy udac sie do Jetbonda :)

Albo zapytać kogos kto sie zna na tym np.Was o zdanie.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powyżej nie znalazłem więc jeszcze dwa argumenty za ustawianiem wiązań na maszynie wg rzeczywistej siły wypięcia:

- oprócz różnic w faktycznej twardości sprężyny dochodzi jeszcze stopień jej zużycia w czasie eksploatacji. Istotne zwłaszcza po zakupie nart używanych nieznanego pochodzenia. Ale nawet przy zwykłej eksploatacji sprężyna zmieni swoje parametry z upływem czasu.

- stan podeszwy buta i poślizgowej części wiązania. W połączeniu z silniejszym dociskiem buta mogą całkowicie zmienić rzeczywiste nastawy.

Moja obserwacja jest też taka, że kontuzje związane z nie wypięciem wiązań pojawiają się częściej przy tzw "głupich upadkach" i zazwyczaj małej prędkości.

Upadki w czasie jazdy z większa prędkością raczej skutkują skutecznym wypięciem wiązań. Może to być dodatkowy argument, żeby nie przesadzać z nastawami. Z drugiej strony wyskok z nart przy raptownym skręcie czy wybiciu na dużej prędkości też może się skończyć nieprzyjemnie.

Więc ja na wszelki wypadek sprawdzam na maszynie :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Boogie, Nurek nie szuka haków, tylko pokazał pewną niekonsekwencje - Gość od RS - ów raczej nie jest zawodnikiem. Jetbond fajna sprawa i dobrze byłoby wiedzieć jak się ma faktyczna siła wypięcia do tego co pokazuje skala DIN w naszych wiązaniach - bo reszta to ta ruska tabelka, tyle, że w pamięci komputera - ustawienie na tyle idealne, na ile idealne mogą być wprowadzone dane. Barty na Śląsku pewnie bez problemu znajdzie serwis z jetbondem. W innych serwisach i tak ustawią mu według ruskiej tabelki - więc za co płacić?

Pozdrawiam

Mirek

no ok ok:) ale ja nie wiem czy nie jest zawodnikiem czy nie czy jeździł zawodniczo kiedys czy ma zamiar wiec to było założenie. Tak jak JC mówi i tutaj go popieram w 100% jak kupujesz taki sprzęt wiesz jak to się je.

co do jetbonda większosc serwisów tych lepszych powoli ich używa wlasnie dlatego tak jak pisał kolega nade mna dochodzą do tego roznice w spręzynach i inne bajery. a taki serwis nie jest trudno znaleść zaufaj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, narta odkupiona uzywana dla dziecka. 110 cm

wiązania Salomon C305 mają regulacje przód tył do 1- 4,5

córka ma 130 cm , ok 27kg , skorupa buta 250mm

jakie ustawienia proponujecie ? 2 na 2 będzie odpowiednie ?

Edited by patrol1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie bardziej teoretyczne i z ciekawości, bo ((już) wiem ;) (po przeczytaniu tego wątku :P) że ustawienie wiązań zależy od wielu parametrów, a nie od jednego.

Niemniej, nie daje mi spokoju info które gdzieś wyczytałam a mianowicie:

czy to prawda, że 1 DIN = 12 kg?

i inna kwestia - czymu służą DINy podawane na butach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy to prawda, że 1 DIN = 12 kg?

Z grubsza można tak wstępnie przyjąć,przy założeniu uśrednienia innych parametrów - jeśli nie ma innej, lepszej metody.

Dla przykładu: ja ok. 85 kg na ogół zaczynam od 7, tzn. w nowych nartach na jakiś testach itp., po czym czasem podkręcam, dłuższe narty daje na min. 8 itd.

i inna kwestia - czymu służą DINy podawane na butach?

Jakie DINy? Buty muszą spełniać parę różnych norm - to są tam i różne DINy :)

Jeśli jednak myślisz o "flex" to oznacza on sztywność skorupy - ale to już zupełnie inny temat i obszerne dyskusje nt. zasad doboru itp. ciągle trwają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jeśli ja przy narcie 175 , wzrost 185 but 350mm , waga 95 kg miałem ustawione na początek 6,5 po upadku - lekka kontuzja narta sie nie wypięła czy powinienem zwiększyć din czy zmniejszyć bo nie bardzo rozumiem zasadę tego działania. w serwisie an stoku kazali mi zmniejszyć ale czy to zmniejsza się czułość na wypięcie czy też znowu sprężyna nie będzie miała siły mnie wypiąć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

im mniej din ustawione na skali tym łatwiej wypiąć nartę a 6,5 to nie jest dużo. Kontuzja mogła się wziąśc z tego iż nie potrafisz upadać bądz po prostu źle upadłeś

ew. jechałeś powoli a wtedy trudno by wszystko dobrze zadziałało

Share this post


Link to post
Share on other sites
a jeśli ja przy narcie 175 , wzrost 185 but 350mm , waga 95 kg miałem ustawione na początek 6,5 po upadku - lekka kontuzja narta sie nie wypięła czy powinienem zwiększyć din czy zmniejszyć bo nie bardzo rozumiem zasadę tego działania. w serwisie an stoku kazali mi zmniejszyć ale czy to zmniejsza się czułość na wypięcie czy też znowu sprężyna nie będzie miała siły mnie wypiąć ?

Jak zmniejszasz to luzujesz sprężynę więc jest wtedy potrzebna mniejsza siła do wypięcia. Spróbuj sobie ręką otworzyć wiązanie jak masz ustawione np. na 3 a potem ustaw na 8 to mniej więcej pozwoli ci zauważyć różnice w sile wypinania. Kontuzji można się nabawić nawet przy dobrze wyregulowanych wiązaniach trzeba też uważać z tym zmniejszaniem siły wypięcia bo może zdarzyć się tak że narta wypnie ci się podczas jazdy a wtedy będzie zonk.

żeby nie naskoczyli na mnie co niektórzy idź do serwisu niech ci to zrobią pod twoja wagę i będzie dobrze jeszcze lepiej jak sprawdzisz siłę wypięcia tych wiązań na specjalnym urządzeniu kilka postów niżej pisał Boogi o tym ale nie podał namiarów gdzie coś takiego można znaleźć a więc musisz poszukać

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
racja jechałem powoli , obróciłem sie by skontrolować córkę i trach leże ból kolana , myślałem ze to wina wiązania :)

Z jednej strony 6.5 to w zasadzie to mały nastaw jak na twoją masę, ale to jest tak, że to jest obliczone na pewną dynamikę zdarzeń.

Jak się jeździ wolno (narciarz początkujący) to lepiej mieć nastawione zbyt mało - trudno nartę zgubić a przy statycznych wywrotkach powinno puścić;

dla narciarza szybkiego, dynamicznego lepiej znów ustawić oczko wyżej niż wychodzi np. z tabelki - można zgubić nartę, dać się wybutować itp. i mogą się pojawić kontuzje rąk, barków itp.

Po jakimś czasie każdy ma już wypracowane ile chce mieć ustawione dla danej długości nart - długości nart nie ma co prawda w tabelce ale ja to biorę pod uwagę (siła x ramię) - na dłuższych mam więcej.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie dt. wiązań Fischera RS10,

A mianowice czy regulacja DIN znajduje się tylko w przedniej cześci wiązań? Przyglądając się nim z każdej storny nie zauważyłem, żeby z tylne wiązania miały jakąkolwiek regulację, poza mozliwością zmiany długości buta.

to jak w końcu jest? czy niektóre modele mają regulację tylko z przodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiara

DIN to norma. W przypadku wiązań określa w jaki sposób producenci mają przeprowadzać testy siły wypięcia ( tak w skrócie ).

Testy w oparciu o kilogramy przeprowadzają na podstawie Normy ISO .

Tu wklejam LINK do artykułu kolegi Tomka Osuchowskiego

DIN na butach to też norma w oparciu o którą przeprowadza się klasyfikację przeznaczenia buta .

L - dla początkującego

A - średnio zaawansowanego

S - sport

I - indywidualne , specjalne .

Na Twoim bucie powinno być A

Edited by ROSSIGNOL
wklejenie LINK-u

Share this post


Link to post
Share on other sites
dobra, nie smiać się, temat nieaktualny. tajemnicza skala DIN w tylnych wiązaniach widoczna jest jak wepnę buty :-)

...no co, amator jestem ;-)

Spoko.:)

Ale buta wpinać nie musisz, wystarczy jak wiązanie "zapniesz" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, w tym roku kupilem sobie moj pierwszy wlasny sprzet narciarski i nie wiem jak ustawic wiązania z przodu i stylu, pomożecie?

Waga: 74

Wzrost: 174

Wiek: 24

Długość podeszwy w mm: 318

Poziom jazdy wg skali forum: 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...