Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Stoeckli - wizyta w fabryce


JC

Rekomendowane odpowiedzi

I jak tam w Stoeckli - rzeczywiście ręczna robota, czy to już przeszłość?

Ręczna robota w każdym calu! Jesteśmy pod wrażaniem jak dużo uwagi przywiązuje się do jakości i dokładności. Wszystko idzie w parze z ekologią. fabryka faktycznie nie jest duża. Produkuje go 45 tys. nart rocznie.

Mieliśmy okazję przyjrzeć się produkcji narty od projektu do pakowania.

Ciekawostką jest sposób klejenia nart, który jest odmienny od konkurencji. Można powiedzieć, że elementy nart Stoeckli zanim zostaną złożone "dojrzewają" kilka dni.

Przed chwilą wyszliśmy z fabryki Wintersteiger. Mieliśmy okazję zapoznać się z produkcją maszyn do obróbki nart.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostką jest sposób klejenia nart, który jest odmienny od konkurencji.

a propos ciekawostek w klejeniu nart to ostatnio zaskoczył mnie nieco program na discovery, pokazujący produkcję dynastara, a dokładnie modelu legend 8000.

jesionowy rdzeń narty nie był wykonanywany z jednego kawałka drewna tylko z dwóch z naciętymi ząbkami, sklejonymi mniej więcej w połowie narty.

do tej pory żyłem w przekonaniu, że rdzeń wykonuje się z jednolitego kawałka.

a jak to JC wygląda w przypadku Stoeckli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos ciekawostek w klejeniu nart to ostatnio zaskoczył mnie nieco program na discovery, pokazujący produkcję dynastara, a dokładnie modelu legend 8000.

jesionowy rdzeń narty nie był wykonanywany z jednego kawałka drewna tylko z dwóch z naciętymi ząbkami, sklejonymi mniej więcej w połowie narty.

do tej pory żyłem w przekonaniu, że rdzeń wykonuje się z jednolitego kawałka.

a jak to JC wygląda w przypadku Stoeckli?

Jak najbardziej tak jest. Rdzenie są wykonywane w ten sposób, ponieważ narta w różnych miejscach musi zapewniać rożna elastyczność. Chodzi też o zwiększenie odporność materiału, drewna, na uszkodzenia.

W Stoecki w kilku modelach nart np. rdzenie są wykonane z połączonych drewna i włóka szklanego

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Pawlak zza Buga by powiedział:

Jakaż to renczna produkcja!

Powymyślali durackie maszyny bo siły w rencach nie mieli.:D

Ja prawdę mówiąc myślałem ,że to taka prastara manufaktura.

A tu widzę normalna średniej wielkości linia produkcyjna.

I w związku z tym ,że nie jest w pełni zautomatyzowana to trzeba ją nazywać ręczną produkcją.

Ciekawe te fotki z poszczególnych etapów powstawania narty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślał ktoś z was żeby zrobić sobie takie narty DIY - jak to robią na przykład hobbyści elektronicy. Wg własnych projektów czy też na wzór sprawdzonych produktów dudłają swoje kolumny, wzmacniacze, gramofony i inne cuda.

Stolarze do dzieła.:D

Pozdrawiam.

Na takich to pokolenie moich dziadków jeździło. ;):P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślał ktoś z was żeby zrobić sobie takie narty

jasne, że tak. wymyśliłem w tym roku (oczywiście w lecie), że zrobię sobie własne dechy na któreś z okrągłych urodzin, a że czas leci nieubłaganie więc pewnie na 50te się wyrobię:)

no ale raczej konkurencją dla Stockli nie zostanę:D

na razie z lubością oddaję się lekturze http://www.skibuilders.com/howto/

EOT

a wracając do tematu. nie wiem skąd mi się to wzięło, ale mam straszny sentyment do marki Stockli, i ta relacja mnie w nim umacnia, choć na razie jeździłem tylko na Wojtusiowych Laserkach

Edytowane przez ravick97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super, piekna fotorelacja:) kiedyś w tv tylko już nie wiem na jakim programie pokazywali produkcje nart, była to bodajże manufaktura Blossom'a. Fajnie wszystko po kolei było pokazane.

A na Laser'ach wojtusia też miałem okazje sie przejechać ale nie było warunków żeby je dobrze stestować, był świeży opad wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy proces powstawania nart zawodniczych różni się znacząco od tego co widać na zdjęciach? czy tylko na pewnym etapie są przekazywane do tuningu - czy dali Wam to zaobserwować?

Ciekawą informację w tym temacie podał swego czasu NTN (a za nim Gajowy w tym temacie - post nr 10), a dotyczyła ona współpracy, a dokładniej wizyty Fishera w fabryce Stockli w ramach przygotowań nart na sezon 2010/2011 dla Simona Ammanna.

cytuję:

"Jedno jest pewne, nie była to wizyta kurtuazyjna. Przywieziono bowiem dwie pary, których dynamikę szczegółowo badano na specjalistycznych maszynach, które ustawione są w „departamencie wyścigowym”, czyli tam, gdzie trafiają narty przeznaczone do wyczynu na najwyższym poziomie. Nawet nie wszyscy pracownicy Stöckli mają tam wstęp"

Edytowane przez ravick97
odowłanie się do postu nr 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wracając do tematu. nie wiem skąd mi się to wzięło, ale mam straszny sentyment do marki Stockli, i ta relacja mnie w nim umacnia, choć na razie jeździłem tylko na Wojtusiowych Laserkach

Ja to sobie jak wiecie nawet ostatnio zakupiłem Stormridery Light Zobaczymy jak będą jechały. A narta faktycznie lekka jest. Jest to narta używana. Zauważyłem, że jej sztywność w przedniej części tak do 1/4 długości od dzioba jest dużo mniejsza niż pozostałej części nary. Biorąc pod uwagę, że przeznaczenie narty jest poza trasę myślę, że to zamierzone przez producenta a nie powstało w wyniku eksploatacji.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...