Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Most w Mszanie


jank

Rekomendowane odpowiedzi

Siedzę sobie przed tv ,wspominając w jeszcze 30 minutowy przejazd przez 11 km Śląska przed południem a tu w tvp info pokazują dziesiątki ciężarówek testujących najsłynniejszy wiadukt nowoczesnej Europy i na koniec informują,że do końca czerwca tego -tak 2014r-otwierają ten obiekt.Szkodą,że nie do końca tego tygodnia ale niech to będzie tak jak podali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równocześnie zniknie przyczyna wstrzymania budowy bramek na tym odcinku:-(

mobilnie z Xperia

Jeszcze brakuje tzw. MOPow, czyli stacji benzynowych i tego typu infrastruktury - plus musza fizycznie postawic bramki, bo na razie jest tylko plac pod nie przygotowany. Sadze, ze jeszcze chwile za darmoszke pojezdzimy.

Plusem tego odcinka jest to, ze nie ma koncesjonariusza, wiec oplaty powinny trzymac sie w rozsadnych granicach.

W najblizszym czasie troche odcinkow drog dokoncza: 37 km drogi S3 kolo Miedzyrzecza; 19 km autostrady A1 kolo Wloclawka - te dwa odcinki na dniach. Potem wlasnie A1 w Mszanie; s8 miedzy Wroclawiem a Lodzia; w troche dalszej perspektywie A4 Tarnow-Debica. Idzie to troche opornie z tymi drogami, ale powoli, bo powoli zaczyna sie to spinac w jakas siec drog, a nie tylko malutkie kawaleczki.

Dla zainteresowanych super fajna mapka przygotowana przez pewnego pasjonata, ktora pokazuje co, jak i kiedy - facet wykonuje tytaniczna robote:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=57782627&postcount=3

Edytowane przez Cosworth240
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mig12345, bezpłatne?:confused:: Chcę tu zauważyć że w cenie paliwa jest już około 60% podatków (Vat, akcyza, opłata paliwowa, czyli dawny podatek drogowy który płacilismy na utrzymanie dróg). Do tego auto też jest obciążone podatkiem Vat i akcyzą ( wysokość w zależności od pojemności silnika), opłatą recyklingową, podatkiem 2% od wartości transakcji. Do tego trzeba doliczyć ukryte podatki w cenach dokumentów (książka pojazdu, dowód rejstracyjny, naklejka na szybę, naklejka na tablicę rejstracyjną , no i sama tablica rejstracyjna. A jakby tego było mało, trzeba doliczyć podatki od garaży ( jak ktoś ma), oraz podatek ukryty w cenie tzw przeglądu technicznego. Aha, użytkując auto, musisz kiedyś wnieść "opłatę eksploatacyjną gapy i/lub niespostrzegawczego i/lub wyścigowca i/lub pośpiesznego i/lub szkodnika - czyli mandat!:smile:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mig12345, bezpłatne?:confused:: Chcę tu zauważyć że w cenie paliwa jest już około 60% podatków (Vat, akcyza, opłata paliwowa, czyli dawny podatek drogowy który płacilismy na utrzymanie dróg). Do tego auto też jest obciążone podatkiem Vat i akcyzą ( wysokość w zależności od pojemności silnika), opłatą recyklingową, podatkiem 2% od wartości transakcji. Do tego trzeba doliczyć ukryte podatki w cenach dokumentów (książka pojazdu, dowód rejstracyjny, naklejka na szybę, naklejka na tablicę rejstracyjną , no i sama tablica rejstracyjna. A jakby tego było mało, trzeba doliczyć podatki od garaży ( jak ktoś ma), oraz podatek ukryty w cenie tzw przeglądu technicznego. Aha, użytkując auto, musisz kiedyś wnieść "opłatę eksploatacyjną gapy i/lub niespostrzegawczego i/lub wyścigowca i/lub pośpiesznego i/lub szkodnika - czyli mandat!:smile:

ja o kozie Ty o wozie...... :smile:. Nie 'bezpłatny' a 'niepłatny' (dodatkowo)

bardzo prawdopodobne, że oprócz powyższego co wymieniłeś, zapłacisz także dodatkowo 'od kilometra' na tym odcinku, i wypadnie bezradnie cieszyć sie , że mozna to zrobic..... :biggrin:Bo w przeciwnym wypadku z wezła Swierkalny do Bytomia nie pojedziesz 25 minut a 2 godziny.

Edytowane przez mig12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może energię i zapał Pani Lilianny z wątku o Pilsku ukierunkować na szkodliwość dla środowiska bramek autostradowych?Samochody zatrzymując się niepotrzebnie wydzielają dodatkowe spaliny.Być może szkodzą one jakimś owadom żyjącym w potoczku płynącym przez Maszanę lub inną lokalizację przyszłych bramek?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej dokuczliwe do czasu jak kamerki zarejstrują przejazd a viatol nie! Tak na kilku bramkach. Potem pozostaje tylko zapłacić po 3 koła za każdą bramkę.

Ale dla mnie niezrozumiałym jest dlaczego po raz któryś musimy płacić za drogi? Czy pieszy płaci za chodniki? Czy rowerzysta płaci za ścieżki rowerowe? Drogi są budowane z pieniędzy budżetowych. Budżet to miedzy innymi kasa z paliw, akcyzy, vatu, opłaty paliwowej, mandatów itp. Nie widzę potrzeby abym ja musiał dodatkowo płacić za coś za co już zapłaciłem. Reasumując, ani bramki, ani viatole, ani winietki nie są nam potrzebne bo dyskryminują pewną część społeczeństwa zmuszajac do ponoszenia dodatkowych opłat.

A czy jakiś urzędniczyna ze skarbowego czy min. finansów zastanawiał się nad problemem jak powinien rozliczyć się z fiskusem prawy obywatel, którego kumpel podwiózł płatną autostradą oakcyzowanym samochodem i z zapłaconym podatkiem vat, oraz jadący na legalnie kupionym paliwie, dając mu pewną kwotę za tzw. paliwo? Czy w ogóle jest to zgodne z prawem? Czy właścicielowi auta wolno pobrać od kumpla pieniądze za tzw. paliwo? Czy przewieziony powinien ustalić wartość korzyści z tytułu przewiezienia z uwzglednieniem wszystkich kosztów jakie ponosi właściciel pojazdu który go podwiózł, czy moze ograniczyć się tylko do kwoty którą dał za paliwo? Oto dylematy Polaka! Wystarczy?

Jak nie, to proszę jeszcze rozważyć aspekt w kilku wariantach;

auto prywatne, auto z pełnym odliczeniem vat, auto słuzbowe bez odliczenia vat.

Pasażer: osoba prywatna, osoba prowadząca działalnośc gospodarczą i udająca się w podróż w zwiazku z wykonywaną działalnoscia, jak poprzednio, ale nie bądąca vatowcem.......

Może teraz juz wystarczy?

Nie, no,jeszcze zapomniałem. Jakie dokumenty muszą mieć obie strony aby były prawidłowe z punktu widzenia przepisów podatkowo-skarbowych?

Edytowane przez Bumer
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pomyśleć, że "Ustawa Wilczka-Rakowskiego" miała raptem kilka stron.......:applause: 'co by tu jeszcze spieprzyć Panowie!'.....

Wilczek wczoraj umarł. Miał 82 lata. O tym drugim nie wspomnę, szkoda liter. W necie dużo jest na jego temat, polecam też "Resortowe Dzieci MEDIA".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilczek wczoraj umarł. Miał 82 lata. O tym drugim nie wspomnę, szkoda liter. W necie dużo jest na jego temat, polecam też "Resortowe Dzieci MEDIA".

Nie obchodzi mnie jego życie prywatne i panstwowe. Dał ochronę reformom pierwszego (byc moze nie miał innego wyjścia- niewazne) i to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mostu, dziś jechałem z rodziną do zoo w Ostrawie i zauważyłem bardzo duży ruch budowniczych jak na 1 maja w rejonie zjazdu w Mszanie (koło tej niewydarzonej konstrukcji) Pozytywnie mnie to zaskoczyło. Być może termin oddania tego odcinka jest realny, czego wszystkim forumowiczom życzę. W końcu przyspieszy do dojazd w Alpy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mostu, dziś jechałem z rodziną do zoo w Ostrawie i zauważyłem bardzo duży ruch budowniczych jak na 1 maja w rejonie zjazdu w Mszanie (koło tej niewydarzonej konstrukcji) Pozytywnie mnie to zaskoczyło. Być może termin oddania tego odcinka jest realny, czego wszystkim forumowiczom życzę. W końcu przyspieszy do dojazd w Alpy :)

Na skyscraper'rze macie zdjęcia z mostu z prawie każdego dnia i pełen wątek o A1 gdzie toczy sie rozmowa juz tylko o t m moscie. Skopiowalbym linka ale na tablecie . . .mam z tym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na skyscraper'rze macie zdjęcia z mostu z prawie każdego dnia i pełen wątek o A1 gdzie toczy sie rozmowa juz tylko o t m moscie. Skopiowalbym linka ale na tablecie . . .mam z tym problem.

Tutaj link do odpowiedniego watku o tym odcinku A1 na skyscrapercity:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=542716&page=1071

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Fausta84

Temat mostu w Mszanie w pewnym sensie jest w moim interesie (bo chciałbym wreszcie w pracy być ciut szybciej), bo Czesi gadali, ze będą przed nami (D1 do granicy miała być później) i ich premier założył sie, że jak Polacy zdążą, to on po czeskim odcinku przejdzie na kolanach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że Cie nie obchodzi. Wiedziałbyś wówczas po co były te reformy i komu miały służyć.

Miały służyć ustawieniu kilku tys. towarzyszy. Jednak 'dziwnym trafem' posłużyły również milionom Polaków....

Wszystkie (zdecydowana wiekszość) następne służyły do ustawienia kilku (lub kilkunastu max ) towarzyszy (oraz krewnych i znajomych) i 'dziwnym trafem' traciło na nich pozostałe 38 milionów Polaków.

Mając taki wybór- wole Wilczka...

Pozdrawiam serdecznie

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mig1234, z punktu widzenia skuteczności działania i prostoty rozwiązań tego prawa, Wilczkowi należy się pochwała. Biorąc jednak pod uwagę inne skutki tak stworzonego prawa, które umożliwiło dokonanie skoku na kasę i rozkradanie mienia przez nomenklaturę i innych działaczy którym socjalizm przestawał się podobać, można Wilczkowi wiele zarzucić. Oczywistym jest że jak zawsze ochłapy dostały się wielu obywatelom i oni też jakoś na tym skorzystali. Niektórzy nawet znacznie.

Obecnie widzę pewną analogię do tamtych czasów - fundusze unijne. Wszyscy z nich korzystamy. Możemy jeżdzić po nowych drogach, robić kupę do kanalizacji która doprowadzi ją do oczyszczalni ścieków, jechać do spa.... Ano właśnie, możemy.

Tylko że za tą możliwość musimy zapłacić. I to dwukrotnie (1.Środki na wkład własny, w tym najczęściej kredyt,co drastycznie zwiększyło nasze zadłużenie. 2. Koszty związane z użyciem, gdzie uwzględnia się wszystkie koszty takie jak np. amortyzacja).

Ale są wśród nas i tacy którzy w wyniku działania funduszy unijnych mają na własność właśnie te spa, fabryki, stacje narciarskie, wszelkiego rodzaju firmy itd. Tak więc wszyscy korzystamy, z tym że niektórzy wybrani trochę na lepszych warunkach.

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ale wynika też z wiedzy, a tej mamy jak zwykle za mało aby wydawać jednoznaczne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to nazywać ochłapami, ale standard zycia wiekszości (tak, wiekszości) dzięki tej operacji zdecydowanie się poprawił i wyzwolił (umozliwił) niespotykana w innych krajach i w tamtym czasie energie społeczną (to nie frazes). Oczywiście można narzekać ze to nierówno działało, że najwiecej skorzystali 'ci inni', ale równo próbowano juz wcześniej z wiadomym skutkiem. Niestety tak juz jest, że podział umiejętnosci, inicjatywy, inteligencji, bezczelności, pazernosci nie jest równomierny i skutkuje też nierównomiernym podziałem 'dobr'.....

Tylko że za tą możliwość musimy zapłacić. I to dwukrotnie (1.Środki na wkład własny, w tym najczęściej kredyt,co drastycznie zwiększyło nasze zadłużenie. 2. Koszty związane z użyciem, gdzie uwzględnia się wszystkie koszty takie jak np. amortyzacja).

Dodam jeszcze 3- składkę do UE, i 4- srodki zmarnowane i spowodowane szkody przez indolencję państwa i jego agend.

Analogia do funduszów dość udana.... powinnismy własnie postarać sie by ten najbardziej pazerny - czyli państwo- miał jak najmniej do mozliwości do działania.

No ale..... most juz za miesiąc ma byc przejezdny...... w piątek udało mi się pod nim przejechać - na rowerze. Ładny jest..... :wink:

PozdrawiamM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mig12345, z pierwszym Twoim zdaniem zgadzam się całkowicie. Mogę jeszcze dodać że "ustawa Wilczka" w znacznej mierze przyczyniła się do zmniejszenia skutków kryzysu związanego z rozpadem poprzedniego systemu gospodarczego.

Co się zaś tyczy funduszy unijnych, to ich wprowadzenie uważam za słuszne. Jednocześnie dostrzegam wiele mankamentów zwiazanych z ich prawidłowym wykorzystaniem. Dużo by tu pisać o marnotrawstwie, biurokracji, korupcji, niesprawiedliwości, niecelowości wydatkowania pieniędzy i marnych efektach gospodarczych tego faktu. Tu nie miejsce ani czas na takie analizy i refleksje.

Cieszmy się że po trudach jednak pojedziemy juz do Czech autostradą. A ja smucę się że planowana już w końcu lat 60 ub. wieku autostrada łącząca Kraków-Kielce-Radom-Warszawę, chyba nigdy nie powstanie.:sorrow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...