Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. pennas

    pennas

    Użytkownik forum


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      47


  2. Kryś

    Kryś

    Użytkownik forum


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      1


  3. andy-w

    andy-w

    Użytkownik forum


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      1 561


  4. johnny_narciarz

    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      8 428


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.01.2012 uwzględniając wszystkie działy

  1. Coś narazie cienko z ta zimą u nas, dlatego zamieszczam zmontowany niedawno film z poprzednich wyjazdów w alpy. Narty i snowboard [video=youtube;bqS0m9ku2TU]
    4 punkty
  2. Byliśmy wczoraj, sobota . Kupiliśmy karnet całodzienny / 68.- drogo / . Wyciąg od Soliska do Suchego - wyjazd ciężki, dużo wywrotek, a to dopiero początek wyjazdów. Na suchym widać było czarne plamy na ostatniej ściance. Pojechaliśmy wyżej na Halę Skrzyczeńską - wyjazd wyciągiem już lepsze warunki. Tam oczywiście pieszkom do ostatniego wyciągu na Małe Skrzyczne. Tu warunki wyjazdowe o niebo lepsze. Ale na Małym S. trasa zasypana świeżym, nie ubitym , rozjeżdżonym śniegiem. Na górze dwie pracujące armatki zasypujące okulary marznącą mżawką. Zaraz na początku na ostrej górce lód i trochę kamieni i to spowodowało że dwie osoby zostały zwiezione przez ratowników saniami ratunkowymi na dół. Nie był to przyjemny widok ale trzeba naprawdę uważać. Jeżdziliśmy tylko na Małym S. bo nie chcieliśmy ryzykować - szkoda nart. Ogólnie nie było żle. Ale nogi bolą , tylko nie wiadomo czy od jazdy w dół czy od męczącej jazdy orczykiem w górę./trzeba było się bardzo sprężać żeby się nie wywalić? W Szczyrku jest ajnie gdy spadnie dużo śniegu a tym roku jest go jak na lekarstwo , w dodatku nie ma mrozu. Chociaż w czoraj na górze pokazywało -6. a na do le - 1. :smile::happy:
    3 punkty
  3. Johnny to jest mistrz szybkiej relacji niczym jakaś stacja "News TV".Dzięki za wspólne nartowanie Johnny.A dla wszystkich co skończyli był pyszny darmowy gulasik z dzika :biggrin:
    2 punkty
  4. Czy wysuwać wewnętrzną nogę w skręcie? Istnieje cienka granica między popełnieniem błędu, a wykorzystaniem tego ruchu dla zwiększenia pewności i szybkości jazdy. Postaram się jak najprościej opisać i pokazać tą granicę. Praca stóp w skręcie - czyli narciarstwo dla zaawansowanych Namawiam do komentarzy i pytań. Marcin Szafrański www.grupaszafranski.pl
    1 punkt
  5. Wiesz co, wydaje mi sie, że chodzi nam o to samo, tylko wirtualnie trudno mi to przekazać i niektóre tematy ja inaczej oceniam, takie techniczne zagadnienia ciężko jest korygować bądź omawiać przez neta, Nie pilnuję Ciebie tylko czasem zastanawiam się nad różną interpretacją tego samego, nie ważne... chętnię się spotkam pojeździć, tylko żadko jeżdżę przez jelenią na narty, w 90 proc przechodzę przez Lubawkę, a jeżdżac samemu, nie często zapuszczam się do Spindla... w tygodniu nie wiem czy pojade, bo - urlop, - w nocy musi być na minusie ja się uda to możemy pośmigać i omówić tematy...
    1 punkt
  6. Sylwester: jednak Strednica. 5 ojro, max 10 osób na stoku... stół... tylko stok krótki. Zajeżdziliśmy się na śmierć. Jak znajdę kabelek od telefonu wrzucę filmik ze zjazdem pustym stokiem Po dwóch godzinach do domku pustą drogą. Sztuczne ognie nad Krakowem oglądane z Mogilan I uwaga Przeprowadziłem test łosia na drodze 100metrów za Podspadami. Spory jeleń na środku drogi...
    1 punkt
  7. "Narta zewnętrzna w skręcie stopniowo dogania nartę wewnętrzną i przy równym obciążeniu stóp 50/50 dostajemy gazu przy wyjściu ze skrętu." Tak jest napisane słowo w słowo. Raczej bym to zrozumiał jako równe obciążenie przy wyjściu ze skrętu Gdzie w Czechach powalczyłeś ?
    1 punkt
  8. W tamtym rejonie pięknie sypnęło (Sihelne jest obok) ,ale nie spodziewałbym się jakiejś rewelacji.Musi przytopić a następnie dosypać ponownie tak z pół metra,aby było fajnie. : Otwierają górną część trochę na siłę,byle szybciej,byle jak najwięcej kaski zgarnąć.Tłok pod Pilskiem był spory... :eek:
    1 punkt
  9. Cytat: "Popatrzmy jak pracują stopy w ujęciu z góry" Wreszcie na forum ( na innych też ) nie będzie zamieszania co do oczywistego ruchu. Wskutek wejscia do skrętu (prawidłowego) , narciarz nie bierze udziału w wysuwaniu nart. Coś takiego nie istnieje. Proponuję wykonać ćwiczenie: w pozycji narciarskiej (nogi rozstawione na szerokość bioder) wykonajmy zwrot stóp na palcach lub piętach (np o kąt 45*). Zawsze wysuwa się nam biodro i wraz z nim noga. Jej nie wysuwamy. W jeździe na nartach, należy postawić pytanie : w jakim układzie wykonamy skręt. Pomijam tu skret z kompensacją. Ważne też jest jak obciążamy w skręcie dolną nartę. Nie bez znaczenia też jest szerokość ustawienia nart przed skrętem. Im szerzej ustawimy narty tym więcej wyjdzie nam narta do przodu. Jeśli nie przekonuje Was to powtórzcie ćwiczenie ze zwrotem , ale nogi ustawcie na szerokość większą niz szerokość barków (nie jak wcześniej bioder). Uzyskamy wieksze wysunięcie biodra i nogi, ale tym razem szerokość rozstawienia stóp znacznie się zmniejszy. Zaobserwowałem ,ze stawało sie to u narciarzy powodem nie tylko usztywnienia układu(zablokowania układu -jak pisze Mitek), ale i nadmiernego wyprostu nogi dolnej w kolanie i nawet klinowania się nart. Pozycja jest beznadziejna , trudno utrzymać równowagę , kontrola krawędzi ograniczona , brak możliwosci pracy tułowia przód-tył. To o czym wspomina Eqiupe (róznic prędkości)może sie przydarzyć tylko jak jedzie sie na obu nartach z obciążeniem 50/50 albo jeszcze gorzej na górnej narcie. Nic nie trzeba wyrównywać , doganiać , trzeba tylko pozwolić mięśniom narty górnej wykonać swoje. Nartą prowadzącą jest narta dolna. górna jej "towarzyszy" a w trudnych momentach informuje narciarza o warunkach na stoku. Taka jazda zapewnia miękkość w skręcie. Oczywiscie jest to jeden z warunków tej miękkosci. Wielu narciarzy wykonuje skręty WYSUWAJAC nartę górną nawet przed wejsciem w skręt. Z boku to wygląda jakby kroczył. Z takiej jazdy gwarantowane jest pójście na górną nartę i zaciesnienie skrętu na tej narcie. Wyrażnie to przeszkadza nartom. Narciarz "nartom nie daje jechać". Wcześniejsze podręczniki jazdy carwingiem wręcz namawiały do tak absurdalnej jazdy. Łatwo to rozpoznaję, narciarz po prostu w skręcie "siedzi". Wielu sie wydaje ze to dynamiczne, ze narta "kopie". Nie,ona oddaje nogom, ale narciarz tego wogóle nie wykorzystuje, wszystko zostaje zmarnowane na podniesienie się ze skrętu.Wszystko gaśnie w zarodku. Proszę obejrzeć sobie filmy z ostatniej jazdy J Kostelica jak narta wyrzuca (nie tylko narta , to również praca tułowiem) go ze skrętu. Chyba przekroczyłem limit. Gratuluję tym co doczytali do końca.. Eqiupe : Myślę że chodzi o moment w którym narciarz dojeżdzając do linii spadku , zamiast tracić siłę bezwładnosci (do krawędziowania)i wynikająca z cięzaru (dwie siły) przyjmuje krótkotrwałą pozycję frontalną (po kompensacji) i działaniem tych sił leci w dół. Pisze tak jak to czuję kiedy : "włączam dopalacz" w linii spadku. Ale moim zdaniem to jest możliwe w skręcie z kompensacją.Wtedy mam obciążenie 50/50. Nie neguję ,ze z kazdego skrętu mozna wejsc we frontalny układ, ale ważne aby znalezc tą siłę pchająca w dól.To kwestia równowagi. Jak ja sie ma, to mozna zakonczyć skret jazdą np tyłem:D (żart, ale nie do końca). Wogóle trzeba powiedzieć ,że mnóstwo energii tracą narciarze używając nadmiernie krawędzi. .
    1 punkt
  10. Ja śpię tu : http://www.lamoretina.it/Ing/prezzi_inverno.shtml , a więcej ofert tu : http://www.valdisole.net/EN/Free-Ski-Weeks/
    1 punkt
  11. Cześć Mariusz. Szczególnie polecam go młodym:biggrin: Ci panowie jeżdżą tam na "ołówkach". Można zobaczyć jak to drzewiej bywało:eek:. Pozdrawiam
    1 punkt
  12. Sylwestrowe nartowanie - Gruniky Sihelne Już wczoraj wieczorem zaczęło ładnie sypać,to dobry znak - pomyślałem.Tegoż dnia przyszedł mi nowy nabytek - nartki K2 Apache Recon.Zgadaliśmy się też z "Andy-w" na wspólne nartowanie.Rano miałem jeszcze parę załatwień,więc dotarłem na miejsce po 9.30.Całą drogę,a zwłaszcza ostatnie kilometry baaardzo mocno sypał śnieg,ale dojazd bezproblemowy.Za to opad bardzo cieszył... :angel: Na parkingu samochodów nawet całkiem sporo,ale bez tragedii.Kupiłem karnet na 4 godz. za 9 ojro.Pierwsze spojrzenie na stok i jest całkiem fajnie: Ba!Tu na prawdę sporo sypnęło!Szybko też znajdujemy się z Andy-im i od tej pory śmigamy sobie i gawędzimy na orczyku. :wink: Śnieg ciągle sypie,ale są chwile ze słońcem.Wszyscy wykorzystują taki moment na zdjęcia.Tak zgadaliśmy się z inną grupą.Andy w akcji: No wyłóżcie się! Eeeech... No dalej! Łubudu!Fotka gotowa! :applause: Również nam robią fotkę,ale mniej spektakularną: No dobra,może o warunkach.Jak zacząłem jeździć,to już lekkie muldy były,w nocy sypnęło sporo świeżego śniegu i niestety dość szybko zrobiło się nierówno,ale tylko na krótkich odcinkach.Narty,które zabrałem,do takich warunków są stworzone i jeździło mi się znakomicie!Spróbowałem również uciec nieco poza trasę,bo im bardziej miękko,tym mi się lepiej jechało,ale narty te opiszę jutro,choć to już nie najświeższy model.Tak poza tym śniegu wystarczająco,z czasem wyszło trochę lodu,no i może ze 3 minerały z lupą by znalazł. :wink: Jak dla mnie super! Nie wiem jak to jest,ale nadal tuż za granicą Słowacy mają piękną zimę,a u nas ciągle taka kicha.Jak od linijki! Andy,jeszcze raz dzieki za mile towarzystwo! :cheerful:
    1 punkt
  13. Dzisiaj byłem w szczyrku SON,na trasach ze 20cm świeżego opadu śniegu nie ubitego,końcowa częśc trasy 7 na Suchym i początek na solisko całe w kamieniach,jak dla mnie ze względu na pogodę dzisiaj warunki na trasach były dostateczne,na małym skrzycznym trudne,grubośc pokrywy jaka podaja na stronce raczej sie zgadza,ale warunki to juz nie za bardzo.
    1 punkt
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...