Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Inwestycja TMR w SON i co dalej?


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętam Szczyrk z czasów wczesnej młodości. 2 lata temu po ponad 20 latach , już w czasach późniejszej młodości:wink: odwiedziłam go przejazdem ...i zrobił na mnie smutne wrażenie-zaniedbany skansen. Dobrze ,że cos się zacznie wreszcie dziać, może kiedyś jeszcze uda mi się pojeździć w Szczyrku w normalnych warunkach . Tylko zastanawia mnie co będzie z parkingami? Teraz jednak ludzie jeżdżą na narty samochodami i gdzieś je muszą zostawiać, czy nowy inwestor również rozwiąże tą sprawę ? Drogi dojazdowe to niestety inna bajka i chyba nieprędko da się w miarę szybko i bezproblemowo dojechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale się nie zdziwię jak przed nowym sezonem Istebna ogłosi, że ma wspólny skipass na wszystkie wyciągi + Zwardoń.

Już w tym roku Złoty Groń miał być na tym samym skipassie z Chichotem,ale tego drugiego nie udało się naśnieżyć.Pewnie kwestia niedługiego czasu,żeby dołączył Zagroń,a być może jeszcze Ochodzita.O Zwardoniu już wspomniałeś.

Ja myślę,że lada chwila stoki w Istebnej,Koniakowie i może jeszcze w Zwardoniu,będą dostępne na Wiślańskim Skipassie.Aż się prosi o to! :rolleyes::

Uważam też,podobnie jak Aklim,że zdrowa konkurencja wymusi na mniejszych ośrodkach szukanie nowych rozwiązań,które mogłyby przyciągnąć klientów.Jednym z nich byłoby łączenie się tych bliżej położonych,choćby jakimś poziomym krzesłem,a tam gdzie dalej będzie regularnie kursował darmowy skibus.

Pamiętajmy,że na Pilsku też jest mocny inwestor i zapewne nie będzie zasypiać gruszek w popiele!Jedno krzesło już postawił,modernizuje trasy,zbudował zbiornik do naśnieżania - jednym słowem wszystko co do tej zimy się dało.Uważam,że Pilsko będzie mocną konkurencją,bo warunki terenowe ma równie dobre (jak nie lepsze) co Szczyrk.

Osobiście mam jeszcze nadzieję,że TMR kupi stok w Zawoi i w Międzybrodziu Bialskim (Góra Żar).Już od jakiegoś czasu krążą plotki o budowie krzesła z rejonu Kozubnika i wytyczeniu nawet 4 tras.W samy Kozubniku rzeczywiście drgnęło,więc kto wie... :rolleyes:: Mosorny Groń też ma spory potencjał.

Dalej liczę,że TMR wprowadzi jeden całosezonowy skipass,który obejmie wszystkie ich góry po polskiej i słowackiej stronie.Jeszcze lepiej,jakby inwestycje TMR-u przyspieszyły połączenie na jednym karnecie "Beskidzkiej 5".

Co jeszcze?Ostatnio słyszałem,że np. takie Klepki "rozmawiają" z Cieńkowem o wprowadzenie jednego wspólnego karnetu.

Jeszcze jedno,zanim TMR zacznie inwestować i odbierać klientów z sąsiednich miejscowości...

Dobrze będzie,jeśli żaden z tych mniejszych ośrodków nie padnie po tej zimie!

Taki Poniwiec nie zdążył postawić nowego wyciągu przed zimą w zeszłym sezonie,a obecna nie pozwoliła mu nawet rozpocząć sezonu! :frown::

Ciekawe tylko czy TMR-owi uda się dogadać z COS-em co do wspólnego skipassu... :rolleyes::

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestycja TMR w SON i co dalej?

Co do dojazdu do Szczyrku:

Obecnie istnieją 2 wjazdy dla samochodów do doliny szczyrkowskiej.

1) z Buczkowic (ul. Beskidzka)

2) przełęcz Salmopolska (z Wisły)

Z racji odległości dla większości kierowców tylko droga przez Buczkowice ma sens.

Obecnie ZDW w Katowicach planuje budowę obwodnicy Buczkowic, która połączy aktualnie budowaną S69 ze Szczyrkiem.

Droga ta będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku.

Jeśli TMR i COS faktycznie zaczną modernizować Szczyrk, to sytuacja na DW942 w Buczkowicach i centrum Szczyrku mogłaby się pogorszyć. Już teraz tworzą się korki w okresie ferii zimowych.

Ja bym proponował budowę drogi dojazdowej przez przełęcz Siodło pod Skalitem.

Jest wystarczająco płasko, żeby poprowadzić tędy drogę asfaltową.

Teren po stronie Godziszki jest niezabudowany, a po stronie Szczyrku też nie ma gęstej zabudowy.

Droga prowadziłaby od węzła na S69 przez Kalną i Godziszkę na przełecz Siodło, dalej ulicą Leśna do ulicy Myśliwskiej (blisko Kościoła Piotra i Pawła)

Na S69 można by zamontować elektroniczne tablice, które zimą w razie korku na DW942 kierowałyby narciarzy na następny węzeł w Kalnej i nową drogą do Szczyrku. Ruch omijałby centrum Szczyrku i rondo w Buczkowicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli TMR i COS faktycznie zaczną modernizować Szczyrk, to sytuacja na DW942 w Buczkowicach i centrum Szczyrku mogłaby się pogorszyć. Już teraz tworzą się korki w okresie ferii zimowych.

Ja bym proponował budowę drogi dojazdowej p...

Tiak. Jakoś w perspektywie do 2020 ani dalej nie widać żadnych planów poza łącznikiem... na który nie ma zapewnionego finansowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale się nie zdziwię jak przed nowym sezonem Istebna ogłosi, że ma wspólny skipass na wszystkie wyciągi + Zwardoń.

Coraz częściej miewam takie przemyślenia że te wspólne karnety to nic innego jak monopolizacja rynku i ogromny skok na kasę, naszą kasę. Po prostu stawia się narciarza pod ścianą, bez możliwości wyboru tańszego wariantu karnetu, w szczególności gdy jest to wyjazd na narty na jeden dzień, gdzie wiadomo że nie będzie się skakać z ośrodka do ośrodka.

Dlatego też nie bardzo rozumiem po co miał by być taki karnet na którym można jeździć i w Wiśle i w Zwardoniu, kiedy to znaczna większość użytkowników stoku wpadła na 1 dzień. Chyba tylko po to żeby to więcej kosztowało:rolleyes::.

To jest prawie jak zmowa cenowa:rolleyes::.

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz częściej miewam takie przemyślenia że te wspólne karnety to nic innego jak monopolizacja rynku i ogromny skok na kasę, naszą kasę. Po prostu stawia się narciarza pod ścianą, bez możliwości wyboru tańszego wariantu karnetu, w szczególności gdy jest to wyjazd na narty na jeden dzień, gdzie wiadomo że nie będzie się skakać z ośrodka do ośrodka.

Dlatego też nie bardzo rozumiem po co miał by być taki karnet na którym można jeździć i w Wiśle i w Zwardoniu, kiedy to znaczna większość użytkowników stoku wpadła na 1 dzień. Chyba tylko po to żeby to więcej kosztowało:rolleyes::.

To jest prawie jak zmowa cenowa:rolleyes::.

Jeden karnet w Istebnej to chyba naturalne i z tym nie będziesz polemizował.

Co do karnetów o większym zasięgu, to uważam, że powinien powstać np. skipass 10-dniowy Beskidzka 5, który umożliwiałby jazdę w dowolnej stacji, w dowolnym dniu w trakcie całego sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz częściej miewam takie przemyślenia że te wspólne karnety to nic innego jak monopolizacja rynku i ogromny skok na kasę, naszą kasę.

Będąc na Kronpaltzu, kupowałem skipass Dolomiti Superski,czy jakoś tak.Ale w tańszej opcji mogłem kupić taniej karnet tylko na sam Kronplatz.Myślę,że podobnie będzie teraz w naszych ośrodkach.Z resztą już możesz kupić Wiślański skipass albo jednodniowy/kilkugodzinny karnet na jedną ze stacji.Jedno nie wyklucza drugiego. :rolleyes::

Sam jednak liczę na jeden karnet na cały Nasz region,bo raz zapłacę,a późnij sam wybiorę gdzie to wyjeżdżę. Zwłaszcza liczę na całosezonówkę,żeby raz zapłacić,jak w cywilizowanych krajach,a później jeździć do woli,nawet codziennie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden karnet w Istebnej to chyba naturalne i z tym nie będziesz polemizował.

Tak, ale dopiero wtedy gdy dobudują jeszcze coś co połączy Złotego Gronia z Zagroniem

Co do karnetów o większym zasięgu, to uważam, że powinien powstać np. skipass 10-dniowy Beskidzka 5, który umożliwiałby jazdę w dowolnej stacji, w dowolnym dniu w trakcie całego sezonu.

Tylko kto będzie miał odwagę kupić taki karnet?

Zysk w porównaniu z pojedynczymi kupowanymi karnetami na jeden dzień musiał by być spory:rolleyes::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc na Kronpaltzu, kupowałem skipass Dolomiti Superski,czy jakoś tak.Ale w tańszej opcji mogłem kupić taniej karnet tylko na sam Kronplatz.Myślę,że podobnie będzie teraz w naszych ośrodkach.Z resztą już możesz kupić Wiślański skipass albo jednodniowy/kilkugodzinny karnet na jedną ze stacji.Jedno nie wyklucza drugiego. :rolleyes::

Ale już w AT, np. Ski Amade, np. Karyntia plus Ost Tirol, nie dostajesz wyboru, nie ma wariantów i koniec:rolleyes::, i to jest dla mnie normalna zmowa cenowa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale już w AT, np. Ski Amade, np. Karyntia plus Ost Tirol, nie dostajesz wyboru, nie ma wariantów i koniec:rolleyes::, i to jest dla mnie normalna zmowa cenowa.

Nie do końca tak, tzn. w Ski Amade rzeczywiście nie ma wyboru - na moje oko to faktycznie jak zwarta korporacja broniąca swojego terytorium; ale np. w Karyntii jest różnie.

Dla przykładu w Nassfeld musisz kupić cały regionalny - co jest szczególnie bez sensu, bo Nassfeld trochę na uboczu i trudno go połączyć logistycznie z innymi ośrodkami. Zawsze to odbierałem jako walenie po rogach :)

Dla odmiany np. na Katschbergu, Gerlitzen, Goldeck, Innerkrems i in. - są karnety lokalne, tańsze.

W Salzburgerlandzie (poza Amade) jest wybór ...który rzadko się opłaca dla odmiany - jeden zbiorczy SSSC, choć jest drogi - często wychodzi taniej od pojedynczych - jeśli się chce jeździć w różnych ośrodkach oczywiście.

W Tyrolu nie ma wspólnych poza sezonówką, i np. poza Zillertal - ale tam nie nazwał bym tego jakąś zmową :) Akurat Zillertaler Superskipass wydaje mi się bardzo atrakcyjny i niedrogi. Dla odmiany dość absurdalny wydaje mi się brak wspólnego skipassu na Sölden i sąsiednie Gurgle - to co jest, czyli 1 dzień extra u sąsiada - to jednak patologia.

Ogólnie - wspólne skipassy mają swoje plusy i minusy - na pewno minusem jest to, że najczęściej (nie zawsze) wychodzą tyle ile najdroższy z ośrodków - ale za to jest wygoda i elastyczny wybór.

(...)w Wiśle i w Zwardoniu, kiedy to znaczna większość użytkowników stoku wpadła na 1 dzień.

Jeden dzień? Cały? :)

Tak ogólnie - widzę dwa możliwe sensowne warianty rozwoju ośrodków w PL:

- albo system wyciągów, ciekawy, z przeplotami tras, wyciągów itd - te na cały dzień, weekendowe

- "stacje" jednowyciągowe - mają sens tylko w pobliżu dużych aglomeracji, na 2-4 godziny - przed/po robicie, zajęciach, na wagarach itd.

Tych pierwszych jest a lekarstwo tych drugich jest aż za dużo ...piszę z perspektywy Krakowa.

Itd. - tyle wielkim skrócie bo to już osobny temat i nie chcę go tu rozwijać szerzej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz częściej miewam takie przemyślenia że te wspólne karnety to nic innego jak monopolizacja rynku i ogromny skok na kasę, naszą kasę. Po prostu stawia się narciarza pod ścianą, bez możliwości wyboru tańszego wariantu karnetu, w szczególności gdy jest to wyjazd na narty na jeden dzień, gdzie wiadomo że nie będzie się skakać z ośrodka do ośrodka.
mam zdecydowanie inne zdanie :cool:: i najlepiej ten "monopol" pokarze nasze polskie podwórko .... :eek:

porĂłwnanie.jpg

57da826eaa10c_porwnanie.jpg.37f2443eed586eec724bdcaa1ec92b06.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zdecydowanie inne zdanie :cool:: i najlepiej ten "monopol" pokarze nasze polskie podwórko .... :eek:

[ATTACH=CONFIG]14758[/ATTACH]

Można się jeszcze zastanowić po co komu 1220 km tras na jeden wyjazd, choćby tygodniowy..... :eek: Epatowanie ilością km do ceny tez ma swoje granice rozsądku. :rolleyes::

Edytowane przez mig12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w samo południu odbędzie się spotkanie z przedstawicielami TMR i Szczyrku. Parę spraw się wyjaśni, ale na szczegółowe deklaracje bym nie liczył.

Postaram się na bieżąco wstawiać najważniejsze informacje przekazane przez nowych właścicieli ośrodka (jeżeli będzie zasięg).

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się jeszcze zastanowić po co komu 1220 km tras na jeden wyjazd, choćby tygodniowy..... :eek:

Choćby po to, żeby mieć wybór tras, po jakich się jeździ. Jeden szuka tylko czarnych, drugiemu najlepiej jeździ się na czerwonych, a są i tacy, którzy dadzą radę tylko na niebieskich. Przy dużej ilości tras można jeździć "po swoim ulubionym kolorze", nie będąc skazanym tylko na jeden stok lub dwa.

Epatowanie ilością km do ceny tez ma swoje granice rozsądku.

Nie widzę w tym nic nierozsądnego. Żeby się wykąpać wystarczy taka ilość wody jaka mieści się w wannie, ale pomimo tego co roku latem tłumy jadą na morze i nikt nie twierdzi, ze ta ilość wody przekracza granice zdrowego rozsądku :)

Jeśli komuś wystarcza jedna góra, to po prostu kupuje tańszy skipass lokalny. Ważne, żeby ten wybór był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby po to, żeby mieć wybór tras, po jakich się jeździ. Jeden szuka tylko czarnych, drugiemu najlepiej jeździ się na czerwonych, a są i tacy, którzy dadzą radę tylko na niebieskich. Przy dużej ilości tras można jeździć "po swoim ulubionym kolorze", nie będąc skazanym tylko na jeden stok lub dwa.

Nie widzę w tym nic nierozsądnego. Żeby się wykąpać wystarczy taka ilość wody jaka mieści się w wannie, ale pomimo tego co roku latem tłumy jadą na morze i nikt nie twierdzi, ze ta ilość wody przekracza granice zdrowego rozsądku :)

Jeśli komuś wystarcza jedna góra, to po prostu kupuje tańszy skipass lokalny. Ważne, żeby ten wybór był.

sorry ale Dolomitisuperski to obszar własnie kilkunastu oddzielnych ośrodków i wędrówki po wiecej niz 2-3 w jeden dzień (na nartach czy skibusem) i tak sa mało sensowne - choćby z racji czasu.

Chodzi mi oto, że gdyby był karnet np. "dolomity południowe" i "dolomity połnocne" kazdy po 610 km tras, za to 25E taniej, to coś by sie zmieniło w jakości oferty? Zgadzam sie z SB ze to bliskie zmowy cenowej.... :rolleyes::, choc akurat takie zmowy mało mi wadzą.....

Edytowane przez mig12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi oto, że gdyby był karnet np. "dolomity południowe" i "dolomity połnocne" kazdy po 610 km tras, za to 25E taniej, to coś by sie zmieniło w jakości oferty?

Nie byłoby 25 EUR taniej, bo o 24 EUR tańszy jest karnet na sam tylko Kronplatz.

Byłoby taniej o 5-10 EUR, ale w zamian bylibyśmy ograniczeni tym, że już w momencie kupna skipassu musimy podjąć decyzję, których ośrodków na pewno nie odwiedzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja najbardziej liczę na karnet godzinowy

np. kupuję sobie 50 godzin jazdy, i wykorzystuję go w 50 ośrodkach lub więcej jak to było w http://multipass.e-skipass.pl/

jeżdżę 2 godziny w jednym ośrodku bo np. nie ma warunków, są tłumy ludzi i zostaje mi jeszcze 48 godzin, innego dnia jadę do innej SN jeżdżę 5 godzin schodzi 5 godzin, następnego dnia inny wyciąg 3 h i schodzą 3 h itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłoby 25 EUR taniej, bo o 24 EUR tańszy jest karnet na sam tylko Kronplatz.

Byłoby taniej o 5-10 EUR, ale w zamian bylibyśmy ograniczeni tym, że już w momencie kupna skipassu musimy podjąć decyzję, których ośrodków na pewno nie odwiedzimy.

taką decyzje to ja podejmuję kilka miesięcy wcześniej.... :rolleyes::

ja najbardziej liczę na karnet godzinowy

np. kupuję sobie 50 godzin jazdy, i wykorzystuję go w 50 ośrodkach lub więcej jak to było w http://multipass.e-skipass.pl/

jeżdżę 2 godziny w jednym ośrodku bo np. nie ma warunków, są tłumy ludzi i zostaje mi jeszcze 48 godzin, innego dnia jadę do innej SN jeżdżę 5 godzin schodzi 5 godzin, następnego dnia inny wyciąg 3 h i schodzą 3 h itd.

chciałaby dusza do raju..... to tylko w Erze.... .. :wink: czyli prepayd z naliczaniem godzinowym (minutowym?)

Edytowane przez mig12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...