Narty - skionline.pl
Jump to content
Sign in to follow this  
mikegolf

Szkolenie zaawansowane w Polsce?

Recommended Posts

Witam,
jeżdżę od lat jednak moja technika i sylwetka zostawia "trochę" do życzenia. Jakiś czas temu postanowiłem skorzystać z usług instruktora w wysoko ocenianej szkole w jednym z ośrodków w Polsce. Niestety instruktor z pewnością dobrze uczył dzieci i początkujących, ale przez kilka godzin nie przekazał mi w zasadzie niczego, chyba nawet nie miał pomysłu jak się zabrać.

Znajomy bardzo chwalił sobie szkolenie NTN, jednak ja nie mogę sobie pozwolić na taki urlop w tym sezonie. 

Czy Waszym zdaniem da się dobrze doszkolić w Polsce jeżdżąc "weekendowo" lub po godzinach (czyli wieczorami)? Jeśli tak - gdzie?

Po godzinach ciężej, weekendowo już lepiej, ale tylko na sensownym stoku (dłuższy, najlepiej "równa czerwona") i przy sensownych warunkach śniegowych.

Oczywiście że się da, sam się tak nauczyłem (nazwijmy dla uproszczenia że umiem, choć jestem w 120% przekonany, że mógłbym wycisnąć z siebie więcej pod profesjonalnym okiem, i szybciej), ale to wymaga:

- zapału

- przygotowania merytorycznego (ładnie nazwane, ale chodzi o to, żebyś wiedział co chcesz robić na stoku danego dnia)

- czasu, czasu, czasu

Pooglądaj choćby na youtube trochę filmów szkoleniowych pod kątem techniki, jakiej chcesz się nauczyć, zapamiętaj o co w niej chodzi, tzn jak układać ciało (nogi, biodra, tułów i ramiona, ręce), inicjować, prowadzić skręt. I ucz się po kolei wszystkiego - nie wszystkiego naraz. Ciężko to opisać, bo to jest ta część, którą odrabia za Ciebie instruktor i normalnie powinien na bieżąco podpowiadać co i jak.

Nie umiem tego lepiej opisać - bo nie jestem instruktorem :) (jedyny mój wyczyn instruktorski tego roku to nauczenie samodzielnej jazdy na "stoku" i na taśmie 4-latka w 2h, ale ty jak rozumiem jesteś w innej grupie wiekowej ;) )

Edited by Kubis
  • Like 1