Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Techniki jazdy oraz nasze filmiki


Boogie

Rekomendowane odpowiedzi

A wysuwanie narty znajdziesz jak siądziesz na płotku jak polecałem. Nie idz na gotowce.

W zadnym wypadku nie wysuwaj nart , ona wysuwa się w wyniku poprawnego układu.Przeczytaj mój post wczesniejszy z uwagą.[/left]

no to teraz mi to rozjaśniłeś czytałem o tym jak ma być ułożona narta w skręcie pisało tam że jak się obróci nogi na pietach w lewo lub w prawo to jest prawidłowe wysunięcie narty chyba Mitek to pisał ale mogę się mylić a ja cały czas cofam tę nartę na siłę żeby były równe i przez to robie błąd

dobrze myślę?? a co do tej poręczy to sprawdzę jak najbardziej ale nie w pracy

dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz spokojnie, kontrolujesz sytuację na stoku (ładny skręt prawy , do zatrzymania , koncówka , film 2)

Tylko nie wolno obracać się tułowiem do stoku (rotować).

Rytm jazdy dobry. Kierujesz dzioby do skrętu (to tez dobre).

Podczas jazdy ( na wprost, w skrętach) Twoje ciało jest ustawione krzywo . Prawa połowa ciala jest lekko cofnieta. Sprawdz to spacerując , stojąc. Jak zdasz sobie sprawę , ze tak robisz, łatwiej będzie wprowadzić korektę.

W jezdzie konsekwencją tego jest rotacja w prawym skręcie.

Film 1 w 2 sec. to wejscie do skrętu lewego. Masz dobre ułożenie bioder (lewe biodro lekko z przodu, noga lewa z przodu), bedzie dobre wejscie do skrętu.

3 sec. - wejscie do prawego skretu biodra cofniete (pozycja odchylona do tylu),

ponadto biodro prawe, bardziej cofniete od lewego (popatrz na brak wysunięcia nart). To jest przyczyna Twojego skrzywienia o którym pisalem wczesniej.

W obu momentach widać złą pracę rękoma (a raczej jej brak) Rece do przodu, wyzej i dalej od tułowia.

Masz pozorną równowagę. Osiągasz ją poprzez przenoszenie ciezaru ciała (zaraz po inicjowaniu skretu ) na nartę górną.

Powoduje to natychmiastowe przerwanie jazdy po łuku, a w najlepszym przypadku obslizg.

Jazda na nartach to nic innego jak przechodzenie z "nogi na nogę" ale dzieje sie to na zewnętrznych "nogach" a Ty robisz to na wew.

Parodiując Twoją jazdę mozna powiedzieć , ze narte wew jadą na wprost a Ty odsyłasz tylko zew na boki.

Twój srodek cięzkosci cięgle jest nad górnymi nartami.

Błedów jest więc sporo, ale widzę szybką ich poprawe .

Aby pilnowac swoją jazdę proponuję zrób sobie maly bryk (sciągawkę), i od pierwszego skretu przyjmij kontrolę nad swoimi ruchami.

Zacznij od przestawienia sie na obciązenie narty zew.

Styl jaki przyjąłes nie pozwoli na dalszy postęp i na jazdę na krawędzi.

Jaki powinneś mieć uklad. Łatwo to wykonać bez jazdy w kolejce na barierce.

Usiadz na pupie na barierce(rowkiem :D) narty w tym samym kierunku.

Biodro ręce nogi, narty ułożą sie w piękny układ.

Aby sprawdzic czy dobrze zrozumiałes mój przekaz opisz tą pozycję dokładniej.

Niko, a nie wydaje Ci się , że ciężar ciała powinien być bardziej na przodzie nie na tyłach??? takie tylko pytanko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niko, a nie wydaje Ci się , że ciężar ciała powinien być bardziej na przodzie nie na tyłach??? takie tylko pytanko...

Uwaga jak najbardziej na miejscu, szczególnie gdy idzie do prawego skrętu.

Pisałem:

3 sec. - wejscie do prawego skretu biodra cofniete (pozycja odchylona do tylu),

ponadto biodro prawe, bardziej cofniete od lewego (popatrz na brak wysunięcia nart). To jest przyczyna Twojego skrzywienia o którym pisalem wczesniej.

Jednak wszelkie uwagi i zalecenia jak uwazniej przeczytasz prowadzą do poprawy pozycji, chocby ten siad na płotku, lub ostatnia rada (patrz nizej)

Prawdę mówiąc to nie uznalem to za najważniejsze.

Tylko nie to , to jazda manekina. Ty masz problem z ustawieniem ciala w równowadze w pionie. To ręce mają Ci pomóc w uzyskaniu pozycjii Ich nie mozna usztywniać trzymaniem kiji, one mają współpracować z kijkami.

A wysuwanie narty znajdziesz jak siądziesz na płotku jak polecałem. Nie idz na gotowce.

W zadnym wypadku nie wysuwaj nart , ona wysuwa się w wyniku poprawnego układu.Przeczytaj mój post wczesniejszy z uwagą.

Wyszło jak wyszło , poczytaj inne oceny. Akurat od tej postanowilem właczać myslenia a nie tylko dawanie wskazówek.

Zresztą czekam od nurka na opis jego odczuć .

W realu to jest wszystko latwiej.

Nurek To ja o tym pisałem. To jest działanie samoistne. Jesli to poprawnie zrobisz nie będzie problemu z siedzeniem na tyłach , o czym przypomnial Ziom25

Pozdrawiam !

Edytowane przez niko130
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Wydaje mi się, że powinieneś trochę bardziej skręt dokręcić, mocniej przycisnąć i się bardziej wychylić, ręce troszkę niżej jak koledzy napisali wcześniej i kijami troszkę kontrolować stok.

zakadaj z Niko130 lub poczekaj na jego koment - wszystko Ci wychaczy bardziej fachowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]

Zbliżając się do wyciągu to omało nie zaliczyłem gleby czyli lodu.

Bardzo ładna praca dołem. Piękne skręty w prawo (brawo jouice), bardzo szybka zamiana krawedzi (wzorowa), w lewo - inna bajka.

Do 17 sek przy tej predkosci skrety są kiepskie (to uzaleznienie wiele mówi).

W tym momencie dobre przygotowanie się do skrętu.

W 18 sek zly układ rąk, nie pozwala wejsc do skrętu w równowadze. Od początku zwalasz się na nogę lewą, biodro lewe cofniete.

Gdyby prawa ręka była daleko od ciała, tułów nie wpadał do srodka skretu, a ciało bylo w równowadze i oparte bylo o dolną nartę (prawą), wejscie w skręt przypominałoby prawy skret.

21sek.,23sek.,25sek.27sek....36sek. pokaz a-frame (uwaga jouice).Nie pełny układ (zly) poprawiasz

ustawieniem na krawedzi tylko prawej narty.

Gdybyś tak zrobił z górną to narta prawa wyjeżdza spod Ciebie (wielu by brało się za robienie krawedzi - bo narta "chwyta").

Ciekawy moment jest w 29 sek, wieksza predkosc, reka nieco "uciekła" od ciała i co mamy . O niebo lepszy skręt( ręka .... reka)

33 sek. - powrót do normy, głownie dzieki brakowi równowagi.

44sek. ładne stłumienie fałdy.

47sek. dobry poczatek i na lodzie utrata równowagi (jakie to wazne) i przejscie na nartę górną.

Najwazniejszy element to rece. Na razie jezdzij rozszarzając je barrddzzo

sszzeerrookkoo, do granic smiesznosci, aby były prowdzone były w poziomie ( nie jak samolot na wirażu). Kiedy poczujesz , ze wpływają na równowagę ograniczaj je.Potem staraj się rozłozyc rece aby tworzyły kąt prosty (reka zew. w stosunku do nart ca 80 stop.). Równoczesnie bedziesz miał inna pracę tułowiem. Spokojnie w prawym skrecie, no i nowy układ w lewym.

Twoje rece z filmu to jak dyszle u wozu. Nieruchome , za wąsko , za wysoko. W lewym skrecie popraw ułożenie tułowie, w skret wchodz lewym biodrem. Bedzie taki rysunek" ręka lewa w przodzie (jakby prowadziła skret), lewe biodro w przodzie , lewa noga w przodzie (nie wysuwana , ale normalnie podązająca za biodrem.

Czegoś nie rozumiesz zadaj pytanie.

Wrzuc kolejny film. Pozdrawiam!

Edytowane przez niko130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję, malo chętnych.

Podajesz w profilu ,że posiadasz dechę K2. Ja również urozmaicam sobie jazdę

slalomową i gigantową deseczką (twarde w.).

Jazdę oceniam bardzo dobrze. Widać swobodę ciała , duzo równowagi (lewy skret)

w prawym nie zawsze jedziesz dominująco na dolnej narcie.

Pilnuj bardziej reki prawej, czasami opuszczasz ją za nisko i wtedy wpadasz ciałem za bardzo do srodka (i podparcie górną gotowe).

Do jazdy gigantowej narty masz za krótkie. W momencie jazdy w linii spadku (najwieksze obciązenie) narty zaciesniają skret. Robi to wrazenie "przyhamowania".

To jest tak jak narcie o geometrii R11 nadasz tor R16-20. Gdy ja dociązysz kroi te R11.

Coś w tym stylu.

Czy tez to widzisz?, czujesz? (przyhamowanie). To zjawisko obserwowałem

w ostatnich dniach u b. dobrze jeżdzących (ale na krótkich nartach)

Ja do takich biorę 180cm R 17-18 i wtedy to jest jazda. W srodku łuku (linii spadku)wtedy czuje przyspieszenie a nie wybijającego kopa. Narta wtedy cały skret goni na krawędzi.

Zrób film na dłuższej , będzie na co popatrzeć.

Pozdrawiam!

Dla andy-w

Ja mam obecnie Volkle o promieniu 12 m i mam problem z ciasnymi łukami.

Po prostu nie dociskasz desek jak powinieneś co daje większy promień.

Dokładniej: brak nacisku na krawedz przednią narty dolnej, a dalej utrzymanie równowagi w skrecie .

Edytowane przez niko130
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

dzieki Panowie za mile slowa bo szczerze to nie spodziewalem sie tego:)

@andy:

z racji na swoj wzrost - 170cm i wage - 65kg jezdze na 155cm - R11.

@niko

deska jest :) ale w tym sezonie jeszcze jej nie ruszalem, czeka na swoja kolej:) co do trzymania rak to ciagle mam wrazenie, ze zle je trzymam (za nisko?), podobnie z duzym wysuwaniem wewnetrznej narty do przodu w skrecie, staram sie korygowac. Czasami wychodzi, czasami nie:)

pozdro

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andy:

z racji na swoj wzrost - 170cm i wage - 65kg jezdze na 155cm - R11.

@niko

deska jest :) ale w tym sezonie jeszcze jej nie ruszalem, czeka na swoja kolej:) co do trzymania rak to ciagle mam wrazenie, ze zle je trzymam (za nisko?), podobnie z duzym wysuwaniem wewnetrznej narty do przodu w skrecie, staram sie korygowac. Czasami wychodzi, czasami nie:)

pozdro

Pawel

Ja mam wzrostu 168, 70kg jezdze na 160R13 166R15 , 180R18,5

Namawiam do nart dlugich.One "osadzają" wygodnie ciało na nartach. W nartach krotkich (długie skrety) stabilne utrzymanie układu jest utrudnione własnie przez nadskretnosc nart i reakcję na nierównosci.

W długich łatwo eliminuje się nadwyżkę rotacji, miekko wyjazdza nierównosci.

Jesli z trzymaniem rąk się zgodzę (podniesienie poprawi szybką korektę równowagi i toru jazdy), to ustawienie nart na filmie nie budzi zastrzeżen ( w jednym skrecie nieco rozciągnąłeś nogi).

Edytowane przez niko130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję . Widac , ze nie ty jestes ich nauczycielem (na obecnym etapie)

Oboje maja dobre postawy. A teraz szczególy.

Pochwale się dzieciakami na nartach.

Marcin - 9 lat

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]

Ogólnie w obu skretach biodra usztywnione (tyłów za prosty) , lekkie odchylenie na tyły , chwilami wieksze (sztywne pokonywanie makro nierównosci), pociąga to za sobą małe ugięcie kolan.

Mała tendencja do wpadania w fazie sterowania (srodkowa częsc łuku) do srodka luku co powoduje jazdę na wew. (zreszta kontrolowaną) 4 sec lewy skręt.

Prawe skrety ładniej wykonane , własciwa praca ręką. Lewe skrętu, maly impuls skretny (wieksze odchylenie do tyłu), nie podtrzymany ręką (prawą)

wejscie na górną - koniec skrętu. Skręt jechany na mniejszych krawedziach.

Jazda w pozycji "bardziej do przodu poprawi jazdę . Zwiększy udział krawedzi.

Marek - 13 lat

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]

Jesli co do Marcina mam wątpliwosci , czy jezdzi w klubie , to do Marka takowych nie mam.

Film przedstawia skręt gigantowy nawet po częsci imitujący jazdę przy tyczce. Tu Marcin powinien kopiować brata (tułów , pójscie do przodu, inicjowanie skretu, jazda na krawedzi).

Ale prawy skręt (przyjrzyjcie sie uwaznie) wymaga poprawy. Za szybko wpada do srodka, ma opanowaną jazdę na górnej ale powinien unikac takich sytuacji. Trzeba wyjezdzać skręt dlużej na dolnej narcie.Przedostatni skret, jak zwykle bywa (nawet u zawodników ) potrafi pokazac co w trawie piszczy (pokazuje dosc wyrażnie błąd). Prawy skret.

Ostatni lewy do zatrzymania OK. Tak się jezdzi.

Tata i Marcin macie wzór do nasladowania. Wielu może pomarzyć.

Pozdrawiam!

Edytowane przez niko130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...