Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jeeb

    Polska - nowe inwestycje

    najwyższy czas aby zajął się tym Wojewódzki Konserwator Zabytków
  3. Dzisiaj
  4. MarioJ

    Polska - nowe inwestycje

    Myślę że to jest śmieszne określenie. Jak się buduje nową kolej to zakłada się że ona podziała kilkanaście lat co najmniej. Zwykle to amortyzacja i zwrot kosztów inwestycji powinna trwać kilkadziesiąt lat. 😁
  5. Wyciąg ma 1737 długości po stoku, 602 m różnicy poziomów, 730 os./h przepustowości i jest to produkcja Mostostalu.
  6. Tak, choć trudno w to uwierzyć, ten wciąż działający wyciąg powstał w 1969 roku! Przed dekadą Gierka! Ma 55 lat!
  7. koliber

    Polska - nowe inwestycje

    Goryczkowa czeka na wymianę 55 lat, a nie tylko ostatnie 8.
  8. MarioJ

    Polska - nowe inwestycje

    Moja pomyłka. 8 lat na stanowisku wspólnie z przyjaznymi rządami. To w kontekście Goryczkowej. 😁
  9. Jeeb

    Polska - nowe inwestycje

    niech żyje, niech żyje, niech żyje 😁
  10. MarioJ

    Polska - nowe inwestycje

    Pan Pierwszy Narciarz, 6 lat na stanowisku. Mógł zadbać aby przez sześć lat dwie inwestycje zostały przygotowane w pełni projektowo: Goryczkowa i Nosal. Przypomnę: żadna z tych inwestycji nie ma nawet pozwolenia na budowę.
  11. MarioJ

    Polska - nowe inwestycje

    To właśnie źle słyszysz. Słuchasz pewnie polityków którzy zajmują się chodzeniem po mediach i podkopywaniem innych. Posłuchaj np. wiceministra Malepszaka, a za 3-4 lata go rozliczymy. – Nowe linie z programu CPK to konieczność – zaznaczył wiceminister. – Czas przełamać „niedasizm”, budując kolej wysokich parametrów i przepustowości. Mamy mocne odcinki, które bronią się w liczbach. Naturalni kandydaci do pierwszeństwa to odcinki Warszawa – Łódź i Łódź – Wrocław. Rozpoczęcie budowy w 2026 r. jest realne. Albo przebudowa linii średnicowej w Warszawie, zobaczymy jak to zrealizują. Poprzednicy też planowali i nic nie zrobili. Nie da się szybko naprawić tego co poprzednicy spieprzyli. Na efekty projektowania trzeba poczekać ze 2 lata.
  12. To jeden ze znakomitych sposobów na zagospodarowanie doskonale płatnych etatów, o które nikt nie pyta. Potem się projekt oficjalnie... było w filmie! Nie sądzę, żeby ktokolwiek u władzy z tego zrezygnował. Osobną kwestią jest to, jak bardzo urzędnicze państwo już zbudowaliśmy. Myślę, że Grecja mogłaby zacząć zazdrościć. Dobra, koniec OFF-TOPU. Będę śledził co się dzieje tak, gdzie się jednak dzieje: COS, Brenna, może jeszcze gdzieś (Sosnówka???)!
  13. Ja tego nie oceniam, bo to nie pole do polityki. Tu zakładam, że każda ekipa ma jakieś wady, każda przedkłada PR nad pracę faktyczną (bo to polityka), poprzednia też miała: protekcjonizm, socjalizm, uwielbienie dla tzw. czeboli, budowanie monopoli. Za to aktualnie oceniam to, co co słyszę dookoła w różnych dziedzinach (innych niż nasze kochane narty): wszystko co jest jakąś inwestycją, jest zawieszone/odwołane/wycofane finansowanie. Mam nadzieję, że to się zmieni, przynajmniej oficjalnie tak napiszę.
  14. Bo w praktyce (SMR) wygląda to tak, że przepustowość wyciągów jest wykorzystywana na maksimum, a z 3 tras czynna jest 1. Tu tkwi problem. Na Skrzycznem może być podobnie, zwłaszcza przy słabości naśnieżania. Może się okazać, że będzie chodził Ondraszek i dla tego Ondraszka będą chodziły: - czteroosobowe krzesło; - sześcioosobowe krzesło; - orczyk na polanie Jaworzyna!
  15. Lexi

    Polska - nowe inwestycje

    ..bo chodzi o to żeby "gonić króliczka"... króliczek dogoniony przestaje przynosić profity.
  16. Wczoraj
  17. MarioJ

    Polska - nowe inwestycje

    Poprzednia strategia polegała w praktyce na: - budowie elektrowni węglowej i powiedzeniu po drodze: sorry pomyłka, burzymy kominy - budowie fabryki elektrycznej Izery, sorry coś nie wypaliło, wyszedł tylko prototyp - budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną, o nawet nam to wyszło, sorry pływają tam głównie jachty, zrobiliśmy kanał za 2mld dla żaglówek A może zrobili elektrownię atomową, albo jakąś nową linię szybkich koleji? A sorry, cały czas projektowali, przez 8 lat ciężko projektowali.
  18. koliber

    Polska - nowe inwestycje

    Problem jest taki, że w ostatnich latach ten właściwy sezon trwa tak krótko, że w tym okresie wszyscy narciarze chcą to wykorzystać - i nie ma mowy, by któryś z dostępnych wyciągów nie jeździł w pełni obłożony. Stąd też, zawsze biorę pod uwagę przepustowość maksymalną (przy szacowaniu tłoku na trasach). Skrzyczne to stroma, zalesiona góra, która nie nadaje się do stawiania jednej kanapy na drugiej, jak szerokie polany w Białce. Zwróćmy uwagę, że sporo forumowiczów narzeka nawet na tłok w SMR (wielu twierdzi, że nigdy tam nie przyjedzie od czasu przebudowy), a tam na 1 kanapę przypadają po dwie, bardzo szerokie trasy (4/7 oraz 8/10 - ze wspólną jedynie końcówką). Na Skrzycznem tylko po jednej trasie na kanapę, z czego jedna stroma, a druga wąska. A jedyny szerszy odcinek Ondraszka zabudowano torem saneczkowym i jeszcze dorzucono orczyk.
  19. To ma być niebieska trasa dla wszystkich, zamiast starego krzesła czteroosobowego, które przestanie pełnić rolę głównego.
  20. kordiankw

    Polska - nowe inwestycje

    Niewiele poszerzyli, ale to wystarczy. Przynajmniej ci co nie powinni, nie bedą sie tam zapuszczać.
  21. Doś interesujące miejsce. Swoich nart, jednak bym tam nie zabrał na spacer 😉.
  22. DMM

    Polska - nowe inwestycje

    no nie, bez przesady z tym defetyzmem, wyciąg to nie elektrownia atomowa, myślę, że coś jednak trzeba POstawić
  23. Albo to perspektywa zdjęcia, albo niewiele poszerzyli??? Mam nadzieję, że perspektywa?
  24. Z tego co widzę, to po zmianach w polityce PL, mogą - delikatnie mówiąc - nastąpić zmiany w planach inwestycyjnych firm państwowych. Więc zasadne jest pytanie: - Czy te plany są w ogóle jeszcze aktualne? Na mój gust nową strategią jest niebudowanie niczego, nie tylko w sferze narciarskiej ale w ogóle w PL, ale dajmy im szansę, przyjmijmy przynajmniej oficjalnie, że mogę się mylić.
  25. Ostatni tydzień
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...