Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Moje nowe zakupy


marboru

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj - za sprawą Skionline (reklama na naszym portalu, forum) wróciłem z Częstochowy po zakupach narciarskich w sklepie www.24tanienarty.pl.

Doskonały wybór sprzętu narciarskiego zarówno nowego jak i używanego, ceny naprawdę niskie i oczywiście wszystko do negocjacji :smile:

Sporo kasków, kijów, rękawic - trochę za mało sprzętu free.

Serwis na nowych maszynach.

Wygrzewarka do butów.

Młoda obsługa niezwykle miła i pomocna (obiecała, że na hasło Skionline będą rabaty).

Polecam każdemu, kto szuka nowego sprzętu z dobrą ceną, sprzętu nieużywanego sprzed kilku sezonów.

Można również znaleźć coś "używanego" a w rzeczywistości nowiuśkiego - polecam przejrzeć dokładnie wyżej wymienioną stronę.

Kilka moich nowych zabawek :biggrin:

744bb8c58242f519med.jpg

PS. Mam nadzieję, że wpis nie zostanie usunięty - firma wykupiła reklamy na Skionline.pl

Edytowane przez marboru
  • Like 15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko.

Narta Salomon X Race model 2014/2015 na ostatnich targach ISPO zdobyła nagrodę za innowacyjność :smile:

WorldSkiTest 2014/15 Grupa Race SL Mężczyźni miejsce 6, punktacja 39,1 - narta Bardzo Dobra.

Producent pisze o niej:

"Nowe podejście do technologii on-piste. X-Race łączą konstrukcję nart z Pucharu Świata z intuicyjnością i progresywnym kształtem, pozwalając narciarzom dopasować narty do preferowanej szybkości jazdy i promienia skrętu."

Różne długości narty, różne promienie skrętu...

...i tak:

Narta 155cm, R11.

Narta 180cm, R19.

Moja ma długość 165cm i R13...czyli R dokładnie, co mój stary Aero X i większość SL.

Kilka dupereli technicznych (również ze strony Salomona):

Powerline Titanium - System aktywnego tłumienia drgań wykonany z tytanu zapewnia większą skuteczność jazdy i kontrolę zachowań nart, co przekłada się na komfort i pewność podczas jazdy po przygotowanych trasach. Otoczona gumową powłoką wkładka tytanowa umieszczona jest na całej długości narty. Wyraźnie redukuje wibracje i poprawia kontakt nart ze śniegiem.

Rdzeń Full Woodcore Race - Drewno od dziobów po piętki. Większa stabilność i sprężystość, maksymalny kontakt nart ze śniegiem i filtrowanie drgań.

Ścianki boczne o konstrukcji Active Contact - Konstrukcja Mid Sandwich – cienka warstwa ABS umieszczona na całej długości narty. Zapewnia to progresywne zakrawędziowanie na ekstremalnie twardych trasach alpejskiego Pucharu Świata.

Pulsepad - Warstwa gumy aplikowana wzdłuż krawędzi i w wybranych strefach nart. Wpływa na większą płynność jazdy i lepszy kontakt nart ze śniegiem.

Piętki Semi Twin Tip - Większy kontakt nart ze śniegiem i stabilność przy dużej prędkości.

Struktura ślizgu Race - Grafitowy ślizg z mikrocząsteczek o bardzo dużym skupieniu. Najlepszy poślizg, doskonała chłonność smaru, potwierdzona certyfikatem odporność na zarysowania. Wzbogacona o strukturę Race (struktura F3 Salomon).

Double Ti Laminate 400 - Podwójna warstwa tytanu - po jednej warstwie z każdej strony rdzenia - poprawiająca wydajność nart podczas jazdy po przygotowanych trasach. Większa precyzja, wyjątkowe trzymanie krawędzi i zwiększona reaktywność.

Carve Rocker - Ekstremalnie krótki, niski rocker dodający efektywności podczas jazdy na twardym podłożu. Zapewnia zwrotność nart i łatwość sterowania. Umieszczony pod stopami camber dodaje z kolei stabilności i dynamiki oraz wzmacnia trzymanie krawędzi.

Razem z nartą Płyta Race XX

Oryginalna płyta slalomowa Worldcup Race. Niewiarygodny przekaz sił gwarantujący doskonałe trzymanie i błyskawiczną zmianę krawędzi. Technologia Full Flex zapewnia naturalną twardość narty, idealną do wykonywania perfekcyjnych skrętów na krawędziach. Idealny rozkład sił pod stopami oraz gumowa wkładka tłumiąca drgania dodają jeździe precyzji.

Do tego wiązania Z12 Speed i buty X Max 120.

Pytanie najważniejsze...

...czy będę potrafił na niej jeździć wykorzystując te wszystkie bajery? :biggrin:

Wizualnie - narta jest przepiękna.

Z całą pewnością, jak ich użyję napiszę krótki teścik ze swoich subiektywnych odczuć związanych z deską.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...pod butem 70mm

Dokładnie :smile:

Mariusz, ale teraz będziesz zapie......Nie ma takich kamer co by bez rozmyć Ciebie filmowały!:smile:

:biggrin: hahaha - dobre!

Poniżej jeszcze dwa filmiki na temat narty.

Parę słów z polskim komentarzem od redakcji magazynów NTN Snow & More oraz Snow & Free.

[video=youtube;aM5Q5md3ePg]

No i troszkę w akcji:

[video=youtube;Zjc7EesbXsk]

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Mariusz! Bidy to tu nie ma! Grubo pojechałeś! Wypas jak się patrzy! Ale dla zacnego racera sprzęt też musi byc zacny! :cool:: Czy będziesz potrafił na nich jeździć?! Cóż za pytanie?! Raczej czy one nadążą za Tobą?! Miłego szusowania!

:biggrin: hahaha ale Aressi pojechałeś :biggrin:

Jutro pierwszy test narty...i obym się nie zabił, w Rąblowie, na mega niebezpiecznej trasie :wink:

PS. Jodek mam biały rower - jest super, białe łyżwy i też są ok... to może moje białe X Maxy będą również eleganckie cały czas :rolleyes::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dla narciarza o sportowym zacięciu ,ale myślałem ,ze idziesz w kierunku narciarstwa turystyczno-poznawczego ,czyli również jazda na gorzej przygotowanych trasach,trochę poza? chyba ,ze zaraz nas zaskoczysz zakupem drugiej pary dłuższych i szerszych nart (AM)? Skoro postawiłeś na szybką jazdę na dobrze przygotowanych trasach to musiałeś ten wybór przemyśleć.Zadowolenia z nabytku życzę:smile:

Edytowane przez janek57
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze ruchy na super krótkim stoku

Kupując deski w czwartek, nawet nie myślałem o tym, że pierwsza sposobność do jazdy będzie po kilku dniach.

Może intuicyjnie podejrzewałem, że już czas i trzeba jechać do "źródełka" i przywieźć nowe?

Po tylu dniach na rowerze w październiku i na początku listopada, kto by przypuszczał, że listopad to również będzie narciarski miesiąc.

Na Salomonach X Race nie jeździłem nigdy wcześniej - wybór padł na nie, po testach slalomówek z poprzedniego sezonu w Bałtowie. Dokładnie, były to Elany SL z 11m promieniem skrętu.

Jeździło mi się na nich rewelacyjnie - to wystarczyło do tego, by określić kierunek, w którym mam się narciarsko rozwijać. Choć...pewnie niedługo kupię drugą parę nart - zupełnie do czegoś innego... Główna moja droga będzie z zacięciem sportowym.

Ponieważ jestem osobą, która raczej przywiązuje się do marek...

...a poprzednia narta, którą zjeździłem kawał Świata dostarczyła mi wiele radości - i byłem do pewnego momentu z niej bardzo zadowolony Aero X, R13 - pozostałem przy tym właśnie promieniu i marce.

Już od dawna czułem jednakże, że przestałem się rozwijać - stąd zmiana narty z AllR na SL.

X Race - wykminiłem, że będzie dla mnie przyszłościową deską - to sztywna, ciężka narta, ponieważ Aero przy sporych prędkościach, na nierównym dawała odczuć po sobie, że nie jest twardą nartą.

Jej dzioby lubiły wpadać w drgania, wibracje przy sporych prędkościach, traciłem stabilność.

X Race na zielonej trawce:

182e32d6358d741amed.jpg

Ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęt narciarski, postrzegam wszystko przez pryzmat swoich doświadczeń.

Brak dostatecznej stabilności prawdopodobnie związany był również z tym, że Aero miało 162cm (niby zwiększyłem długość jedynie o 3cm, ale te 3cm - to dla mnie spora różnica) - kolejna para nart free jaką kupię już niebawem, będzie miała co najmniej 170cm.

Przy jeździe ze starym sprzętem czułem również, że nie zawsze to co chcę zrobić, robią nogi a narty nie. Wydumałem, że to pewnie przez buty w jakich jeździłem - flex 80, przeznaczenie do jazdy free.

Stąd wraz z zakupem narty Race, wystąpiła konieczność zakupienia twardego, sportowego buta - wybór padł na tę samą markę i flex 120...130 zostawię sobie, do dalszej nauki w przyszłości :wink:

Pierwszy raz na śniegu:

b81d981076979d19med.jpg

Pierwszą różnicę poczułem w butach właśnie.

Już w sklepie wrażenie jakbym miał imadła na nogach - imadła, które doskonale pasują mi do stopy i całej nogi.

Po półgodzinnym chodzeniu w nich, wygrzaniu było wszystko ok.

W domowych warunkach nogi po godzinie mi zaczynały drętwieć...stąd obawa, że coś z butami jednak nie tak...

Jak się okazało, to zwyczajnie brak doświadczenia jeśli chodzi o odczucia w chodzeniu w tak twardych butach i temperatura, raczej bezruch w domu.

Na stoku, po pół godzinie i rozgrzaniu - buty rewelacja - zero problemów takich jak w temp +22.

Odczucia z jazdy w bucie - nareszcie narty mnie słuchają...i nie są "miękkimi kapciami".

Jazda na krótkim stoku:

c7dcdd9d2f6683fdmed.jpg

Pierwsze odczucie, że narty są sporo szersze od starych Aero.

Są po pierunie sztywne, a wykonywane skręty jakby dynamiczniejsze, stabilniejsze. Każdy skręt jakby dodawał energii kolejnemu.

Krótki i dłuższy skręt o co najmniej 30% stabilniejszy niż w jeździe z poprzednim sprzętem.

Czułem jakbym wpiął buty nie w narty, tylko pokręcone szyny. Doskonałe trzymanie krawędzi.

Odczucie po pierwszym dniu jazdy - niemalże takie jak zmieniłem stare klasyczne narty na karwingi.

Skąd taka równica?

Może to przez te wszystkie bajery jakie są w narcie Salomon X Race?

53dbe147b90b82c8med.jpg

Jedyna rzecz dla mnie dziwna...

...starą Aero X przy hamowaniu potrafiłem stanąć w miejscu z dużej prędkości na bardzo niewielkiej przestrzeni... X Racem nie jest już to takie proste jak na razie... Kiedyś droga hamowania 4m, teraz 7m.

...cóż - widocznie muszę te narty ujeździć.

To tyle, po trzy godzinnej jeździe na krótkim stoku - napiszę coś więcej, po jeździe na normalnych trasach narciarskich i przy dużych prędkościach po kolejnych doświadczeniach.

O innych zabaweczkach napiszę wkrótce.

Na koniec fotka do przemyśleń:

fbbcbc0fecb196a5med.jpg

marboru: ciuchy Kjus.

expat: ciuchy z Lidla

pozdrawiam

Mariusz

Edytowane przez marboru
  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X Race - wykminiłem, że będzie dla mnie przyszłościową deską - to sztywna, ciężka narta, ponieważ Aero przy sporych prędkościach, na nierównym dawała odczuć po sobie, że nie jest twardą nartą.

Jej dzioby lubiły wpadać w drgania, wibracje przy sporych prędkościach, traciłem stabilność.

To nie kwestia twardości a długości wg mnie. Po prostu każda slalomka przy pewnej prędkości przestaje być stabilna.

Wysłane za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...