Narty - skionline.pl
Jump to content

Pomoc w doborze nart


Recommended Posts

Witam.

Proszę o pomoc w doborze nart dla średniozaawansowanego narciarza, oceniam swoje umiejętności na 6 w skali 1-10. Głównie jeżdżę w Polsce więc warunki różne. Jezdze od 5 sezonów. Wstępnie wybieram miedzy Head supershape e-Magnum, Atomic redster X9 lub X9 WB. Wszystkie modele na 2021r. 

Ogólnie byłem już zdecydowany na X9 ale trochę się boję, że przy kiepskich warunkach typu muldy, rozjeżdżony stok będą troche za trudne i dlatego zastanawiam się nad wersją WB lub Heady. Które z tych byście polecali. Jakie będą plusy i minusy każdego z tych modeli. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

rewelacyjne warunki - SL komórka 165 cm

Narty robią. Ale podstawową różnicą  jest chęć skatowania się w takich warunkach. Obojętne na czym. Parę razy wracałem na GS końcówkami śniegu w Soelden do dołu, czy np.  na Stubaiu (głęboki kwie

Ja bym tam na biegówkach zjeżdżał.

Posted Images

Atomic X9 to narta na dobrze przygotowane stoki, jest bardzo wąska pod butem i spośród nart amatorskich jest jej blisko do sportowych. Nie jestem pewien czy taka właśnie propozycja jest najlepsza dla Ciebie, chyba że jako jedna z kilku nart, wtedy używasz jej, gdy warunki są bardzo dobre. Wersja poszerzona (WB) tej deski to zupełnie inna narta, trochę łatwiejsza i na pewnie bardziej uniwersalna. Przy czym te cross-turnowe Atomiki to w zasadzie narta dla zaawansowanych narciarzy i ekspertów. Nie wiem czy nie lepszym wyborem byłyby n.p.: Salomony S-Force 11 lub Bold, albo cała seria Fischerów RC One z różnymi szerokościami pod butem, albo jeszcze Fischery Curve, ale DTX, niż GT. Ogólnie nie sposób doradzić precyzyjnie. Odpowiedź może być tylko jedna, potestuj różne narty w różnych warunkach, zobaczysz co i jak.

Link to post
Share on other sites

Nie znam tego Heada. Z informacji o produkcie ma 3 mm mniej pod butem, niż X9 WB, czyli 72 mm, tyle ile średnia, przyzwoita deska all-roundowa; ani to narta all-mountainowa, ani race'owa. Rozumiem, że chodzi o deskę uniwersalną, jak zaznaczyłeś w pierwszym poście. A więc albo rybki, albo...Chyba, że celujesz w nartę o race'owej geometrii, ale szerszą. Nie wiem, czy ten Head udźwignie to brzemię🙂. Powtórzę się: musisz pojeździć na różnych wytypowanych przez siebie nartach i wybrać. Nie ma drogi na skróty, inaczej zawsze jest toto-lotek.

Edited by waldek71
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Jeeb napisał:

najbardziej uniwersalne narty na jakich jeździłem wyglądały tak

 

[img]https://media.skigebiete-test.de/images/ecu/product/p_ski/3912/ski_voelkl-the-grizzly-2011_n3912-3761-0_l.jpg[/img]

 

Jak one się mają do RTM-ów? Grizzly nie znam, RTM owszem.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ogólnie to z jednej strony chciałbym uniwersalne narty na różne warunki ale z drugiej strony chciałbym również żeby były to narty, na których bede rozwijał umiejętności i technikę a tu chyba lepsze byłyby X9. Czy narty szersze nie będą mi ograniczały możliwości rozwoju? 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, rek napisał:

Czy narty szersze nie będą mi ograniczały możliwości rozwoju? 

Jeśli rzeczywiście jeździsz na 6 w skali forum i zależy Ci na rozwoju, to powinieneś kupić nartę sportową i twardszą. Ja bym zaczął od SL. Nie ma się co bać takich nart jeśli zależy Ci na poprawie techniki. 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, marboru napisał:

Jeśli rzeczywiście jeździsz na 6 w skali forum i zależy Ci na rozwoju, to powinieneś kupić nartę sportową i twardszą. Ja bym zaczął od SL. Nie ma się co bać takich nart jeśli zależy Ci na poprawie techniki. 

Ale jeżeli mówimy o uniwersalności SL to w kontekście twardego stoku. Przy rozjeżdżonym śniegu, firnie, muldach, czyli warunkach jakich jednak należy się spodziewać częściej, SL-ki są za wąskie jeżeli mają być z nami cały dzień, a raczej tydzień. To jest oczywiście grząski temat, ale jednak trzeba pomyśleć o kilku parach nart. Sportowe narty poszerzone pod butem miały być przełomem, który miał pozwolić mieć tylko jedną pare nart, ale życie jak to życie... 

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, waldek71 napisał:

Ale jeżeli mówimy o uniwersalności SL... Przy rozjeżdżonym śniegu, firnie, muldach, czyli warunkach jakich jednak należy się spodziewać częściej, SL-ki są za wąskie jeżeli mają być z nami cały dzień, a raczej tydzień...

Przy poziomie jazdy 6, czy 7, to o czym piszesz nie ma znaczenia. 

Narty mają być przecież rozwojowe, więc przeskok u Kolegi z 6 na 7 w technice jazdy, to kwestia czasu. Poprawi technikę i co? Zostanie z zza miękkimi nartami?

Edited by marboru
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, marboru napisał:

Narty mają być przecież rozwojowe, więc przeskok u Kolegi z 6 na 7 w technice jazdy, to kwestia czasu. Poprawi technikę i co? Zostanie z zza miękkimi nartami?

OK, tym bardziej twierdzę, że warto mieć więcej, niż jedną parę nart. Można wtedy myśleć o rozwoju, ale jednocześnie mieć frajdę także w końcówce dnia, gdzie stok jest zdegradowany, po świeżym opadzie itd. Natomiast kwestią sporną jest czy narta musi być super sztywna. Jest kilka zmiennych. Między innymi masa cała Ja, n.p,.: przy moich 72 kilogramach nie celuję w najbardziej sztywne dechy, bo najnormalniej na świecie nie jestem w stanie ich dociążyć, chyba że kieruję na to cały wysiłek, ale wtedy tygodniowy wyjazd jest za długi. Jeżdżę zwykle na przedostatnich pozycjach w katalogu, ustawionych w kierunku wzrostu sztywności. Nie wiemy ile waży pytający kolega. Kolejną rzeczą jest klasyfikacja umiejętności, która zawiera w sobie jazdę na tyczkach i w puchu. Niemało jest narciarzy amatorów jeżdżących bardzo dobrze, ale nigdy na tyczkach. Jak oni mają się sklasyfikować? Ja osobiście oceniam się na 6, z tego względu, że na tyczkach jeżdżę tylko wtedy, jeżeli w ośrodku jest takowy do dyspozycji i tyle. Reasumując- warto mieć nartę SL i GS. Dla mniej ambitnych- SL i jakiegoś all-mountaina (albo cross turn z szerokością pow. 75). To oczywiście moje zdanie i nie robię z tego ogólnej reguły.

Link to post
Share on other sites

W moim ostatnim poście w ostatnim zdaniu jest błąd, który wypacza wszystko co było przedtem. Dla ambitnych SL i GS + jakaś szeroka sportowa, reszta w porządku. A jeżeli chodzi o Twoje pytanie, to naprawdę sprawa jest złożona, ale OK, jeżeli pytasz, to odpowiadam. Z Twoich propozycji wziąłbym X9 WB dlatego, że jest odpowiednio zaawansowana i bardziej uniwersalna od X9. I na pewno po uzyskaniu progresu zostanie  Ci porządna narta. 

Link to post
Share on other sites

Ja też bym poparł pomysł dwóch par. Sam bardzo lubię jeździć na SL ale nie są to narty zbyt uniwersalne więc mój zestaw na wyjazdy to prawie dwie skrajności: SL (do teraz były to ELAN SLX Race od tego sezonu czekają już HEAD i.SL 165cm) oraz narta freeride (Voelkl Mantra 185 cm).

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, waldek71 napisał:

i Salomona S-Force Bold jako drugą, dłuższą, stabilną, bardziej uniwersalną nartę. Ale to mój wybór. Bez autoryzacji🙂.

..jako alternatywe dla tego Salomona zaproponowałbym Atomica  Vantage 82 - rownie dobra na rozpaprane popołudniowe warunki, rownie stabilna.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, rek napisał:

Dzięki za pomoc ale teraz to już mam coraz wiekszy dylemat. Raczej nie będę kupował dwóch par nart i dlatego muszę wybrać jeden model ale cały czas nie mam pewności który będzie dla mnie najbardziej odpowiedni. 

poczekaj aż ktoś Tobie doradzi abyś nie kupował ale całą kasę przeznaczył na szkolenie

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, rek napisał:

Raczej nie będę kupował dwóch par nart i dlatego muszę wybrać jeden model ale cały czas nie mam pewności który będzie dla mnie najbardziej odpowiedni. 

Słuszny wybór ! 
 

Tak jak koledzy piszą,jeżeli jest dylemat tzn ze warto podnieść własne umiejętności bez zbędnych dużych zakupów . 
Ja miałem ten sam dylemat,jaka nartę kupić,w co zainwestować . Po przeczytaniu i przeanalizowaniu wielu rad, obejrzeniu wielu filmów szkoleniowych doszedłem do wniosku ze kupię nartę SL wybór padł na Völkla która już testowałem i jestem mega zadowolony. Jeżeli będą złe warunki to są wypożyczalnie w których możesz sobie wziąć inna pare na dzień czy dwa a koszta zdecydowanie mniejsze niż inwestycja w druga dechy bez technicznych umiejętności .. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Lexi napisał:

..to “pomykasz” na Black Crows?.. ja myślałem że Volkl ostatnio widziałem na filmach

te Volki to taki eksperyment halowy, uczę się przewracania tyczek slalomowych.

Black Crowsy są na duże góry, chociaż ostatnio w czerwcu nie chciało mi się zakładać trumny na dach, wrzuciłem do bagażnika te SLki, pojechałem na Hintertuxi stwierdziłem że są świetne

 

P1000377.thumb.JPG.9ae3f68d768f7bdf9e978a524c19dbad.JPG

 

 

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...