Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Nordica. Dobermann? Spitfire? Jak się w tym połapać?


wolcjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo marketingowcy zatrudnieni dla producentów sprzętu narciarskiego dwoją się i troją żeby umożliwić sprzedaż jak największej ilości modeli nart. W tym celu wprowadzają często zamieszanie w systematykę,  nazwy,  szaty graficzne tak, że czasem ciężko się połapać jakiego rodzaju narty akurat oglądamy. Obserwując rynek od pewnego czasu zdobyłem jakieś tam rozeznanie w modelach Heada, Atomica, Salomona czy Fischera. Trochę gorzej z Rossignolem bo prawie wszystkie ich narty to "Hero", ale największy mindfuck mam z Nordicą. Czy ktoś mógłby mnie wprowadzić w ich systematykę tak żebym coś z tego zrozumiał? Widzę że mają modele Dobermann, Spitfire i... Dobermann Spitfire (serio?). Czy te nazwy znaczą u nich coś konkretnego i jak to ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się to się wypowiem. Dobermann znaczy trasowe narty i tyle, w odróżnieniu od Enforcer czy Soul, które pozatrasowe raczej.

potem są już kolejne rozróżnienia w rodzinie dobermanów (ki pies): niektóre gs… inne sl… można się domyśleć, a te spitfire to coś pomiędzy sądząc po promieniu i szerokości pod butem

https://www.skionline.pl/sprzet/narty,19-20,nordica.html

dodam, ze nie miałem nigdy żadnych nordik

 

ps hero to coś jak dobermann niewiele znaczy choć to chyba narty trasowe w obydwu przypadkach

Edytowane przez sstar
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linia Doberman w Nordikach to narty race'owe zarówno w komórce sportowej, jak i amatorskiej. To SL i GS. Spitfire to odpowiednik raczej segmentu high-performance, albo nawet segmentu hybrydowego (jeżeli chodzi o radius). Nie robiłem jakiegoś szalonego riserczu, ale tak to wygląda.