skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

ispo winter 04 - raport

2004.02.06
fot. J.Ciszak/skionline.pl
fot. J.Ciszak/skionline.pl
Opinia na temat czterech dni ispo zima 04 potwierdziła głosy słyszane w branży: międzynarodowy rynek sprzętu sportowego i mody sportowej jest na etapie wzrostu. "Spora liczba wystawców na ispo, wyższa o 15% niż rok wcześniej - 1.691 oraz rekordowa obecność 55.000 zwiedzających - 25% wzrost, przyczyniły się do wspaniałej atmosfery w halach targowych" - powiedział Manfred Wutzlhofer, dyrektor naczelny Messe München GmbH.
Wzrost liczby gości zarówno z Niemczech jak i z całego świata był szczególnie zachęcający. Około 32% zwiedzających pochodziło z Niemiec, to 26% wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem. Około 68% zwiedzających było z zagranicy. Poszczególny wzrost w liczbie zwiedzających z 10 najliczniej reprezentowanych krajów: ponad 29% z Włoch, Austria 43%, Szwajcaria 47%, ponad 68% z Francji, ponad 47% z Wielkiej Brytanii, Hiszpania 44%, Korea Południowa 53%, Holandia 48%, ponad 25% z Czech, i ponad 33% z Rosji.

Obok Niemiec i 10 najliczniej reprezentowanych przez zwiedzających krajów, można było zauważyć ponad 20% wzrost w liczbie gości z USA. Ponownie, program key account na ispo przyciągnął wielu głównych decydentów z USA do Monachium, którzy wnieśli duży wkład w międzynarodową wymianę doświadczeń oraz nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.

Obserwacje rynku poczynione przez zwiedzających na ispo zima 04 w ramach prac instytutu badań rynku TNS potwierdzają pogodny nastrój w Monachium: 41% (2002: 36%) pytanych przewiduje coraz lepszą przyszłość dla branży, 47% (2002: 46%) nie oczekuje żadnych zmian, podczas gdy tylko 7% (2002: 13%) oczekuje tendencji spadkowej. Było to odzwierciedleniem nie tylko dużego wzrostu w ilości składanych zamówień podczas targów.

W sumie, ispo zima 04 zostało ocenione w kategoriach od wspaniałe do dobre przez 92% (2002: 90%). Najwyższe oceny zostały wystawione za całkowity i szeroki wybór przez 92% (2002: 89%), za charakter targów przez 91% (2002: 84%), za obecność wystawców z różnych krajów przez 88% (2002: 87%), jak również za obecność liderów na rynku przez 87% (2002: 78%).

Koncept ispo Special Communities obejmuje ogólny pogląd na cały międzynarodowy rynek przy jego jednoczesnej specjalizacji w obszarze poszczególnych produktów. 84% (2002: 82%) zwiedzających ocenia jasną strukturę i podział na branże na ispo w kategorii od wspaniale do dobrze. Najlepsze oceny zostały przydzielone ski_ispo przez 97%, outdoor_ispo i sportswear_ispo przez 92%, board_ispo przez 91% i running_ispo przez 85%. Jednocześnie, ispo tworzy synergię związanych ze sobą obszarów, przykład to stworzona nowa Hala B4 Crossover dla backcountry i telemarking. Zostało to ocenione przez 92% badanych jako bardzo ważne lub ważne.

Bardzo pochlebną opinię ispo zima 04 zawdzięcza osiągnięciu trzech najważniejszych celów: ogólna orientacja na rynku została oceniona przez 90% badanych (2002: 88%) w kategorii od wspaniałej lub dobrej, nawiązanie nowych kontaktów przez 70% (2002: 70%) i odnowienie istniejących kontaktów biznesowych przez 92% (2002: 89%).

Po raz pierwszy TNS Infratest przeprowadził badanie na temat karty ispocard®, która została oceniona przez badanych w 100% w kategorii od wspaniałej lub dobrej. Zakres serwisów i korzyści oferowanych przez program karty otrzymały ocenę od wspaniałej do dobrej od 97% badanych za dostępność, a od 87% za międzynarodowość serwisów oraz dostępność informacji.

Ponownie, program informacyjny na ispo zima 04 został bardzo dobrze przyjęty: różne spotkania na szczycie zgromadziły ludzi z branży na poszczególnych platformach umiejscowionych w Special Communities, a dzięki nowym projektom takim jak "ispo BrandNew" czy "Seed Bed" wiele nowych marek zostało przedstawionych w Monachium. Według TNS Infretest, 82% zwiedzających oceniło obecność innowacyjnych marek na ispo w kategorii od wspaniałej do dobrej.

Po raz trzeci, VOLVO SportsDesign FORUM zebrało ponad 400 wiodących projektantów sprzętu sportowego, analityków trendów oraz product managerów. Ósmy ispo Sportsonsoring Congress odbywający się w Szwajcarii w European Sponsoring Bourse w dniach 2-3 lutego 2004 zanotowało rekordową liczbę prawie 700 uczestników.

Ispo china, które odbędzie się w dniach 14- 17 marca 2005 r. w New International Expo Centre w Szanghaju, zostało również zaprezentowane na ispo zima 04. Projekt ten został bardzo dobrze przyjęty przez wystawców, którzy okazali spore zainteresowanie tym wydarzeniem. Zarówno przemysł, jak i handel i stowarzyszenia Messe München International, nadal będą pogłębiać i poszerzać koncept ispo china.

Ispovision, dzięki swojej premierze, osiągnął succès d’estime. Pomysł i konieczność stworzenia platformy dla mody inspirowanej sportem została w pełni poparta przez wystawców, chociaż większy nacisk musi zostać położony na sprzedawców odzieży sportowej. Według TNS Infratest, 87% gości oceniło ispovision bardzo dobrze lub dobrze. Na 92% wrażenie zrobił sam pomysł, a na 83% - prezentacja hal. Jednakże, istnieje jeszcze spore zapotrzebowanie silniejszą reprezentację marki w przyszłości.

ispo lato 04 oraz następne ispovision odbędą się w dniach 4-6 lipca 2004 w Nowym Monachijskim Centrum Targów.

skionline.pl

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja

zobacz wszystkie galerie