skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Salomon: Wake Up Call!

2004.02.04
Wraz z nowym pomysłem "Winterwelt" (Zimowy świat), Salomon poszczycił się śmiałym posunięciem dla sprzedawców i konsumentów - na terenie Monachijskiego Parku Olimpijskiego firma stworzyła nieduży stok narciarski, stację wyposażoną w sprzęt Salomona oraz knajpkę après-ski. Był to pomysł Waltera Zibung’a, odpowiedzialnego za Bośnię, Chorwację, Słowenię, Austrię, Szwajcarię oraz Niemcy. Atmosfera na ispo będzie równie pomysłowa. Obok pierwszych nart Salomona typu cross country, przedstawiany jest także segment Nordic fitness, innowacje w segmencie narciarskim.
Panie Zibung, co chciał Pan osiągnąć za pomocą "Winterwelt" Salomona?
Chcę spowodować poruszenie na rynku niemieckim, coś o czy wszyscy będę mówić. Efektywna promocja skierowana do konsumenta i sprzedawcy. Co roku z niecierpliwością czekamy na śnieg. Listopad, grudzień to najbardziej krytyczne miesiące. Monachium znajduje się blisko gór, ale nie sądzę, abyśmy niepotrzebnie się trudzili - jest tu wystarczająco dużo osób, które nie są zaangażowane w żaden zimowy sport. Chcemy zmotywować klientów, aby dotknęli śniegu po raz pierwszy. Podstawową polityką stacji Salomona jest nie tylko wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów, ale przybliżenie ich konsumentom, aby dowiedzieli się o co w tym chodzi.

Jak trudne jest to w rzeczywistości? Czy konsumenci są takimi laikami czy może raczej są "rozpieszczeni"?
Musimy złapać klientów za pomocą pomysłu Station czy Winterwelt i spowodować ich emocjonalne zaangażowanie. Gdy tylko doświadczą prawdziwej przyjemności, będą bardziej skłonni kupić, a cena stanie się drugorzędna. Winterwelt powstał również jako narzędzie skierowane do sprzedawców. Mamy dwa cele: zaprezentować możliwości produktów oraz znaleźć nowych klientów - i wtedy chcemy osiągnąć te cele we współpracy ze sprzedawcami. Zapraszamy sprzedawców na Winterwelt. Otrzymują oni vouchery dla swoich klientów lub mają możliwość wynajęcia na wyłączność całej infrastruktury i produktów. Daje im to możliwość zorganizowania wieczoru pełnego emocji. Do tej pory świetnie to się sprawdzało.

Czy planujecie równie dużo na ispo?
Mamy trzy główne tematy na ispo. Rozpoczęliśmy "Wake Up Call" w Niemczech w sierpniu - poinformowaliśmy dealerów, że wydarzy się wiele nowych rzeczy: Winterwelt Salomona, wycieczka dla sprzedawców do Annecy z przewodnikiem oraz ispo. Widzieliśmy co się wydarzyło w Szwajcarii, Włoszech, Francji i Austrii i że jesteśmy niedocenieni w Niemczech. Chcemy to zmienić. Dlatego zaoferujemy sprzedawcom produkty o bardzo wysokiej jakości za przystępną cenę - segment, w którym do tej pory nie byliśmy dostępni. W obecnej sytuacji ekonomicznej, ludzie stali się bardziej wrażliwi na cenę.

Czy jesteście agresywni w sektorze Nordic?
Mamy trzy główne tematy i będziemy umiejscowieni w nowej hali. Po pierwsze, nowe narty z wyższej i średniej półki. Po drugie, jesteśmy mocno związani z segmentem odzieży. Mieliśmy dobrą letnią sprzedaż, a sprzedawcy byli z nas bardzo zadowoleni. Po trzecie, Nordic fitness z właściwymi dla tej dziedziny produktami. Obuwie do chodzenia Nordic, rollki Nordic, oczywiście buty zimowe Nordic, produkty cross country i, po raz pierwszy, narty.


Proszę opisać swoją obecność w hali B4.
Planujemy stworzyć obszerne, przyciągające stoisko z przejściem przez jego środek. Dla sektora Nordic poszukujemy dealerów Nordic fitness, którzy maja na tyle sił, aby przedrzeć się przez ekonomiczny zastój w tej wyspecjalizowanej dziedzinie. Wspieramy sprzedawców za pomocą kompletnego programu, a dealer może zobaczyć, że dzięki niemu osiągnie wyróżnienie i wiarygodność.

Co się wydarzy w przyszłości?
Planujemy zrobienie postępów Salomona nie tylko w dziedzinie "góry", stąd nasz projekt dotyczący surfingu i innych aktywności. To są stale marzenia na przyszłość, jednak planujemy działać szybko. Surfing pojawi się na rynku w Niemczech nie wcześniej niż w 2005 r.

Czy Salomon wyznacza autentyczny trend?
Osoby spoza firmy powinny wydać taki osąd. Ale jeśli spojrzeć, na przykład, na serię Crossmax, łyżwy czy krótkie narty, można zdać sobie sprawę, ze wprowadziliśmy wiele nowych produktów, które rozpoczęły trend. W najbliższym czasie, prawdopodobnie stworzymy nowy trend w segmencie odzieży, nowych produktach narciarskich i w temacie Nordic.

skionline.pl

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja

zobacz wszystkie galerie