skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Siła kobiet na ispo

2004.02.01
fot. J.Ciszak/skionline.pl
fot. J.Ciszak/skionline.pl
Materiały - różnica pomiędzy tymi stosowanymi dla mężczyzn, a tymi które powinno się wykorzystywać produkując sprzęt dla kobiet jest oczywista! W narciarstwie, kobiety stanowią 43% rynku - jest to ogromna liczba, której nie powinno się lekceważyć. Kobiety wiedzą teraz więcej o technologii, niż kiedykolwiek. Z tego też powodu ich wymagania także rosną. "Czasy o całkowicie modnym wzornictwie już minęły, narty muszą zostać przystosowane do technicznych potrzeb kobiet", powiedział Stefan Vollbach, międzynarodowy dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Head’a.
Nie wystarczy tylko zrozumieć. Co tak naprawdę dzieje się w segmencie nart dla kobiet? Naprawdę wiele, jeśli spojrzeć, na przykład na innowacyjną linię i strategię marketingową Rossignol’a. Menadżer ds. produktów Claudia Stern i jej zespół stworzył mix pomiędzy design’em a najnowszymi technologiami. Blizzard, K2 (z zawodniczką Michaelą Gerg Leitner w zespole) i Atomic dostarczyły technologie stworzone specjalnie dla potrzeb fizycznej budowy kobiet. System wiązań został także zmodyfikowany. Dla przykładu, Rossignol montuje wyższe płyty w lżejszych nartach dla zapewnienia lepszego przenoszenia sił.

Również w narciarstwie klasycznym kobiety znajdą nową generację nart na ispo. Biegi narciarskie nie są już tylko twardą dyscypliną dla wytrzymałych, ale mogą także być wykorzystywane w celach zdrowotnych i rekreacyjnych. Dowód na to znajdziemy w linii "Nordic Cruising" Fischera, jak również w kolekcjach innych firm.

Dodatkowo kobiety znajdą także swoją obszerną działkę na board_ispo. Zwiedzający mogą obejrzeć całą gamę nowych desek snowboardowych i butów, zbudowanych na bazie najnowszych technologii, a przeznaczonych tylko dla kobiet, takich firm jak Burton, Salomon, Nitro, Head i wiele innych.

To był sprzęt, a co z odzieżą? Zobacz wiele pokazów mody mających miejsce każdego dnia targów. Etykiety producentów, takich jak Nikita lub Wild Roses - oferujących ekskluzywne kobiece wzornictwo - są popularne, jak nigdy wcześniej. Inne klasyczne marki narciarskie i snowboardowe to Burton, Roxy, Chiemsee lub Rip Curl są również bardzo aktywne w kobiecym sektorze rynku. Natomiast Rossignol kontynuuje współpracę z projektantem J.C. Castelbajac.

Kobiety zwracają także znaczącą uwagę na produkty używane z dala od gór. Asics posiada bogatą ofertę wysoce funkcjonalnych butów do biegania. Idealne na niekończących się ścieżkach w każdym terenie. Wspaniałości działu outdoor’owego są gorące od kobiecej funkcjonalności. Wymień tylko firmę, a ona na pewno ma w swojej ofercie wiele produktów dla kobiet: Schöffel, Patagonia, Salewa lub Vaude, to tylko kilka nazw. Fjäll Räven idzie krok do przodu, ich kolekcja zawiera wszystko do zwykłego, codziennego ubioru.

Wniosek - potrzeby zostały zaspokojone przez wytwórców. Teraz nowe produkty powędrują na sklepowe półki. Aby ułatwić klientom wybór i dać możliwość jeszcze dokładniejszego poznania najnowszego sprzętu sportowego i odzieży, ispo zorganizowało kilka interesujących warsztatów i spotkań z producentami. Wszystko to i jeszcze więcej zobaczysz na ispo winter 04!

Andrzej Malik / skionline.pl

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja

zobacz wszystkie galerie