Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Zakopianki Nie Będzie!! - Górale Będą Głodować!


fanatyk

Rekomendowane odpowiedzi

To już przesądzone – nowoczesnej drogi z Krakowa w Tatry w najbliższych latach nie będzie

458941,472978,9.jpg

– Podczas ostatnich ferii jechałem na narty z Krakowa do Zakopanego (102 km – red.) ponad trzy i pół godziny. Następnym razem chyba zamienię Kasprowy na Słowację – zżyma się student Grzegorz Ruszkiewicz.

Jak twierdzi Magdalena Chacaga, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, „od Nowego Targu jest czarna dziura”. Najgorsza od Poronina do Zakopanego.

Szanse na modernizację tego newralgicznego odcinka właśnie znikły. Górale z Federacji Ochrony Podhala, którzy nie zgadzali się na wyburzenia i wykup ich domów, a także bali się utraty dochodów spowodowanych odgrodzeniem ich ekranami akustycznymi od kierowców, postawili na swoim.

Ich zdaniem nie określono wpływu inwestycji na środowisko i warunki życia ludzi. Najpierw wygrali w sądzie administracyjnym, a teraz ich zwycięstwo potwierdził Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska – ostatecznie uchylając niezbędną przy przebudowie decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych.

– Cieszymy się, że wygraliśmy – nie ukrywa Wojciech Biernacki, rzecznik Federacji Ochrony Podhala. – Mieliśmy argumenty.

Dodaje, że górale przyzwyczaili się już do zarzutów, iż przez nich turyści nie jeżdżą do Zakopanego, bo nie chcą tkwić w korkach. – To nie droga jest problemem, bo do Zakopanego można też dotrzeć przez Czarny Dunajec albo przez Białkę i Bukowinę, tylko Zakopane ma gościom mało do zaoferowania – uważa Biernacki. – Po co tu jechać? By przejść się po Krupówkach?

Zdaniem członków federacji zamiast w zakopiankę trzeba inwestować w model „rozproszonej” komunikacji na Podhalu, w tym w poszerzenie istniejących lokalnych dróg czy modernizację skrzyżowań.

– System ruchu rozproszonego wymaga zaangażowania środków zarządców wielu dróg w regionie – zauważa jednak Chacaga. – Na razie to zakopianka ma najlepsze parametry.

Także wicemarszałek województwa małopolskiego Roman Ciepiela uważa, że modernizacja zakopianki jest niezbędna. – Model rozproszony byłby natomiast alternatywą dla ekspresowej drogi, która miałaby się kończyć na rondzie w Zakopanem – mówi. – Województwo jest zainteresowane odciążeniem zakopianki m.in. poprzez wykorzystanie ruchu kolejowego między Nowym Targiem a Zakopanem i rozbudowę nowotarskiego lotniska.

A co z zakopianką? Teoretycznie GDDKiA może się odwołać od decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ale „Rz” już kilka tygodni temu usłyszała w jej biurze prasowym w Warszawie: – Zarzuciliśmy plany związane z zakopianką, gdyż opór mieszkańców był silny, a nie możemy pracować pod eskortą policji.

Teraz – po decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska – plany przebudowy zapalnego odcinka drogi musiałyby powstać od nowa.

Na pocieszenie dla zmęczonych korkami kierowców GDDKiA planuje inwestycje w innych punktach zakopianki.

– Trwają prace nad projektem drogi ekspresowej na odcinku Lubień – Rabka oraz nad modernizacją odcinka Rdzawka – Nowy Targ – mówi Magdalena Chacaga.

http://www.rp.pl/artykul/15,458941_Postawili_krzyzyk_na_zakopiance.html

Edytowane przez fanatyk
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaje, że górale przyzwyczaili się już do zarzutów, iż przez nich turyści nie jeżdżą do Zakopanego, bo nie chcą tkwić w korkach. – To nie droga jest problemem, bo do Zakopanego można też dotrzeć przez Czarny Dunajec albo przez Białkę i Bukowinę...

"Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu !"

Województwo jest zainteresowane odciążeniem zakopianki m.in. poprzez wykorzystanie ruchu kolejowego między Nowym Targiem a Zakopanem i rozbudowę nowotarskiego lotniska.

oraz wykorzystanie : ruchu paralotnowego, na kajtach, natry biegówki, kulania na oscypkach i wiele wiele innych ...

– Trwają prace nad projektem drogi ekspresowej na odcinku Lubień – Rabka oraz nad modernizacją odcinka Rdzawka – Nowy Targ – mówi Magdalena Chacaga.

I to wystarczy.

A tym Szanownym Państwu od zablokowania, którzy się cieszą: Wszystkiego Najgorszego, żeby Wam dzieci makaronem obrosły, córka za homoseksualistę wyszła + jak to mówią dzieci cytuję: "jesteście glupi, macie wszy na pępku, a Wasze dzieci pchaja tramwaj do Sztokholmu".

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie i tak jak już tam jadę,to przejeżdżam zaledwie ok. 30 km.zakopianką,więc specjalnie denerwować się nie muszę... :P

Ale skoro chcą nam tak uprzykrzyć dojazd,to jakby na przekór zazwyczaj tankuję w B-B do fula(na baku przejeżdżam ponad 1000 km),zabieram coś do przegryzienia i picia,więc mogą mnie cmoknąć!Zdarzy się czasem wypróżnić po drodze,ale wiem gdzie nic nie zabulę - mocie tutaj,co by Wam rzodkiew rosła! :P:D

A dla tych co muszą pokonać drogę przez mękę,zwaną też drogą przez czyściec(przynajmniej portfel jest wyczyszczony):tankujta najlepiej już w Krakowie,napełnijta brzuchy w Krakowie,zabierta wałówę i jazda w drogę,drogę pełną przygód... :eek:

Poważnie to najlepszym protestem ze strony kierowców byłoby nie korzystać z żadnych usług,sklepów,hoteli itp. na tym odcinku drogi,to może przemyślą swoje podejście... :cool:

Inny sposób to wybudować najdłuższy tunel na świecie,bądź cały kompleks tuneli,jedyne co by mogli to kopać studnie i rzucać kamieniami w samochody... ale nie nie,nie podpowiadajmy! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie dla mnie to jest nie pojęte:D ludzie wyciągają do nich ręke zeby turyśći mogli tam jeździć w bardziej komfortowy sposob a co za tym idzie moze ich przyjechać więcej bo wielu z nas odstrasza ta droga... chcą im droge zbudować źle, chcą więcej wyciągów i inwestycji źle. Niech zrobią z tamtego rejonu skansen i wogole niech zrobia parkingi 100km przed Z-panem zeby im tam auta nie smrodzily... eh żenada naprawdę. Rafał weź że co zrób znasz te realia bo mieszkasz tam moze Ty nam wytłumaczysz co takiego jest w tamtych ludziach tak naprawdę ze cały czas coś im się nie podoba? czy oni nie rozumieja ze takim zachowaniem mogą tylko stracić a nie zyskać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Ci powiem Bugi co to jest w tych ludziach.

To jest swoiście pojmowana "śleboda", tylko nie ta, o której mówił Jeden z nich.

"Śleboda, moi drodzy, to jest coś takiego, co czuje gospodarz w swoim gospodarstwie. To jest coś różnego od swawoli. Swawola niszczy, swawola depcze. Nie patrzy: trawa, nie trawa, zboże, nie zboże... Śleboda jest mądra. Śleboda umie po gospodarsku zadbać, po gospodarsku umie tę ziemię uprawić. Las chroni, żeby był lasem. A z człowieka ta śleboda potrafi wydobyć to, co w człowieku najlepsze."

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie to oczywiście martwi, martwi mnie to jak zawsze czyli nie bardzo:D

No to tak jak mnie... ;):D

Góralom to właśnie o to chodzi żeby z tego Krakowa do Zakopanego Cepry jechały z 7 godzin wtedy muszą zeżreć i napić się stawać z 3 razy i właśnie o to chodzi:cool:

Jest rada:zaopatrzyć się w wałówę,picie a stawać tylko po to,żeby rzodkiew nawozić,najlepiej czymś rzadkim i obok posesji... :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to że ekspresówka nie pójdzie przez Poronin zanosiło się od dawna... Dla mieszkańców Poronina to żaden interes -- tylko straty. Zresztą dociągnięcie 2 pasmowej drogi do Zakopanego nie wystarczy:trzeba by przebudowac komunkację w samym Zakopanym, wybudować obwodnicę itd. Dla mnie to jest raczej dobra nowina bo jest szansa na dobrą drogę do Rabki, a stamtąd już niedaleko do Zawoji, a droga na Słowację przez Chyżne też się trochę skróci.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo johny_narciarz, brawo! Kontynuuj, bo przy księdzu Tischnerze, to po prostu poetycznie wypada Twoje postrzeganie bliźnich.

Po prostu, o tej zakopiance ks. Tischner też pisze:

Bo kozdo rzec mo dwie stróny: dobróm i złóm. Co dlo ciebie dobre, to dlo mnie złe. Co dlo mnie dobre, dlo ciebie złe. Dysc leje - to dobre dlo tych, co im buroki wysychajóm. Słónko świeci - to dobre dlo tych, co akurat siano susóm. Ale, co powiy o słónku tyn, co mu buroki wysychajóm, a o dyscu tyn, co siano susy? Syćko jest względne.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Mało tego, że Zakopianki nie będzie. Stanie się ona drogą wojewódzką!! Drogi o niższym statusie są rzadziej remontowane oraz posiadają inny standard odśnieżania. Brawo chciwi górale oby tak dalej:applause:

"Wiadomość, że resort transportu, zniechęcony protestami przeciwko planom modernizacji zakopianki między Nowym Targiem a Zakopanem, zastanawia się nad pozbawieniem tego odcinka statusu drogi krajowej, co praktycznie przekreśla szanse na jego przebudowę, podzieliła internautów.

Część komentatorów krytykuje arogancję władzy, która zamiast grozić i obrażać się, powinna z mieszkańcami cierpliwie rozmawiać i przekonywać ich do swoich racji. Większość jednak wyraża satysfakcję, iż wreszcie ktoś odważył się przytrzeć nosa upartym i chciwym góralom.

Rozumowanie jest takie: odcięta od centralnej kasy zakopianka będzie coraz bardziej marnieć, więc ludzie zaczną masowo rezygnować z samochodowych wyjazdów pod Tatry, a pazerni mieszkańcy Podhala przestaną zarabiać ukochane dutki i... dobrze im tak, dostaną za swoje."

interia.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nawet jakby taka droga powstała to korki i tak nie znikną-przynajmniej w stronę Zakopanego.. Do niedawna potwierdzeniem mojej tezy był koniec A2 w Strykowie. Tu by miała miejsce taka sama sytuacja. Napływ dużej ilości pojazdów nagle i tak napotka na przeszkodę - wjazd do zatłoczonego miasta. Zamknij strumień z szybkim przepływem wody - to się ta woda natychmiast spiętrzy. Nie ma innej opcji.

Pozdrawiam.

Edytowane przez lokiec3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, to fakt, że korek byłby nadal, ale przesunąłby się dalej i można było łatwiej przejechać przez Nowy Targ jadąc do Białki, Bukowiny czy na Słowację

Korek przeniósł by sie dalej, ale przez to nie powinno się rezygnować z modernizacji zakopianki. Można by później myśleć o rozwiązaniach na przedmieściach Zakopanego, ale jakich to nie wiem. Byłem tam dzięki Bogu tylko dwa razy w życiu i pewnie szybko nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewrotnie powiem, ta droga nie jest potrzebna! Nie chce jej część miejscowych- ich sprawa. A czego my, mieszkańcy Polski mielibyśmy szukać w Zakopanem kiedy najechałoby się tam tysiące turystów. Może parkingów? A poza tym to czy ktoś zastanawiał się kto i za co utrzyma tę infrastrukturę drogową? Dziesięć lat temu zakładano znaczny wzrost zamożności naszego społeczeństwa. Mieliśmy np. kupować ponad milion nowych aut rocznie. Zakładając wzrost zamozności zmodernizowano infrastrukturę komunalną i dziś słychać narzekanie że woda i ścieki są tak drogie. To samo dotyczy dróg. Dziś tzw. tiry gnają lokalnymi dróżkami aby nie ponosić opłat za przejazd nowymi drogami. Tak kończy sie niespójne planowanie i rozwój na zasadzie zrywu. Infrastruktura winna być dostosowana do potrzeb i zamożności, powtarzam, zamozności społeczeństwa. Czy ktoś zarabiający np. 3500zł zakupi na kredyt dom o powierzchni 200m kw, do tego auto z silnikiem 3 litrowym a w opgródku urządzi basen i fontanny? A z czego on to utrzyma? Takie samo pytanie nasuwa się w przypadku dróg i innej infrastruktury komunalnej. Kto utrzyma te drogi, oczyszczalnie, wodociagi, baseny, stadiony? Za co? Gdzieś w planach rozminęły się drogi wzrostu naszych dochodów z drogą rozwoju infrastruktury. Po prostu jesteśmy za biedni na takie luksusy. To nie znaczy że drogi nie są potrzebne i nie znaczy że nie chciałbym bez korków,po dobrej drodze pojechać np. do Białki na narty. Jest takie przysłowie- mierz siły na zamiary. W naszej "zielonej wyspie" są wspaniałe zamiary a siły posiada jedynie malutka garstka tych ,którzy i tak po naszych drogach nie jeżdżą, a jesli, to z rzadka. Więcej nie truję- idzie zima. Mam nadzieję że śnieżna i długa!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Podobnie jak częśc kolegów uważam, żę koncepcja budowy drogi szybkiego ruchu do Zakopanego i koniec to bzdura. Rozwiązania jeżli mają byc skuteczne muszą byc całościowe a to byłaby klasyczna rzeka z tama na koncu.

.....– Podczas ostatnich ferii jechałem na narty z Krakowa do Zakopanego (102 km – red.) ponad trzy i pół godziny. Następnym razem chyba zamienię Kasprowy na Słowację – zżyma się student Grzegorz Ruszkiewicz......

Najbardziej bawiąć mnie jednak wypowiedzi kosmitów w stylu powyższej. Jeżdżę na obozy z dziecmi do Zakopanego od 4 lat zawsze w ferie warszawskie. Nigdy nie jechałenm do dłużej niż 5.20-5.30 max z Warszawy niezaleznie czy do cz z Zakopca. Korki na zakpiance mozna w iwleu miejscach objechać albo po prostu ominąc innym wariantem.

A jak juz takie rzeczy piszą koledzy z Krakowa to załamka.

Pozdrto serdeczne

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Podobnie jak częśc kolegów uważam, żę koncepcja budowy drogi szybkiego ruchu do Zakopanego i koniec to bzdura. Rozwiązania jeżli mają byc skuteczne muszą byc całościowe a to byłaby klasyczna rzeka z tama na koncu.

Klase istniejących dróg powinno się jednak poprawiać, tam gdzie droga nie wydala z dużym ruchem.

Moim zdaniem do Nowego Targu powinna być droga typu S 2-jezdniowa. Bo jest na to miejsce i obejmuje to więcej strumieni drogowych niż tylko Krakow-Zakopane. To jest chyba realizowane(alne) ...

Natomiast od Nowego Targu do Zakopanego mogłabybyć droga typu S 1-jezdniowa całkowicie nowym śladem (lepiej), albo częściowo nowy śladem. Droga mogłaby mieć miejscami 2 jezdnie po jednej ze stron w celu udrożnienia bezpiecznego wyprzedzania. W celu liwkidacji końcowego korka powinny być zjazdy bezkolizyjne do odpowiednich miejscowości (typu Białka) przed Zakopanem a do samego miasta droga powinna wchodzić 2-3 różnymi kanałami. To jest strategia, a urzędnicy powinni to rozpisać w szczegółach :-)

W ten sposób byłyby 2 jezdnie do Zakopca różnymi śladami. Rozłożenie ruchu, dywersyfikacja ryzyka (wypadki).

Mario

Edytowane przez MarioJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...