Cosworth240 Napisano 15 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2013 Galeria zdjęc Juraj Mesko wrzucił kolejna galerie zdjec z prac na Chopoku. Zdjecia - jak zwykle u niego - nie dosc, ze pokazuja przebieg prac, to jeszcze sa do tego bardzo ladne: https://picasaweb.google.com/105703656337899662913/Chopok13102013 Ze zdjęc wynika, ze kanapa na Luczkach ma praktycznie gotowa gorna stacje; dolna stacja jest wiecej niz mocno zaawansowana; na slupach wisi lina. Uwineli sie z tym nieprawdopodobnie szybko. Na gorze powstaje restauracja rotunda - prace tez robia wrazenie. Praktycznie skonczona jest gorna stacja gondoli idacej z poludnia (Kosodrevina) - w zeszlym sezonie byl peron, ktory byl rozwiazaniem przejsciowym, a w tym roku rozbudowali to do wygladu docelowego: http://www.jasna.sk/uploads/pics/oplastenie_01.jpg Sezon narciarski ma zostac oficjalnie otwarty w sobote 30.11 - http://www.jasna.sk/pl/dzialania-i-wydarzenia/eventy/winter-music-opening-2013/ - choc gdzies mignela mi informacja, ze bedzie mozliwosc jazdy juz od piatku 29.11 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cosworth240 Napisano 13 Listopad 2013 Zgłoszenie Share Napisano 13 Listopad 2013 Kanapa na Luczkach i inne newsy z osrodkow TMR - update Mala aktualizacja. Na stronie lanovky.sk najnowsza galeria z budowy kanapy na Luczkach: http://www.lanovky.sk/?page=foto&fupd=445 Jak widac prac jeszcze troche zostalo, chociaz raczej kosmetyka - wiec do konca miesiaca - na otwarcie sezonu - na pewno bedzie wszystko pieknie furgac. Mozna tez sobie troche powyobrazac jakie beda nastepne etapy prac w Szczyrku. Niestety dawno nie widzialem zdjec z gory, gdzie buduja restauracje Rotunda, a jestem ciekaw bo powstaje tam dosc imponujacy budynek. Z innych newsow - z innych osrodkow TMR: - Szczyrbskie Pleso - budowa nowych tras narciarskich sie zakonczyla. Podobno przybylo ich ponad 2 km - jakos wydaje mi sie, ze cos przesadzaja z ta dlugoscia, ale cos tam przybylo. - Vysokie Tatry (Lomnica) - lina na slupach; gondole juz sa na miejscu i beda wieszane (o ile juz ich nie wieszaja); slupy starej gondoli zostaly zdemontowane; troche prac zostalo jeszcze przy nowych trasach narciarskich; Tutaj ladne zdjecia sprzed paru dni: https://plus.google.com/photos/105703656337899662913/albums/5941719823645675297?banner=pwa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szew137 Napisano 22 Listopad 2013 Zgłoszenie Share Napisano 22 Listopad 2013 Z tego co widzę to na górze z restauracją ,apartamentami to się chyba nie wyrobie już teraz to może nie być fajnie jak na razie, ale nową kanapa już gotowa. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.650222808333577.1073741852.329196467102881&type=1 W TŁ też gondole wiszą na linach i chyba testy przechodzi . Wszyscy już czekają na mróz i armatki do boju :D Liczę na 14.12 na jakiś pierwszy wyjazd 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy-w Napisano 22 Listopad 2013 Zgłoszenie Share Napisano 22 Listopad 2013 Najważniejsze, że śnieg już pada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koliber Napisano 26 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 26 Marzec 2014 (edytowane) Z informacji na różnych słowackich portalach inwestycyjnych (dokumentacje inwestycyjne) i na słowackich forach, wyłania się już mniej więcej obraz inwestycji na Chopoku na kolejne lata - nieznacznie różnią się one między sobą, ale naniosłem na mapy te najbardziej prawdopodobne.Czarną linią zaznaczone są obecne wyciągi, czerwoną - planowane.Trasy narciarskie oznaczone są zgodnie ze stanem faktycznym, a te planowane - linią przerywaną.1. Na stoku południowym, być może już w przyszłym sezonie powstanie I odcinek kolei gondolowej ("KL"), a trawers z Kosodrzewiny zostanie przemianowany na niebieską trasę i wydłużony, by początkujący mieli możliwość zjazdu na sam dół. W dalszych etapach powstaną trzy 6-osobowe kolejki krzesełkowe - jak na załączonej mapce. Tras nie przybędzie, jedynie wariant czerwonej trasy "35".2. Na stoku północnym, jedyną w miarę pewną inwestycją będzie gondola z Luczek na Priehybę i nowa, czerwona trasa odchodząca w połowie trasy nr 12. Sama "12-tka" zostanie przemianowana z czerwonej na niebieską (z ominięciem pierwszej i ostatniej ścianki). Kolejnym ukłonem w stronę początkujących ma być 3-krotne poszerzenie trasy nr 5 na odcinku przy nowej kanapie, wydłużenie trasy "10" przy gondoli "Grand-Brhliska", a także wytyczenie całkiem nowej trasy nr 9, której początek będzie przy górnej stacji gondoli "Grand-Brhliska", ale będzie można rozpocząć zjazd już na Lukovej, wąskim trawersem w stronę tej gondoli. Pozostałe inwestycje są na razie nie zatwierdzone.Ruch samochodowy w Jasnej będzie wyłączony, z wyjątkiem dojazdu do hoteli - powstanie tam takie "miasteczko" i coś na kształt deptaku. Baza parkingowa dla przyjezdnych będzie mieściła się na Luczkach. Edytowane 26 Marzec 2014 przez koliber mapka narciarska 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
christofer30 Napisano 27 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 27 Marzec 2014 Z tego co ja czytałem na słowackich portalach to w tym roku może nawet nic nie powstać bo coś się tam im pozmieniało. Najbliższe nie wiadomo czy w tym roku krupova- kosodrevina oraz interski szczyrbskie jezioro być może bedzie budowane w tym roku oraz orczyki w bachledovej dolinie - Malu Frankovu które miały być w zeszłym roku mają być budowane w tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 9 Marzec 2015 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2015 Chopok - stare plany inwestycji Zagubiwszy się w otchłani Internetu, znalazłem artukuł z 2004? roku o inwestycjach na Chopoku. Zaciekawił mnie pomysł budowy gondoli Brhliska-Chopok (czemu nie powstała?). Widać, że już poprzedni właściciele ośrodka planowali gondolę na Chopok z północnej strony, wbrew opiniom, że dopiero TMR miał jakąś wizję. Ciekawe czy ta gondola wiązałaby się z wytyczeniem trasy na Brhliska z Chopoku. Podobno ma taka trasa powstać, ale bez kolejki Brhliska-Lukova (może i to dobrze, bo co za dużo, to niezdrowo :wink:) http://www.lanovky.sk/?page=rep&id=171 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koliber Napisano 10 Marzec 2015 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2015 Na Chopoku przybyło sporo kolejek, a tras wciąż tyle samo - przydałaby się nowa. A przynajmniej naśnieżanie 33-ki na południe. Z tego co wiem, najpierw ma powstać I odcinek gondoli Krupova-Kosodrevina potem gondola Lucky-Priehyba z nową trasą, ale żadna w przyszłym sezonie - po zakupie Szczyrku TMR ograniczyła plany i nawet kanapa w Strbskim Plesie nie jest pewna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shuger Napisano 10 Marzec 2015 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2015 Budowa gondoli Otupne - Chopok wraz z trasą to byłaby świetna inwestycja pozwalająca na utrzymanie połączenia Północ-Południe w bardzo dobrych warunkach przez znacznie dłuższy czas. Wywiewanie śniegu z tras Chopok-Lukova-Prehyba przy profilu który ma chopok niemożliwe do opanowania. Wiatr często wieje wzdłuż trasy dlatego też żadne osłony nie mogą w tym przypadku wiele pomóc i w efekcie Chopok mimo takich wysokości ma prawie zawsze słaby grudzień i styczeń. Dopiero w lutym zwykle lepiej a w marcu najwyższy sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 10 Marzec 2015 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2015 Znalazłem taki o to projekt z 2010r. http://lanovky.sk/?page=rep&id=648&str=chopokGondola na Dereśe i na Polanę (chyba na zachód od Dereśi) To by było coś! Do tego 9 nowych tras :angel:Szkoda, że to jest nieaktualne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 25 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 25 Wrzesień 2015 (edytowane) Wywiad z prezesem TMR - ZMIANY planow inwestycji na Chopoku Dzisiaj ukazał się wywiad z Bohusem Hlavatym - prezesem TMR-u. Na Chopoku szykują sie takie inwestycje: - budowa kolejki linowej Biela Púť - Priehyba (najprawdopodobniej bedzie to gondola) - budowa kolejki gondolowej Krupová – Kosodrevina - wytyczenie łatwych wariantów trasy nr.12 Jeleni Grun Najciekawsze jest to, że Słowacy zrezygnowali z budowy kolejki Lúčky – Priehyba, co oznacza, że w przyszłosci nie zamknął drogi powyżej Luciek, a parking na Lúčkach nie zostanie rozbudowany. http://lanovky.sk/?page=rep&id=938 Edytowane 26 Wrzesień 2015 przez leitner Brhliska-->Jeleni Grun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koliber Napisano 25 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 25 Wrzesień 2015 Tzw. Jeleni Gruń (trasa 12) została zgodnie z zapowiedziami przebudowana - zyska kolor niebieski i będzie omijać ostatnią i pierwszą "ściankę" - one zostaną jako czerwony wariant (jak na Otupnem przy gondoli). O trasie na Brhliska coś musiałem przeoczyć w tekście, gdzie to jest? Nowa kolej na Prehybę to dobry pomysł - zatłoczenie tras raczej nie wzrośnie, bo mało kto będzie używał wolnych krzeseł "Biela Put" i "Jasna-Lukova", które jest poprowadzone wietrznym grzbietem. Tylko nie wiem czemu od razu tak nie zrobili, zamiast tego dziwnego Twinlinera na szynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 25 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 25 Wrzesień 2015 O trasie na Brhliska coś musiałem przeoczyć w tekście, gdzie to jest? Nigdzie nie ma :wink: Pomyliły mi się nazwy tras :stupid: Chodziło mi oczywiście o Jeleni Grun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 25 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 25 Wrzesień 2015 Tylko nie wiem czemu od razu tak nie zrobili, zamiast tego dziwnego Twinlinera na szynach. Wtedy, kiedy zbudowali Twinlinera, była w planach gondola Lućky-Priehyba. Twinliner dowoziłby tylko narciarzy, którzy mieszkaliby w okolicach Biela Put, bo powyżej Lućek był plan, żeby wjeżdżali tylko goście hotelowi, więc kolej o tak małej przepustowości miała sens. Na początku miały być dwa Twinlinery (drugi trochę poniżej obecnego), ale coś im nie wyszło. Myślę też, że ten Twinliner dlatego został zbudowany, że właściciele potrzebowali "na szybko" połączenia centrum ośrodka (Biela Put, Otupne-Grand Hotel) z budowanym wówczas funitelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 (edytowane) Bila Put - Prehiba: jak dla mnie kompletnie bez sensu! Gondola Biela Put (lub Otupne) - Lukowa a jeszcze lepiej Biela Put (lub Otupne) - Konski Gruń to by była rewelacja i alternatywa do Funitela a poza tym omijanie wiecznie oblodzonego i kamienistego szczytu! Co wam da gondola do zatłoczonego Funitela? A na południu moim zdaniem powinni iść w kierunku Derese (jak było w planach) Edytowane 26 Wrzesień 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koliber Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 Chodzi o to, by były dwa wygodne i szybkie ciągi komunikacyjne: jeden Zahradki-Priehyba-Chopok, drugi Biela Put-Priehyba-Chopok (trzeci w przyszłości na południu). Obecnie np. jak chcę pojeździć 7-ką, to muszę korzystać z tej wolnej i wietrznej ławki. Jeszcze gorzej jak chcę wjechać na Chopok: albo Biela Put-Twinliner-Funitel (do Twinliner'a sporo czekania), albo Biela Put-Lukova-zjazd na Priehybę-Funitel. A jednocześnie będzie mniejsze zatłoczenie na głównej "jedynce", bo ławka na Lukovą nie będzie tak często używana. Wg mnie same plusy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kttosiek Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 (edytowane) Bila Put - Prehiba: jak dla mnie kompletnie bez sensu! Patrzysz wyłącznie pod kontem narciarskim, natomiast moja teoria jest taka, że Niskie Tatry to także, a może przede wszystkim szeroko rozumiana turystyka. I do tego właśnie potrzebne są gondole - by komfortowo i bezpiecznie wozić przez cały rok turystów. Stacja początkowa ma być przy parkingach, a końcowa na samym szczycie. Nie każdy pojedzie kanapą i nie każdy będzie chciał wejść więcej niż kilkadziesiąt metrów pod górę. Dlatego wcześniej był plan by zrobić gondolę Lucky - Priehyba. Tak myślę że tu jest pies pogrzebany. Edytowane 26 Wrzesień 2015 przez kttosiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 ...przede wszystkim szeroko rozumiana turystyka... nie każdy będzie chciał wejść więcej niż kilkadziesiąt metrów pod górę... Szeroko pojęta turystyka... rozumie że chodzi Ci o pieszą górską? ale temu przeczy drugie zdanie! bo jeżeli ktoś nie chce podejść kilkadziesiąt metrów to niech siedzi w kapciach przy TV a Chopok poogląda w necie. Z Biela Put na Koliesko (to tam gdzie rusza tramwaj na Prehibę) to jakieś 5 (do 15 max) minut prawie po płaskim :biggrin: i wg Ciebie dla tych kilku leni warto robić gondolę? a tysiące narciarzy to nic... dla nich nie warto? Ja nie tylko jeżdżę na nartach (a poza sezonem na motorze) ale chodzę po górach i to dużo. Na "paśmie Chopoka" (tak to nazwijmy) też byłem i wyobraź sobie że więcej ludzi wchodzi jak wjeżdża! ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie, mnie tam nie będzie przeszkadzać jeszcze jedna kolej, tylko po co dublować coś co już jest. Jak mają za dużo to niech zainwestują szybciej w Szczyrk Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 Chodzi o to, by były dwa wygodne i szybkie ciągi komunikacyjne: jeden Zahradki-Priehyba-Chopok, drugi Biela Put-Priehyba-Chopok Jak mówimy o NARCIARZACH to wszyscy skumulują się na Prehibie i Funitel nie nadąży (już nie wydala) największe kolejki przy ładnej pogodzie są właśnie tam. Wszyscy wjedziemy na wąski szczyt i za dwie godziny go rozjeździmy do kamieni i co dalej? po co pchać wszystkich na szczyt jak szlaki północne rozjeżdżają się na Końskim Groniu. Na szczyt powinni wjeżdżać Ci którzy jadą na południe i na żleby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 Cześć .... I do tego właśnie potrzebne są gondole - by komfortowo i bezpiecznie wozić przez cały rok turystów. Stacja początkowa ma być przy parkingach, a końcowa na samym szczycie. Nie każdy pojedzie kanapą i nie każdy będzie chciał wejść więcej niż kilkadziesiąt metrów pod górę. Dlatego wcześniej był plan by zrobić gondolę Lucky - Priehyba. Tak myślę że tu jest pies pogrzebany. Jak czytam takie rzeczy to jestem po prostu załamany. Góry są dla tych, którym się chce z nimi obcować a koleś wjeżdżający gondola by zrobić sobie sweet focie na szczycie niech ją sobie po prostu ściągnie z netu. Nie wpychajmy komfortu w góry bo nie tam jego miejsce. Chopok jest nieźle doinwestowany chyba, że chcemy otwierać nowe trasy i możliwości. Pozdrowienia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 Cześć Jak czytam takie rzeczy to jestem po prostu załamany. Góry są dla tych, którym się chce z nimi obcować a koleś wjeżdżający gondola by zrobić sobie sweet focie na szczycie niech ją sobie po prostu ściągnie z netu. Nie wpychajmy komfortu w góry bo nie tam jego miejsce. Chopok jest nieźle doinwestowany chyba, że chcemy otwierać nowe trasy i możliwości. Pozdrowienia Rzadko się z Mitkiem zgadzam ale teraz SZACUN PANIE :applause: dokładnie tak! PS. a teraz... pójdę zrobić sobie drinka i wypiję za Twoje zdrowie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 Cześć Rzadko się z Mitkiem zgadzam ale teraz SZACUN PANIE :applause: dokładnie tak! PS. a teraz... pójdę zrobić sobie drinka i wypiję za Twoje zdrowie :biggrin: A piwo za Twoje da radę czy za słabo? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kttosiek Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 A ja nadal myślę że dla TMR-u liczy się chyba głównie biznes. Robiony na narciarzach (także tych wybitnych co to latem jeżdżą na motorze i chodzą po górach) :biggrin: i na każdych innych turystach którym się nie chce z górami obcować a tylko chcą leniwie wjechać i strzelić fotkę. :biggrin: Proponuję skontaktujcie się z zarządem TMR-u by dać im swoje dobre i jedynie słuszne rady. :biggrin: Bo jeszcze wybudują to co zaplanowali bez Waszej aprobaty - i co wtedy - obsmarujecie ich na forum. :biggrin: Pewnie się strasznie zmartwią :biggrin: Natomiast ja w tej i chyba w większości innych forumowych dyskusji postąpię w myśl zasady że z głupim mądralą i dwa słowa za dużo. :stupid: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 tylko po co dublować coś co już jest. Też się nad tym zastanawiam. Ciekawe, kto będzie korzystać z Twinlinera, jak zbudują gondole Biela Put - Priehyba. Przecież nikt nie będzie jeździł na trasie 2 tylko po to, żeby z powrotem wjechać Twinlinerem itd. Co do gondoli na Lukovą, to się zgadzam, ale na Konsky Grun to nie ma to wg mnie sensu. Zamiast gondoli lepiej zmodernizować krzesło. Póki co nie ma tam wiele chętnych, bo na krześle prawie zawsze mocno wieje i jest przez to bardzo zimno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Wrzesień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 26 Wrzesień 2015 ... Zamiast gondoli lepiej zmodernizować krzesło. Póki co nie ma tam wiele chętnych, bo na krześle prawie zawsze mocno wieje i jest przez to bardzo zimno. Dokładnie tak! Modernizacja krzesła i to żeby JEŹDZIŁO a nie stało. W zeszłym sezonie nie wiem czy 3 dni go odpalili. PS. KTTOSIEK nie bawią mnie krawaciarze a więc zarząd TMRu odpada poza tym tak i tak zrobią co będą chcieli. Czy Ty masz coś przeciw motorom? dla mnie to fajna zabawka do podnoszenia adrenaliny :biggrin: (jak nie ma nart :sorrow:)... czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.