Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Inwestycja TMR w SON i co dalej?


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Golgoty nie ruszałbym bo jak będzie kanapa to będą się na nią pchać ciamajdy i panny nadobne nie daj Boże z dziećmi i to może być niebezpieczne.
Jeżeli zrobią łatwą trase z julianów do soliska np. z dolnej stacji wyciagów 5 i 9 (w przyszłości kanapy wyprzeganej 6-os) do dolnej stacji wyciągu numer 7 to wtedy kanapa np. 4-os w miejsce obecnego wyciągu numer 7 mogłaby być bo wtedy słabiej jeżdżący będą sobie jeździć tą łatwą trasą do soliska z hali pośredniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zrobią łatwą trase z julianów do soliska np. z dolnej stacji wyciagów 5 i 9 (w przyszłości kanapy wyprzeganej 6-os) do dolnej stacji wyciągu numer 7 to wtedy kanapa np. 4-os w miejsce obecnego wyciągu numer 7 mogłaby być bo wtedy słabiej jeżdżący będą sobie jeździć tą łatwą trasą do soliska z hali pośredniej

Wtedy OK... zgoda...! Ale nie daj Bóg puścić niewprawnych nonszalantów na Golgotę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Bez demonizowania. wyrównana golgota to trasa niezbyt trudna. (Dla mojej żony był to pierwszy zjazd w życiu po trasie narciarskiej). Poza tym uważam, że: nie powinno się w Szczyrku na siłę szukać modernizacji czy budowy nowych tras w kierunku ich ułatwiania - i tak trudne nie są. Ich główny problem to szerokość i bliskość lasu. Co więcej uważam, że te trasy są właśnie przez to piękne i maja swój specyficzny charakter, zmuszają do jazdy przemyślanej, dobrego planowania przejazdu i orientacji. Nie chciałbym zmiany ich charakteru a to jest nieuniknione, jeżeli ktoś myśli o nabudowaniu tam kanap i od tego trzeba zacząć planowanie a nie od dróg dojazdowych czy parkingów.

Pozdrowienia

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Bez demonizowania. wyrównana golgota to trasa niezbyt trudna. (Dla mojej żony był to pierwszy zjazd w życiu po trasie narciarskiej). Poza tym uważam, że: nie powinno się w Szczyrku na siłę szukać modernizacji czy budowy nowych tras w kierunku ich ułatwiania - i tak trudne nie są. Ich główny problem to szerokość i bliskość lasu. Co więcej uważam, że te trasy są właśnie przez to piękne i maja swój specyficzny charakter, zmuszają do jazdy przemyślanej, dobrego planowania przejazdu i orientacji. Nie chciałbym zmiany ich charakteru a to jest nieuniknione, jeżeli ktoś myśli o nabudowaniu tam kanap i od tego trzeba zacząć planowanie a nie od dróg dojazdowych czy parkingów.

Pozdrowienia

Nabudują kanap i tras, a większość ludzi utknie na drodze dojazdowej albo nie znajdzie miejsca na parkingu. Abo co gorsza znajdzie się właściciel kawałka drogi i w ogóle nie będzie przejazdu. Takie problemy w Polsce zdarzają się często, dlatego myślenie w pierwszej kolejności o parkingu i drodze dojazdowej uważam za jak najbardziej rozsądne i uzasadnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Dojadą, zaparkują, kupią karnety, wjadą sobie kanapą i... ustawia się w kolejce do zjazdu.

Drogi buduje się do czegoś a obecna droga w perspektywie tego co Szczyrk przeniesie na stokach zupełnie wystarczy.

Pozdro

Niewątpliwie parkingi i droga dojazdowa jest potrzebna przy stacji narciarskiej tak samo jak wyciąg i odpowiednio szeroka trasa. TMR ma plan na cały ON nie tylko na parking. To czy zaczyna od drogi czy poszerzenia trasy to jego sprawa (ufam że ludzie którzy to planują mają większe pojęcie o tych pracach niż ja czy Ty) i ja nie widzę w nic dziwnego w tym że nie zaczyna od tras. Tym bardziej, że z tego co się orientuję to prace związane z profilowaniem i poszerzaniem trasy najlepiej robić jesienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Bez demonizowania. wyrównana golgota to trasa niezbyt trudna. (Dla mojej żony był to pierwszy zjazd w życiu po trasie narciarskiej). Poza tym uważam, że: nie powinno się w Szczyrku na siłę szukać modernizacji czy budowy nowych tras w kierunku ich ułatwiania - i tak trudne nie są. Ich główny problem to szerokość i bliskość lasu. Co więcej uważam, że te trasy są właśnie przez to piękne i maja swój specyficzny charakter, zmuszają do jazdy przemyślanej, dobrego planowania przejazdu i orientacji. Nie chciałbym zmiany ich charakteru a to jest nieuniknione, jeżeli ktoś myśli o nabudowaniu tam kanap i od tego trzeba zacząć planowanie a nie od dróg dojazdowych czy parkingów.

Pozdrowienia

Mitku ,nieprawdopodobne ,ale zgadzam się w 100 procentach z tym co napisałeś.Trasy powinny zostać prawie bez zmian. Dwie nowe kanapy wystarczą, lepsze naśnieżanie, zaplecze gastronomiczne, sanitariaty a parkingów i kopcących na nich aut i tak jest w rejonie Szczyrku za dużo. Lepsza komunikacja publiczna i ski busy ,aut prywatnych jak najmniej.Pozdrawiam

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Razem z Jankiem wraca spokój na forum, a już moja żona mi mówiła, że fajny z ciebie facet. Jesteś rozpoznawalny na orczykach w Czyrnej zwłaszcza jak się wychwalasz że dojeżdżach ze Śląska pociągiem. Pozdrowienia dla rodzinki.

Dokładnie, dojedzie i pojeździ a inni będą czekać na dwupasmówkę bo inna droga jeździć nie potrafią.

Pozdro serdeczne

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

za "Solisko Arena" z Fb info z dziś :

plany modernizacji ośrodka narciarskiego SON ‪#‎Czyrna‬-‪#‎Solisko‬ w ‪#‎Szczyrk‬ przez słowackiego inwestora Tatry Mountain Resorts (TMR) są imponujące - wreszcie możemy to napisać - ponieważ:- w dzisiejszym wydaniu Kronika Beskidzka opublikowała wiadomość o wstępnej koncepcji modernizacji ośrodka - zatem oto co jest planowane przez TMR w Szczyrku - podajemy informacje za gazetą:3 kanapy 8(!)-osobowe:- Czyrna - Hala Skrzyczeńska,- Solisko - Hala Skrzyczeńska,- Solisko - Hala Pośrednia (Juliany),2 kanapy 6-osobowe: - Hala Skrzyczeńska w kierunku Skrzycznego ( sąsiedni ośrodek COS !),- Hala Pośrednia/Juliany,do tego zbiornik do naśnieżania, likwidacja wąskich gardeł na trasach i nowa łagodna trasa z Julianów do Soliska !- robi wrażenie? wg artykułu możliwe jest zainwestowanie nie 30, a nawet 45 milionów euro przez TMR w szczyrkowski ośrodek !tyle Kronika Beskidzka - na kolejne informacje z pewnością trochę poczekamy,przypominamy że to na razie wstępna koncepcja inwestora, a realizacja tego zajmie kilka lat - ale jest na co czekać - orientacyjnie pokazujemy to na naszej mapce

tmr.jpg

Brzmi pięknie !!!! :laughing:

tmr.jpg.7a7a759e6d37d992980ec4a8cefbb165.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo to jak już się bawimy w analizę możliwości rozbudowy, to w mojej ocenie rozsądnie mogłoby to wyglądać tak:

leadMapa.jpg

W pierwszym etapie - budowa solidnej instalacji naśnieżania w tym przede wszystkim ogromnych zbiorników na wodę pozwalających na naśnieżenie wszystkich tras w ciągu 7 dni.W drugim etapie budowa infrastruktury transportowej wraz z profilowaniem i możliwym poszerzeniem tras.3 koleje 4 osobowe z przykrywami:Czyrna - Hala SkrzyczeńskaSolisko - Hala SkrzyczeńskaSolisko - Pośredni Wierch1 kolej 6 osobowa z przykrywami:Hala Pośrednia - Pośredni Wierch1 wyciąg orczykowy tatrapomaHala Skrzyczeńska - Skrzycznepozostawienie i modernizacja orczyka: Hala Skrzyczeńska - Małe SkrzyczneLikwidacja wszystkich pozostałych wyciągów orczykowychW trzecim etapie:Budowa gondoli:Czyrna-Skrzyczne wraz z trasą zjazdową.
Jakżesz ta koncepcja jest bliska tej którą wrzuciłem na forum....Problem pozostaje jeden w miejscach gdzie proponowałem krzesła 4 osobowe oni chcą wstawić 8.Wygląda to jak dobry żart. A w praktyce? W praktyce na mój gust może to być specjalnie wygórowana koncepcja dla organizacji ekologicznych i innych ew. protestujących, aby ją później zniwelować mniej więcej do tego co prezentowałem na mapce powyżej.

leadMapa.jpg.201f96f802a1d0cfe5ec09ff89f5ae97.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy z tym tłokiem przecież obecne wyciągi z czyrnej na hale s. mają około 2400 os/h przepustowosci a z soliska na hale s. około 2300 os/h czyli jezeli nowe z czyrnej i soliska na hale s. miałyby po 3000 os/h to za duża różnica to nie bedzie. Jesli chodzi o odcinek z soliska na hale s. to osobiscie wolałem podział na dwa odcinki solisko-suche i suche-hala s. można było sobie różnie kombinować jazde np. tylko do suche nie zjeżdżając na sam dół. Jeśli chodzi o solisko-wierch posredni to już było kilka razy o tym pisane że bez sensu taki wyciag na samą góre bo żeby pojeździć sobie tylko na golgocie najpierw trzeba bedzie przejechać łatwy odcinek także tu lepszy byłby krótszy nowy wyciąg w miejsce obecnego wzdłuż golgoty a nie na samą góre. W miejsce obecnych podwójnych orczyków na julianach jak najbardziej może być 6-os krzesło ponieważ jest tam wystarczająco dużo miejsca dla narciarzy. Wyciąg z hali s. w kierunku skrzycznego to bardzo fajny pomysł. A co z wyciagiem z hali s. na małe skrzyczne ? Mam nadzieje że jakiś tam będzie.

pozdrawiam

Edytowane przez christofer30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z soliska na golgotę i może dalej na wierch pośredni 8-osobowa mi się nie podoba.

1. Brakuję krótkiego wjazdu na golgotę, a wiele ludzi lubi jeżdzić w kółko na golgocie.

2. Ten historyczny krótki orczyk przy zielonej trasie będzie zagrożony.

Jedyny pozytyw 8-kanapy to kombinacja z nową łatwą trasą do soliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie! Kanapa 8CLD na samą górę z Soliska - bez sensu, chyba, że będzie toto mieć peron pośredni na szczycie Golgoty. Jest to teoretycznie możliwe o ile system naliczania za wyciągi będzie działać na zasadzie SkiPass tj. płacisz raz jakiś ryczałt i jeździsz np tak jak w Kaprun. Mały orczyk na Julianach... ;-(( Będę płakać. Mam nadzieję, że go nie wywalą. To ukochany wyciąg i mój i moich dzieci. Akurat dla nich traska.

O wyciągu na Małe Skrzyczne z Hali S. pisałem już kiedyś tam dawno. Pan R. już lata temu mi mówił, że tego się ruszy, bo Natura 2000. Można by go zmodernizować jedynie do połowy długości (gdzieś tak) od dołu patrząc a to bez sensu. Nie można go także wymienić na "nowszy model" bo w tym rejonie "nielzja" prowadzić jakichkolwiek prac budowlanych poza doraźnymi pracami konserwacyjnymi czy naprawczymi. Innymi słowy, jak się rozpadnie to pozamiatane.

Plan TMR ładnie omija ten teren i prowadzi prawie w środek "siodła" pomiędzy Małym a Dużym S.

Kanapa 8CLD z Czyrnej na Halę S. jest po części zgodna z planami Pana R. On co prawda przewidywał 4CLD + istniejący krótszy podwójny orczyk ale widocznie nie ma sensu utrzymywanie takiego zestawu. Zapewne tańsze dla TMR jest wstawienie jednej potężnej kanapy niż babranie się z 2 osobnymi wyciągami. Ponadto myślę, że likwidacja krótszego orczyka z Czyrnej na Halę S. może być pewnego rodzaju asem z rękawa w konfrontacji z Pracownią na rzecz wszy i innego ścierwa. W razie jakiegoś oporu na np na Hali S. mówią " Ale przecież zdejmujemy w ogóle jeden wyciąg i przywracamy ileś tam arów ziemi naturze..." a może jeszcze tam zrobią nasadzenie żeby zniwelować "straty". Wszak po kiego komu byłaby ta przecinka po łorcyku..? ;-) Zalesić i as gotowy. To samo czeka zapewne wyciąg i miejsce po nim na Małym S.

Niepokoi mnie natomiast gordyjski węzeł w Solisku. Jak to niby miałoby tam wyglądać...? Tam jest w sumie dość ciasno a chcą tam wcisnąć dwie potężne stacje 8 osobowych kanap... i jeszcze wybiegi z obu tras i nową trasę łatwą... a gdzie parkingi na to wszystko...? Nie wydaje mi się realny architektonicznie pomysł typu Solisko Arena, bo to betonowy moloch na który Wszawobrodzi się nigdy nie zgodzą, że o kosztach takiegoż nie wspomnę. W przyszłości dojdzie tam jeszcze zapewne stacja kanapy albo gondoli do Brennej. Jakoś mi tam za mało miejsca na to wszystko. No ale zobaczymy. TMR potrafi, na pewno. Jeśli nie wbiją się w urzędniczo biurokratyczne polskie bagienko i nie utoną polskim morzu niemożności to kto wie... Wgląda na to, że w końcu SON wyjdzie na prostą, czego Szczyrkowi i Wam życzę.

Edytowane przez MOSTOSTAL
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bardzo na atrakcyjności straci ośrodek bez wyciągu hala s. - małe skrzyczne. Ale podobno można by poprowadzić wyciąg po prawej stronie trasy numer dwa patrząc z góry Richter też o tym mówił. Choć po co robić wycinke pod nowy wyciag jak mógłby być tam gdzie jest ale tak to jest z ekologami że to miejsce im nie pasuje i lepiej zrobić wycinke lasu w innym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś artykuł w dzienniku zachodnim : http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3429737,szczyrk-wielkie-nadzieje-czyli-slowacy-maja-wizje-pieniadze-i-sa-konkretni,id,t.html?cookie=1

Od 1 maja Słowacy oficjalnie zarządzają Szczyrkowskim Ośrodkiem Narciarskim. Nowym przewodniczącym Rady Nadzorczej został Bohus Hlavaty, prezes Tatry Mountain Resorts. Słowacki inwestor spotkał się już z właścicielami gruntów. Spotkanie odbyło się w spokojnej i kulturalnej atmosferze, co dla wielu szczyrkowian znających przebieg poprzednich podobnych spotkań było dużą odmianą.

Rozmowy TMR z właścicielami gruntów nadal trwają. Wiadomo, że TMR zaproponowało 29-letnie umowy oraz dzierżawę od metra kw. terenu. Przede wszystkim Słowacy zaprezentowali dzierżawcom gruntów swoją wstępną koncepcję - chcą wybudować w Szczyrku pięć wyciągów kanapowych - 6 i 8-osobowych. Dlatego też zrezygnują z projektu, jaki miał poprzedni właściciel SZON, by na Julianach znalazła się 4-osobowa kanapa. Pomysł jest taki, by wszystkie wyciągi zaczynały się na poziomie parkingów. Dla narciarzy odwiedzających Szczyrk ma być wygodnie i nowocześnie.

Co ciekawe, Słowacy nie zainwestują w Szczyrku zapowiadanych 120 mln zł, ale... 185 mln zł! To efekt dokładnego rozeznania, jakie nowy inwestor zrobił po przejęciu ośrodka.

Bohus Hlavaty, prezes zarządu TMR, nieźle mówi po polsku. Podobnie jego współpracownicy. To jeden z elementów, jakimi ujmują mieszkańców Szczyrku. Ale niejedyny. Hlavaty świetnie zna mechanizmy rządzące rynkiem narciarskim. TMR do tej pory zainwestował 800 mln zł w ośrodki na Słowacji i w Czechach. Opłaciło się i przyniosło efekty. Tak samo ma być w Szczyrku.

Na początek Słowacy podjęli współpracę z Centralnym Ośrodkiem Sportu w Szczyrku . Efektem będzie wspólny karnet na wyciągi w obu ośrodkach, który będzie obowiązywał już w najbliższym sezonie zimowym. Jest też koncepcja budowy 6-osobowej kanapy z Hali Skrzyczeńskiej w stronę Skrzycznego, która miałaby połączyć oba ośrodki.

To jednak na razie melodia przyszłości. Co innego inwestycje, które prowadzi na stoku Beskid w Biłej spółka Mosty Katowice. Teren został już tam zniwelowany, trwa budowa parkingów i zbiornika, który zaopatrzy system naśnieżania w wodę. Nowy inwestor kupił także Ośrodek Wypoczynkowy Siemion, w którym planuje urządzić dobrej klasy hotel. Całość ma ruszyć, gdy wszystkie elementy ośrodka będą gotowe - wstępnie mówi się o zimie 2015 roku.

Szczyrk ma przed sobą dobrą przyszłość. To pewne.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...