Narty - skionline.pl
Jump to content

Techniczne aspekty jazdy tyłem


Recommended Posts

Cześć,

Obejrzałem sporo video-tutoriali, ale natrafiłem na problem którego nie potrafię rozwiązać samodzielnie. Kiedy jadę tyłem i wysuwam jedną nartę w kierunku jazdy, wraz ze skrętem bioder i ramion (żeby mieć możliwość rozejrzenia się) natychmiast zaczyna się skręt i było o tym w tutorialach, ale nigdzie nie było jak temu przeciwdziałać :). I to mój główny problem. Przychodzą mi też do głowy dwa powiązane pytania (na które również nie znalazłem odpowiedzi):
- jaki powinien być balans ciała do jazdy na wprost tyłem? (u mnie chyba jest po 50% na każdą nartę i neutralnie na boki)
- czy narta powinna być wypłaszczona do takiej jazdy?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie :)
 

Link to comment
Share on other sites

Też miałem pewien problem, jadąc do tyłu. Nie oglądam się, tylko  wcześniej sprawdzam, czy trasa jest wolna.  Narty raczej na płasko, równolegle.  Pług w tym kierunku jest dość trudny. Podgięte piętki są zalecane. Narty o raczej dużym promieniu. Te o małym, nie lubią jechać na wprost.  Równowaga w płaszczyźnie- wychylenie, odchylenie jest trudniejsza, niż przy jeździe do przodu. Ale do opanowania. Skręty na krawędziach też można opanować, ale nie są takie łatwe, jak w drugą stronę.  Pojedyńcze łuki do tyłu widziałem na stoku. Nawet sam coś próbowałem. Ale  śmig karwingowy do tyłu jest poważnym wyzwaniem.  Nie miałem szczęścia zobaczyć coś takiego na żywo. W YT też nie. Ale pewnie z tytułu małego interesowania sie tym tematem.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Turnplayer said:

Czesc,

Ja rozumiem ze w obecnych czasach wiele rzeczy sie robi zdalnie ale ostatnio coraz wiecej osob chce sie uczyc jezdzic na forum. Moja sugestia to bierz instruktora i idz na stok. 

Ta opcja i była dość mocno wałkowana w tym sezonie. Mój instruktor bezlitośnie wytknął mi braki w jeździe przodem i nad nimi pracowaliśmy. Pracowaliśmy też nad jazdą tyłem, ale z nartami równo. Niestety z racji fizycznych ograniczeń mojego ciała, nie jestem w stanie się wtedy rozglądać do tyłu, a zapamiętywanie sytuacji na stoku średnio mi odpowiada. Jeśli chodzi o jazdę z wysuniętą nartą nie był mi w stanie doradzić.

Nie widzę też nic złego w pozyskiwaniu wiedzy zdalnym. Zakładam, że dzięki temu w 2 godziny z intruktorem robię tyle postępu co przez 5 godzin z instruktorem bez uprzedniego przygotowania.

Żeby uściślić, chodzi mi o jazdę w tej pozycji:
https://youtu.be/jaI32qj0QwE?t=48

 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Turnplayer napisał:

Czesc,

Ja rozumiem ze w obecnych czasach wiele rzeczy sie robi zdalnie ale ostatnio coraz wiecej osob chce sie uczyc jezdzic na forum. Moja sugestia to bierz instruktora i idz na stok. 

W tej dziedzinie instruktorów w Polsce chyba za bardzo nie ma. Ja słyszałem tylko o jednym, który się ogłaszał - Szczepan Karpiel-Bułecka.

@netmare - poszukaj może coś w tutorialach STOMPIT na YT.

Edited by AndRand
Link to comment
Share on other sites

Dzięki,

Oczywiście STOMP IT znam, a Jens zainspirował mnie do kupienia na szybko używanych twin tipów, przed pierwszym wyjazdem na narty :D. Do niego oczywiście należy najlepszy tutorial o jeździe tyłem jaki znalazłem w necie: https://www.youtube.com/watch?v=lc8Q2ok_i0s&t=88s. Natomiast brakuje mi w nim opisu zagadnień fizycznych i boję się przez to, że zacznę od wypracowania złych nawyków. Dlatego też zdecydowałem się zwrócić z tym pytaniem na forum. Rozumiem też, że temat może być niezbyt popularny na naszych forach.

Jako, że często widuję na tym forum bardzo rzeczowe analizy stylu jazdy, może ktoś z Was z większą wiedzą, mógłby rzucić okiem na powyższy filmik oraz

20 hours ago, netmare said:

Żeby uściślić, chodzi mi o jazdę w tej pozycji:
https://youtu.be/jaI32qj0QwE?t=48

i spróbować powiedzieć czy w trakcie jazdy na wprost lub tego kontr skrętu (nie wiem jak nazwać skręt przeciwny do oczywistego względem rotacji) ciężar ciała jest pomiędzy nartami czy bardziej na nodze cofniętej względem kierunku jazdy, ile jest w tym zasługi krawędzi oraz jaką pracę wykonują w tym czasie kolana, a chyba zwłaszcza kolano nogi wiodącej w kierunku jazdy.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By marionen
      Czy warto jechać na narty latem, pewnie ilu narciarzy tyle opini. Jednak moim zdaniem warto. Nie ma tłoku, dla mnie to jeden z ważnych argumentów. Dużo słońca jak się trafi z pogodą, choć wyjeźdżałem z myślą o jeździe w deszczu i burzami. A miałem dwa dni naprawdę ładnej pogody. Jutro to już raczej o dobrej pogodzie mogę tylko śnić. Wyjechałem z myślą o jeździe po trasach, ale zabrałem narty na miękki śnieg i tak bez sensu sprzęt skiturowy, miejsce w aucie było, to co mam sobie żałować.  Za Monachium zamiast na Kufstein zjeżdżam z 8 na Holzkirchen i 318 oraz 307 kieruję sìe na Achenwald. Po drodze zachaczam o Tegernsse. Moim zdaniem bardzo ładne jezioro i piekna panorama na góry.




      Hintertux wita letnią pogodą, na dole lato w pełni


      Ale widać, że góra jeszcze daje radę jeśli chodzi o warunki narciarskie


      Im wyżej tym lepiej, na Sommerbergalm czuje się już powiew zimy

      warunki mieszkaniowe na 2660 m bardzo dobre
      Wreszcie w punkcie docelowym, na właśiwym miejscu...

      Niestety w wysokich górach problemy z internetem dokuczają, może w nocy będzie lepiej.
      Pozdrawiam serdecznie.
       
    • By maniana6
      Dzień dobry. Chętnie dołączę do grupy jadącej na Moelltaler.
    • By bruner79
      Witam, na sprzedaż posiadam nową sportowa hybrydę blizzarda, narta która pojedzie każdym promieniem skrętu. 175cm i promień 15m, szerokość pod butem 70mm. Wiązania marker 14din. O tych nartach pisał min. T. Kurdziel w ntn. Cena jaka mnie interesuje to 1400 pln. 








    • By curlscurves
      Gynecomastia treatment in bangalore : Get rid of Man Boobs with the gynaecomastia surgery in Bangalore by the best surgeon. Consult curls & curves Bangalore
      Contact: nose job cost in bangalore liposuction surgery in bangalore
    • By curlscurves
      Breast Reduction Surgery in Bangalore : Also known as boob reduction by patients. Every woman covets for perfectly shaped breasts. This surgery can be most rewarding surgery to enhance your appearance
      Contact: breast implant cost , 
      breast augmentation surgery cost
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Create New...