Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

Cześć,

Obejrzałem sporo video-tutoriali, ale natrafiłem na problem którego nie potrafię rozwiązać samodzielnie. Kiedy jadę tyłem i wysuwam jedną nartę w kierunku jazdy, wraz ze skrętem bioder i ramion (żeby mieć możliwość rozejrzenia się) natychmiast zaczyna się skręt i było o tym w tutorialach, ale nigdzie nie było jak temu przeciwdziałać :). I to mój główny problem. Przychodzą mi też do głowy dwa powiązane pytania (na które również nie znalazłem odpowiedzi):
- jaki powinien być balans ciała do jazdy na wprost tyłem? (u mnie chyba jest po 50% na każdą nartę i neutralnie na boki)
- czy narta powinna być wypłaszczona do takiej jazdy?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie :)
 

Link to post
Share on other sites

Też miałem pewien problem, jadąc do tyłu. Nie oglądam się, tylko  wcześniej sprawdzam, czy trasa jest wolna.  Narty raczej na płasko, równolegle.  Pług w tym kierunku jest dość trudny. Podgięte piętki są zalecane. Narty o raczej dużym promieniu. Te o małym, nie lubią jechać na wprost.  Równowaga w płaszczyźnie- wychylenie, odchylenie jest trudniejsza, niż przy jeździe do przodu. Ale do opanowania. Skręty na krawędziach też można opanować, ale nie są takie łatwe, jak w drugą stronę.  Pojedyńcze łuki do tyłu widziałem na stoku. Nawet sam coś próbowałem. Ale  śmig karwingowy do tyłu jest poważnym wyzwaniem.  Nie miałem szczęścia zobaczyć coś takiego na żywo. W YT też nie. Ale pewnie z tytułu małego interesowania sie tym tematem.

Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Turnplayer said:

Czesc,

Ja rozumiem ze w obecnych czasach wiele rzeczy sie robi zdalnie ale ostatnio coraz wiecej osob chce sie uczyc jezdzic na forum. Moja sugestia to bierz instruktora i idz na stok. 

Ta opcja i była dość mocno wałkowana w tym sezonie. Mój instruktor bezlitośnie wytknął mi braki w jeździe przodem i nad nimi pracowaliśmy. Pracowaliśmy też nad jazdą tyłem, ale z nartami równo. Niestety z racji fizycznych ograniczeń mojego ciała, nie jestem w stanie się wtedy rozglądać do tyłu, a zapamiętywanie sytuacji na stoku średnio mi odpowiada. Jeśli chodzi o jazdę z wysuniętą nartą nie był mi w stanie doradzić.

Nie widzę też nic złego w pozyskiwaniu wiedzy zdalnym. Zakładam, że dzięki temu w 2 godziny z intruktorem robię tyle postępu co przez 5 godzin z instruktorem bez uprzedniego przygotowania.

Żeby uściślić, chodzi mi o jazdę w tej pozycji:
https://youtu.be/jaI32qj0QwE?t=48

 

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Turnplayer napisał:

Czesc,

Ja rozumiem ze w obecnych czasach wiele rzeczy sie robi zdalnie ale ostatnio coraz wiecej osob chce sie uczyc jezdzic na forum. Moja sugestia to bierz instruktora i idz na stok. 

W tej dziedzinie instruktorów w Polsce chyba za bardzo nie ma. Ja słyszałem tylko o jednym, który się ogłaszał - Szczepan Karpiel-Bułecka.

@netmare - poszukaj może coś w tutorialach STOMPIT na YT.

Edited by AndRand
Link to post
Share on other sites

Dzięki,

Oczywiście STOMP IT znam, a Jens zainspirował mnie do kupienia na szybko używanych twin tipów, przed pierwszym wyjazdem na narty :D. Do niego oczywiście należy najlepszy tutorial o jeździe tyłem jaki znalazłem w necie: https://www.youtube.com/watch?v=lc8Q2ok_i0s&t=88s. Natomiast brakuje mi w nim opisu zagadnień fizycznych i boję się przez to, że zacznę od wypracowania złych nawyków. Dlatego też zdecydowałem się zwrócić z tym pytaniem na forum. Rozumiem też, że temat może być niezbyt popularny na naszych forach.

Jako, że często widuję na tym forum bardzo rzeczowe analizy stylu jazdy, może ktoś z Was z większą wiedzą, mógłby rzucić okiem na powyższy filmik oraz

20 hours ago, netmare said:

Żeby uściślić, chodzi mi o jazdę w tej pozycji:
https://youtu.be/jaI32qj0QwE?t=48

i spróbować powiedzieć czy w trakcie jazdy na wprost lub tego kontr skrętu (nie wiem jak nazwać skręt przeciwny do oczywistego względem rotacji) ciężar ciała jest pomiędzy nartami czy bardziej na nodze cofniętej względem kierunku jazdy, ile jest w tym zasługi krawędzi oraz jaką pracę wykonują w tym czasie kolana, a chyba zwłaszcza kolano nogi wiodącej w kierunku jazdy.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By rob vengr
      May 8 !!! na nartach
      Chopok/Jasna (foto z web kamer)


    • By lski@interia.pl
      A na Jaworzynie Krynickiej  ciągle jeżdżą.Może nieliczni,ale jednak.Jeździli wczoraj,w deszczu,będa jeździć jutro...
      VID_20210418_091459.mp4
    • By yaro1771
      Czy jest ktoś zainteresowany wyjazdem na lodowiec Pitztal w dniach 18.05-23.05.21. Najlepiej osoby z dzieckiem/dziećmi w wieku 7-13. Szczegóły na priv.
    • By Bumer
      Obserwując świat wokół mnie, obserwując zmiany zachowań społeczeństw i ich przywódców, proponuje wprowadzenie "prawa jazdy" dla narciarzy!!! Oczywiście wszystkie działania z tym związane będą wprowadzane tylko z troski o człowieka, jego bezpieczeństwo, zdrowie, oraz rozwój.
      Prawo jazdy otrzymywałby każdy narciarz po odbyciu kursu jazdy na nartach, zapoznaniu się z przepisami prawnymi i technicznymi (tak, tak, ale o tym za chwilę), i zdaniu egzaminu. Można byłoby wprowadzić kilka kategorii tego prawa jazdy, gdzie najwyższa upoważniałaby do jazdy na wszystkim , wszędzie i w każdych warunkach. 
      Żeby "branża nie szorowała po kamieniach" wszystkie kursy, egzaminy, dokumenty, byłyby oczywiście płatne.  Ileż to kasy wpłynęłoby do "branży" z tej przyczyny. Dodatkowo, oczywiście, tylko i wyłącznie  z troski o ochronę narciarzy, wprowadziłbym okresowe przeglądy sprzętu narciarskiego. Sieć  serwisów dokonywałaby przeglądów, napraw, gdy takie byłyby potrzebne, ustawiała wiązania i na wszystko dawała certyfikat np. nalepkę z hologramem i dokument papierzany (dostępny byłby też w bazie danych elektronicznie). Narty wraz z certyfikatem dobierane byłyby pod konkretnego narciarza, (nie tak jak w przypadku aut, gdzie kilka osób może nimi jeździć!). Takie uregulowanie spowodowałoby wzrost zatrudnienia i rozwój "branży" aby nie szorowała po kamieniach i nie wyciągała  ręki po dotacje, (czytaj społeczne pieniądze obywateli).  Takie skodyfikowanie i zbiurokratyzowanie "branży" uruchomiłoby kreatywność służb sprawdzających i karzących (mandaty), ubezpieczeniowców wszelkiej maści i influencerów oczywiście. 
      Nie będę rozwijał tematu dalej, mam nadzieję że zrobimy to razem w dyskusji, bo chyba na braki w wyobraźni i kreatywności nie powinniśmy narzekać  patrząc na naszą rzeczywistość, choćby ostatni hit  " paszporty covidowe"!
      A więc do dzieła koledzy forumowi! Popracujmy trochę jak politycy, lobbyści, rząd....
    • By tankowiec
      Tak się zastanawiam poco wyważać otwarte drzwi jak już od lat  istnieje taki "paszport". 
       
       

       
      Sam taką posiadam i wbite tam szczepienia są ważne na całym świecie.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...