Narty - skionline.pl
Jump to content
lamer

Uszkodzenie Krawędzi, Voelkl Racetiger SL

Recommended Posts

Witam,
Ostatnim razem uszkodziłem sobie w ten sposób krawędź w nartach (lądowanie na kamieniu) :/ 
Myślicie że coś da się z tym zrobić? Na razie planowałem zostawić jak jest i oddać do ręcznego ostrzenia. Może macie jakieś lepsze pomysły? Zna ktoś może serwis w okolicach Poznania lub Warszawy, który coś pomoże?

uszkodzenie_1.jpg

uszkodzenie_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

W serwisie wylepią, zaletą i naostrzą. Ale to już nie będzie ta sama narta :(

Wysłane z mojego HAMMER_AXE_M_LTE przy użyciu Tapatalka
 

Pytałem chyba w czterech serwisach, żodyn nie chce.

 

2 godziny temu, esi70 napisał:

z jakiego roku to model bo mam jedną dobrą (druga banan) :)

sezon 15/16, 165cm. 
 

i-v-lkl-racetiger-speedwall-sl-uvo-150-rmotion2-16-0-d-race-2015-2016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, lamer napisał:

Pytałem chyba w czterech serwisach, żodyn nie chce.

Dziwne. Spytaj jeszcze w Warszawie pod Górką Szczęśliwicką.

Mnie tam się wydaje, że to kwestia "wklepania" krawędzi (by nie wystawała i nie przeszkadzała w ostrzeniu), oraz zalaniu ślizgu.

W tym miejscu krawędź już nie będzie pracować (jak pisał Góral - narta nie będzie ta sama), na zawody się nie nada, ale przy amatorskiej jeździe nie powinno czuć się większej różnicy.

Może problem jest większy niż to wygląda ze zdjęć. 

A mówili czemu nie chcą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiałem coś podobnego 5 lat temu.

Robótka ręczna jednego z serwisów na Śląsku. Problemem było znalezienie kogoś kto się podejmie, ale poza sieciówkami na pewno można kogoś znaleźć, kto chociażby z ciekawości podejmie się cokolwiek zrobić.Od razu powiedziano, że brak gwarancji na wyprowadzenie, ale co robić?

Co zrobili w Katowicach:

1) wycięcie nożykiem/skalpelem ślizgu, sprawdzenie stanu krawędzi. Na szczęście krawędź cała "tylko" wykrzywiona. Od razu powiedzieli, że jeśli metal krawędzi jest uszkodzony to nie robią. Uszkodzony znaczy się pęknięty, połamany itp

2) Rozgrzanie opalarką ... tak wiem....naganne... wbicie krawędzi i "na oko" wyprostowanie.

3) Zalanie śłizgu i obróbka ręczna krawędzi. Nie udało się tego wyprowadzić do stanu fabrycznego. Krawędź była ciut wyżej niż powinna. Bardzo dużo  krawędzi zebrane po obydwu stronach naprawionego uszkodzenia i nikt nigdy przy kolejnych ostrzeniach nie zauważył różnicy.

Sama narta i jazda na niej bez różnicy dla amatora :) 

 

Oddanie do ostrzenia narty w tym momencie nie ma żadnego sensu. A jeśli ktoś to przyjmie i zostawi jak jest ... to jest co najmniej nie poważny.

 

Edited by mysiauek

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, mysiauek napisał:

Robótka ręczna jednego z serwisów na Śląsku. Problemem było znalezienie kogoś kto się podejmie, ale poza sieciówkami na pewno można kogoś znaleźć, kto chociażby z ciekawości podejmie się cokolwiek zrobić.Od razu powiedziano, że brak gwarancji na wyprowadzenie, ale co robić?

Też tak bym się do tego zabierał. Problem w tym, że trzeba do tego podejść indywidualnie (takie małe dłubanko), a nie tylko wrzucić na maszynę i gotowe.

W sumie to (o ile jak piszesz stal nie jest pęknięta) naprawa je do zrobienia w "domowym serwisie narciarskim" - o ile ktoś ma jakieś doświadczenie w przygotowywaniu nart.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W serwisie wylepią, zaletą i naostrzą. Ale to już nie będzie ta sama narta [emoji20]

Wysłane z mojego HAMMER_AXE_M_LTE przy użyciu Tapatalka


W którym? Może Mysłajek odważy się. ...
Z podobnym uszkodzeniem kilka renomowanych serwisów wysłało mnie na drzewo. Zrobiłem sam .... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, gregre0 napisał:

Dziwne. Spytaj jeszcze w Warszawie pod Górką Szczęśliwicką.

Mnie tam się wydaje, że to kwestia "wklepania" krawędzi (by nie wystawała i nie przeszkadzała w ostrzeniu), oraz zalaniu ślizgu.

W tym miejscu krawędź już nie będzie pracować (jak pisał Góral - narta nie będzie ta sama), na zawody się nie nada, ale przy amatorskiej jeździe nie powinno czuć się większej różnicy.

Może problem jest większy niż to wygląda ze zdjęć. 

A mówili czemu nie chcą?

Mówili że, "boją się że krawędź pęknie" albo po prostu, że się nie podejmą. :/  Ślizg mało mnie obchodzi bo już mi większe dziury łatali, ale ta krawędź :/// 

Górka też nie bardzo, raz że "puchar polski" a dwa że podobno trudne. Każdy by tylko ostrzył i smarował :) 

Może ktoś ma 1 sztukę na sprzedaż? 
 

Edited by lamer

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, lamer napisał:

Pytałem chyba w czterech serwisach, żodyn nie chce.

 

sezon 15/16, 165cm. 
 

i-v-lkl-racetiger-speedwall-sl-uvo-150-rmotion2-16-0-d-race-2015-2016.jpg

niestety starszy model 12/13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krawędź jest naciągnięta, aby zachować krzywiznę krawędzi wydaje się że należałoby odcinkowo wymienić krawędź ale czy warto ? (i czy ktoś się podejmie)

Pobieżnie można podobnie jak pisali Koledzy powyżej, spróbować podprostować i zobaczyć jak się jeździ.

Rozwiązanie z nowymi nartami również ma swoje zalety. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krawędź jest mocno naciagnieta - ake powinno dać się ją 'wklepac' na swoje miejsce. Wypadałoby tez zakolkowac to miejsce.. delikatnej roboty sporo a efekt wątpliwy. Serwisant om nie dziwie się.

Moje uszkodzenie było łagodniejsze ale na dłuższym odcinku.
Stan obecny:
f4462719b175cf02fea677147f8d91db.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, gregre0 said:

Też tak bym się do tego zabierał. Problem w tym, że trzeba do tego podejść indywidualnie (takie małe dłubanko), a nie tylko wrzucić na maszynę i gotowe.

W sumie to (o ile jak piszesz stal nie jest pęknięta) naprawa je do zrobienia w "domowym serwisie narciarskim" - o ile ktoś ma jakieś doświadczenie w przygotowywaniu nart.

Nawet nie nart. Jakiekolwiek mini doświadczenie i obycie z narzędziami.

Powiedzmy sobie szczerze, że 99/100 serwisów ma w nosie takie wypadki, bo ludzi stać na nowe narty.

Jeśli tylko krawędź nie jest uszkodzona pod slizgiem to jest to do wyprowadzenia "majzlem i mlotem". Żeby tylko resztę narty dało się normalnie serwisować (patrz: ostrzyć). Jak dla mnie to pytanie na ile to w górę poszło. Będę w Wawie 14-15/03 na stadionie Legii, mogę obejrzeć to uszkodzenie. Widziałem w swoim życiu parę przekrojów nart i nietypowych napraw :) może się przyda.

Edited by mysiauek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem, można na tym jeździć, prawie nie czuć różnicy.

Jadę w poniedziałek jeszcze w jedno miejsce, jeżeli oni się nie podejmą naprawy to zostawiam jak jest.

16 godzin temu, mysiauek napisał:

Nawet nie nart. Jakiekolwiek mini doświadczenie i obycie z narzędziami.

Powiedzmy sobie szczerze, że 99/100 serwisów ma w nosie takie wypadki, bo ludzi stać na nowe narty.

Jeśli tylko krawędź nie jest uszkodzona pod slizgiem to jest to do wyprowadzenia "majzlem i mlotem". Żeby tylko resztę narty dało się normalnie serwisować (patrz: ostrzyć). Jak dla mnie to pytanie na ile to w górę poszło. Będę w Wawie 14-15/03 na stadionie Legii, mogę obejrzeć to uszkodzenie. Widziałem w swoim życiu parę przekrojów nart i nietypowych napraw :) może się przyda.

Dzięki za chęć, ale wtedy akurat będę w Austrii :/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.03.2018 o 19:12, lamer napisał:

Witam,
Ostatnim razem uszkodziłem sobie w ten sposób krawędź w nartach (lądowanie na kamieniu) :/ 
Myślicie że coś da się z tym zrobić? Na razie planowałem zostawić jak jest i oddać do ręcznego ostrzenia. Może macie jakieś lepsze pomysły? Zna ktoś może serwis w okolicach Poznania lub Warszawy, który coś pomoże?

uszkodzenie_1.jpg

uszkodzenie_2.jpg

Poznań, kiedyś robił Muszak, Kraków robię ja.Tak z 15 lat jeśli chodzi o takie usterki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Kacperczak
      Witam dzisiaj zwracam się z pytaniem o dobór nart freeride/freestyle. Na nartach jeżdżę 8 lat ale ciagle były to tylko przygotowane stoki. Chciałbym spróbować czegoś nowego a mianowicie jazda poza trasa (lasy) ale tez snow parki i powoli jakaś nauka trików. Chciałbym aby te narty nadawany się do tego i tego.
      Rozwazam na początek kupno jakiś używanych nart do około 500 zł.
      Moj wzrost:177 cm 
      Moja waga:75 kg 
       
    • By Karolciamalymis
      Witam,
      W dniach 29.02-07.03 mam zaplanowany wyjazd do Włoch do MdC.
      Ze względu na wprowadzone dziś obostrzenia ze strony władz włoskich zastanawiam się czy uda mi się przedostać autem z Mediolanu do Trydentu. 
      Jak większość forumowiczów wie, Mediolan to cześć regionu Lombardii podobno są wprowadzone przejścia „graniczne” i pytanie do Was czy ktoś coś już wie gdzie te przejścia się znajdują? A może poprostu tam nie jechać, choć jak wiadomo pieniądze już częściowo na wyjazd wydane.
      Nie byłabym za szczęśliwa gdyby okazało się, ze pojadę na narty, ale nie wiem kiedy wrócę bo zamkną i ten region
      Pozdrawiam
    • By andrzej_bor
      Dzień dobry
       
      Mając na uwadze bardzo słabe i loteryjne warunki w PL, szukamy jakiejś alternatywy na austriackich stokach.
      Myślimy o wyjeździe od 7 lub 14 marca na 6-7 dni.
      Mam autko kombi, relingi, box na dach.
      Myślimy o rejonie Saalbach, Zell am See, Kaprun - choć nie byliśmy w tych okolicach.
      Jazda z naszej strony raczej turystyczna - bez hardcorowych potrzeb.
      Szukamy jakiejś pary do wspólnego wyjazdu, która z kolei szuka możliwości transportu w okolice gdzie będzie śnieg i warunki;)
       
      AB
    • By leitner
      Trafiłem znów na podhalańskie stoki. Dziś Olczań-ski w Bukowinie. Warunki bardziej dobre, brak kolejek. Poza trasą było nawet trochę puchu 😀






    • By grregs
      Oddam w dobre ręce moje ulubione narty Völkl Tigershark 11FT Power Shark długość 175 cm
      Kupione w 2012 roku, jeżdżone średnio intensywnie tj. około 10 dni w roku.
      Pełny opis tutaj: https://www.skionline.pl/sprzet/narty,09-10,voelkl,11-feet-power-switch,3913.html
      Stan adekwatny do wieku, czyli noszą zewnętrzne ślady użytkowania, bez uszkodzeń strukturalnych.
      Wiązania Marker iPT Speedride 4-12 DIN w pełni sprawne, rozstaw buta w pełni regulowany na szynie.
      Pokrętła Power Switch sprawne ale mocno porysowane.
      Narty regularnie serwisowane, jeżdżone 1 dzień po ostatnim serwisie.
      Więcej informacji, zdjęcia na życzenie.
      Odbiór osobisty w Krakowie lub wysyłka kurierem.
      Cena 450 zł ale jak mnie ktoś przekona to może być inna
      Nowe kosztowały 3000 zł.
       
       





www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...