Narty - skionline.pl
Jump to content
zaj

narty do dynamicznej jazdy

Recommended Posts

1. Płeć - M

2. Wiek - 40

3. Waga - 86

4. Wzrost - 183

5. Na nartach jeżdżę od 25 sezonów, (8-12. dni w sezonie)

6. Moje umiejętności określam na 7-8/10

(wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328)

7. Moje buty to - nie pamiętam modelu, flex 130

8. Teraz jeżdżę na nartach/model - od kilkunastu lat wypożyczam/pożyczam

9. Preferuję styl jazdy zarówno długim jak i krótkim skrętem, dynamiczną, każdy skręt to przygoda, więc trzeba wybrać dobrą technikę aby zrobić go jak najlepiej. Dzień narciarski najlepiej zacząć z pierwszymi wyciągami i być ostatnim, który schodzi ze stoku. 

Jazda po stokach przygotowanych, ale jak to w życiu - raz hektary dziewiczego sztruksu, raz mokre muldy (dlatego nie preferuję wiosny), innym razem równa puchowa pierzynka albo śnieżyca przy -20  

10. Upatrzyłem sobie narty - VOLKL DEACON 76 2020  

tzn byłem w sklepie i sprzedawca tak o nich świetnie opowiadał, że zapragnąłem je mieć... Poza tym nie robiłem żadnego researchu na rynku

11. Mój budżet na narty to około - 2000-3000 PLN, zależnie od okazji

Opis: teraz się zacznie, uwielbiam jazdę na nartach, ale od kilkunastu lat korzystam z wypożyczalni, w większości przypadków dawało to dobry efekt, w mniejszości gorszy. zawsze brałem co Austriacka lub Włoska wypożyczalnie dawała, czasem w trakcie turnusu zmieniłem nartę raz czy dwa razy. Efekt jest taki, że pamiętam kilka razy wspaniałe doświadczenia z tą samą nartą na różnych stokach i w różnych warunkach, ale pozostałem zupełnym ignorantem jeśli chodzi o typy, nazwy, rodzaje i charakterystykę. Sklepy i producenci mają swój przekaz, doświadczeni forumowicze swój. Gubię się w tym 

No więc chciałbym narty, które nadawać się będą i na rano i po południu, na dłuższy skręt szerokim lodowcowym stokiem jak i krótszy na ściance czy między muldami. Pamiętam, że któreś z nart dawało się tak świetnie wyczuć, że dawały radę i w długim carvingu i przy dynamicznym przycinaniu skręt w skręt, wystarczyło mocniej przycisnąć krawędź albo wbić ciężar w przód/środek/tył narty aby dobrze prowadziła się w danych warunkach. za każdym wypożyczeniem technikę odkrywałem w ciągu 1-2 pierwszych dni jazdy, potem, przy dobrej narcie, wszystko wychodziło już coraz bardziej intuicyjnie.  kiedyś jeździłem na obozy z instruktorami, od kilkunastu lat już nie, obserwuję innych narciarzy, oglądam filmiki na youtube. Zawsze staram się dostosować technikę do warunków na stoku, potrzebuję nart, nie ma zwożenia, nie ma straconych zakrętów.

W roku za zwyczaj mam jeden wyjazd, czasem dwa, w zeszłym udało mi sie jeździć 12 dni, ale zawsze to jest duże przeżycie, przygotowania siłowe, kondycyjne, mentalne, tak więc narta także powinna być jak najlepsza. niestety jak słyszę opinię o narcie, że ta jest bardziej "slalomka" a tamta bardziej "all-mountain" tu rocker a tam camber - to tracę rezon. Nawet elokwentny pan ze sklepu, który chciał mi te narty sprzedać, cały czas wchodził w żargon. Nie podejmę decyzji po kategorii a po sprawdzeniu do jakich warunków są dane narty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Twoimi parametrami, jeżeli ma to być jedyna narta, to:

- zapomnij o deacon

- szukałbym narty pokroju RaceTiger GS z promieniem w okolicy 18m. To sztywna, dynamiczna narta.

Wiadomo nie jest to master z długim promieniem, tym bardziej nie slalomka, ale na cały dzień chyba bym narty slalomowej nie brał zwłaszcza że jeździsz na narty w Alpy.

Niestety w nartach zawsze trzeba pójść na kompromis przy jednym zestawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz zdradzić gdzie Deacon się nie sprawdzi, za to sprawdzi się RaceTiger GS?

deacon ma promien bardzo podobny - 17-18 m, więc chyba nie o to chodzi...

Z góry dziękuję za porady dla ignoranta ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, zaj napisał:

możesz zdradzić gdzie Deacon się nie sprawdzi, za to sprawdzi się RaceTiger GS?

deacon ma promien bardzo podobny - 17-18 m, więc chyba nie o to chodzi...

Z góry dziękuję za porady dla ignoranta ;)

To nie chodzi o to że Deacon się gdzieś nie sprawdzi, bo w lekkim śniegu sprawdzi się lepiej (76 pod butem). Każda narta się sprawdza w takim stopniu w jakim "kierowca" potrafi ją wykorzystać. Przesadziłem z tym zapomnij o Deacon, bo to bardzo dobra narta technologicznie mająca swoje niewątpliwe zalety (które mogą nie być akurat dla mnie bardzo istotne)

Powiem w takim razie inaczej. Deacon to ulepszona, dawna linia nart CODE L, które zbierały bardzo dobre recenzje i są świetnymi nartami "do wszystkiego". Mają tip rocker i tail rocker (RT GS tylko tip rocker i to znając życie krótszy) więc są bardziej "zrelaksowanymi" nartami w stosunku do RT GS. To de facto narta GS po przejściach, które polegają na zwiększeniu elastyczności wzdłużnej w celu ułatwienia inicjacji skrętu i pracy w miękkim śniegu, a także zwiększeniu szerokości pod butem dla zwiększenia stabilności narty w miękkim śniegu.

Natomiast RT GS jest nartą na ubity stok, dla kogoś, kto docenia szybkie przejście z krawędzi w krawędź. Sztywny tył dodaje gazu i bez wątpienia jest to narta bardziej dynamiczna, mniej uniwersalna.

Teraz wybór należy do Ciebie, czy chcesz iść w tą, czy w drugą stronę ;) To musisz już ocenić sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak oceniano Deacony 74 (nie 76) na WorldSkiTest w kategorii High Performance:

18/19 - https://www.skionline.pl/worldskitest/18-19,testy,narty-high-performance-mezczyzni,16.html

19/20 - https://www.skionline.pl/worldskitest/19-20,testy,narty-high-performance-mezczyzni,16.html

a tak RT GS w 18/19 w kategorii Race GS - https://www.skionline.pl/worldskitest/18-19,testy,narty-race-gs-mezczyzni,15.html

Przy okazji możesz sobie pooglądać odpowiedniki tych nart u innych producentów w ramach kategorii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widze to w tej kategorii "punktowo wygrywa" Atomic Redster x9. cokolwiek to oznacza...

Jak rozumiem RT (czy narta innego producenta w tej kategorii) da wiecej mozliwosci w twardym, dobrze przygotowanym stoku.

A co jesli po poludniu sztruks zniknie? pojawia sie muldy/odsypy? albo caly dzien bedzie padac? czy wtedy deacon nagle pokaze swoja wyzszosc? trudno oczekiwac ze caly dzien stoki beda idealne… bywa ze przy wiekszych opadach wiekszosc dnia trzeba troche powalczyc….

czy warto zwracac uwage na system amortyzacji, ktorym chwali sie volkl (evo 3d czy cos takiego), czy cos podobnego bedzie mial kazdy inny model....? 

 

 

 

Edited by zaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

17 minut temu, zaj napisał:

Z tego co widze to w tej kategorii "punktowo wygrywa" Atomic Redster x9. cokolwiek to oznacza...

Faktycznie oznacza niewiele, ale z roku na rok dostaje topowe oceny, nie jest to więc przypadek. Różnica np. 42 a 37 punktów to już całe 10% a to da się odczuć (jakkolwiek głupio by nie brzmiało przeliczanie na procenty).

17 minut temu, zaj napisał:

Jak rozumiem RT (czy narta innego producenta w tej kategorii) da wiecej mozliwosci w twardym, dobrze przygotowanym stoku.

Daje większą dynamikę, większego kopa dając jednocześnie stabilność i pewność przy agresywnej, szybkiej jeździe. Każda gnąca się narta będzie mniej stabilna przy takim użytkowaniu.

19 minut temu, zaj napisał:

A co jesli po poludniu sztruks zniknie? pojawia sie muldy/odsypy? albo caly dzien bedzie padac? czy wtedy deacon nagle pokaze swoja wyzszosc? trudno oczekiwac ze caly dzien stoki beda idealne… bywa ze przy wiekszych opadach wiekszosc dnia trzeba troche powalczyc….

Kto nie walczy ten ginie :) Jak są lipne warunki, to będą proporcjonalnie tak samo lipne dla każdej narty. Tam gdzie kończą się przewagi jednej zaczynają się zalety drugiej. Poza ewidentnymi przypadkami szajsu, ;) który zawsze będzie do niczego.

19 minut temu, zaj napisał:

czy warto zwracac uwage na system amortyzacji, ktorym chwali sie volkl (evo 3d czy cos takiego), czy cos podobnego bedzie mial kazdy inny model....? 

Niektórzy zwracają uwagę na kolor narty. Każdy producent wymyśla jakiś "patent" który ma odróżnić go od konkurencji. Atomic wymyśla jakieś listewki, volkl damper na dzioby.

Daje to tyle, co kawałek silikonu włożony w naciąg rakiety tenisowej. Więcej wrażenia niż efektu. Przynajmniej według mnie. Jeśli metalowy rdzeń w damperze może się przesuwać o 1-2mm, a narta drga o całe centymetry, to ile ten damper może wytłumić? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, czyli RaceTiger to narta kategorii race, i może być zależnie od modelu slalomową albo inna ;) (ignorant...)

a Atomic Redster x jak scharakteryzujecie?

a Deacon? (all-mountain?) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, zaj napisał:

Ok, czyli RaceTiger to narta kategorii race, i może być zależnie od modelu slalomową albo inna ;) (ignorant...)

a Atomic Redster x jak scharakteryzujecie?

a Deacon? (all-mountain?) 

1. Tak.

2. ? Trzeba poczytać

3. Mniej więcej już opisałem. Dobra do wszystkiego... Czyli...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.12.2019 o 01:01, zaj napisał:

0. Upatrzyłem sobie narty - VOLKL DEACON 76 2020  

tzn byłem w sklepie i sprzedawca tak o nich świetnie opowiadał, że zapragnąłem je mieć..

Pewnie miał na nich największą prowizję :)))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.12.2019 o 13:26, arnoldd napisał:

Pewnie miał na nich największą prowizję :)))))))

to możliwe, bo były jednymi z najdroższych w sklepie.... pozostaje zatem pytanie: komu wierzyć?

na razie skłaniam się bardziej ku atomic redster x9 albo atomic redster x9 WB.

Co do volkl racetiger, to z pewnością świetna narta, ale: musiałbym wybierać między nartą do krótkich skrętów a długich skrętów 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dobrze poszukasz, to jest szansa że za 3000 zł kupisz zarówno klasyczną SL (komórkę), jak i nartę GS lub Master (firma moim zdaniem kompletnie nieistotna). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, moruniek napisał:

Jak dobrze poszukasz, to jest szansa że za 3000 zł kupisz zarówno klasyczną SL (komórkę), jak i nartę GS lub Master (firma moim zdaniem kompletnie nieistotna). 

I to takie prawie nowe po jednym sezonie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy koledzy-forumowicze: gdzie szukać zatem?

Druga sprawa - czy dobrze rozumiem, że sugerujecie kupno dwóch par nart i korzystanie z nich na zmiane?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2019 o 20:42, Mitek napisał:

Cześć

Za 3000...??? to kupi w sklepie. Jak poszuka to kupi poniżej 2000 - sam wiesz.

Ppozdrowienia

jakie modele i w jakich sklepach zatem polecasz? Bo tak trochę trudno skorzystać z tej rady...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2019 o 23:12, zaj napisał:

Drodzy koledzy-forumowicze: gdzie szukać zatem?

Druga sprawa - czy dobrze rozumiem, że sugerujecie kupno dwóch par nart i korzystanie z nich na zmiane?

 

Gdybys nadal chorował na te Deacony i nie przeszkadza Ci narta lekko - naprawdę lekko - używana to polecam:

https://www.skitreff.de/de/ski-sport/ski/top-angebote-testski/voelkl-testski-deacon-76-saison-2019.html
 

Ja kupiłem tam juz 3 pary takich nart potestowych. Ostatnie RTM moim zdaniem na tych testach to moze i były, ale raczej oparte o ścianę, bo nie miały pół rysy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Cosworth240 napisał:

Gdybys nadal chorował na te Deacony i nie przeszkadza Ci narta lekko - naprawdę lekko - używana to polecam:

https://www.skitreff.de/de/ski-sport/ski/top-angebote-testski/voelkl-testski-deacon-76-saison-2019.html
 

Ja kupiłem tam juz 3 pary takich nart potestowych. Ostatnie RTM moim zdaniem na tych testach to moze i były, ale raczej oparte o ścianę, bo nie miały pół rysy. 

super, dzieki za info. Fajne ale akurat egzemplarz jest mojego wzrostu. bede tam zagladał...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2019 o 20:42, Mitek napisał:

Cześć

Za 3000...??? to kupi w sklepie. Jak poszuka to kupi poniżej 2000 - sam wiesz.

Ppozdrowienia

Za SL i GS (2 pary).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2019 o 23:12, zaj napisał:

Drodzy koledzy-forumowicze: gdzie szukać zatem?

Druga sprawa - czy dobrze rozumiem, że sugerujecie kupno dwóch par nart i korzystanie z nich na zmiane?

 

Zobacz SL tu

https://ski24.pl/narty-meskie/21992-13012-narty-dynastar-speed-worldcup-fis-sl-r21-rossignol-axial-150.html#/60-dlugosc_cm-165

oraz GS tu

https://www.ultrafun.fr/skis-racing/11668-ski-head-master-igs-rd-world-cup-rebels-fixation-2019.html

jest też krótsza

https://www.ultrafun.fr/skis-racing/11669-ski-head-master-igs-rd-world-cup-rebels-fixation-2020.html

 

Czy są Ci potrzebne 2 pary, to kwestia osobistych upodobań, konieczności i chęci startu w zawodach itp. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, moruniek napisał:

Za SL i GS (2 pary).

Cześć

Da radę, ale.... nie dla wszystkich niestety. Realna cena to około 1800 pln za parę.

A dlaczego dwie pary???

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Mitek napisał:

A dlaczego dwie pary???

Tego to ja już niestety nie wiem, odnosiłem się jedynie do budżetu (3000 zł), który chce przeznaczyć na te narty.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By austin
      Dzień dobry,
      szukam dla dziewczyny zestawu narty +buty. Dziewczyna to ok 158cm /56kg. Ani zawodniczka sportowa , ani księżniczka z tipsami - sprawnie chodzi na 30km wycieczki po górach z plecakiem. Jeździ sprawnie, ale zachowawczo stylem klasycznym. Używa miękkich markowych butów Rossignol flex ok 50(Buty narciarskie Rossignol XENA X8) i podobnej klasy nart . 
      Chciałbym ,żeby zaczęła jeździć skrętem ciętym i jedzie na obóz narciarski. 
      Rozważam buty flex ok 80-85. Będzie dużo mierzenia , ale może macie jakieś typy ew coś co zdecydowanie odradzacie. Co sądzicie o takim flexie jako drugie narty dla dziewczyny j.w.?
      Dla mnie obowiązkowo  4 klamry + rzep
      te moim zdaniem odpadają ze względu na w/w https://fitanu.com/pl/damskie-buty-narciarskie-qst-access-r70-w-l40877400-salomon-889645993560?gclid=CjwKCAiA0svwBRBhEiwAHqKjFimpdmrc7FsawXvh2f66QoJ7kadHci1ys7AqbzgIyxpt7P9XXBDxIxoCzkYQAvD_BwE&fbclid=IwAR2McbKvMBtUrFckvUKefY7koU3dD4IXWXHce4OILwaBk8SsWKs_HA38isI
      ---
      Narty - tu już łatwiej. Rozważam z rdzeniem drewnianym o małym promieniu skrętu, ale zastanawiam się,żeby dziewczyny nie zamęczyć. Żeby była w stanie  docisnąć. Głównie przygotowane trasy+ polskie różne warunki.
      Typy nart:
      Rossignol Elite All  Turn - ok 156cm 
      https://www.skionline.pl/sprzet/narty,17-18,rossignol,hero-elite-all-turn,10047.html
      Narty FISCHER My Trinity 
      HEAD SUPER JOY-JOY 11
       ATOMIC CLOUD 9 NINE
      któreś roczniki są słabe/polecacie. Coś innego ? (mały promień skrętu)
      Moim zdaniem używane w dobrym stanie kupiłbym, ale z paniami to jest tak - lubie sklep xx, wolę nowe
      Pozdrawiam i dziękuję
      P.S. Mam szczególnie pozytywny  stosunek do użytkownika @Mitek  i gorąco polecam czytać, bo doradza trafnie, mądrze i pożytecznie. Pozdrawiam z tego samego miasta @Mitek.
      L
       
       
       
       
    • By lski@interia.pl
      Właśnie wróciłem z Innsbrucka,gdzie odbywały się World Winter Master Games w różnych sportach zimowych,impreza dla starych ludzi,trzeba mieć minimum 30 lat.Wielka impreza,ponad 4 tys. uczestników,jest prawie wszystko,co na zimowej olimpiadzie-skoki,curling ,hokej itd.Odbywa sie to raz na 5 lat,równolegle z World Winter Youth Games.Byłem 10 lat temu w Słowenii w Kranskiej Górze na tej imprezie,której część alpejska była katastrofa organizacyjną,ze względu na warunki śniegowe i równoległy PŚ ,któremu poświęcono cała uwagę.Najciekawsze były zawody w zimowym pływaniu przez jezioro wśród kry.
      Tym razem miałem pewne obawy,bo organizatorzy w mailach uprzedzali nas profilaktycznie,że mają mało śniegu i przenoszą zawody na inną trasę,a potem,żebyśmy sie spodziewali innej organizacji,niż w typowych zawodach konkurencji zimowych.Widać,że chcieli się zabezpieczyć.
      Ale nie bądźmy malkontentami.Patscherkofel pod Innsbruckiem,pewnie nikt tam nie jeździł,bo po co,jak zaraz prawdziwe Alpy,a to ośrodek w samym mieście,z potencjałem tras Krynicy albo Szczyrku.Część tras nieczynnych,dla nas zaśnieżyli,a raczej zalodzili górę,która była jak na PŚ-po 300 zawodnikach nie było śladu na trasie.Ceremonia otwarcia jak na IO,nacje z tradycjami sportów zimowych,jak Tajlandia czy Mongolia  zostały wyposażone przez rodzime federacje w jednakowe stroje i inne utensylia,my wystąpiliśmy w strojach indywidualnych,komuś udało się znaleźć flagę polską,drzewca już nie,więc nieśliśmy nią na gałęzi urwanej z natury Innsbrucka,krzywej bardzo,co widać na zdjęciach.Widzowie przypatrywali się temu uważnie,pewnie dopatrywali się ukrytego przesłania.Ja bym je widział jako stan polskiego narciarstwa alpejskiego,ale okazało się,że to dla zmylenia przeciwnika,bo w pierwszy ,slalomowy dzień młodsi koledzy zdobyli złoty /Gajewski-Głodek/  i 3 brązowe /Kurek,Majcher,Sołtys/ medale.Później już nie było tak dobrze.W starszych kategoriach byłą mocniejsza konkurencja niż w młodszych,bo 2 pierwsze grupy masters-30-35 i 35-40 często jeżdżą jeszcze PE,PS czy FiSy,a wśród starszych grup  niejedno nazwisko z przeszłością mocno zawodniczą...
      Wreszcie się okazało,co mieli na myśli organizatorzy,pisząc,że będzie inaczej-w czwartek miał być supergigant,który przeniesiono na środę,potem zmieniono na 2 przejazdy giganta,potem na 1 przejazd giganta,co się okazało w ostatniej chwili,do której nikt nic nie wiedział...
      Ogólnie -pozytywnie,na zdjęciach lepiej niż na wynikach...



    • By JC
      Kupiłeś nowe narty? Zastanawiasz się, czy są ostre, czy są posmarowane, czy oddać je do serwisu? Zabrałem swoje nowe narty i poszedłem do serwisu narciarskiego w Bielsku-Białej prowadzonego przez Marcina Szafrańskiego, aby uzyskać dla Was odpowiedzi na powyższe pytanie. Marcin opowie Wam, kiedy i dlaczego warto przynieść narty do serwisu. Jak często serwisować narty. Czym się różnią różne opcje serwisu i ile kosztuje dobre przygotowanie nart do jazdy.
       
    • By JC
      5 ośrodek narciarski jaki odwiedziłem w trakcie mojego narciarskiego safari po Południowym Tyrolu, to leżący w dolinie Ahrntal - Klausberg. Licząca 33 km tras narciarskich stacja narciarska położona jest tuż przy granicy z Austrią
       
    • By newbie
      Cześć. Zależy mi na kupnie nart dla początkującego, które będą mi służyć możliwie najdłużej. Interesują mnie jakiekolwiek zjazdówki. Słyszałem o tym że nawet w moim budżecie mogę upolować jakieś używane, markowe narty będące po jednym, dwóch sezonach (w dość dobrym stanie technicznym). Jakie strony polecacie jeśli chodzi o szukanie nart używanych? Znacie może jakieś sklepy z dobrymi opiniami, oferujące używane narty w Warszawie? Będę wdzięczny za każdą radę. 
      1. Mężczyzna
      2. 22 lata
      3. 85kg
      4. 1.83m
      5. Narty na nogach miałem ~6 razy w życiu
      6. Moje aktualne umiejętności to coś około 2/3
      7. Butów aktualnie jeszcze nie mam
      8. Nart jeszcze też nie
      9. Początkujący
      10. ---
      11. Mój budżet to około 500-700 zł więc celuję w jakieś narty używane
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...