Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Narty GS - pomoc


procjon

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim ! 

Zima zbliża się wielkimi krokami, a co za tym idzie czas pomyśleć o nowych zakupach. 

Na nartach jeżdżę od jakiś 20 lat a mam ich 33. 

Całym życiem zawsze były dla mnie tylko i wyłącznie SLalomki.

Swoje umiejętności oceniam 8,5/10.

Odkąd pamiętam jeździłem na Atomicach.

Z czasów nowożytnych to Atomic Race SL Ti 156 cm, później były to Atomic Race D2 Doubledeck SL Redster 165 a od zeszłego roku Atomic Redster S9 165

Buty to Nordica Speedmachine 130. 

Wzrost 176 cm , waga 80 KG.

Długi czas chodzi za mną myśl o kupnie drugiej pary nart gigantówek czy "quasi" gigantówek - głównie z myślą o wyjazdach zagranicznych aby urozmaicić sobie trochę jazdę. 

Nie jeździłem nigdy na żadnej gigantówce i narcie innej niż SLalomka. 

Chodzą za mną używane (z uwagi na zamiłowanie do marki) Atomic Redster G9 sezon 18/19 dł. 183 cm. bądź sezon 19/20 ale długość 177 cm.

Po 1 czy ta nartka będzie dobrym wyborem ? po 2 czy jest sens kupować nartę długości 177 cm czy 183 cm to jest minimum ? 

Dziękuję z góry za pomoc. 

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 176 wzrostu i wadze 80 kg narta 177 jako GS ?

Piszesz, że nie jeździłeś na GS, może warto najpierw spróbować?

A może celować w nartę typu Master z cywilnym promieniem skrętu około 21-23 metry ? Ja często jeżdżę zamiennie SL/Master i osobiście polecam takie połączenie.

Jeżeli chcesz spróbować prawdziwego GS i niekoniecznie jechać np. ześlizgiem czy śmigiem, pamiętaj, że będzie on wymagał zarówno prędkości jak i miejsca na stoku.    

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, procjon napisał:

Dzień dobry wszystkim ! 

Zima zbliża się wielkimi krokami, a co za tym idzie czas pomyśleć o nowych zakupach. 

Na nartach jeżdżę od jakiś 20 lat a mam ich 33. 

Całym życiem zawsze były dla mnie tylko i wyłącznie SLalomki.