Narty - skionline.pl
Jump to content

Zmiana nart na twardsze


kate

Recommended Posts

Cześć, jeżdżę 9 sezon. Głównie samouk, na początku instruktor i w trakcie również na kilka godzin.

Generalnie w sezonie jeżdżę w weekendy w Polsce plus 1-2 tygodniowe wyjazdy w Alpy.

Obecnie jeżdżę tak, że umiem zjechać wszędzie, ale oczywiście z różną jakością ;) Na niebieskich potrafię chyba nieźle prawie carvingowo pojechać, na czerwonych raczej krótszy skręt (choć to zależy od warunków - jak pusto i prosto to umiem się puścić), czarne - zjadę wszędzie, choć nie stylowo ;) (z czarnymi miałam do czynienia tylko w Alpach i kiedyś w Jurgowie, choc nie wiem czy ona taka bardzo czarna).

Chce też wziąć instruktora, żeby coś jeszcze zrobił z moja technika, bo czuję się gotowa na kolejny krok ;)

A co do sprzętu:

Przez kilka pierwszych sezonów jeździłam na Head Rev 156 (buty Rossignol Alltrack 70) - super sprawdziły się do nauki. Potem poczułam, że chyba mogę mieć "lepsze" i kupiłam Atomic Cloud 9 164, buty bez zmian - ale poczułam różnicę, szczególnie na polskich zmasakrowanych stokach ;) przez trudne warunki umiały "przelecieć/przeciąć".

W tym roku, po kilku sezonach męczarni z butami, które próbowałam zmniejszać wkladkami, a co powodowało za duży ścisk i ból ;) "dojrzałam" do nowych, węższych i twardszych butów - kupiłam ATOMIC HAWX ULTRA 95 S W GW - są cudowne, stopa idealnie trzymana, pięta jeszcze lepiej :) plus nic nie ściska i nie boli i są twardsze. 

Do brzegu: już w nowych butach zamieniłam się z synem nartami na kilka godzin (chyba gigantki (?) Salomon X9 Ti, 169 cm) i ... poczułam, że chyba dojrzałam do twardszych nart - nie zawsze było łatwiej, trzeba było je docisnąć, ale efekt byl zupełnie inny. Plus na już zmęczonym stoku "cięły" super - zupełnie inna jest wtedy pewność przejazdu, że narty się "nie zagrzebują", nie "latają". Ale są chyba dla mnie za ciężkie i chyba ciut za długie (nie wiem czy to wrażenie przez wagę).

Myślę o wymianie na Atomic Cloud 12, ale boję się czy sobie poradzę plus dlugość: ciężko znaleźć 164, nie wiem czy w ogóle z nowej szaty są tylko 161 i 168.

Zastanawiam się też nad serią Q - czym różni się od Cloud?

 

Chciałam wypożyczyć te Cloudy 12, ale np w "centrum testowym" w Białce mają max 156. Nigdzie indziej ich nie znalazłam :( 

Ciekawią mnie też Head Super Joy, ale też np w Krynicy max 158 🙄

 

 

 

1. Płeć - Kobieta

2. Wiek - 41

3. Waga - 68kg

4. Wzrost - 176cm

5. Na nartach jeżdżę 9 sezonów ( 15-20 dni w sezonie)

6. Moje umiejętności określam na 5 w kierunku 6.

(wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328)

7. Moje buty to - ATOMIC HAWX ULTRA 95 S W GW

8. Teraz jeżdżę na nartach/model - Atomic Cloud 9, 164cm

9. Preferuję styl jazdy (długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, sportową, po przygotowanych stokach, poza trasami, jestem początkujący) - długim i krótkim skrętem po przygotowanych stokach 

10. Upatrzyłem sobie narty - Atomic Cloud 12

11. Mój budżet na narty to około - 2k

Edited by kate
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, kate napisał:

jak pusto i prosto to umiem się puścić

..tutaj raczej trudno się odnieść .. ;)...ale jeśli masz atoma cloud 9 i jesteś zadowolona to kontynuacja jest rozsądna moim zdaniem..

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, kate napisał:

Cześć, jeżdżę 9 sezon. Głównie samouk, na początku instruktor i w trakcie również na kilka godzin.

Generalnie w sezonie jeżdżę w weekendy w Polsce plus 1-2 tygodniowe wyjazdy w Alpy.

Obecnie jeżdżę tak, że umiem zjechać wszędzie, ale oczywiście z różną jakością ;) Na niebieskich potrafię chyba nieźle prawie carvingowo pojechać, na czerwonych raczej krótszy skręt (choć to zależy od warunków - jak pusto i prosto to umiem się puścić), czarne - zjadę wszędzie, choć nie stylowo ;) (z czarnymi miałam do czynienia tylko w Alpach i kiedyś w Jurgowie, choc nie wiem czy ona taka bardzo czarna).

Chce też wziąć instruktora, żeby coś jeszcze zrobił z moja technika, bo czuję się gotowa na kolejny krok ;)

A co do sprzętu:

Przez kilka pierwszych sezonów jeździłam na Head Rev 156 (buty Rossignol Alltrack 70) - super sprawdziły się do nauki. Potem poczułam, że chyba mogę mieć "lepsze" i kupiłam Atomic Cloud 9 164, buty bez zmian - ale poczułam różnicę, szczególnie na polskich zmasakrowanych stokach ;) przez trudne warunki umiały "przelecieć/przeciąć".

W tym roku, po kilku sezonach męczarni z butami, które próbowałam zmniejszać wkladkami, a co powodowało za duży ścisk i ból ;) "dojrzałam" do nowych, węższych i twardszych butów - kupiłam ATOMIC HAWX ULTRA 95 S W GW - są cudowne, stopa idealnie trzymana, pięta jeszcze lepiej :) plus nic nie ściska i nie boli i są twardsze. 

Do brzegu: już w nowych butach zamieniłam się z synem nartami na kilka godzin (chyba gigantki (?) Salomon X9 Ti, 169 cm) i ... poczułam, że chyba dojrzałam do twardszych nart - nie zawsze było łatwiej, trzeba było je docisnąć, ale efekt byl zupełnie inny. Plus na już zmęczonym stoku "cięły" super - zupełnie inna jest wtedy pewność przejazdu, że narty się "nie zagrzebują", nie "latają". Ale są chyba dla mnie za ciężkie i chyba ciut za długie (nie wiem czy to wrażenie przez wagę).

Myślę o wymianie na Atomic Cloud 12, ale boję się czy sobie poradzę plus dlugość: ciężko znaleźć 164, nie wiem czy w ogóle z nowej szaty są tylko 161 i 168.

Zastanawiam się też nad serią Q - czym różni się od Cloud?

 

Chciałam wypożyczyć te Cloudy 12, ale np w "centrum testowym" w Białce mają max 156. Nigdzie indziej ich nie znalazłam :( 

Ciekawią mnie też Head Super Joy, ale też np w Krynicy max 158 🙄

 

 

 

1. Płeć - Kobieta

2. Wiek - 41

3. Waga - 68kg

4. Wzrost - 176cm

5. Na nartach jeżdżę 9 sezonów ( 15-20 dni w sezonie)

6. Moje umiejętności określam na 5 w kierunku 6.

(wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328)

7. Moje buty to - ATOMIC HAWX ULTRA 95 S W GW

8. Teraz jeżdżę na nartach/model - Atomic Cloud 9, 164cm

9. Preferuję styl jazdy (długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, sportową, po przygotowanych stokach, poza trasami, jestem początkujący) - długim i krótkim skrętem po przygotowanych stokach 

10. Upatrzyłem sobie narty - Atomic Cloud 12

11. Mój budżet na narty to około - 2k

Sądząc po rdzeniu to cloud topola, q topola-jesion, a x9 czysty jesion. Na sztywność wpływa więcej czynników niż drewno, np blachy, ale drewno pokazuje zamysł konstruktora. Tak więc na twoim miejscu szedłbym w kierunku tych x9 i nie bałbym się ani wagi, ani długości, ot trza by popracować nad techniką. Ew. inne na rdzeniu z bukiem (beech) czy jesionem (ash) i blachą (ti) w kierunku swojego wzrostu oraz promieniem pośrednim między sl i gs i około 70 pod butem. Ew. poeksperymentuj z nartami z wypożyczalni... PS na pustym stoku puścić się jest z jednej strony łatwiej, z drugiej jednak trudniej... sorry za głupi żart;-)

Edited by sstar
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, kate napisał:

 

Myślę o wymianie na Atomic Cloud 12, ale boję się czy sobie poradzę plus dlugość: ciężko znaleźć 164, nie wiem czy w ogóle z nowej szaty są tylko 161 i 168.

Zastanawiam się też nad serią Q - czym różni się od Cloud?

 

Cześć.

seria Q to bardzo podobna konstrukcja do C tylko, że Q jest szersza na odcinku pod butem. 

Cloud C12 ma moja synowa, Cloud C14 żona kolegi.

Obie jeżdżą podobnie to tego co napisałaś o sobie.

Poradzisz sobie bez problemu.

Długość - 168 da trochę większą stabilność, dużej różnicy w stosunku do obecnych 164 nie odczujesz (alternatywą jest faktycznie 161).

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

No i nie udało mi przestestowac i kupić nart przed wyjazdem w Dolomity :(

Ale... na wyjeździe było dużo wymianek i testowaliśmy swoje narty w rodzinie. 

Wyszło, że ... mam najbardziej miękkie narty (poza początkującymi) :D i wszyscy zgodnie stwierdzili, że MUSZĘ wymienić :D

W kazdym razie, najpierw jezdzilam chwilę na Atomic S7 i potem już nic nie było takie samo  ;) super skrętne, stabilne, trzymające...

Potem jezdzilam na Atomic X7 i też czułam o wiele większą stabilność, choc mniejszą skrętność (pewnie dlatego, ze szersze pod butem). Były momenty, że czułam, że... mogłoby być jeszcze bardziej twarde. Tylko pytanie czy dalabym wtedy jeździć cały dzień (miałam je tylko ok 3h na nocnej jezdzie).

No i teraz mam dalej dylemat 🤦‍♀️ C12, C14 czy Q12 (ewentualnie 14?)

Czy ktoś wie jak bardzo twardsza jest 14 niż 12. Niestety na stronie Atomica nie podają jakie drewno w nich jest (nawiązuje do wspomnianych tu: topoli, jesiona itd). Klasyfikuja je jako dla ekspertów,  a ja chce mieć je na cały dzień, no i plus poprawa techniki. 

Help 😁

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Create New...