Narty - skionline.pl
Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. To wszystko przez to, że włożył nogi do Bałtyku i zaszkodziły mu ścieki z "Czajki"... a tak na serio, to super że jedzie i walczy. 150 km dla Maćka to jak dla mnie wyjazd po bułki do sklepu...
  3. Today
  4. Annaa

    Kibicujemy Maćkowi!

    Maciek ma jeszcze około 150 km do mety. Jakie podjął decyzje?... Mam nadzieję,że uda mu się zakończyć MPP
  5. Niezła wyrypa - znowu znęcałaś się nad miśkiem a one w TPN są pod ochroną.
  6. Nie, po prostu prawie zero kondycji i dużo razy robiliśmy postoj😉spokojnie, powoli szlismy😉
  7. Yesterday
  8. Zapomniałem jeszcze zapytać o tą klatkę, dobrze rozumiem że teraz jeździsz bez? Nie ma z tym problemów?
  9. Dobrze przygotowana Honda V lub VI generacji waży 850-860 kg z klatka i ma silnik zmodyfikowany o mocy 190-200 km. To kosztuje drogo, no i po takiej modyfikacji nie ma już praktycznie powrotu do serii, czyli zostawienia sobie auta w oryginalnej specyfikacji.
  10. Bardzo dziękuję za tak dokładny opis, sam jestem motoryzacyjnie zboczony dlatego zapytałem. Uważam auta, silniki z lat 90-tych za wiele lepsze niż dzisiaj. Nie były tak luksusowe ale za to były lekkie, bardziej dopracowane przez co mniej awaryjne. Twoje jest bardzo lekkie, musi fruwać po torze. Chociaż Honda nie zapomniała jak robi się dobre auta, Fk2 i Fk8 swoim charakterem trochę przypominają auta z tamtych lat. Masz fajne hobby, życzę Ci wielu sukcesów.
  11. Hextor

    Kasprowy Wierch

    To może zamknąć Tatry tylko dla Was 2, a reszta niech sobie jeździ? Btw czytał ktoś z Was wczorajszy artykuł nt Kasprowego na gazeta,pl? Ja niestety nie mam abonamentu i widziałem tylko początek? Było coś ciekawego?
  12. Auto które daje mi tyle frajdy to Honda Civic VTI rocznik 1993! Jest to oryginalna wersja o oznaczeniu EG6. Wersja ta miała silnik o pojemności 1595 ccm i mocy 160 km, oznaczenie B16A2. Samochody te produkowane były w latach 1992-1995. Z uwagi na cenę chyba nie były sprowadzane do Polski, no moze na specjalne zamówienie. Moja pochodzi ze Szwajcarii. Kupiłem ją specjalnie do zabawy w 2008r i jest ze mną do dziś. Model ten nie słynie z dobrej blachy, u mnie były wykwity rdzy na tylnych błotnikach. Zaraz po kupnie przeprowadziłem naprawę blachy wstawiając tzw reperaturki. Progi były w dobrym stanie, jedne drzwi miały nieco rdzy na dolnym rancie. Tak więc buda jest obecnie praktycznie bez rdzy, co patrząc na wiek auta i stan innych Civiców to rzadkość. Zaraz po kupnie przystąpiłem do modyfikacji auta do ścigania. Oczywiscie wywaliłem ze środka wykładziny, fotele tył i przód. Nie skrobałem wygłuszeń mastyki uznając , że zysk na wadze nie byłby duzy. Zdemontowałem szyberdach, bo to ciężki element. Wymieniłem tylną burtę i maskę silnika na lżejsze, plastykowe. W aucie zamontowałem klatkę bezpieczeństwa niemieckiej firmy Matter. Dwa lata temu klatkę zdemontowałem i sprzedałem, czego teraz bardzo żałuję. Był wówczas pomysł wspawania homologowanej klatki, co na razie nie doszło do skutku. Tamta Matter była oryginałem z 1993r i bardzo pasowała do tego auta. Była lekka, wykonana z porządnej stali. Na zawodach przy przeglądzie zawsze były kłopoty z tą klatką, po prostu nie miałem do niej papierów. Zawsze musiałem wypełniać oświadczenie, że sprawy klatki biorę na własne ryzyko. Wkurzało mnie to i było to główną przyczyną pozbycia się jej. Czego do dziś żałuję! Po zakupie eksperymentowałem z zawieszeniem, zdemontowałem oryginalne i montowałem różne i różniste, które nie były zbyt dobre. A to krótsze sprężyny, a to bardziej twarde. W miarę dobrze Honda prowadziła się na amortyzatorach Koni o regulowanej sile tłumienia i sprężynach Einbach. Potrzebowałem jednak czegoś bardziej uniwersalnego na tor, kupiłem komplet zawieszenia firmy BC Racing o regulowanej wysokości i sile tłumienia. Dziś mogę powiedzieć, że był to dobry wybór, mimo, że niezbyt tani. Oczywiście wszystkie gumy w zawieszeniu zostały wymienione na poliuretan, wahacze przednie górne wymienione na regulowane i tlne górne także. Geometria ustawiona była pod jazdę na torze, dziś już chyba się rozjechała, watro ją sprawdzić. We wnętrzu zamontowałem fotele kubełkowe i pasy szelkowe, pozostawiłem także zwykłe pasy aby wygodnie było zapiąć się przy jeżdzie codziennej. Kierownica wymieniona jest na "rajdową". Auto waży 960 kg. Nie jest lekkie, bo to jak pisałem wcześniej oryginalna wersja EG6, a te były cięższe od innych słabszych wersji. Silnik to B16A2, oryginalny i nic nie grzebany. Może i dobrze, bo nic z nim jeszcze nie robiłem! Znaczy się wymieniłem rozrzad, świece, no i kiedyś wysprzęglik, bo lał. Wymieniłem skrzynię biegów na tzw krótszą pochodzącą z Hondy Integra. Rura wydechowa to dwucalowa rura z nierdzewki, przelot z tłumikiem końcowym. Typu tłumika nie pamietam, kolega znający się na rzeczy zamówił mi i juz. T taki tłumik przelotowy za około 450 zł. Auto jest głośne, szczególnie na wyższych obrotach, no ale przy badaniu obowiązkowym, przy obrotach 3500 obr/min bez problemów zalicza test głosności. Układ dolotowy oryginalny zdemontowałem, jest obecnie prosta rura z filtrem stożkowym odgrodzonym od silnika dla czerpania jak najzimniejszego powietrza. W skrzyni biegów olej oryginalny hondowski, płyn hamulcowy DOT4, olej silnikowy to 5W50 lub 5W60 lub 10W60, znaczy się dobry, lepszy niż zaleca producent. Honda ma przerobiony komputer, nie jest on strojony specjalnie, a ma wgrany program oryginalny od japońskiej wersji Civica Sir, ponoć powinien mieć 170 km, no i jeżdzi na benzynie Pb 98, nie 95 jak w serii. Program ten powoduje, że zwiekszone są obroty silnika przy tzw odcięciu. Silnik B16A2 to majstersztyk wśród silników. To wspaniały silnik, a tak prawdę mówiąc to "dwa silniki". Niby zwykły, normalny do spokojnej jazdy, do 5000 obr/min a powyżej to szatan. Powyżej tych obrotów przyrost mocy jest gwałtowny a silnik ma zupełnie inny charakter, ciągnie niesamowicie. Normy emisji spalin "zabiły" tą konstrukcję. To wspaniała konstrukcja, silna i niezawodna, wykonana precyzyjnie. To jeden z lepszych silników w historii motoryzacji. Mój silnik jest w doskonałej kondycji technicznej. Cisnienie sprężania w normie, równe we wszystkich 4 cylindrach. Silnik oleju nie bierze, znaczy się to Honda, zawsze troszkę oleju popije, szczególnie kiedy kręcisz go do ponad 8000 obr/mim. Do norm zuzycia oleju wskazanych w instrukcji obsługi nie dochodzę. Aha, koła na jakich jeżdżę to 15 cali i 13 cali. Te 15 to z oponami 195/50/15 oraz 195/55/15. Mam zimówki 165/60/15. Mam oryginalne felgi od wersji EG6 i inne Momo i jakieś jeszcze inne. Te Momo i inne mają znacznie mniejszy od oryginalnego wymiar ET, znaczy są rozstawione po 2 cm szerzej na stronę. Na 13 mam slicki, z reguły są to micheliny o rozmiarze 200/54/13, ale mam także 240/57/13 i inne np dunlop 190/530/13. To tak na krótko opisałem swoją zabawkę która daje mi tyle frajdy.
  13. tanova

    Kibicujemy Maćkowi!

    Poprzedni maraton MRDP Góry na pewno był ogromnym obciążeniem dla kolan i stóp, a czasu na regenerację nie tak wiele. Oby wystarczyło Maćkowi i tym razem zdrowia i sił!
  14. Ładna trasa i super pogodę trafiliście, ale 10 godzin? Takie kolejki były? ;)
  15. 10 godzin chodzenia ale było warto😁🏔️☀ Palenica Białczańska->Wodogrzmoty Mickiewicza - > Wielka Siklawa - > Dolina 5 Stawow-> Swistowka Roztocka - >Palenica Białczańska 😁 💪 💪 💪 Nie jestem w stanie nic więcej dziś opowiedzieć poza tym że było przepięknie. Wstalismy o 4,o 6.55 wyszliśmy z Palenicy, niedawno powrót do domu a jutro o 6.45 pobudka do pracy, jutro po południu postaram się dodać relacje, fotki i film😉 Ani jednej chmury nie było przez cały dzień!
  16. Ojej. Trzymamy kciuki za stopę, kolano i Maćka 🚴‍♂️
  17. Annaa

    Kibicujemy Maćkowi!

    Od dłuższego czasu Maciek ma problemy z kolanem i stopą, co wiąże się z ewentualną rezygnacją z wyścigu. Góry przed Maćkiem ,może być bardzo ciężko dojechać mu do mety... Póki co śledzimy i kibicujemy.
  18. WojtekM

    Kibicujemy Maćkowi!

    Rdzawkę znam. Często jeździłem w okolicach Rabki. Ciężka jest w zasadzie tylko końcówka - podjazd do Zakopianki. Z bardzo dużym sentymentem wspominam te okolice - w pobliskiej Rabce spędzałem co roku wakacje z córką. Aż się zamyśliłem teraz ... Ogólnie strasznie sentymentalny się robię jakoś z wiekiem
  19. Obejrzalem trase podjazd w Rdzawce no i Gliczarów. Droga prze Jure też fajna. Powodzenia Maciek.
  20. Mitek

    Kasprowy Wierch

    Cześć Myślę, że nie ZAMKNĄĆ, ale spowodować aby wycieczka w góry była poważnym i trudnym do realizacji przedsięwzięciem aby Ci, którzy się na to zdecydują umieli docenić to gdzie są i z czym obcują. Pozdrowienia
  21. dkrzysiek

    Kasprowy Wierch

    samo narciarstwo jest za dużą ingerencją i nie powinno w ogóle istnieć Kto to widział turyści czy narciarze w TPN - ZAMKNĄĆ DLA WSZYSTKICH TPN I ZAKOPANE.
  22. Pozdrowienia z lodowca Hintertux Jaki warun? Na wschodzie lodowato, na zachodzie wiosennie. 😉⛷☀️❄️
  23. Last week
  24. Gratulacje! Napisz coś więcej o aucie, co w nim zmieniłeś, jakie masz zawieszenie? Pewnie odchudzony na maxa. Dźwięk silnika genialny. Niestety przepisy unijne zabijają motoryzacje.
  25. Mogłabym się tam przeprowadzić ...
  26. Sprawdzę. Jestem już na Tuxie Taki mam widok z balkonu 😃
  27. Widziałam na fb, że Petra Vlhova chyba na Hintertuxie, jutro możesz poszukać na stokach😉
  28. Wczoraj było pusto, jeździło kilkanaście osób. Dzisiaj za "tłum" robiło kilka szkółek narciarskich, które postawiły dwa giganty. Ogólnie luz, stoki puste. Warunki: rano do 10 twardo, potem słońce robiło swoje, ale tylko na wierzchu. Pod spodem twardo. Tak do 13 można było bardzo dobrze pojeździć. Trasy dobrze przygotowane.
  29. Cześć https://www.stubaier-gletscher.com/stubai-live/news/ski-opening/?gclid=Cj0KCQjwn_LrBRD4ARIsAFEQFKucMsbiZ9suJz2HPUPJpeb3VKgQRD3gy_Te-UBYRt16H44ESYFmet0aAibOEALw_wcB A Jacek już stoi i liczy "ilu ludzi". Wyluzuj się stary. Pozdrowienia
  1. Load more activity
Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...