Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 25.11.2015 uwzględniając wszystkie działy
-
12 punktów
-
W Zakopanem szykują się wielomilionowe inwestycje! "Zgodnie z*projektem przygotowanym przez spółkę, dwuosobową kolej krzesełkową z*1969 r. na*północno-zachodnim zboczu Kasprowego Wierchu miałaby zastąpić nowoczesna kolej linowa z*4-osobowymi krzesełkami. Zmieniona zostanie także przestrzeń do*wysiadania w*obrębie peronu stacji górnej, tak by*narciarze bezpieczniej zsiadali z*krzesełek." Niestety Funitela nie będzie :biggrin: Za to będzie wspólny skipass na PKL! http://www.wprost.pl/ar/525857/Polskie-Koleje-Linowe-Wielomilionowe-inwestycje-na-Kasprowym-Wierchu/ http://www4.rp.pl/Promocja-turystyczna/311239965-Zakopane-i-Bialka-kusza-nowosciami.html4 punkty
-
3 punkty
-
Z innej beczki COS rozstrzygnął przetarg na dostawę kilku armatek śnieżnych. Już wkrótce do dyspozycji ośrodka będzie dodatkowo 7 armat firmy Supersnow.3 punkty
-
3 punkty
-
Idzie weekend Wszystko na eurosport1 (niestety bez pierwszego przejazdu giganta...) Piątek 27.11. 21:15 Aspen - Gigant kobiet, 2. przejazd (45min) Sobota 28.11. 17:45 Aspen - Slalom kobiet, 1. przejazd (90min) 19:15 Lake Louise - Zjazd mężczyzn (105min) 21:00 Aspen - Slalom kobiet, 2. przejazd (75min) Niedziela 29.11. 17:45 Aspen - Slalom kobiet, 1. przejazd (75min) 19:00 Lake Louise - Supergigant mężczyzn (105min) 20:45 Aspen - Slalom kobiet, 2. przejazd (75min)3 punkty
-
Nic nie daje w górach, na śniegu - chyba że ktoś bardzo chce to dostrzec Może widoczki tak, ale "śniegu lepiej nie przeczytasz" a to miałby jakiś sens. Co do fotochromu - jeszcze raz - od bezwładności gorsze jest co innego - reaguje to na UV - a tego wysoko w górach jest nadmiar - i często mimo słabej widoczności, ew. mgły, gogle są ciemne co sprawę pogarsza. To wszystko nie znaczy że nie da się nigdy używać gogli z ww. cechami - ale jeśli miałbym przepłacać to bez sensu. Ja swoich przestałem używać dość szybko bo kupiłem lepsze z niezłą optyką, bez auto-bajerów za to z 2 szybkami w zestawie. Tamte sprzedałem uczciwie tanio, i tyle2 punkty
-
Dobrze gajowy01 pisze, fotochromy są "bezwładne". Trudno w tym przypadku udzielić konkretnej rady. Każdy ma inny wzrok i inaczej jego oko reaguje na światło( brak światła też, oczywiście). Ja noszę okulary i moje oczy nie są najlepsze. Okulary, jak to w przypadku okularników, mam niezłe, dobre "szkła", jakieś filtry itp. Na te okulary zakładam gogle firmy uvex z fotochromem. Nie pamiętam co to za model, ale moje nie kosztowały 700 zł. Zapłaciłem za nie coś koło 3 stów. Służą mi już ze 3 sezony. Mogę je polecić. Nie wiem jak te moje okulary, i ich "optyczne cechy" współdziałają z cechami gogli,ale efekt końcowy jest dość dobry. Gogle mają szybkę S1, na słońcu S2. Dla mnie dobre, sprawdziły się i na lodowcu, w słońcu Italii i mgle Jaworzyny Krynickiej.2 punkty
-
Ruszamy z wielką akcją promocyjną tylko dla fanów skionline.pl Jako pierwsi możecie zamówić 1-dniowy Gopass za 9.90 euro uprawniający do jazdy na Chopoku, w Szczyrbskim Plesie oraz Tatrzaskiej Łomnicy. Kod rabatowy uprawniający do zakupu GoPassu za 9,90 euro można pobrać tutaj1 punkt
-
Hej, na grouponie pojawiła się wczoraj oferta na 1 dniowe skipassy na Chopok, Tatrzanska Łomnica, Strebskie Pleso i Velka Raca. https://www.groupon.pl/deals/gl-najwieksze-osrodki-narciarskie-w-tatrach Ważność na pierwszy śnieg i na wiosne, czyli do 22.12 i od 30.03 Cena 42,9zł zamiast 133zł Dodatkowe informacje: groupony można ze sobą łączyć (przy zakupie kilku grouponów można doładować róże skipassy z różnych ośrodków). Realizacja przez GoPass, korzystał ktoś z tego?1 punkt
-
Nareszcie na Chopoku poszli po rozum do głowy i zaczęli naśnieżać trasy Zahradky-Rovna Hola priorytetowo. Znając charakterystykę chopoka to z tras Chopok-Priehyba w grudniu żadnej uciechy nie będzie bo beż dużej ilości naturalnego śniegu jest tam lodowisko. W zeszłym roku tak właśnie było i wtedy właśnie brakowało czynnych tras Rovna Hola-Zahradky gdzie śnieg nie zostałby wywiany. Zamiast śnieżyć wywiewane lodowe trasy na szczyt najlepiej byłoby zaczynać od tras: - Rovna Hola-Zahradky (i tu jest na reszcie progres! ) - Vyhliadka -Lucky - Grand-Brhliska - Priehyba-Zahradky a na południu bez względnie tą nową łagodną Panoramę (choć chyba tam nie ma naśnieżania) Jestem przekonany że po kilku kolejnych nieudanych sezonach walki z przygotowaniem tras na szczyt w grudniu - w końcu (OBY!) dadzą sobie spokój i zabiorą się za nie w następnej kolejności po przygotowaniu w/w.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
co do butów, wszystko wyjaśnił Ci gajowy. Jeśli chodzi o narty, to przy Twoich parametrach powinieneś mieć narty dobrane do wzrostu, dodatkowo dość twarde i sztywne. Plusami takich nart będzie dużo większa stabilność, lepsze trzymanie na twardym. Minusami będzie to, że przy niskich umiejętnościach (brakach technicznych) możesz mieć problemy z odpowiednim ich dociśnięciem, a także wykonać skręt będzie trudniej. Dlatego pisałem, byś na początku został przy swojej narcie i przyswoił odciążenie, bo patrząc po filmie to w ogóle go nie robisz (może pod tym pojęciem kojarzysz coś innego). Generalnie na nartach jeździ się na ugiętych kolanach, by narte odciążyć prostujesz kolana wychodząc do góry (pozycja wysoka) i wtedy łatwiej wykonać nartami manewr skrętu. Po wykonanym skręcie schodzisz w dół spowrotem uginając kolana (pozycja niska - stąd skręt NW - nisko wysoko). Zresztą ktoś wcześniej w tym wątku już to tłumaczył. Ktoś też pisał, że całe życie się ślizgasz więc już musisz iść koniecznie na krawędzoe - ten ktoś z kolei nie miał racji. Najpierw musisz opanować tą technikę w stopniu poprawnym. Gdy w trakcie jazdy w szerz stoku wykonasz te czynności które Ci opisałem i dołożysz do tego odpowiedni ruch stopami (zamiatanie - tak jakbyś chciał zahamować na łyżwach) to narty skręcą, a po skręcie spowrotem schodzisz w dół uginając kolana. Do tego oczywiście musisz wyeliminować ruchy tułowia - ręce z kijkami wyciągasz przed siebie i nie skręcasz tułowiem. Ale tak jak tutaj napisał Ci andy i gajowy, skorzystaj z porady instruktora - nawet 2 godziny pozwolą Ci zobaczyć różnicę w jeździe, a korzystając z tej techniki żadna czerwona trasa nie sprawi Ci problemów.1 punkt
-
Sprzęt może pomóc - w najgorszym wypadku dowiesz się czego nie umiesz, ....i się nauczysz Z drugiej strony, zamiast na sprzęt - lepiej wydawać pieniądze na jazdę i naukę (instruktora) Buty - od 100 w górę Najlepsze na jakie cię stać - tu nie chodzi tylko o sztywność, a zdecydowanie o klasę buta: jakość, wysokość, pochylenie cholewki. Sztywniejsze buty to te droższe = lepsze ...i z utratą wygody to nie ma nic a nic wspólnego. Musisz dobrze dobrać buty - poświęcić czas, posiedzieć w sklepie - ew. zabrać do domu bo może zająć to godziny. Są w sieci poradniki, filmy itp. Musisz dobrać dopasowane "jak męski uścisk dłoni" ...a jeśli masz jakieś szczególne cechy stopy, jakieś anomalie, czy cokolwiek niestandardowego w budowie - to są teraz przeróżne formu tuningu butów: wygrzewanie, formowanie, odbarczanie, frezowanie - w Krakowie umiał bym ci wskazać gdzie to zrobić, gddzie pójść pogadać, ale powinieneś w swoich okolicach się porozglądać. Nie oszczędzaj na butach - oczywiście jeśli myślisz o kontynuowaniu tej przygody pt. narciarstwo - czyli najlepsza rzecz jaką robi się w ubraniu ;-)1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Jestem podobnego zdania co kolega Gajowy i Bumer. Sam borykałem się z tym i padło na godle z dobrą optyką i z wymiennym wizjerem + soczewki na łoczy ( mam -1) Zasadniczo zawsze jeżdżę na wizjerze tzw 0.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
2 z 3 osób, które wypowiadają się w tym wątku używają fotochromów (mimo jakiś tam uwag), więc nie powiedziałbym, że otrzymałeś od forum informację o nieprzydatności takich gogli. Na pewno fotochromy nie zmieniaja swojej charakterystyki w jeden moment, jednak różnice w ilości światła są o wiele większe pomiędzy dniem słonecznym ( i to zarówno na słońcu jak i w cieniu) a dniem pochmurnym/mglistym niż pomiędzy cieniem i w słońcu w pogodny dzień. W moim przypadku (gogle Carrera kupione ze 300 ileś złotych) fotochromy sprawiły że mam jedne gogle na każdą pogodę i nie obarczam się zabieraniem na wyjazd większej ilości par. Polaryzacja sprawia, że widok gór, chmur i nieba jest bardziej wyrazisty, atrakcyjny. Fajna rzecz. Wpływu na komfort samej jazdy nie ma, gdyż nie sprawia, że śnieg, jego rodzaj i ukształtowanie (np muldy) jest widzialny lepiej.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Moje doświadczenia z jednym i drugim są nie najlepsze w kontekście nart - każdy z tych 2 czynników obcina ci część światła. Fotochrom reaguje na UV i nawet jak jest mgła, to wysoko w górach ściemni się, jest bezwładny, tzn. śiemnia się szybko, rozjaśnia dość wolno - wjedziesz w cień, i nic nie widzisz przez moement. Polaryzacja świetna jest na wodzie i w aucie, czsem w korzystnych warunkach może dostrzeżesz coś więcej we mgle, ale to zawsze kosztem przyciemnienia Z praktyki - po różnych eksperymentach - warto wydać na dobre gogle, z dobrym szkłem, dobrą optyką. Tyle.1 punkt
-
We Włoszech chyba polaryzacja ale na Austrie koniecznie fotochrom:stupid: Na poważnie- z własnego doświadczenia fotochrom bardzo się przydaje.1 punkt