Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Tunelowa Zakopianka?


marboru

Rekomendowane odpowiedzi

Tunelowa zakopianka zbiera pochwały

Pomysł zakopiańskich architektów na nową zakopiankę zbiera pochwały.

Marszałek województwa pozytywnie zaopiniował koncepcję budowy nowej zakopianki. Odciąży ona starą trasę, która pozostanie lokalną arterią łączącą Nowy Targ z Zakopanem. Startuje z Klikuszowej, potem tunelem prowadzi do Zakopanego i odbija na Słowację w stronę Suchej Hory.

Przypomnijmy, że o nowej trasie, jaką niedawno opracował zespół architektów z zakopiańskiego biura AMAR, Tygodnik Podhalański pisał jako pierwszy. Przedstawiona na naszych łamach koncepcja przebiegu trasy niezabudowanymi terenami spotkała się z bardzo żywym odzewem czytelników i internautów.

Podczas konferencji prasowej pomysł chwalił burmistrz miasta. – Droga poprowadzona od Klikuszowej na zachód, potem tunelem pod Gubałówką i wchodząca w miasto na wysokości Ronda Solidarności bardzo spodobała się marszałkowi województwa – mówi Janusz Majcher. Dodaje jednak, że koszt tego typu inwestycji sięga miliardów złotych. A takimi pieniędzmi dysponować może jedynie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Stara zakopianka zostałaby drogą niższej kategorii, wewnętrzną, łączącą Zakopane z Nowym Targiem. Wzdłuż niej przebiegać będzie rozwój urbanistyczny, by w końcu oba miasta połączyły się w jedną aglomerację z udziałem mniejszych miejscowości.

Źródło: Tygodnik Podhalański

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeszcze poproszę obwodnicę Krakowa i na Kasprowy będzie można obrócić w jeden dzień bez zbędnego pośpiechu :happy:

Edytowane przez marboru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tunel buduje się gdy inne rozwiązanie jest droższe bądż nieopłacalne, np. z uwagi na znacznie dłuzsze objazdy, a co za tym idzie i drogi połączeniowe, a w konsekwencji znów koszty. Budowa tunelu pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem i dalej, do granicy ze Słowacją moze być zaakceptowana jedynie przez takiego fachowca od dróg jak obecny minister. Czy ktoś z Was buduje sobie dodatkowe schody bądż windę na 3 piętro przy blok!!! Z tego co piszą wynika, że jest to koncepcja jakiegoś biura architektonicznego. Jeśli tak jest w istocie, to lepiej, aby biuro to zajęło się tym, na czym powinno się znać,architekturą. Jak tak dalej pójdzie to zaproponuja nam np. tunele dla furmanek, (bo utrudniają ruch i świadczą o naszym zacofaniu), którymi w odpowiednich porach będzie mozna pędzić barany. (Z tego co wiem, to już na Podhale niektóre barany nie mają wstępu). Nie zastanawiałem się nad różnicą w kosztach, ale tunel to rozwiązanie wielokrotnie droższe niż droga po terenie. Czy Polskę, a w konekwencji nas, obywateli, stać na takie marnotrawstwo pieniędzy? Cudzą kasę wydaje się lekką ręką, co obecnie czyni się lekką ręką. Zadłuża innych (czytaj obywateli) też lekko. Ale za to wszystko trzeba będzie zapłacić! Po prostu płacąc za drogę masz mniej w swoim portfelu. Ta prawda jeszcze nie dociera do ludzi. Omamieni głupkowatą polityką informacyjną rządu cieszymy się z unijnych dotacji, które ponoć wywalczono. Ale policzmy, ile wpłacamy do unijnej kasy i ile bierzemy. Bilans jest jeszcze dodatni, z tym, że do wszystkich inwestycji dopłacamy z własnych kieszeni (różnie- od 10 do 90%, myslę że średnio- 40%). I teraz z tej całej sumy do zagranicznych firm trafia 60% tych pieniędzy. Czyli per saldo, my finansujemy utrzymanie zagranicznych firm. Z pomocą unijną otworzyliśmy rynek dla ich rozwoju. Oczywiście , my w tych firmach też pracujemy ( za 3 tys zł), jesteśmy ich podwykonawcami ( często nawet nam za to podwykonawstwo płacą w 100%). Ludzie , zastanówcie się, czy ktoś za darmo daje kasę?

Niech te moje wywody, z uwagi na skromną ilość miejsca skrótowe, stanowią przyczynek do zastanowienia się nad obecną naszą sytuacją. To ona właśnie funduje nam takie karykatury jak tunele pod polami i łakami,czy stadiono-baseny na jedną imprezę. Że nie wspomnę tu jeszcze o innych trudnościach, technicznych ( patrz tunelik w Warszawie co się zapadł). Ale, skoro do Zakopanego nie mozna z uwagi na protesty ludności miejscowej wybudować drogi, niech pozostanie tak jak jest. Po co uszczęśliwiać ich na siłę. Po co "pompować" tam miliony ludzi tunelem? A moją ukochaną "szkieletczyznę" autostrada ominęła, choć od wieków Kraków z Warszawą łączyła droga przez Kielce i Radom. Czy nie lepiej wreszcie połaczyć drogą szybkiego ruchu Kielce z Radomiem i oczywiście Kielce z Krakowem ( co planowano na 2012 rok!!!). Że nie wspomnę o połaczeniu Skarżyska, Starachowic, Ostrowca ( w zamian za to planuje się drogę z Kielc do Opatowa po południowej stronie G.Świętokrzyskich!!!).

Edytowane przez Bumer
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa przebudowy Zakopianki od lat urosła do jakiegoś koszmaru.

Tutaj również ciekawy artykuł: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/621691,imponujace-plany-przebudowy-zakopianki-tunel-wiadukty,id,t.html

Nie tylko przebudowa, wybudowanie tej drogi to jakiś koszmar...większym koszmarem z naszego, narciarskiego punktu widzenia jest infrastruktura i ilość tras narciarskich "Stolicy" polskich Tatr.

A marzyłoby się mieć, chociażby jeden Ośrodek narciarski w Górach wysokich...chociażby na skalę słowackiego Chopoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolejny etap w walce cwaniaków o "organizacje zimowej Olimpiady". Takie przygotowania to ogromna kasa, masa ciekawych wyjazdów dla siebie i rodziny oraz gwarantowane zero efektów. Wiecie, że komitet przygotowania do Euro 2012 nadal istnieje?

TPN trzyma się mocno i ilość terenów narciarskich w naszych górach raczej nie wzrośnie.

Dopóki ludzie nie dorosną i nie zrozumieją, że aby zarabiać na turystach, trzeba robić im dobrze :tongue:, tak długo przekonywanie o konieczności dobrego dojazdu do Zakopanego jest rzucaniem grochu o ścianę. Dogadanie się właścicieli jest to możliwe, o czym świadczy Białka Tatrzańska, gdzie górale potrafili się dogadać i to bez mediacji "polityków".

Narciarze przenoszą się do Czech i na Słowację. Poza tym w wielu rejonach Polski powstają ośrodki na niedzielne nartowanie.

Zmieniliśmy ustrój i prawa własności są świetne. Zatem zostawmy ich z ich własnymi działkami a samo zatroszczmy się o dobry dojazd do Słowacji, Czech i Austrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. Jeśli Tusk i Rostowski z Nowakiem czytają nasze forum to widzę ich twarze. Prawdopodobnie wyglądały tak ::stupid::cheerful::biggrin: .

Bzdura do kwasratu. Proponuję aby JC amknął wątek.

przypominam, że min. Nowak dał do zrozumienia, że albo powstanie obwodnica Krakowa albo Zakopianka (przebudowa do NT). Ciekawe co wybiorą "władze" w Krakowie :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tunel buduje się gdy inne rozwiązanie jest droższe bądż nieopłacalne, np. z uwagi na znacznie dłuzsze objazdy, a co za tym idzie i drogi połączeniowe, a w konsekwencji znów koszty. Budowa tunelu pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem i dalej, do granicy ze Słowacją moze być zaakceptowana jedynie przez takiego fachowca od dróg jak obecny minister. Czy ktoś z Was buduje sobie dodatkowe schody bądż windę na 3 piętro przy blok!!! Z tego co piszą wynika, że jest to koncepcja jakiegoś biura architektonicznego. Jeśli tak jest w istocie, to lepiej, aby biuro to zajęło się tym, na czym powinno się znać,architekturą. Jak tak dalej pójdzie to zaproponuja nam np. tunele dla furmanek, (bo utrudniają ruch i świadczą o naszym zacofaniu), którymi w odpowiednich porach będzie mozna pędzić barany. (Z tego co wiem, to już na Podhale niektóre barany nie mają wstępu). Nie zastanawiałem się nad różnicą w kosztach, ale tunel to rozwiązanie wielokrotnie droższe niż droga po terenie. Czy Polskę, a w konekwencji nas, obywateli, stać na takie marnotrawstwo pieniędzy? Cudzą kasę wydaje się lekką ręką, co obecnie czyni się lekką ręką. Zadłuża innych (czytaj obywateli) też lekko. Ale za to wszystko trzeba będzie zapłacić! Po prostu płacąc za drogę masz mniej w swoim portfelu. Ta prawda jeszcze nie dociera do ludzi. Omamieni głupkowatą polityką informacyjną rządu cieszymy się z unijnych dotacji, które ponoć wywalczono. Ale policzmy, ile wpłacamy do unijnej kasy i ile bierzemy. Bilans jest jeszcze dodatni, z tym, że do wszystkich inwestycji dopłacamy z własnych kieszeni (różnie- od 10 do 90%, myslę że średnio- 40%). I teraz z tej całej sumy do zagranicznych firm trafia 60% tych pieniędzy. Czyli per saldo, my finansujemy utrzymanie zagranicznych firm. Z pomocą unijną otworzyliśmy rynek dla ich rozwoju. Oczywiście , my w tych firmach też pracujemy ( za 3 tys zł), jesteśmy ich podwykonawcami ( często nawet nam za to podwykonawstwo płacą w 100%). Ludzie , zastanówcie się, czy ktoś za darmo daje kasę?

Niech te moje wywody, z uwagi na skromną ilość miejsca skrótowe, stanowią przyczynek do zastanowienia się nad obecną naszą sytuacją. To ona właśnie funduje nam takie karykatury jak tunele pod polami i łakami,czy stadiono-baseny na jedną imprezę. Że nie wspomnę tu jeszcze o innych trudnościach, technicznych ( patrz tunelik w Warszawie co się zapadł). Ale, skoro do Zakopanego nie mozna z uwagi na protesty ludności miejscowej wybudować drogi, niech pozostanie tak jak jest. Po co uszczęśliwiać ich na siłę. Po co "pompować" tam miliony ludzi tunelem? A moją ukochaną "szkieletczyznę" autostrada ominęła, choć od wieków Kraków z Warszawą łączyła droga przez Kielce i Radom. Czy nie lepiej wreszcie połaczyć drogą szybkiego ruchu Kielce z Radomiem i oczywiście Kielce z Krakowem ( co planowano na 2012 rok!!!). Że nie wspomnę o połaczeniu Skarżyska, Starachowic, Ostrowca ( w zamian za to planuje się drogę z Kielc do Opatowa po południowej stronie G.Świętokrzyskich!!!).

zgadzam się w pełni z Twoją argumentacją, jeżeli chodzi o ten konkretny tunel, bo byłoby to wyrzucenie naszych pieniędzy w błoto, w dodatku miejscowi sami nie chcą ekspresówki do Zakopanego, co nie oznacza, że zawsze tunele nie mają racji bytu. Przywołany przez Ciebie tunel w Warszawie zapadł się przez budowę metra, ale to nie oznacza, że jest niepotrzebny w tym miejscu, tak samo jak Stadion Narodowy, kwestia tylko racjonalnego nim zarządzania.

Prawdą jet również, że często przez dotacje powstają całkowicie niepotrzebne twory, bo jak coś dostaje się prawie za darmo (przy dotacjach w wysokości 70%) to wyłącza się logiczne myślenie w samorządach. Dobrym przykładem jest Hiszpania, gdzie powstały np autostrady do donikąd, choć u nas jest takie zapóźnienie infrastrukturalne, że szybko nam to nie grozi, ale oczywiści trzeba się uczyć na błędach Hiszpanów. Myślę, że takim sygnałem ostrzegawczym, że pieniądze są marnotrawione będzie koncepcja budowy autostrady do Kielc albo lotniska w Kielcach.

Natomiast reszta tego co napisałeś to totalna bzdura, teoretyzujesz tu sobie o światłej koncepcji rodem z XIX wieku, a mianowicie nacjonalizmu ekonomicznego, którego jedyną pozostałością jest obecnie znakowanie towarów według ich pochodzenia. Co z tego, że zagraniczne firmy zarabiają w Polsce, co w tym złego? rozumiem, że Ty kupujesz produkty i usługi tylko i wyłącznie polskie i nie dasz zarobić np Niemcowi? Rozumiem, że jesteś konsekwentny i również potępiasz ekspansje polskich firm za granicę?

A czy zastanowiłeś się, że wiele polskich przedsiębiorstw też korzysta z dotacji unijnych innych państw i np taki Solaris (producent autobusów,tramwajów) sprzedając swoje autobusy np do Berlina, Bratysławy i innych miast europejskich (na marginesie wracając do wątku narciarskiego w Zillertal część skibusów to również Solarisy), które na zakup tych autobusów otrzymały dotację z Unii i tym samym obywatele innych państw utrzymują polską firmę.

Dobrze, że swoje wywody postanowiłeś skrócić bo nie wiem czy forum by się nie zawiesiło od większej dawki Twoich "oświeconych" myśli.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo zgodzę się z "mysiauek" aby zamknąć ten wątek. Częściowo, bo idzie w boczny tor tematów narciarskich. Ale, wszyscy chcielibyśmy spokojnie i bezpiecznie dojechać w góry. A jak to zrobić jak nie ma dróg? Drogi są niezbędne ale nie za wszelką cenę. W przypadku Zakopanego jest jeszcze jeden problem- pojemność tego miejsca i ochrona przyrody! A gdzie miałyby się podziać te tysiące aut które mogłyby dojechać do Zakopanego? Gdzie są parkingi, gdzie przepustowe ulice? Nie wydaje mi się żeby łatwo doszło do porozumienia i uzyskania wspólnego stanowiska w tej sprawie. Jestem sceptykiem, wydaje mi się że Zakopane należy sobie odpuścić, szczególnie jako teren narciarski.

Trzeba modernizować to, co już jest. Wolne kanapy wymieniać na szybsze,orczyki na kanapy, budować koleje gondolowe, łączyć ośrodki (patrz projekt Siedem Dolin w Beskidzie Sądeckim) w duze centra narciarskie. A drogi, choć bezsprzecznie wygodna i bezpieczna droga do Zakopanego jest konieczna, to nie za wszelka cenę! Są i inne potrzeby które należałoby brać pod uwagę. Zakopianka w tunelu- pomysł jak słomiany miś z filmu Barei.

Słusznie koledzy zauważacie że do tematu Zakopanego przyczepiło się wielu interesownych ludzi. Olimpiada(!!!!), nowy pomysł! Mozna będzie zarobić! To nic że potem my wszyscy, obywatele stracimy. To nic, bylem ja napchał se kieszenie kiedy jest moje 5 minut! Bez względu na koszty.

PS. Większość aut ciężarowych przewożących kruszywa z kopalni w woj. świętokrzyskim porusza się po drogach lokalnych. Odpuszczają sobie wygodna i częściowo zmodrenizowaną siódemkę bo, za nią trzeba płacić!!!! Czyżby o to chodziło żeby dać zarobić na budowie drogi, dać zarobić operatorom Viatoll i skierować ciężarówki na drogi lokalne przez wioski? Ale to łączy się z tematem narty jedynie wówczas, jak jadę do Krynicy czy choćby Krajna, Bodzentyna i mijam obładowane TIRY patelnie.

Dziękuję "michaś" za krytyczne słowa i nie obrażi mnie nawet słowo "bzdury". Dla jednego bzdury, dla drugiego nie. Ciesz się więc z bogacenia się właściciela firmy produkujacej solarisy. Bogacenia Twoim, moim i innych kosztem. To, że sobie je produkuje, jego sprawa. Niech także sprzedaje to co wyprodukował, z tym że ci, którzy kupują, niech robią to za swoje, powtarzam ZA SWOJE, ZAROBIONE PIENIĄDZE. A nie za dotacje z podatków wyrwanych ludziom co ledwo wiążą koniec z końcem. W związku z powyższym mamy więc 70% ludzi zarabiających do 2 tys zł, 1,5 mln bezrobotnych, i 1,5 mln nowych emigrantów. Ale w 2012r wzrosły zasoby finansowe firm, wzrosły pensje kadry zarządzającej o 28%, wzrósł majątek biznesmena- rajdowca o prawie 30%, wzrosła sprzedaż aut luksusowych w cenach ponad 300 tys zł ( aha, żeby uprzedzić abyś mi nie pisał, że jestem gołodupiec, i z tej to przyczyny jestem tak krytyczny, podaję, że na narty jeżdżę autem z biało-niebieską szachownica na masce, takim wyższym, x-drive, ze skórą, i trzymam go w garażu, nie pod blokiem).

Edytowane przez Bumer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mniej by mnie zdziwiła gondola z Nowego Targu do Zakopca niz ten tunel.... Opary absurdu są aż tak zaraźliwe?

Nie ma co się śmiać z Twojego pomysłu. :smile:Ty jesteś kolego wizjoner!:smile: Zaproponowałes rozwiazanie o wiele tańsze niz tunel. A z Nowego Targu do Zakopanego to jest ze 20 km,nie tak daleko. Wybudować kolejkę ze stacjami pośrednimi (Białka, Bukowina no i jeszcze jakieś inne). Ale byłaby atrakcja! Sprzedaj pomysł ministrowi od dróg i od kolei.:laughing:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mniej by mnie zdziwiła gondola z Nowego Targu do Zakopca niz ten tunel.... Opary absurdu są aż tak zaraźliwe?

Ty jesteś wizjoner! Nawet żartując potrafisz wyznaczyć przyszłościowe kierunki. :smile: Taka kolejka o dł. ok. 20 km to byłaby atrakcja i duzo tańsza niż tunel. Stacje pośrednie, Białka, Bukowina, Małe Ciche. Wokół Nowego Targu same parkingi! Sprzedaj pomysł ministrowi od dróg i kolei.:laughing:Za pomysł powinien Cię na rękach nosić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadeusz T, oczywiscie że tak, szczególnie dla popleczników Łukaszenki. A w UE, taki pionek, przepraszam laufer Barosso, musi się tłumaczyć z dotacji dla kumpla z Grecji. Łukaszenka nie musi! Widzisz że lepsza! Zależy z której strony patrzyć! Najlepiej przez pryzmat różowych okularów.:smile:

Edytowane przez Bumer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadziu, wiem, że kochasz Kasprowy, ale naprawdę są granice bzdury...... A gospodarka unijna.... jakby to powiedziec a nie zbluźnic.... ;)

Pozdrawiam i do zobaczenia w czwartek!

Michał

p.s. (dotacje) Wojt sąsiedniej gminy kończy budowę sporego basenu, takiego 'z przyległościami' (miś na miarę oczekiwań!) ... ciekawe komu zabierze te kilka mln na jego utrzymanie.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

No i będzie tunel.

Najdłuższy w Polsce tunel powstanie w ciągu zakopianki

W ciągu popularnej zakopianki, na jej górskim odcinku Lubień-Rabka, powstanie najdłuższy w Polsce, ponad dwukilometrowy tunel. Szacunkowy koszt jego budowy to ponad 1,3 mld zł - poinformowała w środę PAP Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Budowa kolejnego odcinka zakopianki znalazła się na przyjętej we wtorek liście inwestycji drogowych przewidzianych do realizacji w latach 2014-2020.

Koszt budowy całej ponad szesnastokilometrowej trasy, na której powstanie m.in. 38 mostów, wyniesie ok. 3,5 mld zł. Najdroższą częścią nowego odcinka drogi będzie tunel drogowy pod masywem Małego Lubonia, częściowo budowany w wykopie otwartym, częściowo metodą górniczą.

W połowie tunelu, w obydwu komorach powstaną zatoki postojowe, przejazd dla służb ratowniczych i przejścia ewakuacyjne łączące obie komory tunelu. Świeże powietrze doprowadzane będzie do tunelu kanałem wentylacyjnym i kanałami dolotowymi. Przewidziano także wentylację awaryjną.

Dwa węzły drogowe

Powstaną dwa węzły drogowe w Skomielnej Białej i Zaborni oraz trzy tzw. MOP-y, czyli Miejsca Obsługi Podróżnych w miejscowościach: Lubień, Krzeczów i na Zbójeckiej Górze. W ramach inwestycji ma także powstać 25 km bocznych dróg dojazdowych do przyległych osiedli.

Przygotowywany jest wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji. Jeżeli marszałek województwa małopolskiego wyda pozwolenie z rygorem natychmiastowej wykonalności, wyłoniony w przetargu inwestor będzie mógł przystąpić do realizacji inwestycji już w przyszłym roku.

Potrzebna przebudowa

Zakopianka to popularna nazwa drogi, która stanowi kluczowe połączenie pomiędzy Krakowem a Zakopanem. Jej długość wynosi 100 km. Na odcinku z Krakowa do Rabki-Zdroju trasa stanowi fragment drogi krajowej S7, a odcinek z Rabki do Zakopanego to droga krajowa nr 47.

Droga obecnie jest dwujezdniowa na odcinku 42 km odcinku Kraków-Myślenice-Lubień oraz na krótkich odcinkach w okolicach Chabówki - 3,5 km i Nowego Targu - 3 km. Jeżeli odcinek Lubień-Rabka zostanie zrealizowany, jednopasmowa zakopianka pozostanie na odcinkach Piątkowa Góra-Nowy Targ (12km) i Nowy Targ-Zakopane (20km).

W sezonie urlopowym, szczególnie w weekendy, na drodze tworzą się olbrzymie korki oraz zdarzają się wypadki. O przebudowę kolejnych odcinków zakopianki wielokrotnie zabiegali małopolscy parlamentarzyści oraz samorządowcy z Podhala. Zdaniem burmistrza Zakopanego Janusza Majchra, przebudowa zakopianki jest kluczowa, jeżeli Zakopane chce zabiegać o organizację dużych imprez sportowych.

Źródło: PAP, TVN24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz z nastaniem "epoki Gierka" ruszyły przygotowania do budowy dwupasmówki z Krakowa do Zakopanego. Już w latach 70 ub wieku czynny był odcinek dwupasmówki z Krakowa do Myślenic. Od tamtych czasów minęło ok. 40 lat!!!!!!!!! A projektowanych zamierzeń nie zrealizowano!

Powiem tak, jak ogłoszono plany budowy dróg na Euro 2012, nie bardzo wierzyłem że to się uda. Znając się trochę na "budowaniu" ,zastanawiałem się jak tego chcą dokonać. Przypuszczałem, że nie zrealizują wszystkiego, ale te 85-90% planów myślałem wykonają. I co wyszło? Popatrzcie na mapy. Teraz, po prawie półwieczu, znów nieudaczniki zajmują się zakopianką. Patrząc na "zegarkowego" modela kierującego resortem, nie mam najmniejszych watpliwości że to się nie uda. Za duzo kolesi chcących wykorzystać swoje 5 minut dopycha się do drogowego koryta. Jak przyszedł "chińczyk", zmowa konkurentów pozbawiła ich możliwości wykonania swojego zadania. U siebie budowali tysiące km autostrad, mosty o konstrukcjach tak nowatorskich i skomplikowanych, że mogą być pokazywane jako dzieła sztuki i kunsztu inżynierskiego. A w Polsce prostego odcinka autostrady po płaskim terenie nie zdołali wykonać! Po prostu nie mogli kupić materiałów na budowę. Ten prosty chwyt wystarczył aby pozbyć się tańszej konkurencji.

Wracajac do zakopianki, teraz będziemy mieli tunel. Ciekawe czy kiedyś z niego skorzystam? Nawet jeśli tak, to nie jadąc na narty, bo do iluż lat mozna śmigać!

PS. Jak studiowałem w Krakowie wybudowano obwodnicę Kielc. Co prawda jedną "nitkę" ,ale z obiektami mostowymi gotowymi dla drugiej jezdni. Kraków z Warszawą miała łączyć autostrada. Przez Kielce i Radom. Dziś budowniczowie męczą sie właśnie z obwodnicą Kielc, mimo że droga nr 7 ( już nie jako autostrada a droga szybkiego ruchu) z Krakowa do Warszawy miała być gotowa na Euro 2012!!! A co jest? Popatrzcie na mapy!!! Tak więc budowa dróg mnie rozczarowała, ale żeby nie było tak pesymistycznie dodam, w najśmielszych myślach nie spodziewałem się takiego rozwoju sklepów z używaną odzieżą i agencji towarzyskich. Żeby nawet przy drogach stały "podmioty gospodarcze" świadczące usługi!

Edytowane przez Bumer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo tego ze jestem wielkim fanem Zakopanego, uwazam ze autostrada na chwile obecna, nie jest warta realizacji pod katem narciarskim. Zakopane to pare gorek, brak parkingow, i nie reformowalne wladze, ktore podejzewam o niezle machlojki z pieniedzmi z podatnikow.

Do poki Zakopane nie jest w stanie przyjac wiecej turystow/narciarzy inwestowanie w autostrade niema sensu.

Nie wiem jak wielka role pod katem transportu i polaczenia ze slowacja odgrywa zakopianka i jak jest potrzebna.

Znam jeszcze jedno takie mjejsce w polsce, gdzie budowa autostrady napewno jest potrzebna i przyniosla by zyski na wielu szczeblach.

Szczecin-Swinoujscie. Wladze cos tam buduja, ale durna polityka i tu marnuje pieniadze. Np taki wiadukt na Miedzyzdroje, nie zostal wybudowany od razu pod autostrade.

Ale pewnie mozna by wyliczac

edit: jestem as ! raz pod katem a raz kontem :stupid:

Edytowane przez artix
blad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wielka role pod kontem transportu i polaczenia ze slowacja odgrywa zakopianka i jak jest potrzebna.

TMR ozłoci każdego kto doprowadzi autostradę do granicy!!! Oni już sobie naszych zagospodarują!

To też jest jeden z powodów dla których górale będą robić wszystko, aby taka droga nie powstała. Przecież większość ludzi od razu skierowałaby auta na drugą stronę Tatr, gdzie jest po czym jeździec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TMR ozłoci każdego kto doprowadzi autostradę do granicy!!! Oni już sobie naszych zagospodarują!

To też jest jeden z powodów dla których górale będą robić wszystko, aby taka droga nie powstała. Przecież większość ludzi od razu skierowałaby auta na drugą stronę Tatr, gdzie jest po czym jeździec.

Tak jak wspominałem: idealnie w jedną stronę na Chyżne w drugą na Jurgów a o środku nic już nie robić z drogami.

Wracając do Zakopianki. TO tylko zapowiedzi, chociaż bodajże DSU już zatwierdzone. I nawet gdyby to jej ostatnia przebudowa na lata świetlne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9.3 km. ekranów akustycznych mnie rozwaliło.

To jest mój kraj, idiotów i drobnych ciułaczy.

Gdzie każda większa idea wyjeżdża za granicę.

Proponuję pojechać na Chorwację, popatrzeć i nauczyć się .

Potem skromnie po prostu budować.

Na szczęście jest dużo wyjątków.

Edytowane przez BuenosAires
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...