Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Inwestycja TMR w SON i co dalej?


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Jak będzie taka zima jak w tym roku to lepiej niech nic nie robią bo i tak to nie bedzie miało sensu. Ale chyba jakaś ta następna zima bedzie no i w ogóle że bedzie zima bo w tym roku to nie było a sezon 2012/13 taki piękny był i kto by się spodziewał że w tym sezonie w ogóle nie będzie zimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie taka zima jak w tym roku to lepiej niech nic nie robią bo i tak to nie bedzie miało sensu. Ale chyba jakaś ta następna zima bedzie no i w ogóle że bedzie zima bo w tym roku to nie było a sezon 2012/13 taki piękny był i kto by się spodziewał że w tym sezonie w ogóle nie będzie zimy

I dlatego Prezes TMR na konferencji prasowej w połowie marca wyraził się jasno :

"Najważniejsze jest przede wszystkim wybudowanie nowoczesnej i wydajnej instalacji sztucznego zaśnieżania, bez tego obecnie nie jest możliwe funkcjonowanie nowoczesnej stacji narciarskiej w naszych warunkach klimatycznych. W drugiej kolejności nie może też zabraknąć nowych, wygodnych wyciągów o dużej przepustowości. Chcielibyśmy też jak najszybciej stworzyć, wspólnie z sąsiednimi terenami narciarskimi na Skrzycznem, jeden wspólny karnet dla całej miejscowości."

z tego co wiadomo Son miał pozwolenia i plany dotyczące zbiorników itd.... więc oby zdążyli do przyszłej zimy :laughing:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A popularność narciarstwa rośnie z roku na rok więc niedługo nie zmieścimy się na stokach

Na stokach jest sporo narciarzy w weekendy oraz ferie śląskie, mazowiecki i małopolskie i to musi sprzyjać pogoda tzn. lekki mróz ,słońce oraz warunki narciarskie czyli czynna większość tras. 70-80 % narciarzy w Polsce to narciarze niedzielni , którzy na nartach w sezonie są 1-7 razy a jak jest taka ciepła zima jak miniona i co zatem idzie czynnych 20-30 procent tras to nie jada na narty w ogóle albo 1-2 razy. Piszę na przykładzie narciarzy w rodzinie bliższej i dalszej. Ja ze swoimi 12 dniami na nartach byłem rekordzistą, bo jeszcze 4 osobowa rodzina od strony żony jeździła 6 dni w Alpach a pozostałe 10 osób ,które nazywa się narciarzami i to ze stażem znacznie dłuższym od mojego było w tym roku na nartach 0-3 razy. Udało mi się wyciągnąć raz córkę na Czantorie i to jej wystarczyło na cały sezon. Ma zdjęcia i filmiki ,którymi może pochwalić się znajomym.Inwestycje w SON potrzebne bo ta S.N. jest zaniedbana w porównaniu z okolicznymi a trasy dla narciarzy z pasją jak na polskie warunki świetne. Mimo postawienia np. dwóch krzeseł,porządnego zaplecza sanitarnego i gastronomicznego i tak niedzielni,wygodni i leniwi narciarze (tzw. kapeluchy) pojadą na 3-6 dni do Białki , na Nową Osadą albo Złoty Groń .Prawdziwi , bogaci pasjonaci nart ,których na Forum nie brakuje i tak będą jeździć w Alpy ,bez względu nawet na super warunki jakie zapanują za parę lat w polskich S.N. (w tym w Szczyrku) a w Polsce tylko sporadycznie no ,ale nie każdy siedzi na forsie niestety. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Prawdziwi , bogaci pasjonaci nart ,których na Forum nie brakuje i tak będą jeździć w Alpy ,bez względu nawet na super warunki jakie zapanują za parę lat w polskich S.N. (w tym w Szczyrku) a w Polsce tylko sporadycznie no ,ale nie każdy siedzi na forsie niestety. Pozdrawiam.

Mylisz się ,

byłem w tym roku ponad tydzień w okolicach Zakopca i kilka razy na jednodniówkach .....i 5 razy w Alpach.... wyłącznie dlatego, że w Polsce nie było warunków do normalnej jazdy, nie odwiedziłem Jaworzyny na której bywałem zawsze kilka razy w roku - powód był prosty brak warunków do jazdy.

Jeżeli TMR w SON zrobi porządek i uczyni ten teren podobnym do innych swoich ośrodków, to będę tam bardzo często ,a o Alpach będę mógł zapomnieć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną prezesi przejechali się jeepami po stokach Czyrnej po czym doszli do wniosku że należy roz.........lić mostek w Czyrnej przed parkingiem i zabetonować koryto na długim odcinku. Powstanie w ten sposób długi zbiornik np 200m. Ogólnie chcą w tym roku doprowadzić do nawodnienia instalacji na wszystkich stokach w Czyrnej. Tyle wiadomo na dzień dzisiejszy.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli TMR w SON zrobi porządek i uczyni ten teren podobnym do innych swoich ośrodków, to będę tam bardzo często ,a o Alpach będę mógł zapomnieć.

To Słowacy są tak wszechmocni, że jeszcze góry wybudują? ;):)

Ok, a serio to można wg mnie liczyć na to, że w ciągu kilku lat, raczej dłużej niż krócej, wprowadza jakiś powiew normalności, i zbuduja ośrodek na jeden dzień, może weekend, bez nudy :)

Czyli, że powstanie ośrodek z kilkoma sprawnymi wyciągami, a nie jednym i jedna trasą.

Dalej to Alp nie zastąpi, i pewnie wtedy już taniej niż w Alpach i tak nie będzie :)

...ale przy okazji pytanie: dlaczego nie byłeś w żadnym ośrodku TMR ma Słowacji w tym roku? Przecież odległości nie są dalece różne, pod Chopka czy Łomnicę ja dojeżdżam nawet szybciej niż do Krynicy, nie wiem jak ty? ...a skoro są takie dobre? ;)

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gajowy, oboje wiemy, że w Alpach jest lepiej, taniej - to jest oczywiste.

Ale dla osób takich jak ja, czyli praconiewolników pn-pt, 8-16, bez jakiegokolwiek prawa do urlopu na śmieciowej umowie, szansa na to, że w Szczyrku się zmieni jest czymś świetnym :smile:.

W Alpy jednak daleko - ciężko wyskoczyć w piątek po pracy, pojeździć dwa dni i wrócić w niedzielę przed północą (jak są loty do Oslo to szybciej dotrę do norweskiego Hemsedal :biggrin: - swoją drogą polecam wszystkim) .

Można wyskoczyć na Semmering/Stuhleck czy Hochkar - ale to też już spory kawałek z mojej Łodzi, z kolei na Chopoku jeździć nie lubię, bo wieje i generalnie ciągle są jajca z pogodą.

A taki Szczyrk, z dobrze naśnieżonymi trasami, nawet już bez kanap i bajerów.. 3 godziny drogi dobrym tempem, idealnie na weekend :rolleyes::. Także bardzo cieszą mnie wiadomości od Górala o planowanej rozbudowie naśnieżania.

Edytowane przez Ratrak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Słowacy są tak wszechmocni, że jeszcze góry wybudują? ;):)

Ok, a serio to można wg mnie liczyć na to, że w ciągu kilku lat, raczej dłużej niż krócej, wprowadza jakiś powiew normalności, i zbuduja ośrodek na jeden dzień, może weekend, bez nudy :)

Czyli, że powstanie ośrodek z kilkoma sprawnymi wyciągami, a nie jednym i jedna trasą.

Dalej to Alp nie zastąpi, i pewnie wtedy już taniej niż w Alpach i tak nie będzie :)

...ale przy okazji pytanie: dlaczego nie byłeś w żadnym ośrodku TMR ma Słowacji w tym roku? Przecież odległości nie są dalece różne, pod Chopka czy Łomnicę ja dojeżdżam nawet szybciej niż do Krynicy, nie wiem jak ty? ...a skoro są takie dobre? ;)

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Jest "drobna" różnica:

Warszawa - SON = 370km

Warszawa - Chopok =550 km

z czego do Szczyrku jest jedynie 40 km drogi z rodzaju "kibel" na Chopok .....200 km

doszło do tego że, planując wyjazd na Kasprowy wolę jechać polskim busem .... !!!!

te ośrodki TMR nie są jakieś rewelacyjne, jednak jeżeli w Son powstanie ośrodek w rodzaju "Chopok" to mogę sobie kupić tam abonament.

dla mnie każdy wyjazd 4 dniowy do Tyrolu ( pasuje idealnie na szybki przejazd autostradą na Poznań z Warszawy) to min 2 tyś zł.

Na chwilę obecną wolę jechać do Austrii zamiast na Chopok ( na którym byłem kilka razy) różnica kilometrów na autostradzie ucieka szybko, różnica w nawet najmniejszym ośrodku w jakości tras ,... jest odrębnym tematem :smile:

Son był by alternatywą ograniczającą te wydatki .... ( nie zapominam o Jaworzynie - ale oni nadal nie ogarniają kiedy należy śnieżyć - w tym roku nie dało się tam jeździć - większości tras nawet nie odpalili)

Pewnie w przyszłym sezonie znowu uderzę na początek na lodowce tyrolskie , poprawię Francją ze studentami, a w między czasie zobaczę gdzie w Polsce jest biało ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale... nie za bardzo rozumie o czym ta dyskusja? martwicie się że Słowacy a tak naprawdę TMR zrobi nam fajną stację narciarską? że będzie za blisko... za dobrze... czy co?

Jak ktoś kocha alpy to niech sobie w nie jeździ... jak ktoś Słowację to niech sobie jeździ...

ja kilkanaście lat jeździłem tylko w Polsce... Duże i Małe Skrzyczne, Pilsko i większość ośrodków w okolicy 250km od Gliwic to znam na pamięć ale od 5 lat jeżdżę na Słowacji bo nie stać mnie na Polskie góry... jak mogę jeździć za 7euro na dzień i do wyboru mam kilka największych ośrodków na Słowacji...

Mam nadzieję że TMR dołączy Skrzyczne do Słowackiego Super Skipassa (tak jak dodał czeski Spindlerowy...) i zrobi ze Skrzycznego taką stację jak była za jej świetności tylko oczywiście z nowoczesną infrastrukturą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

....... i zrobi ze Skrzycznego taką stację jak była za jej świetności tylko oczywiście z nowoczesną infrastrukturą.

Pozdrawiam

Bez szans - stacja musi być praktycznie nowa jeżeli ma sprostać Waszym - powiedzmy Jodkowym - wymaganiom z zacząć trzeba od tras bo to jest podstawa każdego ośrodka - reszta to dodatek.

Pozdrowienia

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego Prezes TMR na konferencji prasowej w połowie marca wyraził się jasno :

"Najważniejsze jest przede wszystkim wybudowanie nowoczesnej i wydajnej instalacji sztucznego zaśnieżania, bez tego obecnie nie jest możliwe funkcjonowanie nowoczesnej stacji narciarskiej w naszych warunkach klimatycznych. W drugiej kolejności nie może też zabraknąć nowych, wygodnych wyciągów o dużej przepustowości. Chcielibyśmy też jak najszybciej stworzyć, wspólnie z sąsiednimi terenami narciarskimi na Skrzycznem, jeden wspólny karnet dla całej miejscowości."

z tego co wiadomo Son miał pozwolenia i plany dotyczące zbiorników itd.... więc oby zdążyli do przyszłej zimy :laughing:

Mnie bardziej chodzi o naturalną zime czyli cały klimat zimowy gdy jeździ się na nartach, ośnieżone drzewa góry naturalnym śniegiem a nie jazda po naśnieżanych trasach a dookoła zieleń choć ma to jakiś urok ale chyba nie o to chodzi. Czym innym jest naśnieżanie żeby było więcej śniegu na trasach gdy jest słaba zima ale jest zima i poza trasami jest też biało na drzewach, łąkach tylko troche za mało na trasach do jazdy na nartach to wtedy rozumie dośnieżanie tras ale w tym roku zimy nie było Edytowane przez christofer30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CześćBez szans - stacja musi być praktycznie nowa jeżeli ma sprostać Waszym - powiedzmy Jodkowym - wymaganiom z zacząć trzeba od tras bo to jest podstawa każdego ośrodka - reszta to dodatek.Pozdrowienia
Niestety nie!Podstawa to knajpa, hotel, baseny, i szerokie kanapy (najlepiej po 2 '6tki' na jedną trasę) . Wtedy będzie klient. Reszta to dodatek. Trasy? po co, to niepotrzebne koszty..... A poważniej to TMR zaczyna od tego samego co Rychter - naśnieżania (bo to jedyna logiczna kolejność) - oby szybciej i sensowniej umiał to zrobić. ....
Ale trasy na Czyrnej i zresztą na całym Skrzycznym są spoko...
Sorry ale nie są.... zwyjatkiem kilku to szereg polan połączonych wąskimi, czasem kilkumetrowymi, przecinkami. Jeśli nowe wyciągi wprowadzą tam np. 2 razy wiecej osób niz teraz, to bedzie mało śmiesznie..... Na fotce widać trasy z hali Skrzyczeńskiej w kierunku Soliska- raczej niezbyt tam przestrzennie..... (te polany na środku zdjecia to poręby a nie trasy)[ATTACH=CONFIG]15589[/ATTACH]

IMG_2403.jpg

IMG_2403.jpg.cb88c9bb471e40cd64d6eb6d980445e6.jpg

Edytowane przez mig12345
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim pomysłem by było dać 8 osobową gondolę lub 6/8 osobowe krzesło na głównej trasie (1, bez przesiadek) i 4 wyprzęganą do połowy trasy. Trasy są wąskie...?... powiedzmy.... no może trochę.Na szczyt Soliska mogli by zrobić 4 wyprzęganą, i to samo na niebieskiej trasie na Solisku (na górze, na hali)Na czarnej trasie wystarczyła by 4 niewyprzęgana.A, i taki PS:

mapaStoku.jpg

Nie uważacie że w tych miejscach mogli by coś zrobić? Szczególnie to na dole nadawało by się dla dzieci.

mapaStoku.jpg.37387388349a5fc3cd1e076aa213f965.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli porównacie do tras alpejskich albo południa na Chopoku to są wąskie... ale na polskie warunki: gdzie macie szersze... po kolei: Czantoria - nie, Soszów - nie, Cieńków - nie, Nowa osada - nie, Mosorny - nie itd... nawet Pilsko nie ma szerszych. A na podhalu nie lepiej! Szczawnica, Kluszkowce, Jurgów.. noooo Białka ale mówmy o stacjach narciarskich!

A naśnieżanie i koleje to podstawa... trasy będą musieli z czasem rozbudować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, i taki PS:

[ATTACH=CONFIG]15619[/ATTACH]

Nie uważacie że w tych miejscach mogli by coś zrobić?

Szczególnie to na dole nadawało by się dla dzieci.

Hm, jak jest dobry opad to tam się pięknie jeździ poza trasą, tak samo z Golgoty - patrząc z góry w prawo w stronę doliny, ale wycinki, trasy - pewnie niemożliwe :smile:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo to jak już się bawimy w analizę możliwości rozbudowy, to w mojej ocenie rozsądnie mogłoby to wyglądać tak:

leadMapa.jpg

W pierwszym etapie - budowa solidnej instalacji naśnieżania w tym przede wszystkim ogromnych zbiorników na wodę pozwalających na naśnieżenie wszystkich tras w ciągu 7 dni.W drugim etapie budowa infrastruktury transportowej wraz z profilowaniem i możliwym poszerzeniem tras.3 koleje 4 osobowe z przykrywami:Czyrna - Hala SkrzyczeńskaSolisko - Hala SkrzyczeńskaSolisko - Pośredni Wierch1 kolej 6 osobowa z przykrywami:Hala Pośrednia - Pośredni Wierch1 wyciąg orczykowy tatrapomaHala Skrzyczeńska - Skrzycznepozostawienie i modernizacja orczyka: Hala Skrzyczeńska - Małe SkrzyczneLikwidacja wszystkich pozostałych wyciągów orczykowychW trzecim etapie:Budowa gondoli:Czyrna-Skrzyczne wraz z trasą zjazdową.

leadMapa.jpg.e4dfe2c5e97b26b7117b087200bcc271.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo to jak już się bawimy w analizę możliwości rozbudowy, to w mojej ocenie rozsądnie mogłoby to wyglądać tak:

[ATTACH=CONFIG]15621[/ATTACH]

W pierwszym etapie - budowa solidnej instalacji naśnieżania w tym przede wszystkim ogromnych zbiorników na wodę pozwalających na naśnieżenie wszystkich tras w ciągu 7 dni.

W drugim etapie budowa infrastruktury transportowej wraz z profilowaniem i możliwym poszerzeniem tras.

3 koleje 4 osobowe z przykrywami:

Czyrna - Hala Skrzyczeńska

Solisko - Hala Skrzyczeńska

Solisko - Pośredni Wierch

Krzesło z Soliska na Pośredni nie ma sensu, bo dla kogo ono będzie? Dla tych, co jeżdżą na Golgocie, czy dla tych, co jeżdżą na Pośrednim? Ani dla tych, ani dla tych!

Mało się mówi o tym, że może powstać w przyszłości krzesło, a może nawet gondola z parkingu przy ul. Salmopolskiej (na którym leżały elementy krzesła na Skrzyczne) na Halę Skrzyczeńską lub wyżej.

To ma sens. Jest miejsce, parking, łatwy dojazd. Idealne miejsce na całoroczną kolej.

Uważam, że w pierwszej kolejności powstaną krzesła na Julianach i przy Bieńkuli, które wpisują się w przedstawiony plan. Szczególnie krzesło w Czyrnej może być atrakcyjne dla ośrodka, bo "uruchomi" szybciej górę i przedłuży sezon. Łatwiej też będzie dostać się mniej wprawnym narciarzom na trasy Małego Skrzycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym pierdyknął szybkie krzesło w miejsce krótszego podwójnego łorcyka z Czyrnej na Halę oraz jedno szybkie krzesło z Suchego na Małe Skzryczne lub z Soliska na Halę z pośrednim peronem na Suchem, żeby można było obsługiwać wieczorny stok. Golgoty nie ruszałbym bo jak będzie kanapa to będą się na nią pchać ciamajdy i panny nadobne nie daj Boże z dziećmi i to może być niebezpieczne. Znając polski zapał do udowadniania światu czego to ja nie potrafię zbiałczona Golgota stałaby się wręcz niebezpieczna, z resztą podobnie jak i Bieńkula. Dlatego wyżej zaproponowałem szybkie krzesło w miejscu krótszego Górnika. To ukierunkowałoby żółtodziobów na polany a nie na Bieńkulę. Zgoda, że długi "górnik" to porażka, że ręce z dupy wyrywa podjazd nim a łorcyki gniotą mosznę. Nie upierałem się nigdy żeby ten wyciąg pozostawić ale właśnie w jego miejsce dałbym dwie równoległe Pomy. To od razu zdeterminuje adekwatność narciarzy na ten jakże trudny stok. Wszak słabizna na Pomie nie pojedzie.. ani matka z dzieckiem na ręku, ani dziadek z babcią w kraciastym ortalioniku. Oczywiście zawsze będzie jakaś szansa, że niedoświadczeni dotrą do Bieńkuli drogą okrężną przez M. Szkrzyczne ale to dałoby się rozwiązać np odpowiednio ustawionymi płotkami lub chojakami. Nie mam racji..? Równoległa Poma w miejscu długiego Górnika dałaby także możliwość łatwego ratrakowania trasy pod wyciągiem (wyciąg można tak skonfigurować aby narciarze jechali wewnętrznymi torami).

Pewnie przydałaby się także jakaś kanapka na Julianach ale tylko w miejscu tego podwójnego orczyka. Pojedynczą Transportę.. zostawić dla rodzin i fanatyków takich jak ja.. ;-)

Tak czy inaczej, co TMR zrobi tak będzie. Zapewne część infrastruktury sukcesywnie zostanie odnowiona lub wymieniona na inną. Co i jak będzie.. czas pokaże.

Na razie widać jednak, że pomysły Pan R. nie były jednak takie do końca złe. Naśnieżanie... priorytet. Potem wygodne i darmowe parkingi, kible, kasy i wspólny z COSem (a może i nie tylko) skipass. Najpierw jednak Słowacy będą musieli zrozumieć na czym ten Szczyrk polega, kto komu tu je z ręki a kto komu z nogi w dupę kopie i dlaczego.

Może być jeszcze i tak, że po kilkunastu miesiącach TMR ugrzęźnie w polskim bagienku tak samo jak małe rączki na autostradzie i sam się stąd zawinie, czego ani jemu ani nam nie życzę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie przydałaby się także jakaś kanapka na Julianach

a ja sie pytam co z tamtejszymi knajpami i barami!!!! Kto się o nie nie zatroszczy (jak Mostostal o orczyki) tak by wszystkich szop nie splantowano...... :-)

Może być jeszcze i tak, że po kilkunastu miesiącach TMR ugrzęźnie w polskim bagienku tak samo jak małe rączki na autostradzie i sam się stąd zawinie, czego ani jemu ani nam nie życzę.

A kysz.... nie kracz. Ma wieksze szanse niz 'rączki', bo najlepsza na swiecie ustawa o Zam. Publ. go nie dotyczy.... Ale jest dośc haków i bez tego....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wszystkie akty prawne były tak dopracowane jak ustawa Prawo Zamówień Publicznych. Tego bym sobie życzył. Ale tak marginesie tematu, czy aby w przypadku zakupu tego ośrodka inwestor stawia narciarstwo i jakość tras narciarskich na pierwszym miejscu? Jesteście co do tego przekonani? Piszecie swoje propozycje tras, wyciagów. A jakie to ma przełożenie na kasę? Zaręczam wam że za firmą zarejstrowaną na Słowacji stoi jakiś kapitał dla którego najważniejszym celem jest wzrost wartości. W zwiazku z tym, gdy w analizach wyjdzie, że lepszy uzysk kasy da np. tor kajakowy, będziecie mieli kajaki.:sorrow: Obym się mylił, oby w Szczyrku powstał porządny ośrodek narciarski. Tego sobie życzmy i miejmy nadzieję że tak będzie. Jak do Polski wchodził Fiat, planowano że w 2010 r w Polsce będzie się sprzedawało ponad milion nowych samochodów. Co z tego wyszło? A ogromne g... Może przy skoku na sferę narciarską historia się nie powtórzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

I oby jak najdłużej bo jak wprowadzą te zmiany to pojawi się tam Jodek i Stubai oraz Chopok zbankrutuje. :)

Pozdro

Myślałeś o tym by się leczyć ?

Praktycznie w każdym ostatnio poście wspominasz mój nick :smile:

Przy budżecie inwestycyjnym 100 mln ,a nawet 300 mln co najwyżej dogonią Jaworzynę ..... co i tak będzie sukcesem, więc trzeba się ostudzić z planami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...