Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Snowboard czy narty? Czy warto kupować w tym roku?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem początkującym entuzjastom sportów zimowych. Zaczynam dość późno bo mam 29 lat ale uczę się szybko! :) 
Wyjeżdżam na kilkudniowy wyjazd na stok do Świeradowa (liczę na dobre warunki od czwartku!) i w związku z tym mam kilka pytań, na które liczę, że pomożecie mi odpowiedzieć.
1. Uczyłem się jeździć na nartach w zeszłym roku. W tym spróbowałem snowboardu. W obu dyscyplinach jestem początkujący i chciałbym pójść w którąś z nich ale nie mogę się zdecydować. Czy ktoś z Was jest w stanie pomóc rozwiązać ten dylemat? Ostatnio przechylam się bardziej w stronę nart jednak nadal nie jestem w 100% przekonany.
2. Druga rzecz to sprzęt. Jeśli już zdecyduję się na któryś z tych sportów to na pewno będę chciał kontynuować tę przygodę w przyszłości. Zastanawiam się jednak czy jest sens kupować sprzęt w tym roku. Myślałem tylko o butach, kasku i goglach (nie licząc ciuchów, które mam). Z kolei zakup cięższego sprzętu (narty lub snowboard) poczekałby na kolejny sezon. Czy ma to sens? Z jednej strony sezon prawie skończony. Z drugiej jednak pewnie trafię na spore przeceny.

Z góry wielkie dzięki za wszystkie rady!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

1. Zależy jaki styl jazdy docelowo Cię kręci. To oczywiście moje prywatne zdanie, ale snowboard ma sens w dwóch przypadkach - albo freeride i jazda w puchu, albo freestyle i hopy w snowparku. Takie zwykłe szuranie po wyratrakowanym stoku wygląda średnio emocjonująco, przynajmniej tak wynika z moich obserwacji (których oczywiście dokonuję na stoku 😉 Można oczywiście robić jakieś buttery, ale przygniatająca większość snowboardzistów których widuję po prostu sobie szura z góry na dół. Zakładam więc, że ci którzy naprawdę dobrze jeżdżą spędzają czas w bardziej naturalnym dla siebie środowisku (czyli w snowparku albo w puchu) 🙂 Jak Cię nie ciągnie w te rejony, to wybierz narty.