Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

K2 Super charger - jak naostrzyć nowe narty


kolmar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
jestem byłym zawodnikiem (amatorem) narciarstwa alpejskiego. Dopiero zaczynam jazdę rekreacyjną po stokach. Kupiłem sobie narty K2 Super charger i mam kilka pytań:
-czy te narty są już splanowane i mają nadane jakieś kąty? - nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji
-jakie kąty radzicie do takich nart? Interesuje mnie jazda całodniowa, płynna ale też lubię szybkie przechodzenie ze skrętu w skręt. Myślę o ostrzeniu 0.75° i 88°. 1° wydaje mi się zbyt wysoki jak na doświadczenie, a 0,5° na cały dzień wydaje się zbyt wymagający. 88° - bo to standard.

Chętnie posłucham Waszych opinii. Zwykle gigantki ostrzyłem na 0.5° i 88/87 - ale niewiele eksperymentowałem i nawet nie wiem jak się jeździ na kącie 1° bo nigdy na takim nie jeździłem stąd taka ostrożna próba na 0.75°. 

Edytowane przez kolmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem amatorem, całe życie. Miałem narty slalomowe(nowszego typu) 10 lat. Nieco wcześniej i równolegle ze  slalomowymi miałem o 10 cm dłuższe. Zacząłem je ostrzyć i co roku ujmowałem pół stopnia. Z żony nartami też tak robiłem, z lenistwa, ponieważ nie musiałem pamiętać kątów dla niej i przestawiać kątownika. Doszedłem po latach do 86,5 stopnia. Byłem bardzo przejęty jazdą po twardym. Ani żona, ani ja nie zauważyliśmy różnicy. Nigdzie. Na lodzie, czy w "łapaniu" za krawędzie. 

Te narty slalomowe(top sklepowy) dałem osobie w rodzinie, która nie jest absolutnie gwiazdą stoków.  Kąta nie zmieniłem. To straszna robota. Powiedzieć, że są piekielnie ostre? Nie ma pojęcia o ostrzeniu. Przyjąłem ryzyko na klatę. Jeździła i nie wiedziała, że ma taką topową nartę, dla amatorskich mistrzów slalomu. Tylko ktoś jest raz na wyciągu jej  powiedział - pani ma świetne narty.