Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. leitner

    leitner

    Użytkownik forum


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      3 966


  2. MarioJ

    MarioJ

    Użytkownik forum


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      2 966


  3. mirekn

    mirekn

    Użytkownik forum


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      981


  4. marcinn

    marcinn

    VIP


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      4 718


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 30.10.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Wczoraj odwiedziłem budowę kolei z Dolin. Na wstępie zaznaczę, że moim skromnym zdaniem w tym sezonie (choćby pod jego koniec) raczej się nią nie przejedziemy. Oczywiście zależy to od wielu czynników (może będzie ciepło i sucho?). W każdym razie trudno mówić o jakimś terminie, skoro nadal wszystkie fundamenty nie są gotowe. Zaczynamy od Dolin i skarpy. Teren pod budowę dolnej stacji nadal nie jest gotowy. Ziemia z osuwiska nie została jeszcze wywieziona. Najgorsze niestety przed nami... Osuwisko nadal żyje! Krótko przed moją wizytą doszło do kolejnego osunięcia się błota. Tym razem całkiem sporo ziemii osunęło się na jedną z maszyn budowlanych przesuwając ją o ok. 2-3 cm! Jak widać po śladach z błota - czerwony element przesunął się w prawo Lawina błotna spowodowała również skrzywienie maszyny. Skoro nadal osuwisko jest czynne, to ile jeszcze pracy trzeba tam wykonać? Zaznaczam, że ziemia osuwa się w pewnej odległości od dolnej stacji. Do lasu leci sobie beton:Widok z góry:Stan budowy pierwszej nośnej wysokiej podpory:Na Skrzycznem praca wre, nawet w niedzielę:A to gotowy fundament pod jeden z ostatnich słupów: Skok na budowę orczyka. Stacje oraz podpory stoją już na miejscu. Przynajmniej tutaj pojeździmy zimą, do końca grudnia ma też zostać przebudowane naśnieżanie Jaworzyny. Dość dziwnie wygląda połączenie Ondraszka z Halą - wygląda jakby zamieniał się w drogę. Został tam zwężony. Liczę jednak na to, że prace ziemne będą tam jeszcze trwały i efekt końcowy będzie inny. Dojazd z Jaworzyny na Doliny wygląda tak sobie. Również mam nadzieję, że to nie koniec prac. Niestety same Doliny po ukończeniu budowy będą jeszcze bardziej wąskim gardłem jeśli nie przesunie się górnej stacji talerzyka. Na parkingu pojawiło sie mnóstwo zabawek. Do wyboru do koloru! Budowa idzie słabo również z winy Leitnera (nie, nie mnie 😉). Nie oni odpowiadają za brak dobrych badań geologicznych na Dolinach, ale na pozostałych fragmentach budowy też przez długi czas wiele się nie działo. Mam nadzieję, że przez tę budowę nie będę musiał zmieniać nicka 😛
    14 punktów
  2. Się buduje z wczoraj Na nizinach, nie na wyżynie śląskiej Pozdrawiam mirekn
    4 punkty
  3. No i na to czekałem Wprawdzie 200 stówki drożej ale dodali jazdą nocną 😎👊 https://www.czantoria.net/pec-events/black-friday-na-czantorii-4/1700784000/
    3 punkty
  4. @christof Jeśli sprzęt chcesz wykorzystywać w większości na jeździe przy-wyciągowej, to zapomnij o takich butach. But bez języka i ze słabymi zapięciami z przodu nie nadaje się do freeride. Odpadają więc takie modele jak: Dynafit TLT X, Dalbello Quantum. Jak będzie testował buty, to załóż sobie na jedną nogę jeden swój twardszy but, a na drugą nogę but do testowania. Zapnij buty do zjazdu i uginaj do przodu. Wtedy można poczuć różnicę. Moim zdaniem poza językiem, duże znaczenie ma materiał górnej cholewki (shell). Czuć jak to się wszystko ugina przy nacisku nogi na przody. Dużo tutaj poprawia carbon ! Do listy freeride dodaj sobie takie modele: Scarpa Maestrale RS La Sportiva Vanguard Ale jeśli 60-80% Twoje jazdy (nie mówię o czasie, tylko o liczbie zjazdów) to freetour to wtedy ten Dalbello może być dobrym wyborem. W kategorii bez języka przebojem jest jeszcze Scarpa F1 LT (carbonowa cholewka). Zamiast TLT X, weź pod uwagę Dynafit Blacklight - to jest carbonowa wersja TLT X - lepsza.
    3 punkty
  5. Zakłamaniem jest jak Pan Szafrański ciągle powtarza w relacji, że narciarze jeżdżą na lodowcu Rettenbach. Warto sobie zdać sprawę, że 4/5 trasy to sztuczny śnieg, a nie lodowiec. Tak wygląda trasa pucharu świata, gdy nie ma sztucznego śniegu (to pewnie wrzesień): A to zdjęcie pokazuję linię gdzie na trasie kończy się lodowiec: Ponad pół metra sztucznego śniegu muszą usypać w październiku, aby przykryć trasę na twardo. A mogliby przenieść zawody na wiosnę, wówczas jest sporo śniegu po całej zimie. Obecnie sezon zawodniczy kończy się już 24 marca. Zima w Alpach trwa do kwietnia, więc zawody z listopada można przenieść na kwiecień, na wysokie destynacje.
    3 punkty
  6. Dokładnie, topienie lodowców idzie na potęgę wszędzie. Czy w Soelden będą zawody czy nie, lodowca tam za parę lat nie będzie. A może się okazać, że dzięki tym "zabiegom" wytrzymają kapkę dłużej.
    2 punkty
  7. Tyle, że oni nie atakują sportowców a organizatorów. Śniegu coraz mniej a ciśnienie to samo. Czas iść po rozum do głowy i opóźnić start sezonu. Robi się to tak idiotyczne jak organizacją startu sezonu w skokach w Polsce... Tyle, że tu już ktoś poszedł po rozum do głowy i wycofał się z tego. Nie wiem co jest dla Was takie dziwne w tym, że coraz więcej ludzi chce szanować te resztki naturalnego środowiska co zostało. No i z całym szacunkiem ale bardziej durnego tekstu jak protesty w odniesieniu do wojny to nie słyszałem...
    2 punkty
  8. Dziś rekonesans na Diablaku. Na szczycie trochę mgły i dużo wiatru, były chwile ze słońcem, poniżej szczytu piękna pogoda. Znaki tras narciarskich pozostały, oby w nadchodzącym sezonie znowu otworzyli Babią dla skiturowców
    2 punkty
  9. 190zł karnet całodzienny, na Czantorii?
    1 punkt
  10. Tu masz relację z wieży Bismarcka...warto też zobaczyć te z Wieżycy i na Wielkiej Sowie Fragment Wieżycy A co do Pietrzykowa i wiatraka holenderskiego z (chyba) 18 wieku to posiadam jakąś wiedzę z tej okolicy. Gdy powstawał zbiornik Dobromierz pracowałem przy wytyczeniu lini brzegowej zbiornika. Z Pietrzykowa została tylko część. W większości wsi mieszkają teraz ryby i podwodna roślinność, nikomu nie chciało się rozbierać budynków bo cegła była tania, a ręczna rozbiórka pracochłonna. Trochę dachówki tylko rozebrano. Po pracach z wytyczaniem lini zalewowej kolejną robotą było wykonanie mapy zasadniczej pozostałej części Pietrzykowa wraz z terenami rolnymi należącymi do tej wsi (między innymi wiatraka holenderskiego, który wyglądał wtedy zupełnie inaczej niż dzisiaj). A nie była to lekka praca. Teraz to prościzna, korzysta się z technik satelitarnych i GPS. My jedynie mogliśmy liczyć na sieć triangulacyjną Inne punkty geodezyjne jak poligony czy niwelacyjne repery praktycznie nie do odszukania. Podstawowy sprzęt - zwijana stalowa taśma miernicza (trzeba uważać by nie zardzewiała), tyczki, łaty, pryzmat ręczny (nie mylić z obecnymi pryzmatami) szkicownik, ołówek i podstawowy teodolit i niwelator ustawiane śrubowo oczywiście. I z użyciem takiego sprzętu powstawała osnowa geodezyjna. W późniejszych latach dostaliśmy już lepszy sprzęt ułatwiający pracę, dalty czy BRT. A taka mapa zasadnicza jednej wsi, w zależności od wielkości to 6 do 12 miesięcy pracy (przy zespole 2-3 osobowym) w terenie i około miesiąca w biurze by to wszystko nanieść na ostateczną mapę. Nie było wtedy jeszcze obwodnicy Dobromierza i ze Świebodzic czy Strzegomia do Jeleniej Góry jeździło się przez rynek w Dobromierzu. A wiatrak warto odwiedzić bo niewiele takich już zostało (polecam jeszcze Gogołów i Wiry).
    1 punkt
  11. @christof Pewnikiem dobrze wybierzesz bo wiesz co jeździsz. Do listy @MarioJ dopisał bym też Tecnica ZERO G PEAK w wersji carbon. Kiedyś też miałem taki dylemat i do typowych "przywyciągówek" i "zamkniętych ON" zabieram narty 100 a buty Lange Freeride 130. Pozostała zabawa z nartą 80 i 85 to dawniej Scorpius La-Sportivy (co to flex podobno ponad 100 i ja to potwierdzam) a od niedawna te ze zdjęcia bez carbona bo ze Scorpiusami pomimo Szafrański i inni nie dogadałem się do końca a sprzęt ma mi ułatwiać a nie utrudniać. U mnie przewaga narty 80 Pesel. Pozdrawiam mirekn
    1 punkt
  12. Dzisiaj, punktualnie o godzinie 10:30 ruszyła sprzedaż skipassów w ośrodku Szczyrk Mountain Resort w Szczyrku. Zebrałem dla Ciebie informacje dotyczące nowych cenników, jakie będą obowiązywały w Szczyrku w nadchodzącym sezonie. Dowiesz się jak kupić skipass z rabatem do 55%, ile będzie kosztował skipass wieczorowy oraz jak otrzymać Fast Pass w cenie pobytu w Szczyrku. Opowiadam także o 4-godz. skipassie w Beskid Sport Arena.
    1 punkt
  13. 1 punkt
  14. Być może trochę nie na temat, ale jest bardzo głośno o protestach Greenpeace w Soden przeciwko organizacji pucharu świata. Niby jego organizacja wpływa na ocieplenie klimatu. Co ciekawe Greenpeace wogole nie przeszkadza wojna, która wywołał Putin. Zero protestów w Moskwie, a tysiące czołgów, transporterow opancerzonych, ciężarówek, altylerii samojezdnych, śmigłowców i samolotów produkują niewyobrażalną ilość dwutlenku węgla. Nie mówiąc już o milionach ładunków wybuchowych i spowodowanych przez nie pożarach. To jest dopiero hipokryzja.
    0 punktów
  15. Szczyrkowski będzie podwyżka cen. Więcej o cenach prawdopodobnie w poniedziałek
    0 punktów
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...