Narty - skionline.pl
Jump to content

Narty na poziom 7-8. Czy tylko supershape?


Recommended Posts

37 minut temu, dembus napisał:

......ale uwierz mi że przyjemność z jazdy w takiej ciapie  zaczyna sie gdy pod butem masz od 80 w góre :D

Eeeeee, 77-76 wystarcza ;)

Mam nadzieję, że wyglądam tu na człowieka szczęśliwego :)

23-24 kwiecień - więc piękna ciapa.

A żeby nie było całkiem offtopowo to widoczne narty na tym filmie zastąpiły Head Rally :) (bardzo podobne)

 

Pozdrawiam

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wierzcie mi, że jeśli potrzebowałbym informacji na temat "jak nabrać masy mięśniowej" to zapytałbym gdzie indziej, jednak na ten temat wiem sporo studiując na akademii wychowania fizycznego. Wiec nie

Cześć @macdziabek, w tym sezonie ujeżdżam prawie wyłącznie i.Supershape Rally model 2016/2017 - to ważne,  bo w tym roku Head całkowicie przeprojektował tą nartę, ze starej została tylko nazwa. W

jak są narty za długie , to mogą być i za wąskie  

Posted Images

35 minut temu, dembus napisał:

@FerraEnzo : Jasiek ma chyba na mysli nie odsypy na betonowym podłożu a mieki , wiosenny śnieg (taki na południowym chopoku w pełnym słońcu), po którym mimo muld przeskakujesz a raczej płyniesz na szerokiej (wcale nie musi być cięzka) narcie . Mam gigantke (wprawdzie nie komórkową) i oczywiście da sie, ale uwierz mi że przyjemność z jazdy w takiej ciapie  zaczyna sie gdy pod butem masz od 80 w góre :D

Przecież cały czas o tym piszemy. Twoje ostatnie zdanie zamyka dyskusję. 80mm w górę...a nie rozmyślanie o tym czy 68 czy 72. Bo zdaniem autora będzie mu się ciężko jeździło. I takie stwierdzenie pada z ust instruktora. Tego nie mogę pojąc.

1 godzinę temu, artix napisał:

Ciężar nart przepycha je przez odsypy ?

Ciekawa teorią. 

Nie jestem fizykiem, może to nie zasługa ciężaru. Generalnie chodzi o to, że jak długo jedziesz na krawędzi tak długo nie masz problemu z odsypami. Po prostu przebijasz się przez nie. A największym problem (przynajmniej dla mnie) było przełamanie się i położenie narty na krawędzi kiedy wjeżdżasz w odsyp. Nie rozumiesz, że to nie jest teoria, tylko praktyka ? Mam porównanie i możesz bić głową w mur ale nie przekonasz mnie, że narta węższa o kilka mm (bo od tych kilku mm zaczęła się dyskusja) ustępuje narcie AM.

Jak będziemy porównywać 65 z >80 to wiadomo, że nie dojdziemy do porozumienia.

Link to post
Share on other sites
Nie mówimy o półmetrowych odsypach, ale warunki jak na filmie Piotra to żaden problem dla narty  
 

To że narta da radę to zupełnie inna kwestia.
99% ludzi jakich spotykam na stokach nie ogarnia takiej jazdy.

Teoria często mija się z praktyką.
Takie moje spostrzeżenia.



Head Rally - Probably the best ski in the world [emoji6]

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, FerraEnzo napisał:

Nie mówimy o półmetrowych odsypach, ale warunki jak na filmie Piotra to żaden problem dla narty <70mm.

Tak żaden problem dla narty poniżej 70mm.

Nie mniej dla narty powyżej 70mm jest jeszcze łatwiej. To również moje spostrzeżenia osobiste a nie "teoretyzowanie".

Na łopatach powyżej 100mm też jeździłem i to jest narta na takie warunki stworzona. Muszę jednak przyznać, że na twardym patrz "boisko" ta narta jest "słaba".

Tutaj właśnie ideałem (oczywiście moim ;) ) jest narta z filmu lub obecny Head Rally. Pod butem 76-77 i radius około 13m a co za tym idzie przód narty powyżej 130mm.

Oczywiście jak nadmieniłem to mój i tylko mój ideał narty.

 

Pozdrawiam.

 

PS: Co do wąskiej narty i odsypów to mam z życia taką anegdotkę.

Byłem w roku 2003 na "zawodach" branżowych. Śniegu jak kot napłakał i temperatura +13 czyli normalne brązowe bagno.

Wszyscy na curwingach a ja stare i tępe Kastle 203cm. Drugi (za mną w dwóch przejazdach) stracił prawie 2 sekundy :)

Wygrałem wtedy piękny odkurzacz :D

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, artix napisał:

Pokaż jakiś film emoji108.png

 

Nie kręcę sobie filmów, nie robię sobie zdjęć :) dla mnie to śmieszne. A filmy z kasku nic nie pokażą. 

Zapraszam na Chopka za tydzień. Około 13 zawsze są odsypy to poszalejemy.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Chłopaki , uwielbiam takie akademickie dysputy :) ,

Mitek pewnie by napisał , że narty same nie jeżdżą i w sumie nie ważne jakie mamy przypięte do butów, ale ważne jak my nad nimi panujemy ;) .

@marboru w  innym wątku zamieścił fajny filmik z gościem z Chamonix , który na "ołówkach" wyczynia różne cuda w śniegu po pas . Teraz pewnie , większość by powiedziała , że jazda na takich nartach , w takich warunkach jest niemożliwa :D .

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, artix napisał:

 


Pokaż jakiś film emoji108.png

Head Rally - Probably the best ski in the world emoji6.png
 

Ja mogę wrzucić z Jaworzyny z zeszłego tygodnia. Nie było mega muldowato, ale stół to nie był. Jak coś to wieczorem, tyle tylko ze to pov.

43 minuty temu, Piotr_67 napisał:

Tutaj właśnie ideałem (oczywiście moim ;) ) jest narta z filmu lub obecny Head Rally. Pod butem 76-77 i radius około 13m a co za tym idzie przód narty powyżej 130mm.

Tylko, że ja właśnie jeździłem dwa sezony na Rally. I nie mówię, że było źle. Były jak czołg, ale czy była wielka różnica między nimi a obecnymi 65mm ?

Edited by FerraEnzo
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
12 minut temu, FerraEnzo napisał:

Tylko, że ja właśnie jeździłem dwa sezony na Rally. I nie mówię, że było źle. Były jak czołg, ale czy była wielka różnica między nimi a obecnymi 65mm ?

No w takich warunkach jak na filmiku mnie lepiej się jeździ na nich niż na narcie SL. O nartach GS nie mówię.

Aklim kiedyś (w erze takich nart) innych warunków nie było :)

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, aklim napisał:

@marboru w  innym wątku zamieścił fajny filmik z gościem z Chamonix , który na "ołówkach" wyczynia różne cuda w śniegu po pas . Teraz pewnie , większość by powiedziała , że jazda na takich nartach , w takich warunkach jest niemożliwa :D .

Ale przecież nikt nie twierdzi że nie jest możliwa, tylko że przyjemności to raczej w tym niema. A jak jest to nie taka co na "laciu" z długim rocerem.

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, MAIKEL 1977 napisał:

Masz go jeszcze czy przepadł bez wieści ??

Odkurzacz "przepadł" bez wieści, a jego smętne podzespoły spoczywają rozrzucone gdzieś po śmietnisku komunalnym :)

Pozostał jednak "puchar prezesa" :D

 

Pozdrawiam

PS: och, jeszcze poprawka (właśnie spojrzałem na "puchar") to był rok 2002. :)

 

Edited by Piotr_67
PS
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, FerraEnzo napisał:

Ale przyznaj, że dyskusja jest na sensownym poziomie :P wymieniamy się swoimi doświadczeniami :D

dlatego też napisałem , że bardzo lubię takie dysputy na forum :) 

znacznie to ciekawsze od tysięcznego zapytania  jakie narty ma kto kupić , żeby same skręcały ;) 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Kto by pomyślał, że tu taka dyskusja powstanie! Mój brat na podobnym poziomie zamówił dzisiaj Atomic XTI. Mnie jednak coś ciągnie do tych Head'ów i dalej gryzę się Supershape VS WorldCup. ALE te wątpliwości chyba rozwieją testy w marcu w Passo Tonale. Znajdę wypożyczalnię i zobaczymy :)

Tematu nie zamykam bo jest coraz ciekawiej!

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, aklim napisał:

Teraz pewnie , większość by powiedziała , że jazda na takich nartach , w takich warunkach jest niemożliwa :D .

Na takich nartach nie da sie jeździć tylko po szreni łamliwej. Reszta jest możliwa, pozostaje pytanie, czy przyjemna. Choć patrząc na dziecięcą radość na twarzy "człowieka motyla" to chyba jednak jest przyjemna.

Link to post
Share on other sites

Cześć @macdziabek,

w tym sezonie ujeżdżam prawie wyłącznie i.Supershape Rally model 2016/2017 - to ważne,  bo w tym roku Head całkowicie przeprojektował tą nartę, ze starej została tylko nazwa. Więc nie czytaj recenzji do poprzednich modeli i.Supershape bo to przepaść jest.

Ogólnie to potrzebowałem narty do całodziennej jazdy po stokach, bez stresowania się, że po parogodzinnej jeździe na topowej slalomce nie będę miał siły z nią walczyć i zrobię sobie albo komuś krzywdę. Chciałem trochę bardziej "lajtowo" pojeździć, również w gorszych warunkach niż poranny beton/sztruks.

I radzę ci dobrze: jak będziesz miał możliwość, przetestuj sobie przez parę godzin Heada i.Rally/Magnum z tego roku (Titan to chyba przesada na nasze stoki), BO TA NARTA JEST PO PROSTU ZNAKOMITA.

Oczywiście bełkot marketingowców, czyli skuteczność chipu KERS czy "grafen" w rdzeniu trzeba brać z przymrużeniem oka, ale muszę przyznać, że narta wyszła im świetnie!
Tylko potestuj ją trochę dłużej bo przy paru zjazdach nie zobaczysz różnicy albo będzie ci się wydawało, że narta jest gorsza niż ta na której jeździsz obecnie.

Niestety, na razie nie wiem jak ona się zachowuje na bardziej wymagających trasach - w tym sezonie staram się nie wstawać z krawędzi i unikam stromizm (projekt "100% carving" :), ale przy bardzo dynamicznej jeździe z podkręcaniem pod stok trzymają doskonale, przy wyższych prędkościach brak klepania mimo pól-rockera z przodu, odsypy też nie robią na nich kompletnie żadnego wrażenia, teraz wręcz wolę jak stok jest trochę rozjeżdżony.

Jeśli jeździsz wyłącznie na krawędzi, to narty GS na naszych stokach to lekkie nieporozumienie z uwagi na wąskie trasy i coraz większy tłok. Przy GS (wyłącznie na krawędzi) i dynamicznej jeździe osiągane prędkości są naprawdę kosmiczne. Chyba, że zamiatasz tyłami, to wtedy możesz rozważyć coś o dłuższym promieniu, ale wydaje mi się że na nasze stoki 18-20m to max do normalnej jazdy, chyba że wozisz dwie pary nart.

Aha, narty z tej serii miały bardzo dobre ceny po sezonie.

Polecam.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, binarycloud said:

w tym sezonie ujeżdżam prawie wyłącznie i.Supershape Rally model 2016/2017 - to ważne,  bo w tym roku Head całkowicie przeprojektował tą nartę, ze starej została tylko nazwa.

 

Masz jakieś info na ten temat ? Bo z opisu na skionline w dziale sprzęt wynika, że to prawie identyczne narty. Promień ten sam, zmieniło się lekko taliowanie 131/76/109 na 135/76/114, rocker taki sam, sandwich i inne technologie podobnie.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, binarycloud napisał:

 

I radzę ci dobrze: jak będziesz miał możliwość, przetestuj sobie przez parę godzin Heada i.Rally/Magnum z tego roku (Titan to chyba przesada na nasze stoki), BO TA NARTA JEST PO PROSTU ZNAKOMITA

Jeszcze właśnie są magnum, od których zaczął sie temat. To prawda, że magnum twardsze od iSpeed?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By valdi1974
      Witam wszystkich, inetersuje mnie zakup nowego modelu Head Raptor RS 140  Liquid Fit , czy ktos testowal ten gadzet ,  czy warto  czy sa jakies plusy czy minusy.
      prosze o opinie uzytkownikow ,chodzi mi o ten zel czy cos daje czy przeszkadza 
    • By Małgorzata
      Hej, które wybralibyście, proszę o pomoc, cena podobna :
      HEAD WORLDCUP REBELS I.SL 2020 
      VOLKL RACETIGER SL + RMOTION2 12 GW RACE 2020
      ???🤗
       
    • By wolcjusz
      Trafiłem na bardzo interesujący podcast traktujący o wiecznie żywym i kontrowersyjnym temacie. Polecam:
       
    • By netmare
      Cześć,
      Obejrzałem sporo video-tutoriali, ale natrafiłem na problem którego nie potrafię rozwiązać samodzielnie. Kiedy jadę tyłem i wysuwam jedną nartę w kierunku jazdy, wraz ze skrętem bioder i ramion (żeby mieć możliwość rozejrzenia się) natychmiast zaczyna się skręt i było o tym w tutorialach, ale nigdzie nie było jak temu przeciwdziałać :). I to mój główny problem. Przychodzą mi też do głowy dwa powiązane pytania (na które również nie znalazłem odpowiedzi):
      - jaki powinien być balans ciała do jazdy na wprost tyłem? (u mnie chyba jest po 50% na każdą nartę i neutralnie na boki)
      - czy narta powinna być wypłaszczona do takiej jazdy?

      Z góry dzięki za wszelkie sugestie
       
    • By sstar
      W finale Miami po świetnej serii zwycięstw z wyżej notowanymi trafia w finale na narciarza, tyrolczyka Grzesznika, oby...
      https://www.przegladsportowy.pl/tenis/mlody-wloch-juz-czeka-w-finale-na-huberta-hurkacza/r5c102b
      http://www.fisi.bz.it/it/atleti/sinner-jannik-133769--2-24125.html?season=11
       
      Lista odprawionych z kwitkiem
      Stefanos Tsitsipas numer 5 Andriej Rublow numer 8 Denis Shapovalov numer 11 Milos Raonic numer 19 Denis Kudla 123

Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...