Narty - skionline.pl
Jump to content

Jakie gogle na pochmurne dni?


Recommended Posts

32 minuty temu, Wujot napisał:

W pochmurne dni - bezbarwne lub lekko różowe. Marka bez większego znaczenia, bez problemu kupisz świetne gogle w segmencie 150 zł. Pamiętaj, ze to zużywalny sprzęt.

 

pozdro

Wiesiek

Bezbarwne na pewno, a lekko różowe mam i źle mi się w nich jeździ w pochmurne dni lub we mgle. Teraz też mam żółte ale jeszcze w nich nie jeździłem. Na "sucho" w domu jest OK :)

Edited by Arti51
Link to post
Share on other sites
49 minut temu, artix napisał:

Tylko zolte, a tym ktorzy nie probowali polecam to zrobic.

IRIS_yellow.jpg

Zgadza sie, aktualnie mam Arctica z dowiemy wymiennymi szybami na magnesach, żółte świetnie sie nadają na jazdy wieczorne i słaba widoczność, druga standardowa szyba jest świetna przy normalnych warunkach i w słoneczne dni, kosztowały coś około 300 PLN i mogę je polecić, szybki niestety sie rysują, ale tutaj mogę dokupić nowe na magnesiki i wymienić. Dodatkowy plus gogli to szerokie pole widzenia i łatwe dopasowanie do większości kasków.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, lski@interia.pl napisał:

Dokładnie,chodzi o klasę ochrony,czyli przepuszczalność,a nie kolor...

Polaryzacja tez jest istotna, używam Arctica na rowerze, rownież spolaryzowane, na plaże sie nie nadają, ale do jazdy sa świetne.

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Sariensis napisał:

Polaryzacja tez jest istotna, używam Arctica na rowerze, rownież spolaryzowane, na plaże sie nie nadają, ale do jazdy sa świetne.

Podczas pochmurnych dni polaryzacja nic nie daje (co jest oczywiste) za to zmniejsza ilość przechodzącego światła. Pisałem o lekko różowych goglach, bo czerwona składowa jest najmniej rozpraszana. W "klasycznej" mgle nic to nie da ale przy perspektywie powietrznej (tej niebieskiej) powinna troszkę podnieść kontrast. 

Ale zasadniczo to oczywiście szybka przezroczysta jest najlepsza bo nie zmniejsza ilości światła. Oddzielną kwestią jest, że powinna odcinać UVA/B/C. Teraz to raczej standard ale warto sprawdzić.

Pozdro

Wiesiek

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Wujot napisał:

Podczas pochmurnych dni polaryzacja nic nie daje (co jest oczywiste) za to zmniejsza ilość przechodzącego światła. Pisałem o lekko różowych goglach, bo czerwona składowa jest najmniej rozpraszana. W "klasycznej" mgle nic to nie da ale przy perspektywie powietrznej (tej niebieskiej) powinna troszkę podnieść kontrast. 

Ale zasadniczo to oczywiście szybka przezroczysta jest najlepsza bo nie zmniejsza ilości światła. Oddzielną kwestią jest, że powinna odcinać UVA/B/C. Teraz to raczej standard ale warto sprawdzić.

Pozdro

Wiesiek

 

Oczywiście, ale trudno zabierać ze sobą 3 szybki na stok, wiec pozostanę przy żółtej, która bardziej mi odpowiada przy sztucznym oświetleniu, a we mgle to najlepiej po prostu zwolnić i jechać bardzo ostrożnie, przy gęstej mgle tak wolno, ze można podnieść gogle ;).

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, artix napisał:

Ja ponawiam prośbę o test żółtych goggli. Efekt jest gwarantowany. Nie wiem dlaczego właśnie żółty powoduje nam wyraźne rozjaśnie i poprawienie kontrastu gdy widoczność jest słaba ale tak właśnie się dzieje. 

 

1 godzinę temu, Sariensis napisał:

Ja mam dokładnie podobnie, Arctica dodatkowo jakby poszerza pole widzę ia i zwiększa kontrast, obrazy przestają migać przy szybszej jeździe.

Efekt placebo.

Żółta szybka odcina część niebieskiego (w zależności od tego jak bardzo selektywnie działa, ale filtrów dichroicznych nikt w goglach nie stosuje) i to jest cały cud. Jeśli w krajobrazie jest niebieski (podczas słonecznego dnia) przyciemnia cienie poprawiając kontrast. Ale jeśli tej barwy nie ma (np w mgle) to nic nie daje. Zwykła fizyka.

Podobnie działa filtr polaryzacyjny. W każdym razie obydwa filtry polepszają widzenie (kontrast) gdy i tak dobrze jest widać. 

Pozdro

Wiesiek

Link to post
Share on other sites

ALe ja żółtej szyby używam tylko przy gorszej widoczności, nigdy w słoneczne dni, wówczas mam druga i trudno mówić o efekcie placebo jeśli te gogle mam od niedawna i kupiłem je zupełnie przez przypadek a efekty zauważyłem dopiero po zmianie szyby na żółta przy wymagających tego warunkach. Wcześniejsze Salomona sa znacznie gorsze choć tez jakby żółte, jednak np. na Chopoku po 13 widoczność w ńich była katastrofalna.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Pytanie - chcę dokupić do swoich gogli Arctica  szybkę którą będę używać w Polsce podczas wieczornych jazd oraz podczas złej widoczności - pochmurne dni, mgła. Mam do wyboru szybkę bezbarwną typu S0 lub szybkę żółtą typu S1. Wg Was która lepsza - którą powinienem kupić?

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak przy sztucznym oświetleniu, ale na jazdę w chmurach, mgle itp.polecam neutralną.Mam gogle poc z wymienialnymi szybkami i kilka lat temu trafiłem na takie warunki w SHL.Testowałem zółtą i neutralną.Ta ostatnia zapewniałą zdecydowanie lepszą widzialność.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, zslawek napisał:

@artix czy dotyczy to także (a może przede wszystkim) jazdy wieczornej przy sztucznym świetle? jeśli tak to jakim? (lampy halogenowe, ledowe czy sodówki) czy też jazdy w pochmurne dni lub we mgle?

Ja używa przeważnie w pochmurne dni i we mgle, ale i na wieczornej też się sprawdzają, bo czym ciemniejsza szyba tym gorsza widoczność. 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, zslawek napisał:

Pytanie - chcę dokupić do swoich gogli Arctica  szybkę którą będę używać w Polsce podczas wieczornych jazd oraz podczas złej widoczności - pochmurne dni, mgła. Mam do wyboru szybkę bezbarwną typu S0 lub szybkę żółtą typu S1. Wg Was która lepsza - którą powinienem kupić?

Do Arctica zdecydowanie żółte na wieczorne, bardzo fajnie robia kontrast przy sztucznym świetle, widać znacznie wyraźniej niż w bezbarwnych szybach.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By przemek123
      Cześć,
      Poznaje ktoś model tych gogli? Mam do kupienia w dobrych pieniądzach, chciałem jeszcze poczytać trochę o ich specyfikacji.
      Dzięki
       


    • By mifilim
      NOWE gogle narciarskie S2 MARKER 4:3 (juniorskie lub na mniejszą głowę)

      Sferyczne gogle. Pasek od wewnętrznej strony posiada silikonową warstwę zapobiegająca przesuwaniu się na kasku. Trójwarstwowa pianka Xdry gwarantuje optymalne dopasowanie do kształtu twarzy.
      RED MIRROR S2 – lustrzana szyba na słoneczne lub pochmurne dni
      SUPERFIT FRAM – elastyczna oprawka wykonaną z lekkiego materiału
      V-SPLIT - Nosek automatycznie dopasowuje się do kształtu nosa
      UVA, UVB, UVC - ochronę przed promieniami
      HYDROPHOBIC COATING - powłoka, która zapobiega osadzaniu się kropel wody i parowaniu.
      120 zł + wysyłka
       



    • By Bigbobo
      Zamierzam kupic porządne gogle narciarskie. Teraz jezdze w sprzecie za 40zl z lidla i kazda odrobina cienia powoduje drastyczny spadek widocznosci. Nie wiem w ogole jeszcze czego szukac. Kazdy producent wpycha pierdylion technologii, z których pewnie znaczna część to sporo kosztująca ściema.
      Próbowałem poszukać artykułów dzielących gogle na kategorie ale w zasadzie wszystko opiera się o s1 do s4. Mnie zastanawia czy:
      1. Sferyczne gogle to faktycznie duza poprawa wzgledem typowych
      2. Czy fotochromy recznie zmieniane są lepsze od automatycznych? W ntn piszą, że automatyczne mogą świrować przy niskich temperaturach, z drugiej strony nie wyobrazam sobie przy kazdym wjezdzie do lasu zastrzymywac sie zeby zmienic ustawienie
      O co chodzi z filtrami polaryzacyjnymi? Czy faktycznie duzo zmieniają?
      Bedę wdzięczny za wszystkie informacje, chetnie też poczytam jakies rzetelne artykuły, mogą byc po angielsku. Byle bez linkow afiliacyjnych
      To co mnie drazni w obecnych to to ze jadąc na ładej trasce w pelnym sloncu, nagle wjezdzajac w cien przestaję kompletnie widzieć ukształtowanie terenu i muszę mocno redukować prędkość, żeby się rozeznać.
    • By gruchauho
      Witam.
      Już jakiś czas rozglądam się za nowymi goglami i prosiłbym o pomoc i parę wskazówek. 
      Szukam modelu z dwoma szybami (na słońce oraz zachmurzenie/śnieg), bądź jedną i ewentualnie dokupić drugą. Minimum jedna z "lustrem"
      Czy warto dopłacać by mieć sferyczną szybę? Czytałem, że dużo lepsza widoczność ale czy naprawdę różnica jest duża? Najlepiej, by wypowiedział się ktoś, kto używał i cylindrycznych i sferycznych.
      Do wydania mam maksimum 500 zł 
      Jak dotąd oglądałem Atomic oraz Smith ale to dość drogie marki i w tych pieniądzach chyba nie kupię.
      Może ktoś coś doradzić? 
    • By zablotzky
      Cześć, 
      Mając zamiar zamówienia gogli Downhill VP X od Uvex'a, jakimś cudem zamówiłem wersję Comact VP X. Cóż, bywa :) 
      Jedyne co znalazłem jeśli chodzi o różnicę to skala na fotochromie: S1-S3 dla Downhill oraz S2-S4 dla Compact. 
      Jestem rekreacyjnym narciarzem, w tym sezonie będę we Francji przez tydzień, czy jest sens wymieniać Compact na Downhill? Ten model Downhill to mi się po prostu ubzdurał bo miał polaryzację i szkło fotochromowe, no i te gogle po prostu znalazłem po jakimś tam riserczu. 
      Grzane wino na stoku za podpowiedź co dalej :) 
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...