Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
grejan

Jakie gogle na pochmurne dni?

Recommended Posts

Jakie gogle zakupić na dni pochmurne, zazwyczaj jazda na polskich stokach. Nie wiem czym się kierować, czy szukać gogli z jedną automatyczną soczewką czy z wymiennymi szkłami. Cena myślę że gdzieś do 500zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pochmurne dni - bezbarwne lub lekko różowe. Marka bez większego znaczenia, bez problemu kupisz świetne gogle w segmencie 150 zł. Pamiętaj, ze to zużywalny sprzęt.

 

pozdro

Wiesiek

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko zolte, a tym ktorzy nie probowali polecam to zrobic.

IRIS_yellow.jpg

Edytowano przez artix
  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, grejan napisał:

Jakie gogle zakupić na dni pochmurne

Wybierając patrz ile procent zaciemnia dana szybka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Wujot napisał:

W pochmurne dni - bezbarwne lub lekko różowe. Marka bez większego znaczenia, bez problemu kupisz świetne gogle w segmencie 150 zł. Pamiętaj, ze to zużywalny sprzęt.

 

pozdro

Wiesiek

Bezbarwne na pewno, a lekko różowe mam i źle mi się w nich jeździ w pochmurne dni lub we mgle. Teraz też mam żółte ale jeszcze w nich nie jeździłem. Na "sucho" w domu jest OK :)

Edytowano przez Arti51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szybki typu S1, np uvex.  Za 500 zł masz wybór kilku typów.  Polecam uvex bo dobrze mnie służą. Z pewnością inne są także dobre, a także i lepsze, a te polecane przeze mnie nie zawiodą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, artix napisał:

Tylko zolte, a tym ktorzy nie probowali polecam to zrobic.

IRIS_yellow.jpg

Zgadza sie, aktualnie mam Arctica z dowiemy wymiennymi szybami na magnesach, żółte świetnie sie nadają na jazdy wieczorne i słaba widoczność, druga standardowa szyba jest świetna przy normalnych warunkach i w słoneczne dni, kosztowały coś około 300 PLN i mogę je polecić, szybki niestety sie rysują, ale tutaj mogę dokupić nowe na magnesiki i wymienić. Dodatkowy plus gogli to szerokie pole widzenia i łatwe dopasowanie do większości kasków.

Edytowano przez Sariensis
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Sapient napisał:

Wybierając patrz ile procent zaciemnia dana szybka.

Dokładnie,chodzi o klasę ochrony,czyli przepuszczalność,a nie kolor...

  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, lski@interia.pl napisał:

Dokładnie,chodzi o klasę ochrony,czyli przepuszczalność,a nie kolor...

Polaryzacja tez jest istotna, używam Arctica na rowerze, rownież spolaryzowane, na plaże sie nie nadają, ale do jazdy sa świetne.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Sariensis napisał:

Polaryzacja tez jest istotna, używam Arctica na rowerze, rownież spolaryzowane, na plaże sie nie nadają, ale do jazdy sa świetne.

Podczas pochmurnych dni polaryzacja nic nie daje (co jest oczywiste) za to zmniejsza ilość przechodzącego światła. Pisałem o lekko różowych goglach, bo czerwona składowa jest najmniej rozpraszana. W "klasycznej" mgle nic to nie da ale przy perspektywie powietrznej (tej niebieskiej) powinna troszkę podnieść kontrast. 

Ale zasadniczo to oczywiście szybka przezroczysta jest najlepsza bo nie zmniejsza ilości światła. Oddzielną kwestią jest, że powinna odcinać UVA/B/C. Teraz to raczej standard ale warto sprawdzić.

Pozdro

Wiesiek

 

  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Wujot napisał:

Podczas pochmurnych dni polaryzacja nic nie daje (co jest oczywiste) za to zmniejsza ilość przechodzącego światła. Pisałem o lekko różowych goglach, bo czerwona składowa jest najmniej rozpraszana. W "klasycznej" mgle nic to nie da ale przy perspektywie powietrznej (tej niebieskiej) powinna troszkę podnieść kontrast. 

Ale zasadniczo to oczywiście szybka przezroczysta jest najlepsza bo nie zmniejsza ilości światła. Oddzielną kwestią jest, że powinna odcinać UVA/B/C. Teraz to raczej standard ale warto sprawdzić.

Pozdro

Wiesiek

 

Oczywiście, ale trudno zabierać ze sobą 3 szybki na stok, wiec pozostanę przy żółtej, która bardziej mi odpowiada przy sztucznym oświetleniu, a we mgle to najlepiej po prostu zwolnić i jechać bardzo ostrożnie, przy gęstej mgle tak wolno, ze można podnieść gogle ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ponawiam prośbę o test żółtych goggli. Efekt jest gwarantowany. Nie wiem dlaczego właśnie żółty powoduje nam wyraźne rozjaśnie i poprawienie kontrastu gdy widoczność jest słaba ale tak właśnie się dzieje. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie podobnie, Arctica dodatkowo jakby poszerza pole widzę ia i zwiększa kontrast, obrazy przestają migać przy szybszej jeździe.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, artix napisał:

Ja ponawiam prośbę o test żółtych goggli. Efekt jest gwarantowany. Nie wiem dlaczego właśnie żółty powoduje nam wyraźne rozjaśnie i poprawienie kontrastu gdy widoczność jest słaba ale tak właśnie się dzieje. 

 

1 godzinę temu, Sariensis napisał:

Ja mam dokładnie podobnie, Arctica dodatkowo jakby poszerza pole widzę ia i zwiększa kontrast, obrazy przestają migać przy szybszej jeździe.

Efekt placebo.

Żółta szybka odcina część niebieskiego (w zależności od tego jak bardzo selektywnie działa, ale filtrów dichroicznych nikt w goglach nie stosuje) i to jest cały cud. Jeśli w krajobrazie jest niebieski (podczas słonecznego dnia) przyciemnia cienie poprawiając kontrast. Ale jeśli tej barwy nie ma (np w mgle) to nic nie daje. Zwykła fizyka.

Podobnie działa filtr polaryzacyjny. W każdym razie obydwa filtry polepszają widzenie (kontrast) gdy i tak dobrze jest widać. 

Pozdro

Wiesiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ALe ja żółtej szyby używam tylko przy gorszej widoczności, nigdy w słoneczne dni, wówczas mam druga i trudno mówić o efekcie placebo jeśli te gogle mam od niedawna i kupiłem je zupełnie przez przypadek a efekty zauważyłem dopiero po zmianie szyby na żółta przy wymagających tego warunkach. Wcześniejsze Salomona sa znacznie gorsze choć tez jakby żółte, jednak np. na Chopoku po 13 widoczność w ńich była katastrofalna.

Edytowano przez Sariensis
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Sariensis napisał:

żółtej szyby używam tylko przy gorszej widoczności,

moja jest różowa

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - chcę dokupić do swoich gogli Arctica  szybkę którą będę używać w Polsce podczas wieczornych jazd oraz podczas złej widoczności - pochmurne dni, mgła. Mam do wyboru szybkę bezbarwną typu S0 lub szybkę żółtą typu S1. Wg Was która lepsza - którą powinienem kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak przy sztucznym oświetleniu, ale na jazdę w chmurach, mgle itp.polecam neutralną.Mam gogle poc z wymienialnymi szybkami i kilka lat temu trafiłem na takie warunki w SHL.Testowałem zółtą i neutralną.Ta ostatnia zapewniałą zdecydowanie lepszą widzialność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak. Nie ważne czy mi się wydaje czy nie, ja w żółtej szybie widzę dużo wyraźniej i to sie dla mnie liczy 😉

Edytowano przez artix
  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@artix czy dotyczy to także (a może przede wszystkim) jazdy wieczornej przy sztucznym świetle? jeśli tak to jakim? (lampy halogenowe, ledowe czy sodówki) czy też jazdy w pochmurne dni lub we mgle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zslawek napisał:

@artix czy dotyczy to także (a może przede wszystkim) jazdy wieczornej przy sztucznym świetle? jeśli tak to jakim? (lampy halogenowe, ledowe czy sodówki) czy też jazdy w pochmurne dni lub we mgle?

Ja używa przeważnie w pochmurne dni i we mgle, ale i na wieczornej też się sprawdzają, bo czym ciemniejsza szyba tym gorsza widoczność. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, zslawek napisał:

Pytanie - chcę dokupić do swoich gogli Arctica  szybkę którą będę używać w Polsce podczas wieczornych jazd oraz podczas złej widoczności - pochmurne dni, mgła. Mam do wyboru szybkę bezbarwną typu S0 lub szybkę żółtą typu S1. Wg Was która lepsza - którą powinienem kupić?

Do Arctica zdecydowanie żółte na wieczorne, bardzo fajnie robia kontrast przy sztucznym świetle, widać znacznie wyraźniej niż w bezbarwnych szybach.

  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez rafal07
      Witam. Poszukuję gogli ww przedziale cenowym. W co warto zainwestować? Myślałem nad dragonami DX lub Majesty Spectrum. Co o nich sądzicie?
    • Przez Arek1982
      W goglach Oakley ( w tych które mi pasują ) szyba jest nie wymienna. Czy któraś z szyb marki Oakley poradzi sobie w dobrych i złych warunkach .

      W Atomicach ( w tym modelu który biorę pod uwagę ) szyba jest wymienna ( można zmieniać w zależności od pogody). Obecnie posiadam Hedy z wymiennymi szybami i jestem z nich mocno nie zadowolony i sceptycznie patrzę na te wymiany szyb. 

      Które gogle byście wybrali ?
       
    • Przez lski@interia.pl
      Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu wybiorę się na 3dniówkę na Tux,ktoś chętny?
    • Przez Arek1982
      W którym sklepie będę miał największy wybór gogli Oakley ?
    • Przez lski@interia.pl
      Tradycyjnie w kwietniu Livigno to mój ulubiony kierunek na krótki wypad na prognozę,i nie ze względu na ceny alkoholu ale stan tras-strome,nielodowcowe a twarde bo wysoko.
      Podstawowym problemem jest znalezienie ofiar,które zechcą pojechać,bo większość ludzi uważa tak daleką podróż na 3 dni,w środku tygodnia-bez weekendu,jazdę nocą-3 dni jazdy,2 noclegi, za zbyt ekscentryczną.
      Profilaktycznie rozpocząłem więc łowy na tym portalu,na portalu konkurencyjnym ,Facebooku,Blablacar  a nawet portalu podróżniczo-towarzyskim olneo.pl. Otrzymałem sporo propozycji komercyjnych i niekomercyjnych,niestety niezbyt kompatybilnych z moim planem,bo proponowano mi Francję na tydzień,wyjazdy na weekend a nie prognozę i tak dalej,najciekawsze propozycje przyszły z portalu podróżniczo-towarzyskiego ale te ze względu na moralność publiczną zatrzymam dla siebie.
      We wtorek o 13 w obliczu braku ludzi zdecydowałem zostać w domu,ale o 14 zadzwonił młody deskarz freestylowy ze Śląska,z którym podróżowałem już 2 razy,złamał się,znalazł młodych freestylowych kolegów i w czwórkę wyruszyliśmy.
      Livigno przywitało nas świetnymi warunkami,czarnymi trasami twardymi praktycznie przez cały dzień mimo lipcowych temperatur i niepowtarzalną atmosferą,tworzoną przez naszych rodaków,stanowiących tam 90 % populacji kwietniowo-narciarsko-snowboardowo-alkoholowej...
      Przymierzyłem się,by to powtórzyć w następnym tygodniu,ale prognoza się wali,więc 
      łowienie następnych ofiar chyba oszczędzone...
      Dla ciekawych-jak podliczył jeden z kolegów deskarzy,nasz wyjazd zamknął się kwotą 717 zł...
       
       

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2018
×