Narty - skionline.pl
Jump to content

Dobre narty na przygotowaną trasę na cały dzień


Recommended Posts

Rozważałem zakup nart Atomic Redster X5 które miałem okazje testować, ale trochę poczytałem i raczej lepszym rozwiązaniem na cały dzień będzie X7 WB która jest nieco szersza i twardsza więc na miękkim śniegu czy lodzie powinna być mniej nerwowa.

Szukam jeszcze alternatyw.

Narta ta bywa porównywana np. z droższymi i chyba nieco bardziej zaawansowanymi Head SUPERSHAPE E-MAGNUM, wydaje mi się, że podobną ale tańszą nartą może być Rossignol REACT R8 HP. Ta z kolei będzie chyba trochę mniej zaawansowana. W tabeli parametry nart które na chwilę obecną rozważam:

  Długość [cm] Dziób [mm] Środek [mm] Piętka [mm] Promień [m]
Head SUPERSHAPE E-MAGNUM 177 129 72 111 14,3
Rossignol REACT R8 HP 177 127 74 110 14
Atomic REDSTER X7 WB 176 128 75 112 14,2

W recenzji REACT R8 z poprzedniego sezonu pada takie stwierdzenie:

Cytat

Uwaga: oczywiście, dziwić może brak wrażeń negatywnych. Testy nart zawsze jednak są mocno subiektywne, a nadto kierujemy się zasadą, że obecnie nie ma złych nart – są tylko źle dobrane, nieprawidłowo lub wcale nie serwisowane, bądź wreszcie narciarz musi nieco podnieść swoje kwalifikacje. 

Co zdaje się potwierdzają ostatnie testy Jacka z Wisły - SNOW EXPO 2021.

No i teraz się zastanawiam, czy brać najtańsze, najładniejsze czy może ktoś dorzuci jeszcze jakieś do worka? :)

Ps. W skali forum oceniam swoje umiejętności na 7+.  Mam 190 cm wzrostu i 94 kg wagi. Jeżdżę 100% po przygotowanych trasach, ale i rano i wieczorem i głównie w weekendy gdzie warunki na polskich czy słowackich stokach bardzo szybko ulegają pogorszeniu.

Edited by tryhp3
Link to post
Share on other sites

Z wymienionych przez Ciebie jeździłem na "magnumce" HEAD'a. Nie sprawiała na mnie wrażenia jakiejś nadmiernie zaawansowanej; testowałem też wtedy E-Race Pro i ostatecznie zdecydowałem się na nie z uwagi na to, że są twardsze, agresywniejsze i bardziej idące w stronę grzecznej gigantki. Magnumka natomiast wydawała mi się nartą bardzo przyjazną i robiącą grzecznie to o co się ją "poprosi". Generalnie jeździło się na niej miło, łatwo i przyjemnie. Rozumiem dlaczego jest to bodaj największy sprzedażowy hit HEADa - po prostu jest w stanie trafić w gusta wielu osób od osób zaawansowanych w stopniu średnim (może nawet lekko-średnim), do osób bardziej ambitnie podchodzących do tematu, natomiast osoby lubiące narty z grupy race, raczej pewnie powinny zostać przy nartach z grupy race. 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Jak faktycznie jeździsz na poziomie 7+ a jesteś "kawal chłopa" to Rossignol REACT R8 sobie odpuść szybko się znudzi (ja bym spoglądał w stronę Blizzard Firebird WRC) albo cos tej klasy z innej stajenki ..jest tego trochę na rynku,

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Aktualnie od nowości mam Atomic M:8 Pulse. Czyli jakieś 13 sezonów. Narty wolne, nie lubiące skręcać, ale muldy im nie straszne co jest ich największym plusem. Tak sobie myślę, że zanim się przesiądę do modeli raceowych dobrze by było jeszcze się podoskonalić na prostszych konstrukcjach. Gdzieś w między czasie wypożycz dobre narty typu Race i za kilka sezonów podjąć decyzję co dalej.

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, tryhp3 napisał:

Aktualnie od nowości mam Atomic M:8 Pulse. Czyli jakieś 13 sezonów. Narty wolne, nie lubiące skręcać, ale muldy im nie straszne co jest ich największym plusem. Tak sobie myślę, że zanim się przesiądę do modeli raceowych dobrze by było jeszcze się podoskonalić na prostszych konstrukcjach. Gdzieś w między czasie wypożycz dobre narty typu Race i za kilka sezonów podjąć decyzję co dalej.

W takim razie te szersze X7 i "magnumki" wydają się dla Ciebie na tzw. "papierze" sensowną opcją. Wydaje mi się, że w większości "centr testowych" obu tych firm będziesz w stanie je wypożyczyć i wypróbować, co generalnie polecam...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, tryhp3 napisał:

Tak sobie myślę, że zanim się przesiądę do modeli raceowych dobrze by było jeszcze się podoskonalić na prostszych konstrukcjach

 W takim razie -Blizzard Quattro RS 70 albo te nieco szersze (jedyna wada tych nart ze nie są pomarańczowe😉),  Dynastar Speed zone 12 (zapewne Rossi robi tez cos podobnego)- i jedne i drugie to wypróbowane dobre konstrukcje - "będzie pani zadowolona"  ...

A odnośnie skali forum - za sugestią @WojtekM i @JC

Wędkarz zaczyna opowiadać:
- Kiedyś w tym miejscu złapałem taaaaaaakiego szczupaka... normalnie jak go
wsadziłem na tylne siedzenie do malucha to jakieś 70cm ogona wystawało przez otwarte okno...
Motocyklista na to:
-A ja tuż obok to miałem zahaczkę... Ciągnę!! Ciągnę!! ale powoli idzie...
Myślę sobie ale ryyyyyba!!
A tu nie... jak podholowałem do brzegu to kierownicę od motocykla zobaczyłem...
Patrzę, a to BMW Sahara!! wlazłem do wody i wypchnąłem na brzeg... koła się kręcą!!
Nawet światła się palą!!
Wędkarz na to:
-Nie bajeruj... 60 lat po wojnie?? światła??
-No dobra... odejmij te 70cm szczupaka, a ja zgaszę światła w tym BMW...

😉

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Lexi Jeśli o chodzi o wersję szerszą to masz na myśli RS 76? RS 76 i Speed Zone 12 na papierze jak dla mnie wyglądają podobnie do E-Magnum czy X7 WB (te wymienione przez Ciebie mają nieco większy promień). Blizzard i Dynastar są jeszcze w długości (182 cm) bardziej odpowiedniej pod mój wzrost (190 cm). Na papierze różnica promienia pomiędzy 174 i 182 cm to 2 m. Pytanie jak ta różnica będzie się objawiać w rzeczywistości? Niby wolałbym, żeby narta dobrze skręcała ale nieco dłuższa pewnie doda stabilności.

Edited by tryhp3
Link to post
Share on other sites

Cześć

Jeżeli Twoja samoocena jest prawidłowa opisywane przez Ciebie detale nie mają znaczenia. Zaadaptujesz się do każdej tego typu narty bez problemu. Wszystkie narty skręcają tak samo. Oczywiście bierz jak najdłuższą jaka jest dostępna i konstrukcyjnie jak najbardziej zbliżoną do narty sportowej.

Twoja pierwotna koncepcja kierowania się ceną i kolorem (w sensie podobania się) jest całkowicie słuszna.

Pozdrowienia

Pozdrowienia

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, tryhp3 napisał:

Pytanie jak ta różnica będzie się objawiać w rzeczywistości?

Jeśli nic nie umiesz różnic nie odczujesz bo ich nie dostrzeżesz - jeśli umiesz jeździć znajdziesz różnice ale nie maja one znaczenia bo się dostosujesz.. 

Link to post
Share on other sites

Blizzarda skreślam bo jest za drogi na mój budżet. Reszta jest w podobnych pieniądzach ale Dynastar w wersji 182 cm wydaje mi się najrozsądniejsza dla mnie, tylko dostępność tej długości jest słaba. Ale coś tam jeszcze zostało po sezonie. Jeszcze poszukam podobnych modeli. 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, tryhp3 napisał:

Blizzarda skreślam bo jest za drogi na mój budżet. Reszta jest w podobnych pieniądzach ale Dynastar w wersji 182 cm wydaje mi się najrozsądniejsza dla mnie, tylko dostępność tej długości jest słaba. Ale coś tam jeszcze zostało po sezonie. Jeszcze poszukam podobnych modeli. 

Poszukaj 19/20 ..to ta sama narta a będzie tańsza

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, tryhp3 napisał:

Blizzarda skreślam bo jest za drogi na mój budżet. Reszta jest w podobnych pieniądzach ale Dynastar w wersji 182 cm wydaje mi się najrozsądniejsza dla mnie, tylko dostępność tej długości jest słaba. Ale coś tam jeszcze zostało po sezonie. Jeszcze poszukam podobnych modeli. 

Cześć

Speed Zone to narty popularne dla osób na poziomie mniej więcej 6 w skali forum.

Pozdro

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Mitek napisał:

Cześć

Jeżeli Twoja samoocena jest prawidłowa opisywane przez Ciebie detale nie mają znaczenia. Zaadaptujesz się do każdej tego typu narty bez problemu. Wszystkie narty skręcają tak samo. Oczywiście bierz jak najdłuższą jaka jest dostępna i konstrukcyjnie jak najbardziej zbliżoną do narty sportowej.

Twoja pierwotna koncepcja kierowania się ceną i kolorem (w sensie podobania się) jest całkowicie słuszna.

Pozdrowienia

Pozdrowienia

Skrecaja tak samo, poza tym ze maja rozny promien skretu. 

Edited by artix
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, artix napisał:

No nic, poza tym ze jedne maja 10m a drugie 30m.

Cześć

Czy to stanowi jakikolwiek problem. No... SL będzie bardziej meczący ale też zależy jaki. Jak sklepowy to nie tak bardzo.

Pozdrowienia

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Mitek napisał:

Cześć

Czy to stanowi jakikolwiek problem. No... SL będzie bardziej meczący ale też zależy jaki. Jak sklepowy to nie tak bardzo.

Pozdrowienia

To nie stanowi zadnego problemu Mitku. Kwestia upodoban i mam nadzieje swiadomego wybou.  

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Cześć

Racja absolutna. Dlatego jak ktoś zaczyna analizować milimetry pod butem, różnicę 1 czy 2 metrów promienia itd. to wiadomo, że to nie ma nic wspólnego ze świadomym wyborem.

Pozdrowienia serdeczne

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By rob vengr
      May 8 !!! na nartach
      Chopok/Jasna (foto z web kamer)


    • By lski@interia.pl
      A na Jaworzynie Krynickiej  ciągle jeżdżą.Może nieliczni,ale jednak.Jeździli wczoraj,w deszczu,będa jeździć jutro...
      VID_20210418_091459.mp4
    • By yaro1771
      Czy jest ktoś zainteresowany wyjazdem na lodowiec Pitztal w dniach 18.05-23.05.21. Najlepiej osoby z dzieckiem/dziećmi w wieku 7-13. Szczegóły na priv.
    • By Bumer
      Obserwując świat wokół mnie, obserwując zmiany zachowań społeczeństw i ich przywódców, proponuje wprowadzenie "prawa jazdy" dla narciarzy!!! Oczywiście wszystkie działania z tym związane będą wprowadzane tylko z troski o człowieka, jego bezpieczeństwo, zdrowie, oraz rozwój.
      Prawo jazdy otrzymywałby każdy narciarz po odbyciu kursu jazdy na nartach, zapoznaniu się z przepisami prawnymi i technicznymi (tak, tak, ale o tym za chwilę), i zdaniu egzaminu. Można byłoby wprowadzić kilka kategorii tego prawa jazdy, gdzie najwyższa upoważniałaby do jazdy na wszystkim , wszędzie i w każdych warunkach. 
      Żeby "branża nie szorowała po kamieniach" wszystkie kursy, egzaminy, dokumenty, byłyby oczywiście płatne.  Ileż to kasy wpłynęłoby do "branży" z tej przyczyny. Dodatkowo, oczywiście, tylko i wyłącznie  z troski o ochronę narciarzy, wprowadziłbym okresowe przeglądy sprzętu narciarskiego. Sieć  serwisów dokonywałaby przeglądów, napraw, gdy takie byłyby potrzebne, ustawiała wiązania i na wszystko dawała certyfikat np. nalepkę z hologramem i dokument papierzany (dostępny byłby też w bazie danych elektronicznie). Narty wraz z certyfikatem dobierane byłyby pod konkretnego narciarza, (nie tak jak w przypadku aut, gdzie kilka osób może nimi jeździć!). Takie uregulowanie spowodowałoby wzrost zatrudnienia i rozwój "branży" aby nie szorowała po kamieniach i nie wyciągała  ręki po dotacje, (czytaj społeczne pieniądze obywateli).  Takie skodyfikowanie i zbiurokratyzowanie "branży" uruchomiłoby kreatywność służb sprawdzających i karzących (mandaty), ubezpieczeniowców wszelkiej maści i influencerów oczywiście. 
      Nie będę rozwijał tematu dalej, mam nadzieję że zrobimy to razem w dyskusji, bo chyba na braki w wyobraźni i kreatywności nie powinniśmy narzekać  patrząc na naszą rzeczywistość, choćby ostatni hit  " paszporty covidowe"!
      A więc do dzieła koledzy forumowi! Popracujmy trochę jak politycy, lobbyści, rząd....
    • By tankowiec
      Tak się zastanawiam poco wyważać otwarte drzwi jak już od lat  istnieje taki "paszport". 
       
       

       
      Sam taką posiadam i wbite tam szczepienia są ważne na całym świecie.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...