Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na skiturach używam Petzl ACTIK Core 600. Z możliwością zasilania z akumulatora lub baterii. Akumulator trzyma spoko, chyba że odpali się na maxa - wtedy z 2 godziny. Możliwość zablokowania przed przypadkowym włączeniem. Sporo lumenów. Fosforyzujący reflektor. Wodoodporność podstawowa. Obsługa z jednego przycisku. Chyba trzy stopnie natężenia światła lub czerwona dioda. Jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nocnego MTB , czy Skiturów dla ,mnie bardzo fajna z Czołówka z Armytek Wizard wersja z światłem ciepłym na akumulator 18650 bądź już cięższy  21700 ja obecnie używam tą mocniejszą wersję z światłem ciągłym 900 lumenów max

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2025 o 17:16, Lexi napisał:

Używałem też Fenixa. Dobra nawet. 

Zepsuł mi się skilhunt 03. 

W dniu 3.09.2025 o 20:33, WojtekM napisał:

Na skiturach używam Petzl ACTIK Core 600. Z możliwością zasilania z akumulatora lub baterii. Akumulator trzyma spoko, chyba że odpali się na maxa - wtedy z 2 godziny. Możliwość zablokowania przed przypadkowym włączeniem. Sporo lumenów. Fosforyzujący reflektor. Wodoodporność podstawowa. Obsługa z jednego przycisku. Chyba trzy stopnie natężenia światła lub czerwona dioda. Jestem zadowolony.

Za słaba. 600 lumenów to jest trochę za mało. 

Doprecyzuję - potrzebuję czołówki z którą się będzie dało zjechać przez las w nocy. 1000 lm i więcej jest ok. Z fenixem zjeżdżałem, i daje rady. 

W dniu 4.09.2025 o 12:05, Zimnik napisał:

Do nocnego MTB , czy Skiturów dla ,mnie bardzo fajna z Czołówka z Armytek Wizard wersja z światłem ciepłym na akumulator 18650 bądź już cięższy  21700 ja obecnie używam tą mocniejszą wersję z światłem ciągłym 900 lumenów max

Ładuje się kablem USB w latarce te 18650? 

 

W dniu 4.09.2025 o 12:42, Turnplayer napisał:

ja polecam ledlenser mh6, ale ogolnie mozesz wybrac dowolna mh w zaleznosci od potrzeb. uzywam od lat i zero prolemow, bateria dlugo trzyma

Cenowo sporo, MH8 która ma 600 lm kosztuje ponad 400 zł.... 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2025 o 14:39, Gerald napisał:

Zepsuła mi się czołówka. Czas pomyśleć o nowej.

Chciałbym posłuchać Waszych opinii, co polecacie sensownego? 

 

Cześć 

Ja od paru sezonów używam takie cosik  i jestem bardzo zadowolony.

Oczywiscie są już nowsze i mocniejsze zestawy gdybyś potrzebował 

IMG_1688.jpeg

IMG_1689.jpeg

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2025 o 21:54, marcinn napisał:

Cześć 

Ja od paru sezonów używam takie cosik  i jestem bardzo zadowolony.

Oczywiscie są już nowsze i mocniejsze zestawy gdybyś potrzebował 

To w zasadzie wygląda tak samo jak Skilhunt którego miałem. Mam wrażenie że to jedna latarka robiona w Chinach na potrzeby iluś firm.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MarioJ napisał:

Tylko Twój Skilhunt się zepsuł, a nasze Nitecore działają. 😀

Nie wiem jak to skomentować.... 

Fenix którego używałem, moim zdaniem lepszy. Ma dwie osobne diody, ładowanie przez USB.

Mój post jest raczej ukierunkowany, na znalezienie czegoś nowszego, może lepszego. 

Ten model który przytoczył Marcin, nie jest już praktycznie w sprzedaży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Gerald napisał:

Nie wiem jak to skomentować.... 

Fenix którego używałem, moim zdaniem lepszy. Ma dwie osobne diody, ładowanie przez USB.

Mój post jest raczej ukierunkowany, na znalezienie czegoś nowszego, może lepszego. 

Ten model który przytoczył Marcin, nie jest już praktycznie w sprzedaży. 

Ja Ci nie poradzę bo używam Nitecore. Paru kolegów, Wujot, Kamil, też używają i też im się chyba nie zepsuł. Chciałem tylko podkreślić że Nitecore i Skilhunt to chyba nie jest to samo.

Ciekawostka. W sprzedaży są już baterie 18650 ze złączem usb-c, czyli ładujesz w trasie bez dodatkowej ładowarki, nawet z powerbanka. Trzeba tylko uważać na długości ogniw 18650, bo są różne niuanse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, MarioJ napisał:

Ja Ci nie poradzę bo używam Nitecore. Paru kolegów, Wujot, Kamil, też używają i też im się chyba nie zepsuł. Chciałem tylko podkreślić że Nitecore i Skilhunt to chyba nie jest to samo.

Ciekawostka. W sprzedaży są już baterie 18650 ze złączem usb-c, czyli ładujesz w trasie bez dodatkowej ładowarki, nawet z powerbanka. Trzeba tylko uważać na długości ogniw 18650, bo są różne niuanse.

Sprawia wrażenie jakby było prawie to samo. Ale nie widziałem na żywo nitcore. W każdym razie taka latarka kątowa jest hmm... mało poręczna dla mnie. Ale widzę że nitcore obecnie produkuje też inne latarki. 

Zastanawiam się też nad olight. Nie wiem co obecnie jest jeszcze warte uwagi.

Szczerze mówiąc, prostszym rozwiązaniem byłoby ładowanie akumulatorka w latarce przez złącze USB. 

Godzinę temu, Lexi napisał:

np. ...Kiedyś kupiłem baterię Ledlenser i nie pasowała do Fenixa  - brakowało tego "cycka" plusowego

Ja właśnie też nakupiłem parę ogniw 18650 i nie wszystkie pasowały... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Gerald napisał:

Sprawia wrażenie jakby było prawie to samo.

1. Wszystkie te latarki/czołówki o których rozmawiamy są na bardzo dobrych korpusach. Ale zawartość środka może być diametralnie różna. Takim dobrym przykładem jest convoy S2 - światełko bardzo popularne u rowerzystów mtb. Na bazie chińskiego produktu powstały mody (na przykład kultowa bocialarka), które przeniosły ten półprodukt do innej ligi.  Poczytaj sobie opis co zostało zmienione (wszystko) https://allegro.pl/oferta/bocialarka-convoy-s21a-1800lm-sst-40-5000k-ref-op-9015014371  Jak widać wszystko ma znaczenie - rozwiązanie chłodzenia, rodzaj sprężyny. Oddzielnym rozdziałem jest dowolnie wybierana optyka TIR. 

Taki mod jest 2x droższy od "oryginału" ale też 2x lepszy. 

Chcę przez to powiedzieć, że różnica w cenie częstokroć pokazuję różnicę w jakości. Jeśli nie masz specjalnych wymagań są światełko może być trochę lepsze od smartfona to można brać te tańsze.

2. Pojęcie czołówki przeważnie kojarzy się centralnym ułożeniem na czole - tak jak wspomniane przez Mariusza nasze Nitecore. To skrajnie minimalistyczna koncepcja gdzie głowica świecąca jest dużo mniejsza od akumulatora. Ale to nie jest jedyna możliwość. Można na przykład wspomnianą bocialarkę założyć na bocznym uchwycie i też używać w roli czołówki. Na czapce jest to dość irytujące ale na kasku (na zatrzaskach do pasków) jak najbardziej OK. Jeżdżę tak z moją bocialarką korzystając z dobrodziejstwa kolimatora eliptycznego.

3. Trudno Ci coś sensownego doradzać bo to jest pytanie tego typu - hej, zepsuł mi się samochód, jaki kupić nowy? Czujesz absurd? Nie wiemy do czego i jaki jest budżet.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Wujot napisał:

1. Wszystkie te latarki/czołówki o których rozmawiamy są na bardzo dobrych korpusach. Ale zawartość środka może być diametralnie różna. Takim dobrym przykładem jest convoy S2 - światełko bardzo popularne u rowerzystów mtb. Na bazie chińskiego produktu powstały mody (na przykład kultowa bocialarka), które przeniosły ten półprodukt do innej ligi.  Poczytaj sobie opis co zostało zmienione (wszystko) https://allegro.pl/oferta/bocialarka-convoy-s21a-1800lm-sst-40-5000k-ref-op-9015014371  Jak widać wszystko ma znaczenie - rozwiązanie chłodzenia, rodzaj sprężyny. Oddzielnym rozdziałem jest dowolnie wybierana optyka TIR. 

Taki mod jest 2x droższy od "oryginału" ale też 2x lepszy. 

Chcę przez to powiedzieć, że różnica w cenie częstokroć pokazuję różnicę w jakości. Jeśli nie masz specjalnych wymagań są światełko może być trochę lepsze od smartfona to można brać te tańsze.

2. Pojęcie czołówki przeważnie kojarzy się centralnym ułożeniem na czole - tak jak wspomniane przez Mariusza nasze Nitecore. To skrajnie minimalistyczna koncepcja gdzie głowica świecąca jest dużo mniejsza od akumulatora. Ale to nie jest jedyna możliwość. Można na przykład wspomnianą bocialarkę założyć na bocznym uchwycie i też używać w roli czołówki. Na czapce jest to dość irytujące ale na kasku (na zatrzaskach do pasków) jak najbardziej OK. Jeżdżę tak z moją bocialarką korzystając z dobrodziejstwa kolimatora eliptycznego.

3. Trudno Ci coś sensownego doradzać bo to jest pytanie tego typu - hej, zepsuł mi się samochód, jaki kupić nowy? Czujesz absurd? Nie wiemy do czego i jaki jest budżet.

 

Dzięki za sensowną odpowiedź.

Odnosząc się do punktu 3, to jednak wiesz więcej niż "hej, zepsuł mi się samochód". Potrzebuje latarkę na skitury, do jazdy w terenie w nocy w lesie. Na przykład chociażby do zjazdu z Pilska w nocy. Ale to tylko przykład. Napisałem to już wyżej. Wspomniałem co miałem, więc bez przesady że nic nie wiadomo 🙂 Skitury są najbardziej wymagające. Potrzebne jest mocne światło. Oprócz tego taką latarkę zabierałbym na biegówki, bo nieraz zdarza mi się wracać po ciemku, no ale na trasie są inne, z reguły mniej wymagające warunki. Fajnie byłoby mieć możliwość zabrania takiej latarki na rower w razie potrzeby doświetlenia. 

 

To co Ty tam przytoczyłeś w punkcie 1, wydaje się być sensowne. Nie słyszałem o tym. 

 

Najchętniej bym się zmieścił w 300 zł. 

Edytowane przez Gerald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Gerald napisał:

Potrzebuje latarkę na skitury, do jazdy w terenie w nocy w lesie. Na przykład chociażby do zjazdu z Pilska w nocy. Ale to tylko przykład. Napisałem to już wyżej. Wspomniałem co miałem, więc bez przesady że nic nie wiadomo 🙂 Skitury są najbardziej wymagające. Potrzebne jest mocne światło. Oprócz tego taką latarkę zabierałbym na biegówki, bo nieraz zdarza mi się wracać po ciemku, no ale na trasie są inne, z reguły mniej wymagające warunki. Fajnie byłoby mieć możliwość zabrania takiej latarki na rower w razie potrzeby doświetlenia. 

 

Najchętniej bym się zmieścił w 300 zł. 

 

6 godzin temu, Gerald napisał:

Mam też kilka ogniw 18650 w dobrym stanie które mógłbym użyć w nowej latarce. 

1. Ogniwa 18650 wydają mi się najlepszą opcją. Są jednak sporo mniejsze i lżejsze od 20700. Mają oczywiście mniejszą pojemność, ale można po prostu zabrać zapas w dowolnej wielkości. Wymiana co 2 godz. (a w praktyce co 4) jest spoko akceptowalna. Za to waga na głowie czy na kierownicy możliwie mała.

2. Na skitury pierwszą najważniejszą sprawą jest niezawodność i jak najmniejsza waga. Moc wcale nie musi być duża (choć na zjazd czy przepatrywanie drogi warto byłoby mieć zapas mocy). Mam przekonanie, że mimo wszystko nic lepszego od tych kątowych czołówek na wzór pierwszej Zebralight h500 nie ma. Gdyby tam wstawić kolimator eliptyczny to byłoby idealnie (nie wiem czy są takie opcje). Wtedy charakter światła przypominałby Petzl Nao 2 ale przy wadze i rozmiarach Zebry. Ponieważ zjazdu nie ma tak dużo, a na podejściu wcale nie trzeba dużej mocy to czołówka plus 1 akumulator zapasowy wystarczy. Wybraliśmy z MarioJ i Kamilem Nitecore HC 30(?) bo to renomowany producent oświetlenia taktycznego, a jednak był sporo tańszy od pierwowzoru. 

3. Średnio widzę połączenie funkcji rowerowej z skiturową w jednej lampce. Światełko rowerowe dłużej pracuje, waga ma tam mniejsze znaczenie. Choć w terenie podczas dynamicznego zjazdu na uchwycie powstają spore siły, nawet od nie tak dużej lampki. Dlatego nie jestem miłośnikiem cięższych światełek a dodatkowo zrobiłem sobie bardzo dobrze trzymający uchwyt. Na jazdę nocną zabieram wtedy 3 zapasowe akumulatory (choć nie zawsze). Mam bocialarkę której charakterystyka przypomina światła mijania w aucie. Nie oślepiam innych użytkowników i bardzo dobrze (znakomicie) widzę boki co przy głębokich skrętach jest bardzo ważne. Jak pisałem używałem też tego na zjazdach narciarskich i sprawdzało się nieźle (a jakość światła świetna) ale mimo wszystko nierównomierne obciążenie głowy  i zauważalnie większa waga były wadami. Na tygodniowe skitury zabrałbym Nitecore.

4. Power banki - oczywiście na 18650 - wbrew pozorom wcale niełatwo jest kupić na 2 ogniwa. Koniecznie z opcją ładowania.

5. Używanie światła - mądrze. Gdy mamy otwarty teren i księżyc wybieramy możliwie małą moc aby wykorzystać adaptację wzroku do światła zastanego. W prostym terenie nawet bez światła zewnętrznego nie trzeba zbyt dużo - obniżamy moc. Nie ma co smażyć elektroniki, a poza tym oszczędzamy prąd. W trudnym terenie za to można włączyć turbo. 

6. Co do ogniw to różowe Samsungi i zielone Panasonic. Szkoda kasy na inne. 

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7. Bieganie to znów inny temat - jeśli na ogniwach 18650 to rozdzielone zasilanie i głowica świecąca (aby nie bujało)

8. Oprócz tego są latarki taktyczne - jakość dużej głowicy to zupełnie inna bajka jak to co dotychczas napisałem. Mam latarkę taktyczną z szpilą 5 stopniową - można bardzo precyzyjnie przepatrywać teren.  Jest na jedno ogniwo 18650 ale waży chyba 3-4x więcej jak czołówka

Z jakiegoś powodu jest tyle różnych rozwiązań...

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wujot napisał:

7. Bieganie to znów inny temat - jeśli na ogniwach 18650 to rozdzielone zasilanie i głowica świecąca (aby nie bujało)

8. Oprócz tego są latarki taktyczne - jakość dużej głowicy to zupełnie inna bajka jak to co dotychczas napisałem. Mam latarkę taktyczną z szpilą 5 stopniową - można bardzo precyzyjnie przepatrywać teren.  Jest na jedno ogniwo 18650 ale waży chyba 3-4x więcej jak czołówka

Z jakiegoś powodu jest tyle różnych rozwiązań...

Ad. 7   Nie taki kompletnie inny, nie rozczulałbym się tak nad tym. Jednak jest nieco podobnie. Idąc po płaskim, pod górę, idę z małym światłem. Ze światłem księżyca też jest lżej. Podobnie jak na skiturach mocne światło przydaje się na zjeździe. Taką wycieczkę zrobiliśmy na biegówkach z @MarioJ w Izerach. Noc już nas chyba powoli zastała i pamiętam że z czołówkami zjeżdżaliśmy. Dobrze pamiętam Mariusz? 

Ad. 8 Wiadomo. Do pracy mam inną latarkę. W domu mam taką latarkę-reflektor czeskiej produkcji, waży ze 300-400 g, i daje chyba ze 2000 lumenów. Na upartego mógłbym to gdzieś próbować uczepić do zjazdu na nartach :-)) 

Ad. 6 ja mam chyba z 5-6 różnych

Ad. 5 oczywista oczywistość

Ad. 3 Wspomniałem o możliwości zaprania czołówki jako wspomaganie do innego światła które mam na rowerze (słabszego). Takie oświetlenie używałbym tylko jeśli jechałbym gdzieś przez las. Tak też robiłem ze skilhuntem i fenixem.

Ad. 1 Swoją drogą convoy s2 wydaje się być całkiem sensowny. 

Powiedz mi, czy to będzie to samo co zalinkowałeś w tej aukcji? to też takie udoskonalenia? bo tu widzę z opcją na 18650

 

https://bocialarka.eu/marka/bocialarka/?srsltid=AfmBOoqs_6hsJNKh6QKlH_efhmCdhtJ0BKWSxonBkvOu4Duyifjd9xXp

 

Swoją drogą  - poznałem nowe słowo "bocialarka", którego nie słyszałem nigdy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HC30 z Nitcore już nigdzie nie ma. Najbardziej podobna to HC33

https://allegro.pl/oferta/nitecore-latarka-czolowa-hc33-1800lm-14510536899

Rozsądne wydają mi się też być te dwie:

https://allegro.pl/oferta/latarka-czolowa-nitecore-hc60-v2-1200lm-led-osram-12208174843

https://allegro.pl/oferta/latarka-czolowa-nitecore-nu45-1700-lm-usb-c-17395237004

 

Moim zdaniem taki typ latarki wystarczył by mi zarówno na skitury, jak i na biegówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2025 o 13:14, Gerald napisał:

Ładuje się kablem USB w latarce te 18650? 

Tak ładowarka magnetyczna USB

 

11 godzin temu, Wujot napisał:

Średnio widzę połączenie funkcji rowerowej z skiturową w jednej lampce. Światełko rowerowe dłużej pracuje, waga ma tam mniejsze znaczenie. Choć w terenie podczas dynamicznego zjazdu na uchwycie powstają spore siły, nawet od nie tak dużej lampki. Dlatego nie jestem miłośnikiem cięższych światełek a dodatkowo zrobiłem sobie bardzo dobrze trzymający uchwyt

Fakt że na skitury wystarczy mniejsza jasność  światła , niż na ścieżki mtb w świerkowym lesie choć ja mam czołówkę na kasku i do cięższego akumulatora się już przyzwyczaiłem   

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Gerald napisał:

https://bocialarka.eu/marka/bocialarka/?srsltid=AfmBOoqs_6hsJNKh6QKlH_efhmCdhtJ0BKWSxonBkvOu4Duyifjd9xXp

 

Swoją drogą  - poznałem nowe słowo "bocialarka", którego nie słyszałem nigdy. 

 

Mam dokładnie tą

https://bocialarka.eu/sklep/oswietlenie-rowerowe/lampki-zasilane-akumulatorem-18650/bocialarka-convoy-s2-1000lm-sst-20-5000k-rower-7955376778/

podobne mod-y robił/robi inny użytkownik swiatelka.pl greg (???). Czy dalej sprzedaje nie wiem.

 

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Zimnik napisał:

Fakt że na skitury wystarczy mniejsza jasność  światła , niż na ścieżki mtb w świerkowym lesie choć ja mam czołówkę na kasku i do cięższego akumulatora się już przyzwyczaiłem   

Zdecydowanie wolę na kierownicy. W toku eksperymentów z wysokością oświetlenia stwierdziłem, że jest to pozycja idealna. Na początku zarysowuje wyraźnie dziury w drodze, a podczas dojazdu do nich bardzo łatwo można ocenić ich głębokość. Światło na głowie zupełnie tego nie daje. Używałem kiedyś czołówki ustawionej na słabszą moc do przepatrywania boków, niespodziewanych odjazdów. To się bardzo dobrze nawet sprawdzało - główne światło na kierze a słabsze głowie. Ale optyka eliptyczna całkiem dobrze wystarcza sama.

A tu jest uchwyt na convoya S2 na głowę

https://bocialarka.eu/sklep/akcesoria-latarkowe/opaska-na-glowe-uchwyt-latarki-convoy-s6-s8-s2-s2-12004094166/

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Gerald napisał:

Ad. 7   Nie taki kompletnie inny, nie rozczulałbym się tak nad tym. Jednak jest nieco podobnie. Idąc po płaskim, pod górę, idę z małym światłem. Ze światłem księżyca też jest lżej. Podobnie jak na skiturach mocne światło przydaje się na zjeździe. Taką wycieczkę zrobiliśmy na biegówkach z @MarioJ w Izerach. Noc już nas chyba powoli zastała i pamiętam że z czołówkami zjeżdżaliśmy. Dobrze pamiętam Mariusz? 

Chyba Wujot nie zrozumiał że bieganie, to chodziło Ci o bieganie na nartach.

W zasadzie na biegówkach w torach światła nie jest potrzebne wiele, jeśli poruszamy się wolno. Ale jak jest szybki zjazd, to już przydaje się więcej światła. I takie coś właśnie mieliśmy z Izerach, dobrze pamiętasz. 🙂 To była stroma kręta trasa. Ja zjeżdżałem właśnie na Nitecore HC30.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...