Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Opony zimowe i łańcuchy


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Andrzej, a skąd ma wiedzieć co to pod górkę i co to z górki na Kocierz na 100% nie wyjeżdżał, a co za tym idzie nie zjeżdżał, więc skąd na wiedzieć;)

Ale przecież na Kocierz wjeżdżając i zniej zjeżdżając nic nie trzeba robić, bo koła i tak same w koleinach będą kierować się gdzie trzeba :-))))))... szczególnie po ciepłych dniach i zimnych nocach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież na Kocierz wjeżdżając i zniej zjeżdżając nic nie trzeba robić, bo koła i tak same w koleinach będą kierować się gdzie trzeba :-))))))... szczególnie po ciepłych dniach i zimnych nocach...

tiak:)

a juz totalna extrema jest wtedy , jak są tylko trzy tory(koleiny) i ten środkowy jest wspólny dla obu kierunków:o ,a droga wąska jak stopięćdziesiąt:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak,duzo ludzi jak to pisaliscie z nizin rzadko widzi snieg i nawet jak maja zimowki i do tego lancuchy to moze to nic nie dac.Na nizinach nie opanujesz jazdy na łancuchach pod góre wiec najwazniejsze OSTROZNIE i jesli nie czujesz sie na silach podjechac pod jakas gorke zrezygnuj bo moze sie to skonczyc nieszczesliwie dla Siebie jak i dla innych ktorzy np.umieja opanowac sytuacje.

Wiec poprostu OSTROZNIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak,duzo ludzi jak to pisaliscie z nizin rzadko widzi snieg i nawet jak maja zimowki i do tego lancuchy to moze to nic nie dac.Na nizinach nie opanujesz jazdy na łancuchach pod góre wiec najwazniejsze OSTROZNIE i jesli nie czujesz sie na silach podjechac pod jakas gorke zrezygnuj bo moze sie to skonczyc nieszczesliwie dla Siebie jak i dla innych ktorzy np.umieja opanowac sytuacje.

Wiec poprostu OSTROZNIE

OSTROŻNIE to się jeże romnażają:D:D:D taki żarcik mi sie przypomniał;)

ale faktycznie zgadzam się - ostrożności i rozwagi nigdy za wiele , chociaż czasem zbyt długie zastanawianie się czy jechać albo nie jechać , zatrzymać się albo nie,zwolnić ,nie zwolnić, też do niczego dobrego nie prowadzi:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przemyśleć 2 razy chyba że się jest "blondyną" i może troszkę to potrwać to wtedy polecam postój na poboczu i rozważenie całej sytuacji :D:D

Rozwaga przede wszystkim ale pomoce sprzętowe w takich warunkach są równie ważne. Co z tego że będę myślał jak nie mam nic przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Nokiany ponoć ok - nawet o tych ostatnio myślalem ale kupiłem Dunlopy. Łańcuchy przerabialem z racji miejsca zamieszkania - miałem 2 komplety, droższe z takim patentem co się niby sam naciąga i tanie co to po przejechaniu powoli 50 m trzeba wysiac i podociągać. Jak dla mnie lepsze były te tańsze bo łatwiej się je zakładało- samo podociąganie to już był barszcz, te zaś z patentem fajnie sie w sklepie zapinało ale zapiąć to w warunkach bojowych było średnio. A jak już sie założy to nie ma różnicy. Cenowo to nie pamiętam bo to było z 6 lat temu a teraz to wcale nie używam bo na 4x4 się przesiadlem. Inna sprawa,że takie łancuchy to się bardzo rzadko używa więc nie ma co przeinwestowywać - byle solidne były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
wie może ktoś jak mają być założone łańcuchy w autku z napędem na 4 koła :) instrukcję mam po holendersku to raczej nic tam nie znajdę :D

To że z napędem na 4 koła to jest jeszcze zbyt mało informacji żeby to ustalić, ale mało prawdopodobne żeby było Ci dane kiedykolwiek zakładać przy napędzie 4x4, co nie zmienia faktu że warto to wiedzieć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałeś że stały, równy na obie osie i bez elektoniki to wiedziałem że subaru :rolleyes:

Poszukałem trochę i we wszystkich portalach piszą że w samochodach z napędem 4x4 trzeba luknąć w zalecenie producenta czyli w instrukcje na którą ośkę założyć. A jeśli masz zestaw na wszystkie kółka to napisz jaki to rodzaj łańcuchów. Jedne montuje się i napina samemu inne zakłada i po przejechaniu kilkunastu metrów same się napinają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napęd jest stały i równo na obie osie :) bez elekroniki i sprzegła :) jest jeszcze coś ala reduktor (dzisiaj nawet sprawdzałem jak to działa, byłem na soszowie :D) a autko to subaru

Wydaje mi się że przy takim napędzie powinny być na wszystkich kołach, ale pewności nie mam. A jak byłeś na Soszowie to wiesz który to podjazd ten w prawo pod wypożyczalnie tuż pod dolną stacją kolejki - już bardziej stroma droga raczej nie może być i samochód z napędem 4x4 rusza na lodzie pod ten podjazd bez problemu:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadzcenia mogę powiedzieć, że przy czterech napędzanych kółkach łańcuchy raczej nie są potrzebne. Mnie jak na razie pokonała jedna górka: lewy zakręt na dojeździe do Chaty na Groniu w Mesznej. Było tak ślisko, że kiedy się zatrzymałem auto zjechało bokiem z piętnaście metrów i szczęście, że przed lasem zrobiło się płasko. I tak bym tam wyjechał, ale sobie odpuściłem bo na dół mogło by być ciepło. Nie ma żadnej normalnej ogólnodostępnej drogi gdzie by sobie cztery kółka nie poradziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz Subaru to łańcuchy zakłada sie na przednią oś, głownie w ciężkich warunkach chodzi tu o poprawienie hamowania oraz o lepszą skrętnosc a za te elementy odpowiada głównie przód. Na śliskim i w kopnym śniegu z racji specyfiki przeniesienia napędu auto jest raczej pchane przez tylne koła (otwarty dyfer na przedniej osi więc te koła szybciej tracą napęd- łańcuchy też tu pomagają). Mam 2 subaraki i nigdy nie zakładałem łańcuchów, zatrzymałem sie tylko raz i to ze względu na zawiśnięcie na podwoziu w głębokim śniegu. Te auta dają radę naprawdę - warto zainwestowac w dobre zimówki, łańcuchy sobie raczej można darowac, no chyba,że na pokaz dla policji w Alpach lub wybieramy się na jakąś ekstremę. Takie pytanko - jakie masz to Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i... Aprops opon całorocznych, bo gdzieś był taki temat, kolega korzysta z nich od lat w Foresterze i nie chce innych.

Edytowane przez to ja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK to świetne auto, jeśli masz reduktor to pewnie 2,5 litra benzyna w manualu - jeździłem tym sprzętem, ma dosyć mocno spięty tył (coś w rodzaju szpery) więc na pewno dobrze daje radę w zimie, nie ma obaw, łańcuchy raczej nie groża. To auto mimo dośc wysokiego zawieszenia jeździ jak żelasko, nie buja, świetnie trzyma w zakrętach. A łańcuchy dobrze czasem mieć w bagażniku bo nie ma odpornych na ciosy, są tylko źle trafieni. No i jak popada śniegiem to wtedy go docenisz, trzymanie jest pierwsza klasa, pewnośc prowadzenia po śliskim nieporównywalna z tzw ośką. Kiedyś waliłem noca autostradą pod Salzburgiem dziewiczo zasypaną 10 cm warstwą śniegu 100-120 przez ponad godzine - to była radocha. Gratuluję wyboru.

Edytowane przez mihumor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Jakiś czas temu pisaliśmy o oponach zimowych jakie używamy. Jako, że pierwszy raz mam okazje jeździć na austriackich oponach napisze kilka słów w tym temacie.

Przed sezonem zaopatrzyłem się w opony Semperit Speed Grip. Są to opony austriackie produkowane przez firmę, która w 1985 roku została przejęta przez giganta rynku Continental.

Jak wcześniej pisałem miałem okazję dooobrze przetestować opony w warunkach zimowych. Moje odczucia sa jak najbardziej pozytywne. Nie miałem problemów z jazdą po śliskich nawierzchniach, po błocie posniegowym i sniegu. Auto prowadziło się bardzo stabilnie.

Atutem tych opon jest umiarkowana cena w porównaniu innych producentów.

speed_grip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...