Narty - skionline.pl
Jump to content
Sign in to follow this  
JC

Opony zimowe i łańcuchy

Recommended Posts

Waham się - głównie z powodu ceny- 195/55/15 lub 195/60/15 -> te drugie o stówkę tańsze :)
Myślę że stówka drogą nie chodzi,a i 5mn w górę też nie będzie robiło różnicy w sesie prowadzenia auta :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Myślałem nad Ecopią ale pozostanę przy Energy Saver. Jeżdżę bardzo spokojnie i zostawiam sobie duuużo miejsca przed poprzedzającym autkiem. A te michałki akurat starczą do końca życia auta w moich/żony rękach.

Natomiast interesuje mnie czy ktoś miał doświadczenie z tą konkretnie oponą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwalam sobie odświeżyć temat bo to chyba idealny moment ku temu. Pewnie niektórzy z Was są już po wymianie opon na zimowe, a inni lada dzień to zrobią. I ja się do tego przymierzam ale wcześniej muszę dokonać zakupu odpowiednich opon zimowych. No i jak zwykle pojawia się prośba o Wasze doświadczenia i opinie w tym względzie. Rozpatruję zakup opon zimwych w rozmiarze 225/65R17. Do tej pory po uwagę brałem:

1. Dunlop SP Winter Sport 3D

2. Bridgestone Blizzak LM-80

3. Nokian WR G2 SUV

Jeśli ktoś z Was ma jakiekolwiek doświadczenia z tymi oponami to chętnie się z nimi zapoznam. A może macie jakieś inne propozycje, które warto rozważyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdziwią się niektórzy moim wpisem. Najlepsze na zimowe warunki są opony.... no właśnie, bieżnikowane markgumy o biezniku nokiana! Sprawdzone na zawodach sportowych! Na tych oponach jeżdzi sie najszybciej na zaśnieżonych trasach. Takie opony kosztuja od 100 do 150 zł za sztukę, czyli tanio. Oczywiście mają wady, na suchym nie bardzo trzymaja, niektóre trudno wyważyć, no i dopuszczone są chyba tylko do prędkości 160 km/h. Dziwne, ale sprawdzone! A opony które zamierzasz kupić- wszystkie są dobre. Przy "normalnej " jeżdzie sprawdzą się. Różnice wychodzą jedynie przy próbach na torach testowych. Bridgestone będą najprawdopodobniej bardziej trwałe niz Dunlopy, co też weż pod uwagę, bo lepiej przejechać na oponach 40 tys km niż 25 tys.Widzę że potrzebujesz opon dla suv,a. Najlepiej poszukaj w prasie motoryzacyjnej testów porównawczych opon. Zrób "rachunek sumienia", w jakich warunkach najczęściej wypada Ci jeżdzić i które cechy opony są dla Ciebie najważniejsze ( głośność, trwałość, trzymanie na suchym czy mokrym czy na śniegu). Coś wybierzesz. Pamiętaj także ,że ta sama opona moze dać odmienne wyniki, gdy jest testowana np. na VW golfie czy BMW serii 1. Trudny wybór, trzeba wydać ponad 3 tys, a przetestować się nie da.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Szkoda, że nie napisałeś jaki to samochód.

Czy bliżej mu do terenówki czy bardziej do SUV-a.

Ja w swoim (grand vitara) mam BFGoodrich Winter Slalom 226/70/16 -nawet nazwa narciarska:wink:

Rozmiar o który pytasz jest - 225/65/17 (taki rozmiar mam w letnich).

Są tańsze od dunlopa czy bridgestone (notabene letnie mam bridgestone-a i nie są rewelacyjne)

Ja je katuje trzecią zimę, na śniegu (jak piszą) są super, sprawdzone w praktyce:biggrin:

Na asfalcie dość głośne ale da się wytrzymać i prowadzą się dobrze.

Ze względu na mały indeks prędkości (180), mogą ci się nie nadać bo nie wiem jakie to autko. Mnie starczają.

Mogę ci je polecić z czystym sumieniem.

Pozdrawiam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem Dunlop SP Winter Sport, dobra opona, bez problemu wytrzymała 5 sezonów i nadawała sie jeszcze ale ja zawsze wymieniam max co 5 lat zimę.

Tym razem zakupiłem Michelin Pilot Alpain P4, zacheciła mnie kwota ..niewiele wieksza jak za te Dunlopy.

Opony bieżnikowane? Dla mnie zdecydowanie nie, ponieważ nawet zima przekraczam często ponad 160 i nie rzadko 200km/h.

Nierówna opona jest do wyczucia na dobrej drodze nawet przy niedużych predkościach.

Co innego jak są założone do auta które jeździ "w koło domu" .

iiii NAJWAŻNIEJSZE!!!!! Sprawdzić trzeba co ubezpieczyciel zawarł w ogólnych warunkach polisy OC i AC ponieważ w przypadku szkody moze skutecznie utrudniać likwidację szkody a nawet odmówić jej wypłaty:/

PS

Ja jeszcze oprócz opon zimowych mam to:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Widzę że potrzebujesz opon dla suv,a.

Cześć.

Szkoda, że nie napisałeś jaki to samochód.

Czy bliżej mu do terenówki czy bardziej do SUV-a.

Dzięki za Wasze opinie. Tak jak słusznie podejrzewacie potrzebuję opon do niedużego SUV-a. Oczywiście prasę motoryzacyjną i testy śledzę ale uważam też, że nic nie zastąpi rzetelnej oceny użytkownika, który miał okazje przejechać na danej oponie kilkanaście a może i kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Dlatego też Wasze opinie są dla mnie bardzo cenne. Z zimowymi oponami jest pewien problem bo jak wszyscy doskonale wiemy są one lepsze tylko w określonych warunkach, a więc na śniegu i błocie pośniegowym. W każdych innych warunkach (sucha nawierzchnia, mokra nawierzchnia) osiągają jednak gorsze wyniki. Ja nie mieszkam (niestety :frown::) w kraju alpejskim czy w skandynawskim i nawet biorąc pod uwagę nasze polskie warunki to nigdy nie wiadomo na jaką zimę można liczyć. Oczywiście konieczność posiadania opon zimowych w - nazwijmy to - okresie zimowym jest niepodważalna ale w moim wypadku jednak muszę brać pod uwagę fakt, że z dużym prawdopodobieństwem przez te kilka miesięcy (listopad-marzec) nie będę jeździł po śniegu tylko po suchym lub mokrym asfalcie. Stąd moje rozterki bo musi to być opona dość uniwersalna, która w miarę przyzwoicie poradzi sobie na suchej i mokrej nawierzchni. Trwałość rzecz jasna też ma znaczenie. Słyszałem głosy, że np Dunlopy i Nokiany dość mocno się ścierają. Czy potwierdzacie te opinie? A jak jest z głośnością? Mówi się, że Nokiany są dość głośne na asfalcie. Być może pewnym ułatwieniem przy zakupie opon może się okazać nowy unijny przepis nakazujący oznakowanie nowych opon specjalnymi etykietami (podobnymi do tych jak na sprzęcie AGD). Jest tam podawany opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni i hałas zewnętrzny. Szczerze mówiąc opony, które wcześniej wymieniłem mają bardzo podobne parametry czyli E, E i 72 dB. Nie są to jakieś oszałamiające parametry ale pewnie taka jest ogólna charakterystyka opon z tej grupy. Uważam też, że opony należą do elementu wyposażenia w bardzo dużym stopniu wpływającym na bezpieczeństwo więc produkt musi być nowy i odpowiedniej jakości. Co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Nie jestem jakoś specjalnie przywiązany do jednej marki. Podobno dobre opinie zbiera Continental za swoje ContiCrossContact Winter i ContiWinterContact. :confused:: Jest więc spory wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aressi, mam kolegę co przerabiał Nokkiany, zachwalał tylko te które maja kolce ale okreslił że nie na każdą drogę sie nadają. Śnieg czy oblodzenia to rewelacja, na papkę śniegową udręka. Podstawowe czy srednie modele opon tej firmy to nic co się wywyższa do innych dobrych marek. Jak wspomniałem Dunlopy, mimo że nie były ciche to sporo wytrzymały jak na auto ponad 2100 kg. Te Continentale też dobre, jednak cena czyni cuda. Jak masz znajomego wulkanizatora zamów u niego, da ci praktycznie taka cenę jak w necie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalezy ile jeździsz, gdzie i jak....

Dunlopy wint. sp, alpainy, może coś z yokohamy, wszystkie zajebiste, z tańszych polecę Ci goodyeary ug 7 - takie teraz mam

jeżeli masz kase to brigstony czy jakieś inne odpuść.

pozdro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w zeszły roku nabyłem FIRESTONE Winterhawk 2 EVO i jestem z nich zadowolony z tym, że co do przyczepności ocena moja byłaby nie wiarygodna ponieważ, samochód - stały napęd AWD symetryczny.

Natomiast jak patrzę na obecne wymagane oznaczenia tj głośność, zużycie paliwa itp

http://www.netcar.pl/opony/zimowe/osobowe/firestone/firestone+winterhawk+2+evo+175+65r14+82t+fc3,,0,5-0,115571165,szi.html

http://www.netcar.pl/opony/zimowe/osobowe/dunlop/dunlop+sp+winter+sport+m2+155+80r13+79t+ff3,,0,5-0,115525594,szi.html

http://www.netcar.pl/opony/zimowe/osobowe/bridgestone/bridgestone+blizzak+lm+32+235+40r19+96v+fc2+xl+fp,,0,5-0,115587134,szi.html

to wiele się te opony nie różnią i np czy ten 1 db będzie w ogóle odczuwalny.

Po za tym przy obecnej globalizacji jest kilka koncernów produkujących pod kilkoma markami i klasyfikują swoje produkty wg mnie jak sami chcą (również cenowo) i tak np firestone należy do bridgestone - nie mówię już o kraju produkcji.

Więc pytanie zasadnicze czy nie są to tylko chwyty marketingowe producentów(droższa opona -lepsza) a być może sami psychicznie czujemy się lepiej i przez to uważamy, że produkty droższe znanych marek są lepsze.

Różne testy pokazują (choć testy też czasami są pod konkretną firmę) iż nie koniecznie drogie rzeczy znanych producentów są lepsze.

Reasumując też w ubiegłym też miałem dylemat ale polecono mi Firestone gdyż nie odbiegały od droższych opon a były tańsze.

Natomiast jak zdecydujesz się na oponę to warto podpytać wulkanizatora o cenę bo może być taniej niż w sieci.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cześć.

Szkoda, że nie napisałeś jaki to samochód.

Może uznał,że nie wypada,zwłaszcza jak ma fajną brykę... jeszcze ludzie z zazdrości mu pierdoły popiszą... :wink: :stupid:

Ja w swoim (grand vitara) mam BFGoodrich Winter Slalom 226/70/16 -nawet nazwa narciarska:wink:

Rozmiar o który pytasz jest - 225/65/17 (taki rozmiar mam w letnich).

Są tańsze od dunlopa czy bridgestone (notabene letnie mam bridgestone-a i nie są rewelacyjne)

Ja je katuje trzecią zimę, na śniegu (jak piszą) są super, sprawdzone w praktyce:biggrin:

Na asfalcie dość głośne ale da się wytrzymać i prowadzą się dobrze.

Ze względu na mały indeks prędkości (180), mogą ci się nie nadać bo nie wiem jakie to autko. Mnie starczają.

Mogę ci je polecić z czystym sumieniem.

Pozdrawiam

Ja również używam BF Goodrich,może nawet takich samych tylko w rozmiarze "15" - są znakomite i bardzo przystępne cenowo!

Wcześnie używałem zwycięzców testów "Auto Świata" właśnie Bridgestone i były co najwyżej przeciętne.

Warto też dobrze przemyśleć jaki rozmiar kupować.Dla przykładu standardowo seryjnie montowano w moim aucie 195/65 R15,ale w informacji na klapce wlewu paliwa dopuszczalne mam 185/65 R15 i takie zimówki kupiłem.

Według mnie zimówki powinno dobierać się o numer mniejsze niż letnie opony i wbrew pozorom różnica nawet między 195 a 185 jest wyraźnie odczuwalna!Ale dużo zależy też od samochodu,np. w Volkswagenie Polo mojej żony letnie opony powinny mieć 175 szerokość,ale już zimówki tylko 155!Przypuszczam,że tu znaczenie ma też masa samochodu.Producent nie przewiduję nic pośredniego. :rolleyes::

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aressi, mam kolegę co przerabiał Nokkiany, zachwalał tylko te które mają kolce ale określił że nie na każdą drogę się nadają. Śnieg czy oblodzenia to rewelacja, na papkę śniegową udręka.

No właśnie, tez to słyszałem o Nokianach. Podobno rewelacyjna opona ale na śnieg! No ale te z kolcami to u nas raczej odpadają.

Ja w zeszły roku nabyłem FIRESTONE Winterhawk 2 EVO i jestem z nich zadowolony z tym, że co do przyczepności ocena moja byłaby nie wiarygodna ponieważ, samochód - stały napęd AWD symetryczny.

Czyli masz Subaru! Świetna marka! :applause:

Jak masz znajomego wulkanizatora zamów u niego, da ci praktycznie taka cenę jak w necie.

Natomiast jak zdecydujesz się na oponę to warto podpytać wulkanizatora o cenę bo może być taniej niż w sieci.

No z tymi znajomymi wulkanizatorami to jest trochę kicha bo zwykle wygląda to tak, że zachwalają akurat to co mają na składzie i nie zwracają uwagi na twoje preferencje. :frown:: Przynajmniej takie są moje doświadczenia.

polecę Ci goodyeary ug 7 - takie teraz mam

Właśnie im się przyglądam. Zapowiadają się obiecująco. :rolleyes:: No i są dostępne, a z innymi bywa różnie. Np Dunlopy są chyba nie do zdobycia.:eek: Zobaczymy.

Dzięki! :cheerful:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może uznał,że nie wypada,zwłaszcza jak ma fajną brykę...

Johnny, nie o to chodzi. :confused:: Jestem przekonany, że w tym wypadku istotniejszą informacją dotyczącą samochodu jest jego typ (osobowy, terenowy, SUV), a nie konkretna marka bo akurat ta informacja niczego nam nie daje. Przynajmniej jeśli chodzi o wybór opon :wink:

Ja w swoim (grand vitara) mam BFGoodrich Winter Slalom 226/70/16 -nawet nazwa narciarska:wink:

Rozmiar o który pytasz jest - 225/65/17 (taki rozmiar mam w letnich).

Są tańsze od dunlopa czy bridgestone (notabene letnie mam bridgestone-a i nie są rewelacyjne)

Ja je katuje trzecią zimę, na śniegu (jak piszą) są super, sprawdzone w praktyce:biggrin:

Na asfalcie dość głośne ale da się wytrzymać i prowadzą się dobrze.

Ze względu na mały indeks prędkości (180), mogą ci się nie nadać bo nie wiem jakie to autko. Mnie starczają.

Mogę ci je polecić z czystym sumieniem.

Ja również używam BF Goodrich,może nawet takich samych tylko w rozmiarze "15" - są znakomite i bardzo przystępne cenowo!

Wcześnie używałem zwycięzców testów "Auto Świata" właśnie Bridgestone i były co najwyżej przeciętne.

I ja zetknąłem się z opiniami, że to opona godna polecenia. Zastanawiałem się tylko czy nie jest to opona nieco - przepraszam za wyrażenie - szorstka i "dzika"? Nie ma ona czasem takiej nieco terenowej charakterystyki? Śnieg? Super! Trudny teren? Jak najbardziej! Ale już na asfalcie są troszkę gorsze. Czy mam rację? :confused::

Warto też dobrze przemyśleć jaki rozmiar kupować.Dla przykładu standardowo seryjnie montowano w moim aucie 195/65 R15,ale w informacji na klapce wlewu paliwa dopuszczalne mam 185/65 R15 i takie zimówki kupiłem.

Według mnie zimówki powinno dobierać się o numer mniejsze niż letnie opony i wbrew pozorom różnica nawet między 195 a 185 jest wyraźnie odczuwalna!Ale dużo zależy też od samochodu,np. w Volkswagenie Polo mojej żony letnie opony powinny mieć 175 szerokość,ale już zimówki tylko 155!Przypuszczam,że tu znaczenie ma też masa samochodu.Producent nie przewiduję nic pośredniego. :rolleyes::

Jest to cenna uwaga z tym, że w tym względzie trochę ma do powiedzenia producent auta. No i możliwości techniczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No z tymi znajomymi wulkanizatorami to jest trochę kicha bo zwykle wygląda to tak, że zachwalają akurat to co mają na składzie i nie zwracają uwagi na twoje preferencje. :frown:: Przynajmniej takie są moje doświadczenia.

Chodziło mi bardziej o po negocjowanie - jak wiesz które chcesz i po ile chodzą to można handlowo zaszantażować jegomościa i powiedzmy- np. sprzeda w takiej samej cenie a wymiany nie policzy itp. Mówię to na własnym przykładzie, kupiłem w sieci w dobrej cenie a warsztacie gdzie serwisuje z głupa zapytałem - okazało się że mogłem kupić komplet taniej coś koło 50 -70 zł.

Ja wychodzę z założenia, że jak jest klient to lepiej zarobić parę groszy niż nic nie zarobić i życzę Ci abyś trafił na kogoś o podobnych poglądach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja wychodzę z założenia, że jak jest klient to lepiej zarobić parę groszy niż nic nie zarobić i życzę Ci abyś trafił na kogoś o podobnych poglądach.

Złota zasada! Ale sam z pewnością bardzo dobrze wiesz, że u nas działa w dość ograniczonym zakresie i wielokrotnie spotykałem się z postawą "wolę nie sprzedać niż obniżyć cenę". Co trochę zaskakuje bo marże są chyba jednak spore. Jest z czego schodzić. Ale dzięki za życzenia!:cheerful:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ, jak piszesz powyżej, wprawdzie to opony zimowe, ale w naszych warunkach nie wiadomo czy w praktyce zobaczą śnieg, to radziłbym w pierwszej kolejności wziąć pod uwagę szybkość zużywania sie opon. w niemieckich testach opon zimowych (zresztą w teście Auto Świata chyba też) najtrwalsze sa Micheliny, które przy okazji sa również w czoowce jeśli chodzi o pozostałe cechy. Ja osobiście do tej pory uzywałem Continentali - ale z testów wynika niemal dwukrotnie wyższa trwałość mmichałków, tak więc w tym roku założe Micheliny.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny, nie o to chodzi. :confused:: Jestem przekonany, że w tym wypadku istotniejszą informacją dotyczącą samochodu jest jego typ (osobowy, terenowy, SUV), a nie konkretna marka bo akurat ta informacja niczego nam nie daje. Przynajmniej jeśli chodzi o wybór opon :wink:

Dokładnie tak, ale johnny trochę tu ironizował.:wink:

I ja zetknąłem się z opiniami, że to opona godna polecenia. Zastanawiałem się tylko czy nie jest to opona nieco - przepraszam za wyrażenie - szorstka i "dzika"? Nie ma ona czasem takiej nieco terenowej charakterystyki? Śnieg? Super! Trudny teren? Jak najbardziej! Ale już na asfalcie są troszkę gorsze. Czy mam rację? :confused::

Nie jest tak źle. Jeżdżę nią na długie trasy (alpy) i na prawdę dobrze się prowadzi. Na zakrętach nie zauważyłem uślizgów. Mówiłem o głośności, ale nie jest to jakieś "szaleństwo". Dodam, że dużo zależy również od wygłuszenia samego autka. Dzisiaj gdzieś czytałem (to przez ciebie Aressi:wink:) że w tych obecnych poprawili coś z bieżnikiem (w porównaniu z moimi, mają dodatkowe litery w nazwie KSI ) i poprawiło to hamowanie na mokrym oraz uślizgi.

Niewątpliwą zaletą tych gum jest odporność na zużycie (20000km) i praktycznie wyglądają jak nowe.

Jest to cenna uwaga z tym, że w tym względzie trochę ma do powiedzenia producent auta. No i możliwości techniczne.

Dokładnie tak. Ja osobiście kupuje ten sam wymiar.

Szczególnie przy czteronapędówkach nie powinno to mieć znaczenia.

Pozdrawiam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natknąłem się w sieci na "Ranking najlepszych opon zimowych z testów zimowych 2010/2011"

Z pewnością istnieją bardziej aktualne testy ale myślę, że i te informacje mogą się okazać pomocne dla osób szukających nowych opon zimowych.

Nazwa modelu / Wyróżniono w teście / Rozmiar

Pięć wyróżnień

Dunlop SP Winter Sport 3D

ADAC 225/45 R17 H

ADAC 185/65 R15 T

Auto Bild 195/65 R15

Auto Bild 245/45 R18 V/W

Auto Zeitung 195/6R15

Wnioski z testów

Dunlop SP Winter Sport 3D to lider tegorocznych testów opon zimowych. Opona jest wszechstronna i bezpieczna oraz posiada wysokie osiągi na mokrej powierzchni (ADAC). Zaletą Dunlop SP Winter Sport 3D okazała się również odporność na aquaplaning oraz stabilność prowadzenia w każdych warunkach. Jedyną wadą (wg. Auto Zeitung) był relatywnie wysoki opór toczenia

Cztery wyróżnienia

Goodyear UltraGrip 7+

ADAC 185/65 R15 T

Auto Bild 195/65 R15

Auto Zeitung 195/65 R15 T

Auto-motor-und-sport 205/55 R16 H

Wnioski z testów

Goodyear Ultragrip 7+ to wszechstronna opona, która sprawdza się szczególnie dobrze na powierzchni pokrytej wodą i śniegiem (ADAC). Opona bardzo dobrze sprawdza się przy umiarkowanym stylu jazdy, charakteryzuje się ponadto niskimi oporami toczenia (Auto Zeitung).

Trzy wyróżnienia

Continental ContiWinterContact TS830

Auto Bild 195/65 R15

Auto Zeitung 195/65 R15 T

Auto-motor-und-sport 205/55 R16 H

Wnioski z testów

Continental ContiWinterContact TS830 to opona wszechstronna, która posiada doskonałe osiągi w zakresie przyczepności, kierowalności i stabilności (Auto Zeitung). Ponadto produkt może pochwalić się wyjątkowo krótką drogą hamowania na mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni.

Michelin Alpin A4

ADAC 225/65 R17 H

Auto Zeitung 195/65 R15 T

Auto-motor-und-sport 205/55 R16 H

Wnioski z testów

Michelin Alpin A4 to wszechstronna i bezpieczna opona. W teście ADAC miała najmniejsze zużycie bieżnika. Charakteryzuje się obniżonym oporem toczenia.

Dwa wyróżnienia

Vredestein Snowtrac 3

Auto Bild 195/65 R15

Auto Zeitung 225/45 R15 T

Wnioski z testów

Vredestein Snowtrac 3 charakteryzuje się bardzo wysoką wydajnością na pokrytej śniegiem nawierzchni – zarówno w zakresie przyczepności, jak i stabilności w zakrętach czy drogi hamowania.

Jedno wyróżnienie

Continental ContiWinterContact TS830P ADAC 225/45 R17 H

Wnioski z testów

wszechstronna opona, bardzo dobra w każdej dziedzinie związanej z bezpieczeństwem, najlepsza w teście ADAC na śniegu. Uwaga! Continental ContiWinetrContact TS830P brała udział tyko w teście opon zimowych ADAC w rozmiarze 225/45 R17.

ESA-Tecar Super Grip 7 ADAC 185/65 R15 T

Wnioski z testów

ESA-Tecar Super Grip brała udział tylko w teście ADAC (185/65 R15 T) i okazała się wszechstronna i bezpieczna. Dostępność produktu jest raczej ograniczona – ESA-Tecar Super Grip 7 jest najczęściej dostępna w Szwajcarii.

Pirelli SnowControl Serie II Auto Zeitung 195/65 R15 T

Wnioski z testów

Pirelli Snowcontrol Serie II charakteryzuje się dobrym współczynnikiem sterowalności oraz bardzo dobrym zachowaniem na nawierzchni pokrytej śniegiem.

Nokian WR G2 Auto Zeitung 195/65 R15 T

Wnioski z testów

Nokian WR G2 okazała się oponą, która posiada wysoką przyczepność na nawierzchni pokrytej śniegiem.

Edited by Aressi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...