Narty - skionline.pl
Jump to content

Nowe narty - mały odprysk i ryski na ślizgu


Recommended Posts

Cześć! 

Sezon jeszcze się nie zaczął, zatem to dobry czas na zakupy! Kupiłem internetowo nowe narty Blizzard Brahma (z sezonu 2017/2018). To moje pierwsze nowe narty (zawsze brałem używki) i mam zagwozdkę - mam nadzieję że ktoś pomoże i wyjaśni: 

1. niestety przy dostarczeniu (firma GLS - nie polecam) paczki była ona lekko uszkodzona tak jak to widać na zdjęciach (poza tym że mniej więcej do połowy tej największej dziury była oryginalna dziura - po zobaczeniu stanu paczki jak najszybciej chcialem zajrzeć do środka, żeby sprawdzić stan nart i rozdarłem całkowicie). Efektem może być mały odprysk ze ściany nart tak jak na zdjęciach. Akurat ten element znajduje się na wysokości tej dziury okrągłęj powyżej, więc przypuszczam że to przez to, a nie przez wadę fabryczna. Podejrzewam, że to nie ma żadnego wpływu na jazdę, czy też na dalszą degradację nart, a ja jestem po prostu przewrażliwiony, bo to mój pierwszy zakup nowych nart i wydanie ciężko zarobionych pieniędzy. Czy jest się czym przejmować?

Myślę, chociaż o skardze na kuriera. Jeszcze zostawił mi te narty przy windzie w bloku, bo "się spieszył i winda mu uciekała", tak że nie mogłem nic przy nim sprawdzić, albo zgłosić uszkodzenia paczki.

2. Po przyjrzeniu się ślizgowi nart, na górze są lekkie, minimalne ryski. Pewnie jescze raz to moje przewrażliwienie, ale czy to normalne, że takie ryski się zdarzają przy nowych, firmowych nartach?

Pozdrawiam

20200903_184625.jpg

20200903_184632.jpg

20200903_184636.jpg

20200903_184647.jpg

20200904_221155.jpg

20200904_221201.jpg

20200902_152214.jpg

Link to post
Share on other sites

Rysy i ubytki w takim miejscu, że moim laickim zdaniem będzie to bez wpływu na samą jazdę, ale wygląd paczki świadczy o beznadziejnym traktowaniu przesyłek.

Cytat

Myślę, chociaż o skardze na kuriera. Jeszcze zostawił mi te narty przy windzie w bloku, bo "się spieszył i winda mu uciekała", tak że nie mogłem nic przy nim sprawdzić, albo zgłosić uszkodzenia paczki.

Chwileczkę, nie podbisałeś odbioru? 

Edited by Ziemowit
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Ziemowit napisał:

Chwileczkę, nie podbisałeś odbioru? 

..w dobie wirusa często nie wymaga się od kurierów popisu odbiorcy - ja od dawna nic nie podpisywałem i nie mowie tu o np. Fedex gdzie kurier odbiera przesyłki prawie codziennie wiec się znamy ale inni kurierzy podobnie - jedynie listonosz musi mieć podpis (czasem podpisuje sam - jak mnie nie ma w domu) - to na wsi, pewnie w miastach trochę inaczej

 

..a uszkodzenie...no cóż - boli jak świeżo zarysowane auto prosto z salonu... dojdzie kilka nowych obić i rys i zapomnisz - "będzie pani zadowolona" 😉

Edited by Lexi
Link to post
Share on other sites

Jeżeli to narty z 2017/18, to gdzieś przez ten czas musiały stać. Pewnie nikt nie smarował ślizgu. Fabryczny smar już przeszedł do historii i ślizg się wysusza z czasem. Najpewniej stąd te ryski. Na pewno trzeba teraz ślizgi zabezpieczyć warstwą smaru, tak, żeby przed samym sezonem go scyklinować, wyczyścić, nałożyć nowy smar, scyklinować, wyszczotkować i jechać na narty (+ krawędzie oczywiście). Okolica ślizgu przy dziobach w ogóle jest często zaniedbywana (a szkoda), bo niewygodnie się pracuje żelazkiem w tym miejscu etc. W związku z tym te ryski nie mają większego znaczenia dla jazdy, ale dla żywotności ślizgu warto o niego dbać. A odprysk na ściance bocznej, no cóż, będzie ich pewnie więcej w trakcie użytkowania. Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Ziemowit said:

Rysy i ubytki w takim miejscu, że moim laickim zdaniem będzie to bez wpływu na samą jazdę, ale wygląd paczki świadczy o beznadziejnym traktowaniu przesyłek.

Chwileczkę, nie podbisałeś odbioru? 

Nie było żadnego podpisywania. Pewnie w dobie Covida niewymagane. O tyle dobrze, że narty były przyzwoicie przygotowane do przesyłki, bo mogło być gorzej.

16 hours ago, przemo_narciarz said:

To jest katastrofa 🙉 pod żadnym pozorem nie zostawiaj ich w domu . Dzwon do gls,  niech odbierają narty i uzupełniają ryse.

 

Hehe przesadzam, wiem. Ale tak jak forumowicz @Lexi napisał - nowe narty to jak nowy samochód dla mnie. Każda rysa wk*** człowieka 🤔 🤨A i tak bardziej mnie interesuje temat jakości/równości ślizgu w nowych nartach (chociaż te są ze starego sezonu). No i czy robić wypełnianie ślizgu. 

3 hours ago, waldek71 said:

Jeżeli to narty z 2017/18, to gdzieś przez ten czas musiały stać. Pewnie nikt nie smarował ślizgu. Fabryczny smar już przeszedł do historii i ślizg się wysusza z czasem. Najpewniej stąd te ryski. Na pewno trzeba teraz ślizgi zabezpieczyć warstwą smaru, tak, żeby przed samym sezonem go scyklinować, wyczyścić, nałożyć nowy smar, scyklinować, wyszczotkować i jechać na narty (+ krawędzie oczywiście). Okolica ślizgu przy dziobach w ogóle jest często zaniedbywana (a szkoda), bo niewygodnie się pracuje żelazkiem w tym miejscu etc. W związku z tym te ryski nie mają większego znaczenia dla jazdy, ale dla żywotności ślizgu warto o niego dbać. A odprysk na ściance bocznej, no cóż, będzie ich pewnie więcej w trakcie użytkowania. Pozdrawiam.

Dzięki za info. W sklepie telefonicznie mówili, że przed sezonem nic nie będzie trzeba robić, bo jest fabryczny smar.. Zakładałem właśnie, że narty były porządnie przechowywane. Myślę, żeby zrobić to co sugerujesz i oddać do profesjonalnego serwisu. Może ktoś ma jakiś do polecenia w Trójmieście? Czy może da się to zrobić sensownie samemu?

Swoją drogą, ten model nart był robiony z myślą o wypożyczalniach nart więc rzekomo ma mieć grubsze krawędzie i ma być bardziej trwały..

Po dokładnym przyjrzeniu się znalazłem więcej takich podobnych rysek już na samym ślizgu bliżej środka nart. No nie są one duże, ale są.20200905_151440.thumb.jpg.5c7ede2671d4945a58dcc9783c8eb19a.jpg

 

20200905_151534.jpg

20200905_151625.jpg

Link to post
Share on other sites

Narty pewnie stały w sklepie, gdzie były przestawiane, przekładane, przesuwane, ocierane itp. Stąd te rysy. Jeżeli nie są to głębokie pęknięcia, tylko powierzchowne ryski, to po pierwszym serwisie nie będzie ich widać.

edit: jakie to narty i ile dałeś?

Edited by WojtekM
Link to post
Share on other sites

To nie są żadne istotne uszkodzenia.

Te na ścianie bocznej są w miejscu które i tak będzie zbierane "pazurem" przy pierwszym ostrzeniu.

A ryski na ślizgu? 

Nie unikniesz większych pierwszego dnia na stoku.

Nie ma się czym martwić. 🙂

Zbychu

Link to post
Share on other sites
On 9/5/2020 at 6:56 PM, WojtekM said:

Narty pewnie stały w sklepie, gdzie były przestawiane, przekładane, przesuwane, ocierane itp. Stąd te rysy. Jeżeli nie są to głębokie pęknięcia, tylko powierzchowne ryski, to po pierwszym serwisie nie będzie ich widać.

edit: jakie to narty i ile dałeś?

Dzięki za info, też myślę, że pierwszy serwis wszystko załata - zastanawiałem się czy w ogóle serwis robić, bo ryski są małe no i sprzedawca mi mówił, że nie trzeba robić, że jest smar fabryczny itp.

 

Narty to Blizzard Brahma CA wersja do wypożyczalni nart, cena promocyjna dałem bardzo mało bo 1100 z wiązaniami, także moje narzekania jak na tą cenę są z d*** i już przestałem 😁.  Po prostu zmylił mnie sprzedawca trochę. A Brahma CA nie miałem okazji na stoku sprawdzić - kupione w ciemno. Z testów i recenzji online to są mega na wypasie. All-mountain z opcją na delikatny free-ride. Porównam z moimi Volkl Kanjo i Volkl Mantra :)

2 hours ago, tankowiec said:

Według mnie typowe "uszkodzenia" dla sprzętu z wystawy. Do tego mogły być już jeżdżone :). Jeśli cena była promocyjna. To bym olał sprawę. I czekał na sezon.

Jeżdżone nie były bo laminat w stanie absolutnie nieużywanym. Pewnie tak jak mówisz były na wystawie i takie duperele się wydarzyły. Olewam i się nie przejmuję już 😃Temat do zamknięcia ogólnie. Dzięki wszystkim za odp!

Edited by krsOne
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By melo7anthony
      Prawdopodobnie jeżeli sytuacja na to pozwoli będę w Wenecji początkiem kwietnia przyszłego roku. W drodze powrotnej fajnie byłoby zaliczyć jeden dzień na nartach. Dlatego pytanie, gdzie we Włoszech w tym terminie teoretycznie powinny być najlepsze warunki? Pierwsza myśl padła mi na Cortinę. Przede wszystkim też dlatego, że blisko z Wenecji i w sumie po drodze do Polski. Da radę?  Druga to Maso Corto, jednak to dalej o ponad 150 km. Ma ktoś doświadczenie w kwietniowym nartowaniu w Italii? 
    • By mario33
      Nie wiem jak opinia innych, ale ja mam wrażenie, że jakość i trwałość nart potrafi znacznie różnić się pomiędzy producentami. Wiem, banał i „oczywista oczywistość” ale wytłumaczę o co mi chodzi.
      Ogladam wiele używanych nart, chcąc kupić ciekawą parę. I na moje oko stan nart nie zawsze zależy od sposobu użytkowania, często stan jest pochodną jakości sprzętu. I ta różnica nie zależy bynajmniej od renomy producenta. Oglądam np wiele produktów Atomic i to jest zgroza jak często jest mocno ukruszony laminat na brzegach, przy czym np wiązania są wyraźnie mało używane. A jak patrzę na narty Stockli, Elan czy nawet Volkl to jest w miarę równe zużycie całości, ślizgi, laminat i wiązania są w podobnym stanie zużycia.
      Mam zwidy ?
    • By lski@interia.pl
      Właśnie opublikowano kalendarz Mistrzostw Polski Amatorów na najbliższy sezon,ciekawe,jak będzie z realizacją...http://www.wnp.pzn.pl/index.php
    • By Arek1982
      Czy ktoś w temacie powyżej, wie coś więcej ? Taki mejl dostałem dziś.
      "Zgodnie z nowymi przepisami osoby przybywające do Austrii z krajów UE/ EOG, Szwajcarii, Andory, Monako, San Marino, Watykanu i Stanów Zjednoczonych na ogół mogą wjechać bez ograniczeń, jeżeli: Stan/ obszar, z którego pochodzą, jest wymieniony w załączniku A
      Przy wjeździe mogą przedstawić  dowody, że w ciągu ostatnich 10 dni przebywali wyłącznie w Austrii lub w państwie, lub na terytorium wymienionym w załączniku A

      Szczegółową listę krajów i zwolnień można znaleźć w załącznikach A i B.

      Jeżeli pkt 1 i 2 nie znajdują zastosowania, należy przedstawić zaświadczenie lekarskie potwierdzające, że dana osoba miała negatywny wynik testu COVID-19 (§ 2 i załącznik C lub D). Badanie nie może być wykonane wcześniej niż 72 godziny przed wejściem w życie rozporządzenia.

      Zgodnie z art. 8 ust. 1 rozporządzenia zasady nie mają zastosowania do podmiotów zajmujących się transportem towarów i osób.

      Nowe przepisy będą obowiązywać do 31 marca 2021 r. 
      Opr. ZMPD/DTR/ACH
      Źródło: AISÖ, IRU Flash Info
      Grafika: Pixabay
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...