Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę Jacku, że niestety nie masz racji i z twojej strony realnej opinii nie otrzymamy, bo jesteś po ich stronie, promujesz Szczyrk i w twoich vlogach nie znajdziemy żadnej negatywnej oceny, złego słowa czy to o ośrodku narciarskim czy o warunkach na trasach. Kolega wyżej napisał jak jest " nie podgryza się ręki ktora karmi " i również jest to dla mnie zrozumiałe.

Ale prawda jest taka:

Przygotowanie jednej nartostrady/trasy do samego dołu, gdzie większość jest na północnym stoku oraz zacieniona! wzdłuż lasu dla takiego ośrodka to w mojej opinii powinna być podstawa, mowa o odcinku 900-1000m od Hiltona u Jozka do Mety.

Powinny być trzy przygotowane trasy do dolin, a następnie jakakolwiek możliwość zjazdu do mety. 

Ale niestety jak nie ma chęci -> wody do naśnieżania -> podkładu to i zjazdu do dołu nie będzie.

Porównajmy sobie COS i jakiś ośrodek jak Białka/Słotwiny. Jak często pracują armatki tu i tu?

Pozdrawiam.

Edytowane przez korylcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, WojtekM napisał:

Jak pójdzie tak jak ostatnio, to kilka lat. I niektórym ośrodkom przestanie się opłacać walka o śnieg.

Co to ma do rzeczy?

Za kilka lat pogadamy, czy w Szczyrku poniżej 1000 m. nie będzie się opłacała walka o śnieg...

To pitu pitu dla naiwnych. A zerowy nasz wplyw jest istotny by uzmysłowić ludziom, że dobijanie europejskiej gospodarki nic kompletnie nie da, oprócz biedy i zacofania względem calego świata. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, korylcio napisał:

Myślę Jacku, że niestety nie masz racji i z twojej strony realnej opinii nie otrzymamy, bo jesteś po ich stronie, promujesz Szczyrk i w twoich vlogach nie znajdziemy żadnej negatywnej oceny, złego słowa czy to o ośrodku narciarskim czy o warunkach na trasach. Kolega wyżej napisał jak jest " nie podgryza się ręki ktora karmi " i również jest to dla mnie zrozumiałe.

Ale prawda jest taka:

Przygotowanie jednej nartostrady/trasy do samego dołu, gdzie większość jest na północnym stoku oraz zacieniona! wzdłuż lasu dla takiego ośrodka to w mojej opinii powinna być podstawa, mowa o odcinku 900-1000m od Hiltona u Jozka do Mety.

Powinny być trzy przygotowane trasy do dolin, a następnie jakakolwiek możliwość zjazdu do mety. 

Ale niestety jak nie ma chęci -> wody do naśnieżania -> podkładu to i zjazdu do dołu nie będzie.

Porównajmy sobie COS i jakiś ośrodek jak Białka/Słotwiny. Jak często pracują armatki tu i tu?

Pozdrawiam.

Ale co tu porównać? Albo ktoś chce nasniezyc wszystkie swoje trasy albo nie. @JC może pisać co chce jednak ogólnie wiadomy problem to brak wody w COS.  Pisanie bzdur o mało atrakcyjnym zjeździe to jest totalna abstrakcja. Wyciągiem to ja mogę zjechać do auta ale w kwietniu a nie w całym sezonie. @JC jak dla mnie totalna kompromitacja z twojej strony. Moze napisz swoja teorie np do Kaltenbach aby nie sniezyli trasy pod dolna gondole bo jest mało atrakcyjna 🙃🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kokoSKI napisał:

Z tą Jaworzyną Krynicką to chyba nie do końca, skoro dopiero co postawili sześcioosobowe krzesło w dolnych partiach.

A pamiętacie ile było krytyki za to krzesło rok temu, że bez sensu, że od doopy strony, że tylko w firmie panstwowej tak można, że w ogóle debil to wymyślii. A dzisiaj już 2gi lub 3ci raz stawiane jako argument, że Jaworzyna jednak inwestuje na dole, a nawet przebija się że ta trasa obok krzesła jest najlepsza... (albo przynajmniej bardzo dobra)

Często nasza krytyka jest słuszna, ale do czasu kiedy nie znamy szczegołów od wewnątrz, to ciężko jest obiektywnie ocenić. 

@JC może powinieneś zebrać pytania od  forumowiczów i umowić się na wywiad ? Zapytać ich też o te trudne kwestie, a nie tylko łatwo, miło i przyjemnie. Dotyczy to Jaworzyny, COSu i SMRu. 

Oczywiście ja dołączam się do pytania o naśnieżanie i brak komfortowego zjazdu na dół od wielu lat. Ja bym dodał kwestię cen nowych inwestycji ? 

Czy da się gdzieś porównać te inwestycje tegoroczne w COS z innymi inwestycjami w regionie, porównac ceny. Ja wiem, że inflacja dotknęła także producentów alpejskich, brak prawdziwych alternatyw, ale te ceny są dla mnie przynajmniej niepokojące. 

 

Edytowane przez Krakus81
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Krakus81 napisał:

 

Czy da się gdzieś porównać te inwestycje tegoroczne w COS z innymi inwestycjami w regionie, porównac ceny. Ja wiem, że inflacja dotknęła także producentów alpejskich, brak prawdziwych alternatyw, ale te ceny są dla mnie przynajmniej niepokojące. 

 

Chcesz to prównac do ceny kanapy na Jaworzynie? Czy do kosztów poprzednich kanap na Skrzycznem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, korylcio napisał:

Myślę Jacku, że niestety nie masz racji i z twojej strony realnej opinii nie otrzymamy, bo jesteś po ich stronie, promujesz Szczyrk i w twoich vlogach nie znajdziemy żadnej negatywnej oceny, złego słowa czy to o ośrodku narciarskim czy o warunkach na trasach. Kolega wyżej napisał jak jest " nie podgryza się ręki ktora karmi " i również jest to dla mnie zrozumiałe.

Ale prawda jest taka:

Przygotowanie jednej nartostrady/trasy do samego dołu, gdzie większość jest na północnym stoku oraz zacieniona! wzdłuż lasu dla takiego ośrodka to w mojej opinii powinna być podstawa, mowa o odcinku 900-1000m od Hiltona u Jozka do Mety.

Powinny być trzy przygotowane trasy do dolin, a następnie jakakolwiek możliwość zjazdu do mety. 

Ale niestety jak nie ma chęci -> wody do naśnieżania -> podkładu to i zjazdu do dołu nie będzie.

Porównajmy sobie COS i jakiś ośrodek jak Białka/Słotwiny. Jak często pracują armatki tu i tu?

Pozdrawiam.

Najbardziej lubię te argumenty  "nie podgryza się ręki ktora karmi😁. Czasam jeszcze dochodzą: - "Dali Ci skiapss za darmo", albo -  "Fundnęli Ci obiad, to dobrze o nich mówisz". Nawet jak nagrałem filmy, na których widać, że stoki są bardzo dobrze przygotowane, to i tak przeczytałęm kometarze - "Trasy są nieprzygotowane, tworzą się muldy, nigdy ratraka nie widziały", więc od wielu lat nie polemizuję z takimi argumentami, bo autorzy kompelnie nie mają pojęcia, na czym zarabiam i kto, i za co mi płaci. 

Co do trasy od Jaworzyny w dół, to praktycznie cały ruch narciarski odbywa się od Jaworzyny w góre i nawet jak są dobre warunki, to trasa w dół jest używana, przeważnie do ostatniego zjazdu. Więc nikt nie będzie priorytetowo inwestował olbrzymich pieniędzy tylko po to, aby ktoś sobie zjechał wygodnie do auta, bo nie pasuje mu zjazd krzesłem (zawsze można zaprakować pod gondolą 😉). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, JC napisał:

Najbardziej lubię te argumenty  "nie podgryza się ręki ktora karmi😁. Czasam jeszcze dochodzą: - "Dali Ci skiapss za darmo", albo -  "Fundnęli Ci obiad, to dobrze o nich mówisz". Nawet jak nagrałem filmy, na których widać, że stoki są bardzo dobrze przygotowane, to i tak przeczytałęm kometarze - "Trasy są nieprzygotowane, tworzą się muldy, nigdy ratraka nie widziały", więc od wielu lat nie polemizuję z takimi argumentami, bo autorzy kompelnie nie mają pojęcia, na czym zarabiam i kto, i za co mi płaci. 

Co do trasy od Jaworzyny w dół, to praktycznie cały ruch narciarski odbywa się od Jaworzyny w góre i nawet jak są dobre warunki, to trasa w dół jest używana, przeważnie do ostatniego zjazdu. Więc nikt nie będzie priorytetowo inwestował olbrzymich pieniędzy tylko po to, aby ktoś sobie zjechał wygodnie do auta, bo nie pasuje mu zjazd krzesłem (zawsze można zaprakować pod gondolą 😉). 

Śmiechu warte... Owszem jest traktowana jako ostatni zjazd i to dla ludzi którym nie szkoda sprzętu. A dlaczego ? Bo ona nigdy nie jest przygotowana tylko ewentualnie liznieta ratrakiem jak spadnie dużo naturalnego śniegu. Gdyby Czarna do końca była naśnieżania a juz nie wspomnę o czerwonej to byłaby petarda. Ale po co....No właśnie dobre pytanie po co oni mają te trasy na swoich mapach skoro i tak ich nigdy nie przygotują...

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JC napisał:

Najbardziej lubię te argumenty  "nie podgryza się ręki ktora karmi😁. Czasam jeszcze dochodzą: - "Dali Ci skiapss za darmo", albo -  "Fundnęli Ci obiad, to dobrze o nich mówisz". Nawet jak nagrałem filmy, na których widać, że stoki są bardzo dobrze przygotowane, to i tak przeczytałęm kometarze - "Trasy są nieprzygotowane, tworzą się muldy, nigdy ratraka nie widziały", więc od wielu lat nie polemizuję z takimi argumentami, bo autorzy kompelnie nie mają pojęcia, na czym zarabiam i kto, i za co mi płaci. 

Co do trasy od Jaworzyny w dół, to praktycznie cały ruch narciarski odbywa się od Jaworzyny w góre i nawet jak są dobre warunki, to trasa w dół jest używana, przeważnie do ostatniego zjazdu. Więc nikt nie będzie priorytetowo inwestował olbrzymich pieniędzy tylko po to, aby ktoś sobie zjechał wygodnie do auta, bo nie pasuje mu zjazd krzesłem (zawsze można zaprakować pod gondolą 😉). 

Dyskusja z Tobą też ma średni sens. My Tobie mówimy, że chcemy jeździć na sam dół, ale rzadko kiedy jest otwarte, a Ty mówisz, że cały ruch odbywa się u góry. A jak ma się odbywać ruch na dół skoro jest zamknięte?

Kiedy trasa była czynna to jeździłem tamtędy pół dnia albo i lepiej. Na dole też była masa ludzi w kolejce. Piękna 5km alpejska trasa ze szczytu na sam dół.

Zrzut ekranu 2023-09-09 o 12.28.37.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JC nagrywa bardzo dobre relacje, w tym również krytyczne (akurat pamiętam nagranie z Nowej Osady, gdy też wyśmiał różne oznaczenie 2 tras na jednej polanie). Te ze Szczyrku może mniej krytyczne, ale to mi nie przeszkadza - klipy są dla szerszej publiki, mają zachęcać. Forum bardziej służy dyskusjom, ocenie.

W wypadku COS również uważam, że JC nie ma racji. Nie znam innego ośrodka (zarówno w Polsce, jak i u sąsiadów), w którym na dół zjeżdżałoby się krzesełkiem. Nawet jeśli ktoś traktowałby zjazd jako ostatni, to i tak jeden narciarz zjeżdża o 12-tej, drugi o 16-tej - tam stale byłby duży ruch, bo ogólnie Szczyrk odwiedza mnóstwo ludzi. Przygotowanie tego odcinka chyba nie kosztuje aż tak dużo - od mostka wystarczyłby w sumie jeden ślad ratraka aż pod kanapę, bo to i tak głównie trawers.

Już nie wspominając, że szeroka przecinka pod samym krzesłem (w dolnej części) też by się spokojnie nadawała, no ale już nie wymagajmy zbyt wiele.

Edytowane przez koliber
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, JC napisał:

Chcesz to prównac do ceny kanapy na Jaworzynie? Czy do kosztów poprzednich kanap na Skrzycznem?

Bardziej czy jest gdzieś w Europie w tym roku podobna inwestycja do tej na Skrzyczne ? I tej na Hali Jaworzyny ?

Bo porównywac do inwestycji sprzed pandemii nie ma sensu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ski89 napisał:

Dyskusja z Tobą też ma średni sens. My Tobie mówimy, że chcemy jeździć na sam dół, ale rzadko kiedy jest otwarte, a Ty mówisz, że cały ruch odbywa się u góry. A jak ma się odbywać ruch na dół skoro jest zamknięte?

Kiedy trasa była czynna to jeździłem tamtędy pół dnia albo i lepiej. Na dole też była masa ludzi w kolejce. Piękna 5km alpejska trasa ze szczytu na sam dół.

Zrzut ekranu 2023-09-09 o 12.28.37.png

Ja tam zawsze jeżdżę jak tylko jakikolwiek śnieg leży. Narty potem wyglądają mocno średnio ale mi się taka jazda podoba co nie zmienia faktu że chętnie bym pojeździł po przygotowanych trasach.  

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, christofer30 napisał:

Jaki będzie kolor nowych kanap ?

Różowej jeszcze w Polsce nie ma, albo fioletowej ;)

@JC Ja Cię nie krytykowałem nigdy i bardzo lubię Twoje filmy, ale nie zgadzam się z tym, co napisałeś. Wydaje mi się, że mylisz przyczynę ze skutkiem. Ludzie korzystają ze zjazdu na dół tylko raz, właśnie dlatego, że ta trasa nie jest przygotowana. Gdyby była, to było by tam pełno narciarzy. Wydaje mi się, że to fajny pomysł, żebyś zebrał pytania od forumowiczów i zadał je przedstawicielom COS. 

Pytanie ode mnie:

Jak planują połączyć górną stację kanapy ze Szczytem góry? Moim zdaniem przydała, by się tam taśma albo wyrwirączka, bo obecnie trzeba podchodzić, co z dzieciakami jest trudne.

Edytowane przez Hextor
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pejot napisał:

Ja tam zawsze jeżdżę jak tylko jakikolwiek śnieg leży. Narty potem wyglądają mocno średnio ale mi się taka jazda podoba co nie zmienia faktu że chętnie bym pojeździł po przygotowanych trasach.  

Ale Po co jeździsz po mało atrakcyjnej trasie jak to napisał @JC Aaaa już wiem, to ty jesteś tym jedynym narciarzem co chce zjechać na sam dół 🤣. Tej trasy nie warto utrzymywać w dobrym stanie. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre są mało atrakcyjne, bo COS przez lata o nie nie dbał. I nie dostosował ich do dzisiejszych standardów. Dawna "Kaskada" już całkiem zarosła. Wąskie odcinki w lesie można by było choć minimalnie poszerzyć (warianty "5" i "6", oznaczone wyżej przez ski89). Skoro w górnej części nie ma problemu z modernizacją tras - i to na całej długości, aż po wąski dojazd z Jaworzyny do Dolin, to czemu niby w dolnej nie można?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zauważyć, że w minionym sezonie sąsiedzi (TMR) utrzymali tylko jedną trasę do gondoli. Czerwona jedynka nie była otwarta nawet przez pół dnia. Mimo tego, że jest szeroka, ma porządny system naśnieżania i bardzo drogi system oświetlenia, który w minionym sezonie na siebie nie zarabiał. Kwestia priorytetów (oprócz 1 zamknięte były też oficjalnie dwie trasy na Julianach, 6 praktycznie już nie istnieje, 3d została nawet wymazana z oznaczeń). 

Tak, na Skrzycznem jest problem z wodą, dlatego budowany będzie zbiornik. Na pewno powinien powstać wcześniej, lata temu. Z pewnością wszystkie pozwolenia udałoby się załatwić szybciej, gdyby nie analiza kilku lokalizacji zbiornika. Gdyby nie kupili teraz armatek, nie oznacza to, że zbudowano by zbiornik! Swoją drogą w SON/SMR też jest problem z wodą i przydałby się drugi zbiornik.

Na pewno, gdyby TMR kupił COS, nagle znalazłyby się pieniądze na budowę kanap, zbiornika, mnóstwa lanc i armatek. Spodziewałbym się jednak, że po niedługim czasie wielu użytkowników forum zaczęłoby (całkiem słusznie) narzekać na skutki monopolu jednej spółki w Szczyrku. 

PS Dawna Kaskada i Hondraski zarosły, bo grunty te nie są własnością ani w dzierżawie COS. Dlaczego? Można się zapytać właścicieli działek.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, leitner napisał:

Warto zauważyć, że w minionym sezonie sąsiedzi (TMR) utrzymali tylko jedną trasę do gondoli. Czerwona jedynka nie była otwarta nawet przez pół dnia. Mimo tego, że jest szeroka, ma porządny system naśnieżania i bardzo drogi system oświetlenia, który w minionym sezonie na siebie nie zarabiał. Kwestia priorytetów (oprócz 1 zamknięte były też oficjalnie dwie trasy na Julianach, 6 praktycznie już nie istnieje, 3d została nawet wymazana z oznaczeń). 

Tak, na Skrzycznem jest problem z wodą, dlatego budowany będzie zbiornik. Na pewno powinien powstać wcześniej, lata temu. Z pewnością wszystkie pozwolenia udałoby się załatwić szybciej, gdyby nie analiza kilku lokalizacji zbiornika. Gdyby nie kupili teraz armatek, nie oznacza to, że zbudowano by zbiornik! Swoją drogą w SON/SMR też jest problem z wodą i przydałby się drugi zbiornik.

Na pewno, gdyby TMR kupił COS, nagle znalazłyby się pieniądze na budowę kanap, zbiornika, mnóstwa lanc i armatek. Spodziewałbym się jednak, że po niedługim czasie wielu użytkowników forum zaczęłoby (całkiem słusznie) narzekać na skutki monopolu jednej spółki w Szczyrku. 

PS Dawna Kaskada i Hondraski zarosły, bo grunty te nie są własnością ani w dzierżawie COS. Dlaczego? Można się zapytać właścicieli działek.

Nie prawda, że utrzymywali tylko jedna. Byłem w ferie i działa niebieska trasa i Bieńkula. Czerwona byla faktycznie zamknięta, ale dało się zjechać. Osobiście sprawdzalem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Hextor napisał:

Nie prawda, że utrzymywali tylko jedna. Byłem w ferie i działa niebieska trasa i Bieńkula. Czerwona byla faktycznie zamknięta, ale dało się zjechać. Osobiście sprawdzalem. 

Hehe Bieńkula była oficjalnie czynna od 11.02 do 18.02. Wiem bo przyjechałem 19.02 i już oficjalnie była w stanie spoczynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, moruniek napisał:

Zmieniając nieco temat, czemu robiąc nową kanapę, nie zrobiono jej odrobinę dłuższej, tak by stacja dolna starowała z Dolin koło Hiltona ?  

Z tego co można wygrzebać tu i tam to COS planuje postawić jeszcze jedną kanapę w okolicach mostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, moruniek napisał:

Zmieniając nieco temat, czemu robiąc nową kanapę, nie zrobiono jej odrobinę dłuższej, tak by stacja dolna starowała z Dolin koło Hiltona ?  

Jak dla mnie powinno być jedno krzesło przesiadkowe jak bodajże np. w Gurglach. Z zakrętu na Dolinach, możliwość wsiadania/wysiadania tam gdzie zaczynał się orczyk i dalej na szczyt. Ale u nas to lubią tak nastawiać 15 wyciągów po 800-1000 metrów każdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...