Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Pilsko, Korbielów - informacje


PavloS_

Rekomendowane odpowiedzi

Czy na Pilsku trasa numer 5 na odcinku Hala Szczawiny - Polana Strugi rzeczywiście istnieje? Nie bywam tam często, ale nie przypominam sobie żeby kiedyś była okazja nią zjechać. Problemem jest brak śniegu czy jest to jakaś nieutrzymywana, wąska droga w lesie?

Istnieć istnieje wąska jest problemem jest brak śniegu. Bardzo przydałoby się tej trasie kilkukrotne poszerzenie i naśnieżanie a wtedy zjazd z samego pilska na dół byłby porządnym jednym z najdłuższych zjazdów w Polsce.

Edytowane przez christofer30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przydałoby się tej trasie kilkukrotne poszerzenie i naśnieżanie a wtedy zjazd z samego pilska na dół byłby porządnym jednym z najdłuższych zjazdów w Polsce.

Poszerzenie tej trasy to nie tylko wycinka kilkuset jeśli nie tysięca drzew, ale również potężna niwelacja terenu. Raczej nasi ulubieńcy do tego nie dopuszczą. No chyba, że halny przewróci osłabione :wink: drzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niwelacja nie jest właściwie potrzebna - kilkaset metrów poniżej Szczawin jest tak płasko, że poszerzać nie trzeba (faktycznie byłoby ciężko - to dróżka trawersująca stromy stok), dopiero niżej, ale tam już trawersu nie ma. W ogóle ta trasa to nieporozumienie, wyciąg też - teraz nikt raczej nie będzie z niego korzystał. Nie dojść że długi, wolny, to jeszcze trzeba do niego podejść.

Moim zdaniem trasę i przecinkę powinni zalesić, a w zamian poszerzyć "szóstkę" nad Płajem, by wygodnie zjeżdżać później przez Buczynkę na sam dół. I ta trasa służyłaby marketingowo jako jedna z najdłuższych w Polsce - mogłaby się kończyć przy dolnej stacji "Baby", czyli 800 m przewyższenia. Do tego udostępnienie czarnej, no ale tą zdaje się musiano zalesić, a szkoda - byłaby piękną trasa po wyrównaniu. Ciekaw jestem bardzo co wymyślą z tym całym Pilskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde to mozemy tylko gdybac, Slowacy maja potężne zaplecze finsnsowe, ktore nie ma co sie oszukiwac wplynie tez na eko-terrorystow, bo im wlasnie o to chodzi. Na bank zrezygnuja z niewyprzeganej czworki na miziową, to nie w ich stylu. Beda woleli poczekac i zyskac nowe dokumenty do budowy wyprzeganej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niwelacja nie jest właściwie potrzebna - kilkaset metrów poniżej Szczawin jest tak płasko, że poszerzać nie trzeba (faktycznie byłoby ciężko - to dróżka trawersująca stromy stok), dopiero niżej, ale tam już trawersu nie ma. W ogóle ta trasa to nieporozumienie, wyciąg też - teraz nikt raczej nie będzie z niego korzystał. Nie dojść że długi, wolny, to jeszcze trzeba do niego podejść.

Moim zdaniem trasę i przecinkę powinni zalesić, a w zamian poszerzyć "szóstkę" nad Płajem, by wygodnie zjeżdżać później przez Buczynkę na sam dół. I ta trasa służyłaby marketingowo jako jedna z najdłuższych w Polsce - mogłaby się kończyć przy dolnej stacji "Baby", czyli 800 m przewyższenia. Do tego udostępnienie czarnej, no ale tą zdaje się musiano zalesić, a szkoda - byłaby piękną trasa po wyrównaniu. Ciekaw jestem bardzo co wymyślą z tym całym Pilskiem.

Nie do końca dobrym rozwiązaniem jest zalesienie 5. Jeśli są warunki to jest to najszybszy i jedyny sposób dostania się ze Szczawin na dół (nie biorę tu pod uwagę oczywiście krzesła). Z kolei jeśli zjeżdżasz z na trasie Mizowa-Buczynka-Korbielów nie ma wygodnej i szybkiej drogi na górę. Trzeba zaliczyć kilka wyciągów. Wg mnie TMR powinien pomyśleć, jak i czy da się połaczyć Strugi z resztą ośrodka. Jeśli da się to zrobić, to faktycznie możnaby zamknąć 5.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piątka ze Szczawin jest super :smile: Szczególnie jak jest zamknięta. Kiedyś zjeżdżałem nią na koniec sezonu. Przez pierwsze kilkaset metrów było idealnie, aż nagle skończył się śnieg :eek: i drałowałem do Strug z buta :applause:

Też to znam. Narty na plecy i spacer w błocie na dół:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie bardzo rozumiem tych, chcących zamknięcia 5 od Szczawin w dół. Wg mnie ta trasa i niebieska 6 to najciekawsze trasy, bo nie są nudne, lecz urozmaicone.

Teraz jest moda na szerokie boiska, o jednostajnym nachyleniu, gdzie można bujać się lewa-prawa na krawędzi. Rozumiem to, ale takie trasy jak te dwie wspomniane powyżej są równiesz potrzebne, dla urozmaicenia jazdy. Czerwona 5 jest idealna do zasuwania w dół, na pełnej prędkości, dostarcza przyjemnej adrenaliny.

Wcale wielka niwelacja tej trasy nie jest potrzebna, gdyby lekko podsypać fragment tuż poniżej Szczawin, gdzie trasa się zwęża, a jednocześnie bardzo mocno spada w dół aż do wypłaszczenia, to każdy przejechałby trawers bez łyżwowania. Obecnie też się da ale trzeba solidnego rozpędu.

A 6? ta trasa ma wszystko? Fajne szerokie fragmenty, świetne przejazdy przez las z podjazdami, jest też moment podejścia przy płaju, co jest wg mnie jedynym minusem.

Czarna 7 jest wyrównana i była ratrakowana już 2 lata temu i miejmy nadzieję będzie tak dalej.

Cóż trzeba czekać na finalizacje umowy, wtedy pewnie dowiemy się co TMR ma w planach odnośnie Pilska.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie bardzo rozumiem tych, chcących zamknięcia 5 od Szczawin w dół. Wg mnie ta trasa i niebieska 6 to najciekawsze trasy, bo nie są nudne, lecz urozmaicone.

Teraz jest moda na szerokie boiska, o jednostajnym nachyleniu, gdzie można bujać się lewa-prawa na krawędzi. Rozumiem to, ale takie trasy jak te dwie wspomniane powyżej są równiesz potrzebne, dla urozmaicenia jazdy. Czerwona 5 jest idealna do zasuwania w dół, na pełnej prędkości, dostarcza przyjemnej adrenaliny.

Dla adrenaliny to można sobie i przez las przejechać na krechę. Za granicą trasa o nachyleniu czerwonej, a mająca mniej niż 40m szerokości, nie ma prawa być oznaczona jako "trasa narciarska" - można ją oczywiście pozostawić, oznaczyć przerywaną linią jako tzw. "skirouta", ale cywilizowane ośrodki i przygotowywane trasy powinny zachować jakieś standardy bezpieczeństwa. No ok, może jedną taką widziałem w Saalbach (czarny zjazd nr 14 z Zwoelferkogel). Ale to "coś" na Pilsku o szerokości 8-10m może służyć co najwyżej jako droga transportowa dla samochodów terenowych.

Co do czarnej, to rosną na niej nowo zasadzone drzewka. Może 2 lata temu była ratrakowana, ale na pewno nie rok temu. Zresztą i tak wątpię, by była ratrakowana w całości, bo zdaje się że ścianki do dziś nie wyrównali (i jest tam wielki lej).

Edytowane przez koliber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czarnej, to rosną na niej nowo zasadzone drzewka. Może 2 lata temu była ratrakowana, ale na pewno nie rok temu. Zresztą i tak wątpię, by była ratrakowana w całości, bo zdaje się że ścianki do dziś nie wyrównali (i jest tam wielki lej).

lej jest po prawej stronie patrząc od dołu, lewa strona ścianki była ratrakowana. Rok temu nie było czego tam ratrakować niestety...

Edytowane przez gregor_g4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem krzesła do Szczawin należy rozebrać. Tylko nie zalesiać przecinki! Naszym górskim lasom łąki i tereny porośnięte krzewami są potrzebne jak powietrze. Lasy Państwowe jak każdy plantator chcą zaorać każdy metr kwadratowy terenu - z oczywistą szkodą dla ekosystemu.

Zamiast rozebranych krzeseł z samego dołu na Miziową postawić wyprzęgane krzesła 4-6 osobowe z bublinami.

Przy okazji - standardowy typ czteroosobowych krzeseł niewyprzęganych ma przepustowość 2400 osób/h, a zwykle wyprzęgane czwórki mają nieco mniejszą - około 2000 osób/h (1800-2400). Szóstki oscylują od 2400 do 3000 osób/h.

W dalszej kolejności zamienić orczyki Szczawiny - Miziowa czwórką wyprzęganą.

Zresztą kolejność budowy może być odwrotna. To zależy od kolejności tworzenia tras.

Zalesianie wspaniałej trasy (5) to bardzo zły pomysł. Oczywiście, że wymaga poszerzenia i naśnieżania. Ja co prawda uwielbiam wąskie trasy, ale rozumiem, że to jest masochizm i nie mogę wymagać od normalnych narciarzy akceptacji tej perwersji... :biggrin:

Po wybudowaniu tych 2 kanap, powstanie i reanimacja dodatkowych tras Miziowa - Szczawiny jest absolutnie niezbędne. Czyli czarna 7 i jeszcze jakaś niebieska schodząca dalej do dołu, do płaskiej części trasy 5.

To oczywiście na początek.

W dalszej kolejności trasy i wyciągi na Słowację!!! Pomysł Gregora znakomity. Ciekawe czy TMR już się na tym zastanawia?

Grzegorzu, powinieneś zakupić przysłowiową jedną akcję TMR i na zebraniu akcjonariuszy zgłosić taki wniosek! :smile:

Tadek

Edytowane przez Tadeusz T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem krzesła do Szczawin należy rozebrać. Tylko nie zalesiać przecinki!

Zalesianie wspaniałej trasy (5) to bardzo zły pomysł. Oczywiście, że wymaga poszerzenia i naśnieżania. Ja co prawda uwielbiam wąskie trasy, ale rozumiem, że to jest masochizm i nie mogę wymagać od normalnych narciarzy akceptacji tej perwersji...

Witam,

kolega w poście, wyżej niż cytowany, napisał, że na szczęście nikt z forumowiczów nie jest doradcą TMR-u - tylko na czyje szczęście? Myślę, że gdyby gestorzy ośrodków w PL brali pod uwagę opinie użytkowników, zwłaszcza z takim doświadczeniem i wiedzą jak spotykane na tym forum, wielu błędów czy wręcz głupot mogli by uniknąć / no to posłodziłem wyjadaczom i średnim wyjadaczom - "w życiu łatwo zyskać punkty" /. Oczywiście każdy z forumowiczów ma własną wizję, pomysły zmian, rozwoju - no ale OD TEGO JEST FORUM - to nie posiedzenie rady nadzorczej TMR-u, tu każdy może coś zaproponować, bez ryzyka zabrania premii.

Ja bym krzeseł, choć trochę wyżej pisałem, że to trup, tak od razu nie rozbierał - znając polskie ułomne prawo i zgraje cynicznych cwaniaków zapewniających sobie dolce vita na korzystaniu z pseudoekologicznych sądowych rozgrywek - może okazać się nie tak łatwo postawić w ich miejscu coś innego. Oczywiście w 100 % popieram zakaz zalesiania dołu piątki! To fantastyczna trasa - też ją uwielbiam, choć trochę wody od ostatniego mojego zjazdu na niej minęło - / w końcu zamiast el ninio i zim w USA może się stworzy anty el ninio i zimy będą u nas, a nie tam/. Wcześniej wspomniano, że trasa ma 8 - 10 m szerokości, ja to pamiętam trochę inaczej - fajny, widokowy, płaskawy początek poniżej Szczawin, często ze strumyczkami w czasie odwilży w poprzek trasy - do przeskakiwania, po czym nagle rynna w lesie tak z 5 m max szeroka ... i lity lód, i wyzwanie: dasz radę czy nie? Niby tylko czerwona ale co tam Bieńkula szeroka na 50m, tu masz las wokół rynny, lód na trasie i jakoś musisz przeżyć do wypłaszczenia przed polaną na dole- albo iść z buta - ale to nie parlamentarnie...

Pozdrawiam i w pełni popieram kolegę domagającego się pozostawienia ostatnich hardcorowych tras A.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się ,czy ktoś z proponujących:

1) poszerzenie Szczawiny -> polana Strugi - szczególnie w górnej części

2) budowę tras od strony SK

przeszedł/obszedł górę na piechotę albo obejrzał sobie dokładniej na mapach z warstwicami.

Polecam pooglądać sobie chociażby polską część góry tutaj: http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dalszej kolejności trasy i wyciągi na Słowację!!! Pomysł Gregora znakomity. Ciekawe czy TMR już się na tym zastanawia?

Grzegorzu, powinieneś zakupić przysłowiową jedną akcję TMR i na zebraniu akcjonariuszy zgłosić taki wniosek! :smile:

Tadek

Nnie wiem czy pisałeś to z ironią czy nie, w każdym bądź razie rozważam zakup ale bardziej pod kontem karnetów na Chopok :) prześledze jeszcze dokładnie temat na forach i podejme decyzję pewnie w okolicach wakacji.

Zastanawiam się ,czy ktoś z proponujących:

2) budowę tras od strony SK

przeszedł/obszedł górę na piechotę albo obejrzał sobie dokładniej na mapach z warstwicami.

Polecam pooglądać sobie chociażby polską część góry tutaj: http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/

baa powiem Ci nawet że zjeździłem troche góry po stronie SK i mogę Ci powiedzieć, że kierunek w okolice Sihelnego (wypada się na drodze tam, gdzie w lesie kilkaset metrów za Biela Farma jest skręt w lewo do Gruników, a można jechać dalej prosto) jest jednym z lepszych zjazdów na Pilsku - zarówno terenowo i widokowo.

Także polecam Ci jak będzie warun, zjazd przedni, okraszony vyprażanym syrem z tatarsou omaćkou:)

poza tym, obserwuję te poziomice i nie bardzo wiem co sugerujesz?

Edytowane przez gregor_g4
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem trasę i przecinkę powinni zalesić, a w zamian poszerzyć "szóstkę" nad Płajem, by wygodnie zjeżdżać później przez Buczynkę na sam dół. I ta trasa służyłaby marketingowo jako jedna z najdłuższych w Polsce - mogłaby się kończyć przy dolnej stacji "Baby", czyli 800 m przewyższenia. Do tego udostępnienie czarnej, no ale tą zdaje się musiano zalesić, a szkoda - byłaby piękną trasa po wyrównaniu. Ciekaw jestem bardzo co wymyślą z tym całym Pilskiem.

Tak sobie pomyślałem w ramach połączenia górnej części z dolną ośrodka mogła by powstać kanapa z buczynki na miziową. A szóstke poniżej płaju przedłużyć po prawej stronie tych małych talerzyków tak żeby nie trzeba w tym miejscu podchodzić jak jest teraz tylko ciągły zjazd niżej do polany buczynki lub soliska Edytowane przez christofer30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nnie wiem czy pisałeś to z ironią czy nie, w każdym bądź razie rozważam zakup ale bardziej pod kontem karnetów na Chopok :) prześledze jeszcze dokładnie temat na forach i podejme decyzję pewnie w okolicach wakacji.

baa powiem Ci nawet że zjeździłem troche góry po stronie SK i mogę Ci powiedzieć, że kierunek w okolice Sihelnego (wypada się na drodze tam, gdzie w lesie kilkaset metrów za Biela Farma jest skręt w lewo do Gruników, a można jechać dalej prosto) jest jednym z lepszych zjazdów na Pilsku - zarówno terenowo i widokowo.

Także polecam Ci jak będzie warun, zjazd przedni, okraszony vyprażanym syrem z tatarsou omaćkou:)

poza tym, obserwuję te poziomice i nie bardzo wiem co sugerujesz?

Pisałem jak najbardziej serio. Pomysł bardzo mi się spodobał.

Tylko jest problem. Nie poziomic a rezerwatu.

Cała górna część masywu Pilska po stronie Słowackiej to rezerwat. Obawiam się, że tego nie da się przeskoczyć. Bo rezerwaty, w przeciwieństwie do różnych "Natur 2000" itp. są zwykle na terenach rzeczywiście wymagających ochrony.

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baa powiem Ci nawet że zjeździłem troche góry po stronie SK i mogę Ci powiedzieć, że kierunek w okolice Sihelnego (wypada się na drodze tam, gdzie w lesie kilkaset metrów za Biela Farma jest skręt w lewo do Gruników, a można jechać dalej prosto) jest jednym z lepszych zjazdów na Pilsku - zarówno terenowo i widokowo.

Także polecam Ci jak będzie warun, zjazd przedni, okraszony vyprażanym syrem z tatarsou omaćkou:)

poza tym, obserwuję te poziomice i nie bardzo wiem co sugerujesz?

Sugeruje, ze zawsze lubialem bryndzove halousky czy jak sie to pisze ☺

Na szybko napisze z bo w pracy jestem. Poszerzenie trasy ze Szczawin w górnej części jest nierealne ze względu na konfiguracje terenu. W dolnej za to nikt nie zgodzi sie na wycinkę.

Teraz o budowie na SK. Gregor, spędziłem na Miziowej w starym schronisku sporo czasu życia. Po drugiej stronie mniej bo nie dało sie przejść jak teraz. Zwiedzilem latem sporą część tej góry. Zima mniej ale cos tam sie zjechało na SK. Moim skromnym zdaniem, musialby ktoś stanąć na rzesach żeby wybudować cos na Słowacji i połączyć to z nasza częścią. Dlaczego? Wycinki w pasie granicznym, Natura2000 i wspomniany rezerwat. Życzę zeby było inaczej.

Mimo wszystko ja bym powrócił do planów z lat 70tych i rozbudowy Buczynki.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorzu, powinieneś zakupić przysłowiową jedną akcję TMR i na zebraniu akcjonariuszy zgłosić taki wniosek! :smile:

Tadek

Czy na takim zebraniu odbywają się w ogóle jakieś dyskusje na interesujący nas temat? Kiedyś dostałem zaproszenie na tzw. "weekend akcjonariuszy" w Tatralandii (zwykle w kwietniu), ale z tego co pamiętam, porządek obrad zawierał w 90% jakieś sprawy proceduralne (zatwierdzenie planu finansowego itp.), nie jestem obeznany w temacie spółek, nie wiem nie znając problemów spółki (tym bardziej omawianych w j. słowackim) był sens tam jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Zrobiło się tak zimowo, że aż chce się być na nartach. Kiepsko wygląda sytuacja z tym krzesłem na Buczynkę. Skoro Słowacy mają wziąć się do roboty w nowym roku, a wyciąg podobno ma być gotowy najpóźniej na 15 stycznia to nie wiem jak oni chcą to zrobić. Tym bardziej, że są tylko niedokończone konstrukcje dolnej i górnej stacji i słupy. Kto się zna trochę na budowie kanap wyprzęganych to wie jak skomplikowaną budowę mają stacje. To nie to co przy niewyprzęganych. Chce wierzyć, że im się uda, ale biorąc pod uwagę, że gotowa kolej musi przejść kilkudniowe testy i odbiory to czarno to widzę. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • JC unpinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...