Narty - skionline.pl
Jump to content
Sign in to follow this  
aklim

Rower na szosę dla amatora

Recommended Posts

Aklim i nie pakuj się raczej w wąskie obręcze starego typu i opony 700x23. Wybieraj raczej obręcze o szerokości zewnętrznej nie mniejszej niż 23mm i oponach 700x25. Zapewniają one i lepsze toczenie i większe bezpieczeństwo, a przede wszystkim dają dużo więcej komfortu. Jeśli mogę polecić to w wersji ekonomicznej opony zwijane Continental UltraSport II, a w wersji wypasionej Continental GP4000s II. Są to naprawdę dobre opony, o dobrych właściwościach, bezawaryjne i wytrzymałe. Przejechałem i na tych i na tych w sumie ok. 6000km w tym po polnych drogach, żwirze, szutrze i nigdy nie złapałem kapcia.

No i jeszcze jedno, niby nie ważne, a bardzo ważne, choćby dla własnego samopoczucia :) ROWER MUSI CI SIĘ PODOBAĆ :)

Edited by kmarcin
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, kmarcin napisał:

No nie wiem, może przeoczyłem temat, może byłem przez jakiś czas nieobecny ;) Szosówki i kolarstwo szosowe wciągnęło mnie 3 lata temu i to bardzo przypadkowo, ale za to bardzo mocno. Zakochałem się w tym, a że obecny rower sam składałem i robiłem upgrade, gdzie wszystkie podzespoły kupowałem oddzielnie, to trochę czasu poświęciłem na praktykę, testy, sprawy techniczne i teorię i wydaje mi się, że wiem już co nieco w tym temacie :)

A moja szosówka wygląda obecnie tak ( w tym roku zmieniłem koła):

 

 

kmarcin ,

dzięki za podzielenie się Twoimi doświadczeniami .

Ja trochę ważę ( niestety) , czyli 94 kg , a rower ma służyć m.in. do robienia kondycji i zbijania wagi 9_9 , a górek , podjazdów i zjazdów to u nas nie brakuje

Już mam jakieś preferencje :

- coś na  Shimano 105 z przełożeniami bardziej "górskimi" 

- rama to niekoniecznie ( już ) carbon 

-widelec + sztyca karbon 

- geometria roweru to raczej wygoda niż ściganie 

Ps

a kolarkę masz miodzio :)  , ile kosztowało to cacko ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, kmarcin napisał:

:) ROWER MUSI CI SIĘ PODOBAĆ :)

no przecież to jest najważniejsze :D

no i wszyscy muszą się za mną oglądać na szosie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, aklim napisał:

no i wszyscy muszą się za mną oglądać na szosie ;) 

No to Triban 540 też odpada, chociaż ma 105 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, aklim napisał:

no przecież to jest najważniejsze :D

no i wszyscy muszą się za mną oglądać na szosie ;) 

Tobie ma się podobać, a nie innym :) Inni i tak będą patrzeć :)

7 minut temu, aklim napisał:

kmarcin ,

dzięki za podzielenie się Twoimi doświadczeniami .

Ja trochę ważę ( niestety) , czyli 94 kg , a rower ma służyć m.in. do robienia kondycji i zbijania wagi 9_9 , a górek , podjazdów i zjazdów to u nas nie brakuje

Już mam jakieś preferencje :

- coś na  Shimano 105 z przełożeniami bardziej "górskimi" 

- rama to niekoniecznie ( już ) carbon 

-widelec + sztyca karbon 

- geometria roweru to raczej wygoda niż ściganie 

Ps

a kolarkę masz miodzio :)  , ile kosztowało to cacko ? 

Jeśli ważysz 94 kg to odpuść karbon, odpuść też koła karbonowe czy jakieś super lekkie, które są super, ale pod lekkich kolarzy. Nie pakuj się też w karbonowe części jak sztyce, mostki i kierownice. To są wylajtowane elementy tak, żeby zbić jak najbardziej wagę, a przy tym przeznaczone dla lżejszych jeźdźców. Przy Twojej wadze zwiększa się ryzyko strzelenia.

Celuj też bardziej w kategorię endurance, grandfondo, czy różnie jeszcze nazywanej. Ma ona mniej agresywną geometrię niż ramy wyścigowe, jedziesz trochę bardziej wyprostowany niż na wyścigówce i jest po prostu wygodniej i prowadzenie jest spokojniejsze i mniej nerwowe. Zależy też jakie dystanse będziesz robił i dużo zależy od ustawienia roweru. Ja mam na przykład ramę typowo wyścigową i nie czuję żadnego bólu pleców, krzyża, lędźwi, ale z braku czasu robię przeważnie 30-70 km rundki. Choć po 100km też nie odczuwam bólu pleców.

Wybieraj więc rozmiar ramy 56 lub 58 (patrz na rurę poziomą), a która to już zależy od konkretnej geometrii konkretnego modelu. Wybierz Alu z full karbonowym widłem. Do tego najlepiej  grupę 105 5800, korbę 50x34 i kasetę 11x28. Jest ona niewiele droższa od nowej Tiagry, a dużo tańsza od Ultegry, która moim zdaniem nie da Ci nic oprócz uszczuplenia portfela ;) Co do kół, to producenci przeważnie dają do rowerów w tej klasie cenowej proste, ciężkie i tanie koła systemowe lub niezależnych producentów, najczęściej Mavic Aksium. Możesz je sprzedać z nowego roweru nieużywane, dołożyć trochę i kupić lepsze i lżejsze koła w dobrej cenie, albo po prostu jeździć i za jakiś czas dopiero zamienić jeśli uznasz to za stosowne.

A ten mój, z tymi kołami, które mam teraz, to kosztował chyba ok 7 tys. zł. Nie wiem dokładnie, bo nie liczyłem. Chciałem żeby po prostu podobał mi się i żeby mi się dobrze nim jeździło. Żona wkurza się na mnie, bo mówię, że to mój trzeci syn Scott ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, kmarcin napisał:

Tobie ma się podobać, a nie innym :) Inni i tak będą patrzeć :)

Też prawda - za kolarką zawsze człowiek się obejrzy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, kmarcin napisał:

Tobie ma się podobać, a nie innym :) Inni i tak będą patrzeć :)

Jeśli ważysz 94 kg to odpuść karbon, odpuść też koła karbonowe czy jakieś super lekkie, które są super, ale pod lekkich kolarzy. Nie pakuj się też w karbonowe części jak sztyce, mostki i kierownice. To są wylajtowane elementy tak, żeby zbić jak najbardziej wagę, a przy tym przeznaczone dla lżejszych jeźdźców. Przy Twojej wadze zwiększa się ryzyko strzelenia.

Celuj też bardziej w kategorię endurance, grandfondo, czy różnie jeszcze nazywanej. Ma ona mniej agresywną geometrię niż ramy wyścigowe, jedziesz trochę bardziej wyprostowany niż na wyścigówce i jest po prostu wygodniej i prowadzenie jest spokojniejsze i mniej nerwowe. Zależy też jakie dystanse będziesz robił i dużo zależy od ustawienia roweru. Ja mam na przykład ramę typowo wyścigową i nie czuję żadnego bólu pleców, krzyża, lędźwi, ale z braku czasu robię przeważnie 30-70 km rundki. Choć po 100km też nie odczuwam bólu pleców.

Wybieraj więc rozmiar ramy 56 lub 58 (patrz na rurę poziomą), a która to już zależy od konkretnej geometrii konkretnego modelu. Wybierz Alu z full karbonowym widłem. Do tego najlepiej  grupę 105 5800, korbę 50x34 i kasetę 11x28. Jest ona niewiele droższa od nowej Tiagry, a dużo tańsza od Ultegry, która moim zdaniem nie da Ci nic oprócz uszczuplenia portfela ;) Co do kół, to producenci przeważnie dają do rowerów w tej klasie cenowej proste, ciężkie i tanie koła systemowe lub niezależnych producentów, najczęściej Mavic Aksium. Możesz je sprzedać z nowego roweru nieużywane, dołożyć trochę i kupić lepsze i lżejsze koła w dobrej cenie, albo po prostu jeździć i za jakiś czas dopiero zamienić jeśli uznasz to za stosowne.

A ten mój, z tymi kołami, które mam teraz, to kosztował chyba ok 7 tys. zł. Nie wiem dokładnie, bo nie liczyłem. Chciałem żeby po prostu podobał mi się i żeby mi się dobrze nim jeździło. Żona wkurza się na mnie, bo mówię, że to mój trzeci syn Scott ;) 

Hehe - biorąc pod uwagę to co napisał aklim i kmarcin mnie jak w pysk wychodzi Canyon Endurace AL 6.0 :D

A tak na poważnie, to bardzo ładny ten Twój Scott. Chyba nawet czytałem co nieco jak powstawał na forum szosa.org, gdzie czasem zaglądam. Ja też złapałem bakcyla, włącznie z oglądaniem ostatnio Giro, a wcześniej klasyków w których liczył się Kwiatkowski, ale niestety narzekam na chroniczny brak czasu na jeżdżenie. Zwykle jestem w stanie się wyrwać w weekend na półtorej godzinki lub dwie, a szkoda bo wielką przyjemność mi to sprawia i chętnie jeździłbym więcej. Cóż taka karma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, aklim napisał:

rower ma służyć m.in. do robienia kondycji i zbijania wagi 9_9

Kup tłuściocha! xD

Nic tak Cię nie wyczerpię jak Fat Bike! Do tego zobaczysz, że na rowerze też można sobie samemu wytyczać ścieżki. Frajda niesamowita! I wcale nie musisz rezygnować z dłuższych eskapad - ja zrobiłem w ciągu jednego dnia 202 km, w tym godzina szaleństw na Pustyni Błędowskiej. Po za tym, nie ma nic przyjemniejszego jak opuścić cywilizację, udać się gdzieś gdzie nie ma ani jednego człeka i jechać gdzie oczy poniosą, bez żadnych ograniczeń.

Fat Bike ma tez inne zalety. Chyba na żadnym innym rowerze nie da się tak bezpiecznie poruszać po górach. Nawet na stromych zjazdach możesz się tak po prostu zatrzymać. W miejscu, gdzie na anorektycznym rowerze bałbyś się wcisnąć hampel, nie mówiąc w ogóle o próbie zjazdu. Gruby może więcej! B|

No i piach, błoto, śnieg, tory kolejowe bez przejazdu, gałęzie, gruzowiska skalne - wszystko to pokonasz bez zająknięcia. ¬¬

Edited by johnny_narciarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i kupiłem pierwszą szosę  :)  ,

posłuchałem kolegów , coś tam poczytałem , poprzeglądałem różne aukcje , ogłoszenia i trafiłem na coś takiego :

594059d3a2c15_FocusCulebroSL2.0.jpg.b26035e1121f70d6bc0e2179998b8ca7.jpg

Focus Culebro SL 2.0 z 2015 . Rama Alu , widelec carbon , osprzęt mieszany  Shimano 105 (napęd , manetki ) i Concept ( koła , piasty , hamulce , wspornik , siodełko , mostek kierownica ) 

Mało jeżdżona używka za 2300,00 zł . Na początek mojej przygody z szosą  myślę , że wystarczy . Pierwsza przejażdżka i już poczułem ten wiatr we włosach :D .

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, WojtekM napisał:

Nie znam tych Focusów, ale one mają chyba geometrię bardziej race, niż endurance.

a tak w skrócie , to o co kaman ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, aklim napisał:

no i kupiłem pierwszą szosę  :)  ,

<ciach>

Pierwsza przejażdżka i już poczułem ten wiatr we włosach :D .

Pięknie - gratulacje. Teraz tylko kręcić...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, aklim napisał:

a tak w skrócie , to o co kaman ?

Tak ogólnie to rowery szosowe mają ramy w dwóch kategoriach: race i endurance. Przy ramie race pozycja rowerzysty jest bardziej sportowa, pochylona, aerodynamiczna. Przy ramie endurance pozycja jest bardziej wyprostowana, komfortowa, przyjaźniejsza dla przeciętnego amatora, który w weekend chce sobie pojeździć.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, WojtekM napisał:

Tak ogólnie to rowery szosowe mają ramy w dwóch kategoriach: race i endurance. Przy ramie race pozycja rowerzysty jest bardziej sportowa, pochylona, aerodynamiczna. Przy ramie endurance pozycja jest bardziej wyprostowana, komfortowa, przyjaźniejsza dla przeciętnego amatora, który w weekend chce sobie pojeździć.

No ale Andrzej (aklim) to typowy rayder,więc wszystko gra :D

Gratulacje Jędrek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, marcinn napisał:

No ale Andrzej (aklim) to typowy rayder,więc wszystko gra :D

Gratulacje Jędrek

Będzie dobrze.

@aklim pedały masz? czy musisz kupić? W jakie buty idziesz? Całkiem twarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i super !!! Gratulacje, fajny sprzęt upolowałeś za bardzo dobrą kasę i mam nadzieję, że wciągnie Cię konkretnie :) A że rama o geometrii race... będziesz tylko szybszy, lepiej ciął powietrze zwłaszcza pod wiatr, a że będzie ciut mniej wygodnie? Jak dobrze jest wszystko dobrane i ustawione to nie będzie żadnego problemu. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.06.2017 o 21:39, WojtekM napisał:

Będzie dobrze.

@aklim pedały masz? czy musisz kupić? W jakie buty idziesz? Całkiem twarde?

dokupiłem pedały SPD SL PD-R540 + buty SPD SHIMANO SH-RP300 SZOSA  , oraz zainwestowałem w obcisły strój ;) 

i  teraz zgodnie z zasadą nr 5

Dnia 14.06.2017 o 19:36, fafek napisał:

http://www.trzymajkolo.pl/2013/01/na-stronie-velominati-rules-mozna.html (to samo co powyżej, tylko przetłumaczone)

ze szczególnym uwzględnieniem zasady nr 5 (filmik w wersji EN dobrze ją ilustruje ;))

;)

nie wymiękam , tylko zapier......am :D 

Ps 

dzisiaj pękło 60 km , w tym podjazd pod Przełęcz Kocierską ( 718 m n.p.m. ) :o 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aklim  Ładnie - za rok pojedziesz w Alpy, albo Pireneje nie na narty, tylko na szosę ;). 1 lipca zaczyna się TdF - możesz oglądać transmisje, żeby ewentualne trasy "obczaić" :D

W weekend przymierzałem się w sklepie do Specialized Allez E5 Sagan World Champion Edition. Te malowanie!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, WojtekM napisał:

@aklim  Ładnie - za rok pojedziesz w Alpy, albo Pireneje nie na narty, tylko na szosę ;). 1 lipca zaczyna się TdF - możesz oglądać transmisje, żeby ewentualne trasy "obczaić" :D

Akurat w połowie lipca będę na południu Francji i będę chciał  zahaczyć o któryś z górskich  etapów TdF  .Pokibicuję Majce no i może pogadam z którymś z dyrektorów sportowych w mojej sprawie ;) :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, aklim napisał:

Akurat w połowie lipca będę na południu Francji i będę chciał  zahaczyć o któryś z górskich  etapów TdF  .Pokibicuję Majce no i może pogadam z którymś z dyrektorów sportowych w mojej sprawie ;) :D 

Cześć

Co tam będziesz gadał. Po prostu wbij się w peleton i pokaż leszczom tyły na jakiejś porządnej górze. Dyrektorzy sami przyjdą do Ciebie. :)

Pozdro serdeczne

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 21.06.2017 o 14:21, Mitek napisał:

Co tam będziesz gadał. Po prostu wbij się w peleton i pokaż leszczom tyły na jakiejś porządnej górze. Dyrektorzy sami przyjdą do Ciebie. :)

Jak się poznają na moim talencie i zaczną walić do mnie drzwiami i oknami   ;) , to będę musiał zaznaczyć w kontrakcie , że rower jest tylko uzupełnieniem treningu narciarskiego , a nie na odwrót  :D 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By PiotrPoznań
      Witam, 
      Szukam nowych nart, bardzo proszę o pomoc w doborze i propozycje nart dla mnie.
      1. Płeć - M
      2. Wiek - 36
      3. Waga - 100
      4. Wzrost - 185
      5. Na nartach jeżdżę od 4 lat, w każdy sezon ok 15 dni, ostatni sezon, przejechany na Racetiger S.C., dawałem radę, ale trochę jazda na nich męczyła mnie, ciężko było mi je wprowadzisz w skręt przy wolniejszej jeździe, dziś wiem że potrzebuj nart mnie wymagających
      6. Moje umiejętności określam na 5
      7. Moje buty to – Salomon  X PRO 100
      8. Teraz jeżdżę na nartach/model – nie mam obecnie, sprzedałem Racetiger S.C., szukam następcy
      9. Preferuję styl jazdy  - po niebieskich trasach, długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, po przygotowanych stokach,
      10. Upatrzyłem sobie narty – RTM 76 ELITE 175 cm
      11. Mój budżet na narty to około – 1200-1300 pln
       
      Z góry dziękuje za pomoc!!!
       
    • By PiotrPoznań
      Witam, 
      PodbIjam raz jeszcze temat 😀
      Bardzo proszę o propozycji nart dla mnie.
      Pierwsze szlify robiłem na Heady Rev 70 (4 lata), 
      Wymieniłem je na VOLKL RACETIGER SC BLACK.  Ogólnie nie było złe, przejeździłem na nich ostatni sezon, ale trochę męczyłem się na nich, narty chyba jak dla mnie i moje umiejętności trochę za mocne/ciężkie .... Szukam czego mniej wymagającego jeśli chodzi o umiejętności narciarskie 😉
      Wzrost 185, waga 98, buty Salomon X Pro 100, 
      Co mogę obejrzeć rozsądnego "uniwersalnego" dla mnie z grupy Allround / Allmountain.
       
      Z góry dziękuję za wasze propozycje!
    • By blej100
      Witam
      Jakie polecacie Narty dla mojego 14 letniego syna? Mierzy on 165 cm i waży 55kg. Syn potrafi jeździć nw. Uczy się jeszcze śmigu i równoległego długiego. Oczywiście jeździ równolegle.
    • By Annaa
      W sobotę rusza MRDP.  Ze Świeradowa do Przemyśla  pojedzie Nasz serdeczny Kolega @johnny_narciarz, wspieramy go i trzymamy kciuki

       
       
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...