Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szrenica prawdziwie zapomniana na forum


Stusi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 weeks later...

IMGiW podało że dzień dzisiejszy  grubość pokrywy śnieżnej na Śnieżce wyniosła 42 cm, najwięcej w listopadzie od 2005 roku.

https://gazetawroclawska.pl/rekordowa-ilosc-sniegu-na-sniezce-takich-wynikow-nie-odnotowano-od-blisko-20-lat-kiedy-spadnie-snieg-we-wroclawiu/ar/c1-18087289

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Via FB:

Via FB:

Dziś dojechało do nas z Włoch sześć nowych armatek. Będą produkowały znacznie więcej śniegu od naszych starych, wycofanych już urządzeń śnieżących. Ustawimy je na popularnej nartostradzie „Puchatek”.
Zakup armatek (w sumie 8 sztuk) to jeden z elementów dużego projektu przebudowy systemu sztucznego naśnieżania w stacji Szrenica Ski Arena.
- W tym roku na jego realizację wydaliśmy już 3 miliony złotych – mówi Paweł Gogolewski, dyrektor spółki Sudety Lift, która zarządza kompleksem.
W ramach tego projektu modernizujemy stacje pomp przy stacji pośredniej i na Hali Szrenickiej. Będą one mogły podawać większą ilość wody. Ma to duży wpływ na produkcję sztucznego śniegu. Na „Puchatku” wydajność urządzeń śnieżących wzrośnie o ok. 80 proc.
- Zagęścimy również system lanc śnieżących. W sumie na „Puchatku” będzie ich 32 – wyjaśnia Robert Mazurkiewicz, kierownik ds. technicznych w spółce Sudety Lift.
Przy sprzyjającej pogodzie będziemy mogli znacznie szybciej przygotować tę jedną z najpopularniejszych nartostrad oraz łącznik prowadzący do trasy „Śnieżynka”.
Obecnie w stacji Szrenica Ski Arenę trwają przygotowania do sezonu zimowego. Przeprowadzamy obowiązkowe przeglądy techniczne kolei i wyciągów. Nasz ośrodek zacznie sezon zimowy przed świętami Bożego Narodzenia.
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z FB Szrenica Ski Arena:

Realia inwestycji narciarskich w otulinie Karkonoskiego Parku Narodowego

Z niepokojem obserwujemy przeciągające się procedury urzędowe związane wymianą pierwszej sekcji kolei linowej na Szrenicę. Właściciel stacji Szrenica Ski Arena zabezpieczył wielomilionowe środki na tę inwestycję i deklaruje, że ma zamiar ją zrealizować, niestety przedłużające się formalności administracyjne ciągle uniemożliwiają to zamierzenie.

- Ostatnio za pośrednictwem Urzędu Miasta Szklarska Poręba otrzymaliśmy informację, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu po raz kolejny przesunęła termin wydania decyzji w naszej sprawie - mówi Paweł Gogolewski, dyrektor spółki Sudety Lift.

Ten urząd ma wydać ocenę raportu oddziaływania na środowisko (jego przygotowanie wcześniej pochłonęło wiele miesięcy pracy i trudnych uzgodnień z przedstawicielami Karkonoskiego Parku Narodowego i Lasów Państwowych).

Na stanowisko RDOŚ czekamy od wiosny. Nie wiemy, co jest powodem zwłoki. Urząd już dwukrotnie odraczał rozpatrzenie naszej sprawy, informując jedynie lakoniczne o konieczności jej szczegółowej analizy. W sierpniu dał sobie czas do końca października. Teraz poinformował, że trzeba poczekać do końca roku. Trudno dziś orzec, kiedy wyda stanowisko.

Bez dokumentacji z RDOŚ urząd miasta w Szklarskiej Porębie nie może wydać decyzji środowiskowej, a bez niej nie uzyskamy pozwolenia na budowę. W ten sposób proces inwestycyjny rozwleka się na lata. Znów stracimy kolejny sezon budowlany. Niecierpliwimy się nie tylko my. Na nową kolej na Szrenicę czekają: narciarze, mieszkańcy Szklarskiej Poręby i branża turystyczna.

Gospodarz największego ośrodka narciarskiego w polskich Karkonoszach zamierza zainwestować w rozbudowę stacji Szrenica Ski Arena ponad 30 milionów złotych.

Obecnie istniejącą dwuosobową kolej linową ma zastąpić trzykrotnie szybsza, wyprzęgana, czteroosobowa kanapa. Na tym etapie prace mają dotyczyć pierwszej sekcji kolei, która w całości przebiega przez teren w administracji Lasów Państwowych. Inwestor nie wyklucza w dalszej perspektywie wymiany także drugiej sekcji położonej w Karkonoskim Parku Narodowym.

Rozwój infrastruktury narciarskiej w kompleksie obejmie także poszerzenie nartostrady „Puchatek” w dolnej części z obecnych 40 metrów do około 70 metrów. Zwiększy to bezpieczeństwo narciarzy na tej popularnej trasie.

Ma się pojawić również alternatywny wariant zjazdu ze stacji pośredniej. Nowa trasa na razie została nazwana roboczo - „Puchatek Bis”. W planach inwestycyjnych jest także wytyczenie nowego około 350-metrowego stoku dla początkujących narciarzy w rejonie kolei „Karkonosz Ekspress”. Przy nim ma powstać wyciąg orczykowy. Chcielibyśmy także skomunikować nartostradę „FIS” z „Puchatkiem”. Ten łącznik pozwoli na zjazd „FIS-em” do dolnej stacji.

Spółka zabiega o wymianę pierwszej sekcji kolei i poszerzenia na „Puchatku” od 2015 roku. Niełatwe procedury związane z przygotowaniem dokumentacji środowiskowej dodatkowo komplikuje sąsiedztwo Karkonoskiego Parku Narodowego i szczególne wymogi, które stawiają urzędnicy zajmujący się środowiskiem.

Mamy nadzieję, że ostatecznie uda się pokonać wszelkie trudności i do inwestycji w końcu dojdzie. Jest ona niezwykle ważna dla miasta Szklarska Poręba i potencjału turystycznego polskiej części Karkonoszy.

#szrenicaskiarena #góry #karkonosze #gory #szrenica #mountains #szklarskaporeba #szklarskaporęba #turystyka #dolnyslask #dolnyśląsk #sudety #polskiegóry #travel #schronisko #naszlaku #schroniskagórskie #wypoczynek #sport #wypoczynekwgórach #gebirge #poland #polen #riesengebirge #reifträger #schreiberhau

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, grimson napisał:

Via FB:

Via FB:

Dziś dojechało do nas z Włoch sześć nowych armatek. Będą produkowały znacznie więcej śniegu od naszych starych, wycofanych już urządzeń śnieżących. Ustawimy je na popularnej nartostradzie „Puchatek”.
Zakup armatek (w sumie 8 sztuk) to jeden z elementów dużego projektu przebudowy systemu sztucznego naśnieżania w stacji Szrenica Ski Arena.
- W tym roku na jego realizację wydaliśmy już 3 miliony złotych – mówi Paweł Gogolewski, dyrektor spółki Sudety Lift, która zarządza kompleksem.
W ramach tego projektu modernizujemy stacje pomp przy stacji pośredniej i na Hali Szrenickiej. Będą one mogły podawać większą ilość wody. Ma to duży wpływ na produkcję sztucznego śniegu. Na „Puchatku” wydajność urządzeń śnieżących wzrośnie o ok. 80 proc.
- Zagęścimy również system lanc śnieżących. W sumie na „Puchatku” będzie ich 32 – wyjaśnia Robert Mazurkiewicz, kierownik ds. technicznych w spółce Sudety Lift.
Przy sprzyjającej pogodzie będziemy mogli znacznie szybciej przygotować tę jedną z najpopularniejszych nartostrad oraz łącznik prowadzący do trasy „Śnieżynka”.
Obecnie w stacji Szrenica Ski Arenę trwają przygotowania do sezonu zimowego. Przeprowadzamy obowiązkowe przeglądy techniczne kolei i wyciągów. Nasz ośrodek zacznie sezon zimowy przed świętami Bożego Narodzenia.

Nie no super, super wydajne nowe armatki, super wydajne nowe pompy, super nowe lance, będzie jak w narciarskim raju. Tylko skąd wezmą wodę? A woda to znany problem, zresztą nie tylko Szrenicy ale i Karpacza, a szerzej całych Karkonoszy. Już widzę jak KPN buduje nowe Zbiorniki...

Edytowane przez marionen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZdolnyŚlązak napisał:

Z FB Szrenica Ski Arena:

Realia inwestycji narciarskich w otulinie Karkonoskiego Parku Narodowego

Z niepokojem obserwujemy przeciągające się procedury urzędowe związane wymianą pierwszej sekcji kolei linowej na Szrenicę. Właściciel stacji Szrenica Ski Arena zabezpieczył wielomilionowe środki na tę inwestycję i deklaruje, że ma zamiar ją zrealizować, niestety przedłużające się formalności administracyjne ciągle uniemożliwiają to zamierzenie.

- Ostatnio za pośrednictwem Urzędu Miasta Szklarska Poręba otrzymaliśmy informację, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu po raz kolejny przesunęła termin wydania decyzji w naszej sprawie - mówi Paweł Gogolewski, dyrektor spółki Sudety Lift.

Ten urząd ma wydać ocenę raportu oddziaływania na środowisko (jego przygotowanie wcześniej pochłonęło wiele miesięcy pracy i trudnych uzgodnień z przedstawicielami Karkonoskiego Parku Narodowego i Lasów Państwowych).

Na stanowisko RDOŚ czekamy od wiosny. Nie wiemy, co jest powodem zwłoki. Urząd już dwukrotnie odraczał rozpatrzenie naszej sprawy, informując jedynie lakoniczne o konieczności jej szczegółowej analizy. W sierpniu dał sobie czas do końca października. Teraz poinformował, że trzeba poczekać do końca roku. Trudno dziś orzec, kiedy wyda stanowisko.

Bez dokumentacji z RDOŚ urząd miasta w Szklarskiej Porębie nie może wydać decyzji środowiskowej, a bez niej nie uzyskamy pozwolenia na budowę. W ten sposób proces inwestycyjny rozwleka się na lata. Znów stracimy kolejny sezon budowlany. Niecierpliwimy się nie tylko my. Na nową kolej na Szrenicę czekają: narciarze, mieszkańcy Szklarskiej Poręby i branża turystyczna.

Gospodarz największego ośrodka narciarskiego w polskich Karkonoszach zamierza zainwestować w rozbudowę stacji Szrenica Ski Arena ponad 30 milionów złotych.

Obecnie istniejącą dwuosobową kolej linową ma zastąpić trzykrotnie szybsza, wyprzęgana, czteroosobowa kanapa. Na tym etapie prace mają dotyczyć pierwszej sekcji kolei, która w całości przebiega przez teren w administracji Lasów Państwowych. Inwestor nie wyklucza w dalszej perspektywie wymiany także drugiej sekcji położonej w Karkonoskim Parku Narodowym.

Rozwój infrastruktury narciarskiej w kompleksie obejmie także poszerzenie nartostrady „Puchatek” w dolnej części z obecnych 40 metrów do około 70 metrów. Zwiększy to bezpieczeństwo narciarzy na tej popularnej trasie.

Ma się pojawić również alternatywny wariant zjazdu ze stacji pośredniej. Nowa trasa na razie została nazwana roboczo - „Puchatek Bis”. W planach inwestycyjnych jest także wytyczenie nowego około 350-metrowego stoku dla początkujących narciarzy w rejonie kolei „Karkonosz Ekspress”. Przy nim ma powstać wyciąg orczykowy. Chcielibyśmy także skomunikować nartostradę „FIS” z „Puchatkiem”. Ten łącznik pozwoli na zjazd „FIS-em” do dolnej stacji.

Spółka zabiega o wymianę pierwszej sekcji kolei i poszerzenia na „Puchatku” od 2015 roku. Niełatwe procedury związane z przygotowaniem dokumentacji środowiskowej dodatkowo komplikuje sąsiedztwo Karkonoskiego Parku Narodowego i szczególne wymogi, które stawiają urzędnicy zajmujący się środowiskiem.

Mamy nadzieję, że ostatecznie uda się pokonać wszelkie trudności i do inwestycji w końcu dojdzie. Jest ona niezwykle ważna dla miasta Szklarska Poręba i potencjału turystycznego polskiej części Karkonoszy.

#szrenicaskiarena #góry #karkonosze #gory #szrenica #mountains #szklarskaporeba #szklarskaporęba #turystyka #dolnyslask #dolnyśląsk #sudety #polskiegóry #travel #schronisko #naszlaku #schroniskagórskie #wypoczynek #sport #wypoczynekwgórach #gebirge #poland #polen #riesengebirge #reifträger #schreiberhau

Ja się wychowałem na tym co jest i moim zdaniem nie jest najgorzej. Nie tęsknię za nową Czarną Górą czy Szczyrkiem. Nowa kanapa przy Puchatku może być i kolejne trasy a, b, c też mogą być. To jednak wszystko dla narciarzy początkujących. Górne wyciągi na szczęście na terenie KPN i tam raczej szybko nie ruszą. Są dwie kanapy na górę, szybka i wolna do wyboru. Jest orczyk Świąteczny Kamień i są 2 orczyki na Hali Szrenickiej.  Do tej ilości tras wystarczająca ilość. Zawsze da się zjechać bez wielkiego tłoku na trasach. Zanim postawią nowe kanapy niech najpierw otworzą nowe trasy by to miało jakiś sens. Osobiście zawsze wolałem stać w kolejce do wyciągu niż w kolejce do zjazdu. Oczami wyobraźniu po wybudowaniu szybkich wyciągów na Szrenicę widzę już tabuny goryli cisnących z Fisa, szkoda chłopaków. A w Polsce wielu instruktorów szkoli narciarzy bezkijkowców, bo tak im łatwiej i wygodniej...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, marionen napisał:

Nie no super, super wydajne nowe armatki, super wydajne nowe pompy, super nowe lance, będzie jak w narciarskim raju. Tylko skąd wezmą wodę? A woda to znany problem, zresztą nie tylko Szrenicy ale i Karpacza, a szerzej całych Karkonoszy. Już widzę jak KPN buduje nowe Zbiorniki...

Ski Arena pisała wcześniej, że w ramach rozbudowy systemu naśnieżania, budują nowy zbiornik na wodę niedaleko końca I sekcji krzesła na Szrenicę. Skąd mają tam wziąść wodę? Nie mam pojęcia, pewnie jak napełnią dwa zbiorniki do pełna, to w Szklarskiej będą suche krany 😁

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklarska planuje odpalenie w tym tyg armat, wg FB. 

Mają przegląd wszystkich wyciągów. Napisali, że Karkonosz już jest po przeglądzie, w planach mają przegląd wyciągu na Ścianę, który od lat straszył swoim stanem technicznym. Czyżby ten orczyk po latach znowu odpalą? Tłuczenie się 15min II sekcją krzesełka na Szrenicę to opcja dla hardcorowców.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, grimson napisał:

Szklarska planuje odpalenie w tym tyg armat, wg FB. 

Mają przegląd wszystkich wyciągów. Napisali, że Karkonosz już jest po przeglądzie, w planach mają przegląd wyciągu na Ścianę, który od lat straszył swoim stanem technicznym. Czyżby ten orczyk po latach znowu odpalą? Tłuczenie się 15min II sekcją krzesełka na Szrenicę to opcja dla hardcorowców.

Opcja widokowa plus planowanie trasy zjazdu, chillout, dosłownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szrenica jest w ogóle źle rozplanowana. Zamiast kombinować z wytyczaniem kolejnych "Puchatków" i snuciem długoterminowych planów wymiany obu odcinków 2-os. krzeseł, powinni po prostu dorobić II odcinek "Karkonosza" w miejscu orczyka "Świąteczny Kamień" (wystarczyłoby krótkie krzesło 4-osobowe, ok. 700m).

Wtedy FIS-em można by było zjechać ze szczytu w śladzie dawnego krzesła (bo obecnie prowadzi trawersem, gdzie nigdy nie ma śniegu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koliber napisał:

Szrenica jest w ogóle źle rozplanowana. Zamiast kombinować z wytyczaniem kolejnych "Puchatków" i snuciem długoterminowych planów wymiany obu odcinków 2-os. krzeseł, powinni po prostu dorobić II odcinek "Karkonosza" w miejscu orczyka "Świąteczny Kamień" (wystarczyłoby krótkie krzesło 4-osobowe, ok. 700m).

Wtedy FIS-em można by było zjechać ze szczytu w śladzie dawnego krzesła (bo obecnie prowadzi trawersem, gdzie nigdy nie ma śniegu).

To nie z przypadku kanapa dochodzi do tego miejsca co dochodzi. Na górze Szrenicy często wieją silne wiatry, które wyłączałyby wyciąg, a poza tym jak wywieje to jest lodowo.  Aby "podłączyć" FIS do systemu trzeba byłoby zrobić dodatkowy talerzyk/orczyk zamiat proponowanego przez Ciebie krzesła. Ale dalej byłoby mega kulawo bo po zjechaniu tej trasy trzeba byłoby kontynuować Puchatkiem. 

Oddzielną kwestią jest czy ktoś jest zainteresowany FIS-em. Ale jeśli jest, to wystarczyłoby uruchamiać to stare krzesełko II sekcję (też wyłączaną przez wiatr) albo jeszcze lepiej odbudować orczyk wzdłuż niego. I to byłby sensowny ruch. Jedyny jaki można byłoby zrobić w tym idiotycznie zaprojektowanym systemie.

 

  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ZdolnyŚlązak napisał:

Komunikat GOPR Karkonosze:

W górnych partiach Karkonoszy leży około 50-70 cm śniegu. W ostatnich 24h spadło około 35- 40 cm świeżego śniegu na wcześniejszą warstwę śniegu zmrożonego.

 

https://www.gopr.pl/zagrozenie-lawinowe/regiony/karkonosze

Ratraki już powinny ubijać. A tu jest komunikat Szklarskiej, ze w tym tyg odpala armaty na Puchatku…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Szklarska wywiesiła bialą flagę na FB:

 

 

Warunki na trasach w kompleksie Szrenica Ski Arena nie pozwalają dziś sądzić, że będą to narciarskie święta. Na ponad 2,5-kilometrowym odcinku nartostrady Lolobrygida nie ma praktycznie śniegu. Podobne wytopy uniemożliwiają zjazdy trasą Śnieżynka.
Planowaliśmy uruchomienie na święta narciarskiej kolei Karkonosz Express, jednak w takich warunkach będzie to niemożliwe. Prognozy meteo na najbliższe dni też nie są sprzyjające. Śnieg ma padać w wyższych partiach Karkonoszy, ale niżej będą utrzymywały się dodatnie temperatury i należy spodziewać się raczej śniegu z deszczem. Taka pogoda uniemożliwia włączenie systemu sztucznego dośnieżania.
Cały czas pracujemy przy przeglądach technicznych kolei linowej na Szrenicę. W tym roku przechodzi ona szczególnie skomplikowany, kosztowny i pracochłonny PRZEGLĄD SPECJALNY. Jesteśmy w stałym kontakcie z urzędem nadzorującym te prace. Wspólnie z Transportowym Dozorem Technicznym staramy się rozwiązać wszystkie problemy. Niestety otrzymaliśmy informację, że odbiór techniczny kolei nie będzie możliwy przed świętami.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację i podkreślamy, że jak najszybsze otwarcie kolei i tras narciarskich leży w interesie naszej stacji.
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, grimson napisał:

Szklarska wywiesiła bialą flagę na FB:

 

 

Warunki na trasach w kompleksie Szrenica Ski Arena nie pozwalają dziś sądzić, że będą to narciarskie święta. Na ponad 2,5-kilometrowym odcinku nartostrady Lolobrygida nie ma praktycznie śniegu. Podobne wytopy uniemożliwiają zjazdy trasą Śnieżynka.
Planowaliśmy uruchomienie na święta narciarskiej kolei Karkonosz Express, jednak w takich warunkach będzie to niemożliwe. Prognozy meteo na najbliższe dni też nie są sprzyjające. Śnieg ma padać w wyższych partiach Karkonoszy, ale niżej będą utrzymywały się dodatnie temperatury i należy spodziewać się raczej śniegu z deszczem. Taka pogoda uniemożliwia włączenie systemu sztucznego dośnieżania.
Cały czas pracujemy przy przeglądach technicznych kolei linowej na Szrenicę. W tym roku przechodzi ona szczególnie skomplikowany, kosztowny i pracochłonny PRZEGLĄD SPECJALNY. Jesteśmy w stałym kontakcie z urzędem nadzorującym te prace. Wspólnie z Transportowym Dozorem Technicznym staramy się rozwiązać wszystkie problemy. Niestety otrzymaliśmy informację, że odbiór techniczny kolei nie będzie możliwy przed świętami.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację i podkreślamy, że jak najszybsze otwarcie kolei i tras narciarskich leży w interesie naszej stacji.

Już zeszłym sezon mieli bardzo kiepski (Lolobrygida w ogóle nie ruszyła), czyżby ten miał być jeszcze gorszy??? I to przy rekordowych opadach śniegu w listopadzie i na początku grudnia😟

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, koliber napisał:

A po drugiej stronie granicy (Spindleruv Mlyn) jak zawsze biało: czynny prawie cały Medvedin (z wyj. odcinka czarnego) i część tras na Św Piotrze. Te nieczynne też są pokryte śniegiem, co widać z kamerki:

 

 

spindl.jpg

Bo Spindel nastawiony jest na zarabianie kasy na udostępnieniu tras, a Szklarskiej priorytetem jest odpalenie muzealnego wyciągu, żeby otworzyć „czarnego” Puchatka.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...