JC Posted April 25, 2023 Report Share Posted April 25, 2023 Na targach INTERALPIN w Innsbrucku, firma SKIDATA zaprezentowała system dostępowy, w którym rolę karty CHIP skipassu pełni nasz telefon komórkowy. Co o tym sądzicie? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JC Posted April 25, 2023 Author Report Share Posted April 25, 2023 Wstawiam też drugi film, w którym wyjaśniam wątpliwości, jakie pojawiły się w komentarzach po pierwszym filmem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narty pilsko Posted April 25, 2023 Report Share Posted April 25, 2023 Zaletom będzie to że będzie można karnet kupić online i potem nie trzeba będzie go odbierać w kasię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czesio Posted April 25, 2023 Report Share Posted April 25, 2023 2 godziny temu, Narty pilsko napisał: Zaletom będzie to że będzie można karnet kupić online i potem nie trzeba będzie go odbierać w kasię. Jenzyka polska trudny. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Posted April 25, 2023 Report Share Posted April 25, 2023 Godzinę temu, czesio napisał: Jenzyka polska trudny. Jenzyka tródny mega trudny- skipass w komórce czeba będzie przetestować 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lika Posted April 25, 2023 Report Share Posted April 25, 2023 nie rozumiem tylko skąd ta kilkunastoletnia najmniej zwłoka w tej technologii. komunikacja zbliżeniowa z wykorzystaniem urządzeń mobilnych dostępną od dawna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JC Posted April 26, 2023 Author Report Share Posted April 26, 2023 9 godzin temu, lika napisał: nie rozumiem tylko skąd ta kilkunastoletnia najmniej zwłoka w tej technologii. komunikacja zbliżeniowa z wykorzystaniem urządzeń mobilnych dostępną od dawna Trzeba było poczekać, aż ośrodki narciarskie do tego dojrzeją. Kolejna sprawa, to rozwój systemów informatycznych, aplikacji i "osowienie" klienta z taką możliwością, choć to ostatnie, jak można wnioskować z wielu komentarzy pod pierwszym filmem, jeszcze trwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plywak Posted April 26, 2023 Report Share Posted April 26, 2023 Z jednej strony drobne ułatwienie, z drugiej kolejna apka śledząca i zbierająca dane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lexi Posted April 26, 2023 Report Share Posted April 26, 2023 Godzinę temu, JC napisał: Trzeba było poczekać, aż ośrodki narciarskie do tego dojrzeją. Kolejna sprawa, to rozwój systemów informatycznych, aplikacji i "osowienie" klienta z taką możliwością, choć to ostatnie, jak można wnioskować z wielu komentarzy pod pierwszym filmem, jeszcze trwa Myśle że najlepszym momentem był okres "covidowy"....wtedy wszystko co zdalne szło do przodu jak burza (patrz appka orlen na przykład). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christof Posted April 26, 2023 Report Share Posted April 26, 2023 A wiadomo jaki to rodzaj transmisji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
surfing Posted April 26, 2023 Report Share Posted April 26, 2023 @JCSkoro działa w technologii Bluetooth która ma zasięg kilka metrów to jaką mam pewność że czytnik otworzy bramkę prawidłowej osobie. Jacku, na drugim filmie (telefon w kieszeni) bardzo się przybliżasz do czytnika, da radę przejść normalnie z uśpionym telefonem w lewej kieszeni spodni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JC Posted April 26, 2023 Author Report Share Posted April 26, 2023 2 godziny temu, christof napisał: A wiadomo jaki to rodzaj transmisji? Bluetooth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JC Posted April 26, 2023 Author Report Share Posted April 26, 2023 2 godziny temu, surfing napisał: @JCSkoro działa w technologii Bluetooth która ma zasięg kilka metrów to jaką mam pewność że czytnik otworzy bramkę prawidłowej osobie. Jacku, na drugim filmie (telefon w kieszeni) bardzo się przybliżasz do czytnika, da radę przejść normalnie z uśpionym telefonem w lewej kieszeni spodni? Zasięg jest trochę ograniczony, aby nie szczytywało innych osób, ale nie trzeba aż tak się zbliżać jak na filmie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Posted April 26, 2023 Report Share Posted April 26, 2023 (edited) Czyli system powinien być kompatybilny z zegarkiem. @JCczy również było to testowane ? Edited April 26, 2023 by Victor 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekbtl Posted April 26, 2023 Report Share Posted April 26, 2023 Cześć Jakaś nowinka, szczególnie dla maniaków komórek. Widzę 2 zagrożenia o których @JC wspominałeś, ripostując troszkę niedorzecznym argumentem, że karnet można zgubić. Co jak się telefon rozładuje? Niestety jeździmy w trudnych warunkach dla sprzętu elektronicznego. Karnet zazwyczaj jest w zew. kieszeni, jemu temperatura nie szkodzi. Spróbuj telefon włożyć przy - 15, zobaczymy jak długo pociągnie. Ja mam głęboko schowany, nie wyobrażam sobie grzebania za każdym razem po kieszeniach, nie mówiąc już o próbie włączenia w rękawiczkach. Coś ala zakładanie maseczek w Covidzie w pełnym rynsztunku. Zegarek to też pewne rozwiązanie, łatwiej się go aktywuje. Ale też często pod rękawiczką. Nie raz widzimy jak tradycyjny karnet, gdzieś mocno zagrzebany ma problem z komunikacją z bramką, przytulanki na stoku do maszyny nie należą do rzadkości. Lepszym rozwiązaniem - jest multi - karnet, który można dobijać on line (co już działa z lepszym lub gorszym skutkiem). Taki aby mógł być nabijany przez różnych operatorów. Z resztą odbiór karnetów w automatach nie jest taki kłopotliwy, karta w telefonie wg. mnie może być alternatywą, wyjściem awaryjnym, zabezpieczeniem, ale nie wiem czy się sprawdzi na stoku w rzeczywistych warunkach. Moim zdaniem, lepiej dopracować systemy sprzedaży on-line, aby były kompatybilne z multi-kartą. Proste i działa. A sporo jest do poprawy. Tu jakbyś mógł np. w Tatry ski zainterweniować. 1). Kupując np. 5 jednodniowych karnetów, trzeba każdy dzień osobno kupować - na pewno da się to zmienić. 2). Z portalu nie jesteś w stanie wywnioskować ile już wykorzystałeś. 3). W kasie też nie wiedzą, czy jest coś na karcie, nie mówiąc już ile jeszcze zostało. 4). Jedyna kompetentną osobą do udzielenia informacji jest biuro Tatry ski. Ale to trzeba maila napisać i czekać na odpowiedź. Skomplikowane. pozdrawiam 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.